Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttää jalankulkijat, jotka eivät uskalla mennä tien yli!

Vierailija
25.04.2015 |

Ärsyttää ihan hemmetisti kun jalankulkija vain seisoo suojatien edessä eikä uskalla mennä tien yli vaikka olen viimeiset 100 metriä lähestynyt autolla kävelyvauhtia. Sitten vasta kun pysähtyy siihen suojtien eteen niin epäröiden uskalletaan mennä tien yli. Näillä ihmisillä täytyy olla päässä vikaa.

Huomatkaa, että tieliikennelaki määrää antamaan jalankulkijoille esteettömän kulun tien yli, ei kirjaimellisesti pysähtymään suojatien eteen. Esteettömään kulkuun riittäisi lähes aina pelkkä hidastaminen, mutta kun nämä vajakit eivät uskalla mennä tien yli vaikka ajaisi kuinka hiljaa.

ASTUKAA SIIHEN SUOJATIELLE NIIN PÄÄSETTE TIEN YLI JA LIIKENNE SUJUU PAREMMIN!

Minulla on kyllä autossa jarrut.

Kommentit (71)

Vierailija
21/71 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohti tulevan kohteen kohteen vauhdin hidastumista on tosi vaikea havaita. Todennäköisesti eivät ole varmoja, aiotko antaa tietä. Epäilen vähän tuota kävelyvauhdilla ajamista.

Vierailija
22/71 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajat liian nopeasti ja tien ylittäjä ei ole varma aiotko pysähtyä. Et aja kävelyvauhtia jos niitä pelokkaita tulee vastaan paljon.

Olen aina ihmetellyt, miksi autoilija ei tajua alkaa selkeästi jarruttaa hyvissä ajoin ennen suojatietä. Tilanne sujuisi kaikille helpommin kun ei olisi epäselvyyttä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/71 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mielelläni ylitä tietä tuollaisessa tilanteessa ennen kuin on varmaa, ettei auto aja päälle. Lukuisia kertoja on käynyt niin, ettei auto pysähdykään, vaan ajaa melkein päälle. Samoin jos on kaksi kaistaa ja vaikka toista kaistaa ajava pysähtyy suojatien eteen, vieressä ajava auto vain kaasuttaa suojatien yli. En halua jäädä auton alle, siksi odotan kunnes tilanne on varma tien ylitykseen.

Vierailija
24/71 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävelijä katselee tilannetta eri tavoin kuin sinä. Sinä olet autossa ja katsot jalankulkijaa. Jalankulkija katsoo sinua, viereisellä kaistalla nopeasti lähestyvää autoa, toisesta suunnasta tulevaa autoa jne. Mikset aja normaalia vauhtia suojatien eteen, hidasta, viuhdo kättäsi epävarmalle jalankulkijalle? Kun hidastelet kaistallasi, koko liikenne menee sekaisin. Sivuteiltä ja kauppojen pihasta tulevat joutuvat odottamaan, keräät ruuhkaa taaksesi, liikennevalojonot tukkeutuvat.

Minua taas ärsyttävät pyöräilijät, jotka tulevat risteyksessä sivulta kolmion takaa suoraan kulkevan auton eteen. Ei mitään käsitystä joillain keski-ikäisillä tantoilla, kenen kuuluu väistää. Luulisi, että ainakin kolmion tunnistaisi.

Vierailija
25/71 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos omalle kohdalle sattuu tuollaisia arkajalkoja, niin pistän yleensä pysähdyttyäni vaihteen vapaalle ja huudatan moottoria ikäänkuin olisin lähdössä hirveätä vauhtia ajamaan heidän yli . Tuleehan niihin vanhuksiin ja pikkulapsiin vähän vauhtia ainakin heh heh :))

Vierailija
26/71 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäin suojatiellä auton alle, vaikka autoilija näyttikin ensin hidastavan. Päättikin yllättäen painaa kaasua ja ajoi suoraan päälleni. Sen jälkeen olen katsonut, että auto varmasti pysähtyy, ennen kun uskallan ylittää tien.

Vierailija
27/71 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jäänyt auton alle suojatiellä ollessani 12-vuotias ja sen takia himmailen, koska pelkään, että ei se auto kuitenkaan jarruta tai pysähdy ajoissa. Menen tien yli vain, jos auto on pysähtynyt tai autoja ei ole lähettyvillä. 

Vierailija
28/71 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 20:17"]

Mua ärsyttää ne autoilijat, jotka painaa kaasua, kun koitan ylittää tien.

[/quote]

Tuttua Turussa. Autoilijat provosoituvat suojatielle astumisesta niin, että yrittävät viimeiseen asti osua edes takinliepeeseen.

Vierailija
29/71 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 14:36"]

Ajat liian nopeasti ja tien ylittäjä ei ole varma aiotko pysähtyä. Et aja kävelyvauhtia jos niitä pelokkaita tulee vastaan paljon.

[/quote]

Kyse ei ole pelkästään minusta, vaan näen vastaavia tilanteita koko ajan ihan keittiön ikkunasta katsomalla tuohon tielle. Autot tulevat hiljaa, mutta jalankulkijat eivät uskalla mennä tien yli. Yleensä nämä pelokkaat jalankulkijat ovat naisia, joille pitäisi ilmeisesti auton ikkunasta huutaa, että mene saatana!

Ja edelleenkin autoissa on jarrut. Ei kukaan aja tahallaan päälle! Auto pysähtyy 100 km/h vauhdista noin 40 metrin matkalla! Kaupunkinopeuksissa ei siis ole mitään järkeä odottaa, että satojen metrien säteellä ei näy ketään.

Vierailija
30/71 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 15:16"]

Minua taas ärsyttävät pyöräilijät, jotka tulevat risteyksessä sivulta kolmion takaa suoraan kulkevan auton eteen. Ei mitään käsitystä joillain keski-ikäisillä tantoilla, kenen kuuluu väistää. Luulisi, että ainakin kolmion tunnistaisi.

[/quote]

Mitä helvettiä oikein selität? 70% auton ja pyörän välisistä risteyskolareista ovat autoilijan syytä. Yleisin onnettomuustyyppi on se, kun AUTO tulee kolmion takaa eteen. Yleensä auto on silloin kääntymässä oikealle, eikä seuraa ollenkaan oikealta tulevia. Yritetään vaan pysähtymättä samoilla vauhdeilla päästä kääntymään ja liikenteeseen mukaan. Unohtuu vain se, että pyörätietä pitkin voi oikealta tulla teoriassa vaikka mopo.

Vierailija
31/71 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 15:16"]eteen. Ei mitään käsitystä joillain keski-ikäisillä tantoilla, kenen kuuluu väistää. Luulisi, että ainakin kolmion tunnistaisi.

[/quote]

180 000 autoilijaa ei tiedä, mitä kolmio tarkoittaa:

http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288622570103.html

Vierailija
32/71 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autoilijoilla on nykyisin siellä ohjaamossa aika paljon muuta tekemistä, eivät välttämättä huomaa muuta ympäristöä.

Vierailija
33/71 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi vitussa jokainen keskustelu pitää AINA jossakin vaiheessa kääntää "pyöräilijöihin" ???

Tässä oli kyse JALANKULKIJOISTA!!!

P.s. laitoin pyörälijän sitaattiin, koska mielestäni jopomummo ei ole pyöräilijä sanan varsinaisessa merkityksessä vaan ainoastaan pyörällä liikkuva ihminen. Vastaavasti jos potkin takapihalla palloa, se ei tee minusta jalkapalloilijaa.

Vierailija
34/71 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jalankulkijana ymmärrän kyllä sua.mua vituttaa ihan hirveästi autot jotka ei voi reippaasti ajaa ohi jos minä jo seison paikallani ja on selvää etten aio eteen mrssia.ensiin kaahataan tuhatta ja sataa ja sitte suojatien kohalla lyödään jarrut pohjaan.älytöntä.

Vierailija
35/71 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen yksi näistä arkajaloista. Yritän jopa valita kävelyreittejä, jossa on mahdollisimman vähän ylitettäviä autoteitä. Hieman tosin kohdallani on kyse jopa huonosta itsetunnosta, koska pelkään meneväni jonkun tielle kesken kiireen. 

Vierailija
36/71 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 15:52"]

Jalankulkijana ymmärrän kyllä sua.mua vituttaa ihan hirveästi autot jotka ei voi reippaasti ajaa ohi jos minä jo seison paikallani

[/quote]

Johtuiskohan se siitä, että lain mukaan jalankulkijaa pitää väistää?

Vierailija
37/71 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 15:55"]

Minä olen yksi näistä arkajaloista. Yritän jopa valita kävelyreittejä, jossa on mahdollisimman vähän ylitettäviä autoteitä. Hieman tosin kohdallani on kyse jopa huonosta itsetunnosta, koska pelkään meneväni jonkun tielle kesken kiireen. 

[/quote]

Ei autoilijan matka ole sinun matkaa tärkeämpi. Rohkeasti tien yli vaan.

Vierailija
38/71 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesäkeleillä laitan auton jarruttamaan, menen yli aika pienistäkin väleistä eikä yksikään ole meinannut tulla päälle. Lasten kanssa täytyy vähän isompia välejä odottaa. Mutta todellakin ärsyttää ap:n kuvailemat kävelijät!

Vierailija
39/71 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysähtyvätkö nämä arkajalkakävelijät autoa ajaessaan vastaavasti jokaisen kolmioristeyksen kohdalla odottamaan, että kolmion takaa tuleva varmasti pysähtyy?

Vierailija
40/71 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 15:46"][quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 14:36"]

[/quote]

Kyse ei ole pelkästään minusta, vaan näen vastaavia tilanteita koko ajan ihan keittiön ikkunasta katsomalla tuohon tielle. Autot tulevat hiljaa, mutta jalankulkijat eivät uskalla mennä tien yli. Yleensä nämä pelokkaat jalankulkijat ovat naisia, joille pitäisi ilmeisesti auton ikkunasta huutaa, että mene saatana!

Ja edelleenkin autoissa on jarrut. Ei kukaan aja tahallaan päälle! Auto pysähtyy 100 km/h vauhdista noin 40 metrin matkalla! Kaupunkinopeuksissa ei siis ole mitään järkeä odottaa, että satojen metrien säteellä ei näy ketään.

[/quote]
Kyllä siinä AINA jalankulkija jää kakkoseksi, jos autoilijan arviointikyky pettää ja tulee törmäys. Henkeni ja terveyteni ovat minulle kalliita, enkä aseta niitä alttiiksi jonkun vittuuntuneen ja hätäisen autoilijan takia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kolme