Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttää jalankulkijat, jotka eivät uskalla mennä tien yli!

Vierailija
25.04.2015 |

Ärsyttää ihan hemmetisti kun jalankulkija vain seisoo suojatien edessä eikä uskalla mennä tien yli vaikka olen viimeiset 100 metriä lähestynyt autolla kävelyvauhtia. Sitten vasta kun pysähtyy siihen suojtien eteen niin epäröiden uskalletaan mennä tien yli. Näillä ihmisillä täytyy olla päässä vikaa.

Huomatkaa, että tieliikennelaki määrää antamaan jalankulkijoille esteettömän kulun tien yli, ei kirjaimellisesti pysähtymään suojatien eteen. Esteettömään kulkuun riittäisi lähes aina pelkkä hidastaminen, mutta kun nämä vajakit eivät uskalla mennä tien yli vaikka ajaisi kuinka hiljaa.

ASTUKAA SIIHEN SUOJATIELLE NIIN PÄÄSETTE TIEN YLI JA LIIKENNE SUJUU PAREMMIN!

Minulla on kyllä autossa jarrut.

Kommentit (71)

Vierailija
41/71 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 16:00"]

Kyllä siinä AINA jalankulkija jää kakkoseksi, jos autoilijan arviointikyky pettää ja tulee törmäys. Henkeni ja terveyteni ovat minulle kalliita, enkä aseta niitä alttiiksi jonkun vittuuntuneen ja hätäisen autoilijan takia.

[/quote]

No saa pettää aika helvetin paljon jos 200 metriä ei riitä pysähtymiseen 30-40 km/h vauhdista.

Monesti jalankulkija ehtisi mennä monta kertaa tien yli ennen kuin auto on edes kohdalla! Mutta kun eivät mene.

Vierailija
42/71 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 16:00"]

Kyllä siinä AINA jalankulkija jää kakkoseksi, jos autoilijan arviointikyky pettää ja tulee törmäys. Henkeni ja terveyteni ovat minulle kalliita, enkä aseta niitä alttiiksi jonkun vittuuntuneen ja hätäisen autoilijan takia.

[/quote]

Eihän tässä edes ollut kyse autoilijan arviointikyvystä vaan sen jalankulkijan! Vaikka auto tulisi kuinka hiljaa niin ei uskalleta mennä tien yli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/71 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ärsyttää autoilijat jotka välttämättä haluavat päästää kävelijän yli vaikka tämä kuinka selkeästi näyttää että ei tarvi pysähtyä. Sitten pitää hirveällä kiireellä juoksuttaa rattaat ja kävelevä taapero tien yli vaikka mieluiten odottaisi rauhassa että voi mennä yli.

Vierailija
44/71 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

no anteeksi nyt vaan mutta minua ei sinun ärsytyksesi paljoa liikuta jos on pienikin mahdollisuus että joku köyhän miehen kimi räikkönen päättääkin tulla tuhatta ja sataa suojatielle. siinä ei ole ihmisellä paljoa mahdollisuuksia kun helvetin iso metallimöhkäle pamahtaa päälle. voit odottaa kyllä hetkisen sen autosi kanssa. 

Vierailija
45/71 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 16:06"]

Minua ärsyttää autoilijat jotka välttämättä haluavat päästää kävelijän yli vaikka tämä kuinka selkeästi näyttää että ei tarvi pysähtyä. Sitten pitää hirveällä kiireellä juoksuttaa rattaat ja kävelevä taapero tien yli vaikka mieluiten odottaisi rauhassa että voi mennä yli.

[/quote]

No onpa siinäkin taas ongelma. Ja miksi pitää hirveällä kiireellä juoksuttaa rattaat tien yli? Ei sinua siihen kukaan pakota. Teet sen ihan omasta tyhmyydestäsi.

Vierailija
46/71 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 16:07"]

no anteeksi nyt vaan mutta minua ei sinun ärsytyksesi paljoa liikuta jos on pienikin mahdollisuus että joku köyhän miehen kimi räikkönen päättääkin tulla tuhatta ja sataa suojatielle. siinä ei ole ihmisellä paljoa mahdollisuuksia kun helvetin iso metallimöhkäle pamahtaa päälle. voit odottaa kyllä hetkisen sen autosi kanssa. 

[/quote]

Taas joku joka ei ymmärtänyt koko aloitusta. Sinähän siinä turhaan odotat. Lisäksi annat väärän ja vaarallisen signaalin autoilijalle joka on jo hidastanut. Jos et mene tien yli vaikka voisit niin autoilija luulee, että luovut oikeudestasi mennä tien yli, eikä sitten ehkä pysähdy ollenkaan ja sinä joudut odottamaan lisää.

Vierailija
47/71 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikkuvan kappaleen nopeutta ja varsinkin nopeuden muutosta on todella vaikea arvioida siitä tien laidalta käsin. Autoilija ehtii siis jarruttaa aika kauan aikaa ennen kuin voin olla varma, että auto on nyt tosiaan hidastamassa ihan kunnolla ja voin olla varma, että tämä on havainnut minut. Olen pahoillani, mutta omasta näkökulmastani mietin vain sitä, että en ole ole jäämässä alle. Autoilijaa hidastelu ehkä ärsyttää, mutta ärsyyntyminen ei ole vaarallista, auton alle jääminen on.

Vierailija
48/71 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 16:11"]

Liikkuvan kappaleen nopeutta ja varsinkin nopeuden muutosta on todella vaikea arvioida siitä tien laidalta käsin. Autoilija ehtii siis jarruttaa aika kauan aikaa ennen kuin voin olla varma, että auto on nyt tosiaan hidastamassa ihan kunnolla ja voin olla varma, että tämä on havainnut minut. Olen pahoillani, mutta omasta näkökulmastani mietin vain sitä, että en ole ole jäämässä alle. Autoilijaa hidastelu ehkä ärsyttää, mutta ärsyyntyminen ei ole vaarallista, auton alle jääminen on.

[/quote]

Annat väärän ja vaarallisen signaalin autoilijalle joka on jo hidastanut. Jos et mene tien yli vaikka voisit niin autoilija luulee, että luovut oikeudestasi mennä tien yli, eikä sitten ehkä pysähdy ollenkaan ja sinä joudut odottamaan lisää.

Vierailija
49/71 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 16:08"]

[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 16:06"]

[/quote]

No onpa siinäkin taas ongelma. Ja miksi pitää hirveällä kiireellä juoksuttaa rattaat tien yli? Ei sinua siihen kukaan pakota. Teet sen ihan omasta tyhmyydestäsi.

[/quote]

No koska se auto jää siihen oottamaan! Kyseessä iso risteys ja kohta on monta autoa jonossa. Siksi!

Vierailija
50/71 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen monta autoilijaa ensin hidastanut ennen suojatietä ja sitten kiihdyttänyt niin että pitänyt itse väistää etten luota etteikö mukaa ajaisi päälle. Välillä lukee juttuja autoilijoista jotka tahallaan yrittävät ajaa päälle (täälläkin päin yksi, ei ole saatu kiinni). Juuri meinattiin jäädä lapsen kanssa alle kun yksi auto pysähtyi suojatien eteen mutta takana tullut lähti ohittamaan sitä. Jos ei oltaisi huomattu pysähtyä oltaisiin jääty alle.

Vierailija
51/71 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ärsyttää autoilijat, jotka pää punaisena viuhtovat ja elehtivät rattinsa takaa. Minä jalankulkijana varmistan, että autoilija on minut havainnut ennen kuin ylitän tien. Omaa tyhmyyttäni olisi toimia muuten. Varaa enemmän aikaa automatkallesi, jos niin ärsyttää. Maltillinen ja suvaitsevainen kuski kyllä antaa tilaa ja ymmärtää, että siellä liikenteessä on moni muukin.

Vierailija
52/71 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä tosi vaikea välillä arvioida, pysähtyykö se auto vai ei. Pelaan sitten varman päälle ja odotan auton selkeästi hiljentävän tai pysähtyvän kokonaan. Varsinkin kun on lähes aina rattaat ja lapsi mukana niin en todellakaan lähde ottamaan pienintäkään riskiä.

Vierailija
53/71 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 16:17"]Minua ärsyttää autoilijat, jotka pää punaisena viuhtovat ja elehtivät rattinsa takaa. Minä jalankulkijana varmistan, että autoilija on minut havainnut ennen kuin ylitän tien. Omaa tyhmyyttäni olisi toimia muuten. Varaa enemmän aikaa automatkallesi, jos niin ärsyttää. Maltillinen ja suvaitsevainen kuski kyllä antaa tilaa ja ymmärtää, että siellä liikenteessä on moni muukin.
[/quote]
Aivan. Jos on niin kiire, niin on parempi antaa jalankulkijoiden jäädä odottamaan tien ylitystä kuin pakottaa heidät paniikissa juoksemaan tien yli, että arvon autoilija pääsee jatkamaan. Hätähousut, please ignore me! Mulla on aikaa odottaa!

Vierailija
54/71 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on pelisilmää, eli jos takanasi tulee jokunen auto niin annan mennä sujuvasti kaikkien ja itse ylitän kadun tyhjällä. Minusta on kiusallista kun kolmekkin autoiliaa joutuu pysähtymään minun takia.

Vierailija
55/71 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raivostuttavinta on kyllä se kun seisotaan parin metrin päässä suojatiestä ja pälyillään ympäriinsä, jolloin autoilija ei voi tietää, aiotaanko tie ylittää vai ei. Tällöin yleensä ajan vaan läpi suojatien. Mitäscei selkeästi osoita, että on ylittämässä katua.

Vierailija
56/71 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 15:56"]

[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 15:52"]

Jalankulkijana ymmärrän kyllä sua.mua vituttaa ihan hirveästi autot jotka ei voi reippaasti ajaa ohi jos minä jo seison paikallani

[/quote]

Johtuiskohan se siitä, että lain mukaan jalankulkijaa pitää väistää?

[/quote]

Joo mutta yllättävän monet autoilijat tekevät niin, että antavat tietä jos jalankulkija antaa tietä eli pysähtyy suojatien laitaan odottamaan että auto menee ensin - ja jos jalankulkija aikoo mennä ensin nämä tollot kiihdyttävät vauhtia! Nähty niin usein että ihan suosiolla odotan nykyään että auto todella pysähtyy, jollei ole selvästi nähtävissä että ennen sen tuloa ehtii kipaista tien yli.

Vierailija
57/71 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika usein moni antaa tietä. Mutta ei siitä mitään hyötyä ole, jos toisella kaistalla tulee vastaan autoja koko ajan. Moni ei tunnu tajuavan, että vaikka kuinka pysähtyvät, en minä voi mennä kuin toisella kaistalla tulija tulee kovaa vastaan. Ihan kuin niitä ei seurattaisi ollenkaan ko tilanteessa. 

Vierailija
58/71 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 23:16"]Raivostuttavinta on kyllä se kun seisotaan parin metrin päässä suojatiestä ja pälyillään ympäriinsä, jolloin autoilija ei voi tietää, aiotaanko tie ylittää vai ei. Tällöin yleensä ajan vaan läpi suojatien. Mitäscei selkeästi osoita, että on ylittämässä katua.
[/quote]

Mä yleensä pystyn odottamaan sen pari sekuntia että auto pyyhältää ohi.
Ja sitä varten seison ja odotan että te autoilijat menette ensin.
Mutta sitten kun oon aikani ollu passissa, te päätätte pysäyttää auton!

Vierailija
59/71 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 20:02"][quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 17:21"]

Ja osa autoilijoista ei tajua miksi seison kaukana jalkakäytävällä. Juuri siksi että se s...... auto menis ensin ohi! Miksi mun pitäisi mennä ensin? Jonkun kolmen sekunnin ajansäästön takia? Ja nimenomaan jos olen seissyt jo 20-30 sekunnin ajan, niin onhan siihen jokin syy!!

[/quote]

Miksi sun EI pitäis mennä ensin? Onko autoilijan matka niin saatanan paljon tärkeämpi, että sun ei tarvitse mennä ensin, vaikka jo lain mukaan pitäisi? Kai päästätautoillessasi kolmion ja stop-merkin takaa tulevat autoilijat ensin? Tietysti myös jäät vihreisiin odottamaan ja päästät punaisten valojen takaa tulevat autoilijat ensin?

[/quote]

Miksi en voi sitä kahta sekuntia odottaa että auto pääsee ohi?
Ei mulla niin kiire ole.

Vierailija
60/71 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja osa autoilijoista ei tajua miksi seison kaukana jalkakäytävällä. Juuri siksi että se s...... auto menis ensin ohi!
Miksi mun pitäisi mennä ensin?
Jonkun kolmen sekunnin ajansäästön takia?
Ja nimenomaan jos olen seissyt jo 20-30 sekunnin ajan, niin onhan siihen jokin syy!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan viisi