Ystäväperhe päätti muuttaa pois Suomesta syrjivän kannabispolitiikan takia.
Milloin kotietsintöjä ja milloin lasu-ilmoituksia. Perhe on aivan stressaantunut jatkuvasta häiriköinnistä viranomaisten taholta. Molemmilla on työt, koska pomoa ei häiritse, kunhan hoitaa työnsä.
Silti elämä on alkanut käymään liian stressaavaksi.
Tulee ikävä :(
Kommentit (174)
Päihteiden käyttö ei kuulu perhe-elämään. Ei myöskään se perjantain saunaolut.
Silti jos vanhemmat käyttävät kohtuudella siten ettei se näy ulkopuolelle niin minusta siitä ei pidä rangaista tai vainota ketään.
Monesti ongelmakäyttäjät näkyvät selvästi ja heiltä lapset saadaan äkkiä pois hoitoon.
Maailma muuttuu ja asenteet muuttuvat sallivammiksi. Toivoisin silti ettei kukaan perheellinen osta alkoholia minun kassavuorolla sillä otan tiedot ylös ja laitan lasu-ilmoituksen vireille.
Mieluummin niin että ne oluet tai viinit haetaan erikseen ilman lapsia. Minä nimittäin teen varmuudeksi ilmoituksen niistä perheistä jotka ostavat alkoholia minun vahtivuorolla. Koen sen velvollisuudekseni. Sama koskee myös niitä jotka vetävät jointin takapihallaan, kun lapset leikkivät pihalla. Teen ilmoituksen varmuudeksi.
Lapset ja päihteet ei sovi yhteen. Eivät myöskään kolmiolääkkeet tai mielialalääkkeet. Masentunut tai selkäsärkyinen ihminen ei ole kypsä vanhemmaksi. Lapsilla pitäis olla varapaikka siksi aikaa kun vanhempi kuntoutuu.
Kannabislainsäädäntö ei ole syrjivää, koska se on kaikille sama.
[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 15:00"]
Kannabiksenkäyttäjät muuttuvat niin saakelin hitaiksi. Mikään ei liiku missään... Kyllä sen porukan tunnistaa jo kaukaa kun näkee.
[/quote]
Aika moni ammattiurheilija käyttää kannabista, koska se ei vaikuta palautumiseen, kuten alkoholi vaikuttaa. Palautuminen hidastuu ja seuraavan päivän harjoitukset pitää perua. Eli ei hidasta ellei kyseessä ole rauhoittava lajike.
[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 14:23"]
Siis eikö ne saa pystyyn ilman kannabista? Kyllä minulla ainakin on aktiivinen seksielämä ilmankin.
[/quote]
Miten tuo liittyi lainaamaasi tekstiin mitenkään?
Oletko pössytellyt aivosi pilalle vai oletko ihan syntymästä tyhmä?
[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 13:10"]Jokainen kannabista vaarattomaksi väittävä paljastaa vain ja ainoastaan oman tietämättömyytensä ja suorastaan tyhmyytensä huudellessaan asioista, joista ei vaivaudu ottamaan selvää, kun on ihan pakko räyhätä puolesta. Suljetaan silmät ja uskotaan ehdoitta kaverien kokemuksiin tutkimusten sijaan. Googlaamallakin ilmeisesti uskotaan vain keskustelupalstoilta luettuihin juttuihin, kun ei ymmärrä lähdekritiikkiä.
[/quote]
Novoi nyt vittu sentään. Minä uskon tasan omaa ja lähipiirin kokemusta. Kannabiksen runsaastakaan käytöstä ei ole mitään haittaa ihmisille joilla ei ole skitsofreniaa eikä monesti niillekään.
[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 12:34"]
Milloin kotietsintöjä ja milloin lasu-ilmoituksia. Perhe on aivan stressaantunut jatkuvasta häiriköinnistä viranomaisten taholta. Molemmilla on työt, koska pomoa ei häiritse, kunhan hoitaa työnsä.
Silti elämä on alkanut käymään liian stressaavaksi.
Tulee ikävä :(
[/quote]
Ainahan lainsäädäntö voi syrjiä niitä, jotka ovat eri mieltä.
Huumeisiin liittyy ongelmia, joten on luontevaa että
sitä pyritään rajoittamaan lainsäädännöllä.
[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 13:16"]Kumpa kaikki muutkin narkomaanit muuttaisi pois Suomesta ja meidän sosiaaliturvan piiristä pois.
Narkomaanit tulee kalliiksi yhteiskunnalle eli meille veronmaksajille.
Tiedän liian monta tapausta jossa nuori on huumeiden vuoksi pilannut elämänsä, hänestä ei ole kasvanut vastuullista aikuista joka pystyisi tekemään työtä ja elättämään itsensä.
Moni näistä narkeista ja ex-narkeista on psyykkisesti sairaita ja kykenemättömiä opiskelemaan ja/tai tekemään työtä. Elävät tuilla ja veronmaksajat maksaa heidän elämänsä. Osa näistä luusereista asuu vanhempiensa nurkissa vielä kolmekymppisinäkin.
[/quote]
Kannabisteilla ja narkkareilla ei ole mitään tekemistä keskenään! Tosin jotkut narkkarit on myös kannabisteja.
Ainahan sika syitä löytää. Jos ei le maa jäässä, niin on kärsä kipiä.
[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 13:35"][quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 16:57"]
[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 12:40"]
Surulliselta kuulostaa kun on kyseessä perhe.
[/quote]
Niinpä. Omituista ettei aikuinen ihminen saa lääkitä itseään miedolla luontaislääkkeellä. Kyseessä on kuitenkin valeriaanaan verrattavissa oleva yrtti. Lääkkeestä pitäisi puhua ennemminkin, kuin päihteestä.
Tiedän monta selkävaivaista ihmistä jotka hoitavat lapsia samaan aikaan kolmiolääkityksen aikana. Osa käy jopa töissä, koska kuka sen työn muuten hoitaisi? Ymmärrän hyvin että joku lähtee menemään sivistyneempään valtioon, jos viranomaisten kiusa on jatkuvaa. Lapsillekin parempi elää maassa jossa poliisi ei ramppaa kotona jonkun huonekasvin takia. Pelkään vain että keskustan ja persujen aikakautena Suomi ei tässä ihmisoikeus asiassa etene eikä sivisty vaan kannabispakolaisia muuttaa etenemässä määrin maihin joissa heitä ei ahdistella.
Moni ihminen haluaa kuitenkin elää tasaista elämää eikä toivo erityissuojelua siinä millä itseään lääkitsee kipuun tai ahdistukseen. Miettikää millainen haloo syntyisi jos jokaisesta oluesta rynnättäisiin kotiin ja tehtäisiin lasu-ilmoitukset?
[/quote]
Voi kauheaa kun nisti ei saa vetää huumeita. Ihan kauhea valtio. Ei jää ikävä. Surkea provo
[/quote]
Lopettakaa kannabiksen kutsuminen huumeeksi se on lääke!
Ex kannabisti
[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 15:02"]
[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 15:00"]
Kannabiksenkäyttäjät muuttuvat niin saakelin hitaiksi. Mikään ei liiku missään... Kyllä sen porukan tunnistaa jo kaukaa kun näkee.
[/quote]
Aika moni ammattiurheilija käyttää kannabista, koska se ei vaikuta palautumiseen, kuten alkoholi vaikuttaa. Palautuminen hidastuu ja seuraavan päivän harjoitukset pitää perua. Eli ei hidasta ellei kyseessä ole rauhoittava lajike.
[/quote]
Just joo. Tämän kun näkisi.
Urheilijat eivät käytä mitään päihteitä. Urheiluun kuuluu tietynlainen puhtaus. Ei kannabiksen käyttäjä jaksa urheilla. Ovat velttoja paskoja.
Minä vihaan kannabista käyttäviä vanhempia sydämeni pohjasta. Viha pistelee sydämmessä niin että itku tulee.
Minusta nämä nistit pitäisi pistää kaasukammioon niin saataisiin piste koko touhulle.
[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 13:51"][quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 13:36"][quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 11:46"]
[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 17:10"]
[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 12:42"]
Kurjaa on sellainen. Ja siellä ulkomailla kaikki niin paljon paremmin!
[/quote]
Esim Coloradossa ei tule jatkuvasti sakkoja ja rahaa saa säästöön lasten opintoja varten tai muuhun. Lapset eivät stressaa siitä kun juntit eivät hyväksy heidän vanhempiensa valintaa. He ovat valinneet buranan tai kolmiolääkkeiden sijaan vähemmän haitallisen särkylääkkeen. Jokainen varmasti tietää että buranan ja kolmiolääkkeiden nauttiminen nostaa maksa-arvoja.
[/quote]
Sitä rahaa jää enemmän säästöön kun ei pössyttele ollenkaan.
[/quote]
Kannabis ei oikeastaan maksa mitään. Se on rikkaruoho ja kasvaa itsestään.
Siitä ei oikein voi tehdä kaupallista tuotettakaan. Nykyinen lainsäädäntö on tehnyt rikkaruohosta moninkertaisesti hinnakkaan tuotteen. Kyseessä on oikeasti nokkoseen verrattava rikkaruoho.
[/quote] siis se olis hienoo jos oikeesti levitettäis hyötyjen olemassa oloo ja ihmiset oikeesti käyttäis kannabista mainitsemaasi lääkitys tarkoitukseen.
Mut kuinka naivi maailmankuva oikeesti.... kaikkihan se tietää että 95% (oma heitto) käyttä ihan vaan huvitteluun. Eli miks perustelette käyttöö lääkinnällisenä kun se ei ole totta!!!
Oon sitä mieltä että pari kertaa kuussa tapahtuvat polttelut viinan juonnin sijasta on ihan hyvä vaihtoehto, mutta kuinka monella se jää vaan siihen??? Itse en tunne ketään tällaista.
[/quote]
Itse olen polttanut aikuis ikäni silloin kun on tarjottu (aika harvoin) eikä ole ollut mitään tarvetta soitella ja kysellä sitä mistään. Omien satojen avulla pääsin kokonaan eroon juomisesta. Nyt en polta, koska olen raskaana, enkä aijo polttaa ainakaan lapsen nähden, ehkä sitten, kun on 18v.
Raitistunut alkkis
[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 13:56"][quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 13:31"]
[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 13:04"]
[/quote]Kyllä ne huumeet mahdollistavat sen jatkumisen, koska ilman huumeita kukaan ei käyttäisi.
[/quote]
Eli jos huumeet laillistettaisiin niin sinä ja muut vastustajat ryntäisivät oikopäätä ostamaan itselleen laillista huumetta. Mutta nyt laittomuuden aikakautena ei missään tapauksessa tee mieli ostaa...
[/quote]Kuka tahansa saa nytkin huumeita, jos haluaa. Mutta osa meistä tajuaa mitä tarkoittaa vanhemman vastuu lapsesta, ja ei halua lapselleen tulevaisuutta riippuvaisten vanhempien kanssa.
[/quote]
Ei kannabiksesta tule edes riippuvaiseksi, niinkuin esim. Alkoholista, tupakasta tai kahvista. Alkoholista ja tupakasta olen päässyt irti kannabiksen avulla.
Satunnaispössyttelijä
Tämän keskustelun pohjalta olen oppinut että ehkä minun tulisi aloittaa kannabiksen käyttö, jotta elämän laatuni paranisi. Rehellisesti puhuttuna voisin kyllä kysyä kuinka moni 18-30 vuotias nuori käyttää minkäänlaisia lääkkeitä säännöllisesti? Eli taitaa se vain viihdekäyttöön suurimmalta osin rajoittua. Kovin tunnepitoista keskustelua on kyllä aiheesta
[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 15:07"][quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 13:10"]Jokainen kannabista vaarattomaksi väittävä paljastaa vain ja ainoastaan oman tietämättömyytensä ja suorastaan tyhmyytensä huudellessaan asioista, joista ei vaivaudu ottamaan selvää, kun on ihan pakko räyhätä puolesta. Suljetaan silmät ja uskotaan ehdoitta kaverien kokemuksiin tutkimusten sijaan. Googlaamallakin ilmeisesti uskotaan vain keskustelupalstoilta luettuihin juttuihin, kun ei ymmärrä lähdekritiikkiä.
[/quote]
Novoi nyt vittu sentään. Minä uskon tasan omaa ja lähipiirin kokemusta. Kannabiksen runsaastakaan käytöstä ei ole mitään haittaa ihmisille joilla ei ole skitsofreniaa eikä monesti niillekään.
[/quote]
Olet loistava esimerkki yllä kirjoitetusta. Kannabis tekee mm. pysyviä muutoksia polttelijan aivoihin jokaiselle, ei vain psykoosialttiille. Mutta jatka vaan pienen lähipiirisi empiirisiin kokemuksiin uskomista tutkitun tiedon sijaan.
[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 14:38"]
[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 14:25"]
Jos joku asia on laiton, niin ei se mene niin, että "no kun mun mielestä siinä ei oo mitään pahaa" Lakeja kuuluu noudattaa. Jos ei, niin siitä on seurauksia.
[/quote]
Tuolla tavalla mikään ei etene eteenpäin. Lakeja kuuluu päivittää ja muuttaa ajantasalle.
Kahvikin oli joskus kiellettyä ja laitonta. Asioita pitää toitottaa ja rajoja venyttää että asiat muuttuvat paremmiksi.
[/quote]
Löytyykö lähdettä kahvin laittomuudellle Suomessa? Taidat puhua paskaa. Olet tainnut pehmentää pääsi ties millä aineilla.
[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 14:13"][quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 13:43"]
Joku voisi lukea jopa rivien välistä, että laillistamisen kannattijalla on taka-ajatuksena, että olisi kiva käyttää viihdekäytössä ilman pelkoa kiinnijäämisestä tai rangaistuksesta :o
[/quote]
Miksi pitää rangaista?
Täysin järjetöntä. Miksi pitää jahdata ja ottaa kiinni sellaisesta josta ei ole kenellekään vaaraa?
Järjetöntä toimintaa. Noitavainoa. Puuttuu vain että kannabiksen käyttäjä poltettaisiin roviolla, jumalan vastaisesta käytöksestä.
[/quote]
Raamatussakin sanotaan, että kaikkia kasveja saa käyttää
[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 15:33"]
[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 14:13"][quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 13:43"] Joku voisi lukea jopa rivien välistä, että laillistamisen kannattijalla on taka-ajatuksena, että olisi kiva käyttää viihdekäytössä ilman pelkoa kiinnijäämisestä tai rangaistuksesta :o [/quote] Miksi pitää rangaista? Täysin järjetöntä. Miksi pitää jahdata ja ottaa kiinni sellaisesta josta ei ole kenellekään vaaraa? Järjetöntä toimintaa. Noitavainoa. Puuttuu vain että kannabiksen käyttäjä poltettaisiin roviolla, jumalan vastaisesta käytöksestä. [/quote] Raamatussakin sanotaan, että kaikkia kasveja saa käyttää
[/quote]
bubrekin oikein mukava ja toimiva aine rentoutumiseen sekä kivunhallinnassa. Ainut vain että harva meistä hallitsee aineen käytön turvallisella määrällä. Ei yliannostuksen ottanutkaan hirveästi muille vaaraksi kuitenkaan ole.