Ärsyttää jalankulkijat, jotka eivät uskalla mennä tien yli!
Ärsyttää ihan hemmetisti kun jalankulkija vain seisoo suojatien edessä eikä uskalla mennä tien yli vaikka olen viimeiset 100 metriä lähestynyt autolla kävelyvauhtia. Sitten vasta kun pysähtyy siihen suojtien eteen niin epäröiden uskalletaan mennä tien yli. Näillä ihmisillä täytyy olla päässä vikaa.
Huomatkaa, että tieliikennelaki määrää antamaan jalankulkijoille esteettömän kulun tien yli, ei kirjaimellisesti pysähtymään suojatien eteen. Esteettömään kulkuun riittäisi lähes aina pelkkä hidastaminen, mutta kun nämä vajakit eivät uskalla mennä tien yli vaikka ajaisi kuinka hiljaa.
ASTUKAA SIIHEN SUOJATIELLE NIIN PÄÄSETTE TIEN YLI JA LIIKENNE SUJUU PAREMMIN!
Minulla on kyllä autossa jarrut.
Kommentit (71)
[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 16:06"]Minua ärsyttää autoilijat jotka välttämättä haluavat päästää kävelijän yli vaikka tämä kuinka selkeästi näyttää että ei tarvi pysähtyä. Sitten pitää hirveällä kiireellä juoksuttaa rattaat ja kävelevä taapero tien yli vaikka mieluiten odottaisi rauhassa että voi mennä yli.
[/quote]
Sama täällä.
Samaan aikaan toisaalla:
Jostain syystä olen oppinut olemaan luottamatta autoilijoihin. Niin, haluan pysyä hengissä ja vahingoittumattomana.
No mä en luota autoilijoihin, varsinkaan aamuisin kun kaikki ovat kiireisiä. Monesti käynyt niin että auto meinannut yli ajaa kun ns. hidastaa vauhtia ja antaa mennä yli. Kiitos, pidän mielelläni itseni yhtenä kappaleena.
Minä kuulun näihin pelkurijalankulkijoihin. Arvaa miksi? Ihan vain siksi, että jos huonosti käy niin saatan halvaantua kuolemisen sijaan. Lisäksi en tunne henkilökohtaisesti autoilijoita ja heidän tavoitteitaan liikenteessä. En todellakaan lähde hyppimään tielle, ellen ole täysin varma että kuski on noteerannut minut. Hitostako minä tiedän, ottaako kuski selfieitä instägrämiin vai katsoa tapittaa minua?
Älä nosta itseäsi jalustalle, kaikki eivät tunne sinua ap.
Mun takia ei edes tarvitsisi aina pysähtyä silloin kun ruuhkaa ei ole, on paljon helpompaa kävelijän jarruttaa kuin autolla pysähellä ja taas kiihdyttää. Odotan sopivan välin. Auton ratissa annan helpommin tilaa jos takanani paljon autoja mutta jos olen letkassa viimeinen, mitä järkeä
Kaikista tyhmintä kun bussi pysähtyy yhden kävelijän takia (jos ei oo pakko).
Se voi hidastuttaa jopa kolmenkymmenen ihmisen matkaa!
Esim. Jos on kiire töihin etc.
[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 14:26"]
Ärsyttää ihan hemmetisti kun jalankulkija vain seisoo suojatien edessä eikä uskalla mennä tien yli vaikka olen viimeiset 100 metriä lähestynyt autolla kävelyvauhtia. Sitten vasta kun pysähtyy siihen suojtien eteen niin epäröiden uskalletaan mennä tien yli. Näillä ihmisillä täytyy olla päässä vikaa.
Huomatkaa, että tieliikennelaki määrää antamaan jalankulkijoille esteettömän kulun tien yli, ei kirjaimellisesti pysähtymään suojatien eteen. Esteettömään kulkuun riittäisi lähes aina pelkkä hidastaminen, mutta kun nämä vajakit eivät uskalla mennä tien yli vaikka ajaisi kuinka hiljaa.
ASTUKAA SIIHEN SUOJATIELLE NIIN PÄÄSETTE TIEN YLI JA LIIKENNE SUJUU PAREMMIN!
Minulla on kyllä autossa jarrut.
[/quote]
Ja alapeukutusten määrästä näkee mitä tämän porukan päässä liikkuu... SIIS EI JUMALAUTA.
Odottakaa sitten, minä ajan autollani ensin.
[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 15:55"]
Minä olen yksi näistä arkajaloista. Yritän jopa valita kävelyreittejä, jossa on mahdollisimman vähän ylitettäviä autoteitä. Hieman tosin kohdallani on kyse jopa huonosta itsetunnosta, koska pelkään meneväni jonkun tielle kesken kiireen.
[/quote]
Samoin. Käyn harvemmin lähellä olevassa Prismassa, koska siinä pitää ylittää vilkas tie ilman valoja. Sen sijaan kävelen noin kilometrin pidemmällä olevaan kauppaan, koska koko matkan pääsee valoristeyksistä.
[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 16:46"]
Minulla on pelisilmää, eli jos takanasi tulee jokunen auto niin annan mennä sujuvasti kaikkien ja itse ylitän kadun tyhjällä. Minusta on kiusallista kun kolmekkin autoiliaa joutuu pysähtymään minun takia.
[/quote]
Liikenteessä ei ole kyse pelisilmästä vaan tieliikennelaista. Kaikki menee aivan päin helvettiä kun ihmiset keksivät noita omia sääntöjään ja sitten kukaan ei tiedä mitä pitäisi tehdä. Sait aivan liian monta peukkua ylös tuolle typerälle kommentille.
[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 16:46"]Minulla on pelisilmää, eli jos takanasi tulee jokunen auto niin annan mennä sujuvasti kaikkien ja itse ylitän kadun tyhjällä. Minusta on kiusallista kun kolmekkin autoiliaa joutuu pysähtymään minun takia.
[/quote]
Just näin.