Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

5. Vuoden kriisi

Vierailija
25.04.2015 |

Olemme olleet nyt yhdessä 5 vuotta. Parisuhde oireilee pahasti. Mikä neuvoksi? Kokemuksia miten päästy yli?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tuli 5. Vuoden kohdalla myös kriisi. Tai niin mä silloin luulin mutta myöhemmin kyllä tajusin että se kriisi taisi olla vain minulla. Siitä auttoi yli vain aika. yhtäkkiä sitä vaan huomasi että kaikki olikin taas hyvin ja kiitti itseään ja puolisoaan siitä, ettei tehty hätiköityjä päätöksiä.

Vierailija
2/12 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä ainakaan mitään kriisejä ole tullut

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 08:44"]Meillä tuli 5. Vuoden kohdalla myös kriisi. Tai niin mä silloin luulin mutta myöhemmin kyllä tajusin että se kriisi taisi olla vain minulla. Siitä auttoi yli vain aika. yhtäkkiä sitä vaan huomasi että kaikki olikin taas hyvin ja kiitti itseään ja puolisoaan siitä, ettei tehty hätiköityjä päätöksiä.
[/quote]

Tätä myös odotan itse. Toivon että aika parantaa "haavat", vaikka mitään todellisia haavoja ei edes ole. Kaikki ns. Hyvin, mutta silti vaikeaa. -ap

Vierailija
4/12 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräältä psykologilta kysyttiin kerran näistä parisuhteen kriiseistä. Hän sanoi, että on ollut nyt 30 vuotta naimisissa, ja voi sanoa että ensimmäset 30 vuotta voi olla vähän hankalaa aikaa. ;)

Samaa sanoisin minäkin. Kriisejä tulee ja menee, toiselle tai molemmille, joko omaan kasvuun tai ympäristön tapahtumiin liittyen. Kriisiä voi analysoida oikeastaan vasta kun se on ohi. Oma neuvoni on, että jos elämä ei ole aivan mahdotonta, odottakaa että pahin aika tasaantuu, että voitte käydä tapahtuneen yhdessä läpi. Siinä lisääntyy huimasti oma itsetuntemus ja toisen tunteminen. Jos vielä silloin tuntuu, että haluaa erota, voi tietenkin erota, mut vähintään yhtä todennäköisesti ette enää haluakaan erota, koska se yhdessä lusittu kriisi onkin yllättäen lisännyt luottamusta toiseen ja parisuhteeseen.

Kuten oma mieheni kerran sanoi "on tää niin vittumaista olla naimisissa, mut onneksi olen tässä kusessa sun kanssa yhdessä." ;)

Vierailija
5/12 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

viides vuoden kriisi? Viisi vuoden mittaista kriisiä vai tarkoittaako vuoden kriisi sen vuoden parsta huippukriisiä ja olet voittajakriisin valinnut jo viitenä vuonna....

sorry, oli pakko :)

Vierailija
6/12 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 09:15"]viides vuoden kriisi? Viisi vuoden mittaista kriisiä vai tarkoittaako vuoden kriisi sen vuoden parsta huippukriisiä ja olet voittajakriisin valinnut jo viitenä vuonna....

sorry, oli pakko :)
[/quote]

Tarkoitin viidennen vuoden kriisiä..

Vierailija
7/12 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 09:14"]Eräältä psykologilta kysyttiin kerran näistä parisuhteen kriiseistä. Hän sanoi, että on ollut nyt 30 vuotta naimisissa, ja voi sanoa että ensimmäset 30 vuotta voi olla vähän hankalaa aikaa. ;)

Samaa sanoisin minäkin. Kriisejä tulee ja menee, toiselle tai molemmille, joko omaan kasvuun tai ympäristön tapahtumiin liittyen. Kriisiä voi analysoida oikeastaan vasta kun se on ohi. Oma neuvoni on, että jos elämä ei ole aivan mahdotonta, odottakaa että pahin aika tasaantuu, että voitte käydä tapahtuneen yhdessä läpi. Siinä lisääntyy huimasti oma itsetuntemus ja toisen tunteminen. Jos vielä silloin tuntuu, että haluaa erota, voi tietenkin erota, mut vähintään yhtä todennäköisesti ette enää haluakaan erota, koska se yhdessä lusittu kriisi onkin yllättäen lisännyt luottamusta toiseen ja parisuhteeseen.

Kuten oma mieheni kerran sanoi "on tää niin vittumaista olla naimisissa, mut onneksi olen tässä kusessa sun kanssa yhdessä." ;)
[/quote]

Haluan uskoa tähän. Näin usein käsittelemme asioita. Nyt kun "kriisi" on käynnissä, on vain vaikea nähdä selkeästi. Tiedän kuitenkin, etten halua erota missään nimessä.

Vierailija
8/12 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No musta on ainakin hyvä että sä itse tiedostat ton kriisin jo silloin kun se on päällä. Pystyt suhtautumaan siihen erilailla. Itse oon tajunnu vasta jälkeenpäin.

Vierailija
9/12 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko lapsia, kuinka monta? Mitä ulkoisia ärsykkeitä kriisille sun mielestä on?

Vierailija
10/12 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 09:28"]Onko lapsia, kuinka monta? Mitä ulkoisia ärsykkeitä kriisille sun mielestä on?
[/quote]

Siinä se onkin, kun kaikki on hyvin! Paremmin kuin hyvin. Ei lapsia vielä (olemme 29 vuotiaita), keskitymme tällä hetkellä uraan. Lapsia tarkoitus "tehdä" kolmekymppisenä. (Mutta ri puhuta nyt lapsista). Akateemisia ollaan. Äh. Oon vaan itse kehitellyt tässä jotain kriisinpoikasta.

Vierailija
11/12 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä siitä se kriisi sit tuleekin.. ihminen tarvii jännitteitä mennäkseen eteenpäin..tuossa iässä..

Vierailija
12/12 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun neuvo on, että mietit tarkkaan. Kyse on isoista asioista. Etenkin, kun lapsia ei vielä ole.