Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

sterilisaatio

Vierailija
15.05.2015 |

Olen yli 30v nainen, kaksi lasta ja minulla on pian operaatio edessä, jossa tekevät essuren. Kokemuksia kuulisin mielelläni.. ja muitakin ajatuksia..

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille yh-mammajakorasioille pitäisi tehdä tuo operaatio.
Sanna

Vierailija
2/14 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyytyväinen olen ollut. Helppo toimenpide

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 10:58"]Tyytyväinen olen ollut. Helppo toimenpide
[/quote]

Sattuiko toimenpide? Pystyitkö heti jatkamaan normaalisti? Onko vuoto ollut normaalia? Kadutko?

Vierailija
4/14 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 10:57"]Kaikille yh-mammajakorasioille pitäisi tehdä tuo operaatio.
Sanna

[/quote]

Samaa mieltä olen!

Vierailija
5/14 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 11:00"][quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 10:58"]Tyytyväinen olen ollut. Helppo toimenpide
[/quote]

Sattuiko toimenpide? Pystyitkö heti jatkamaan normaalisti? Onko vuoto ollut normaalia? Kadutko?
[/quote]

Ei sattunut. En kadu. Vuoto tosi niukkaa

Vierailija
6/14 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin itse kolme vuotta sitten ja olen tyytyväinen. Ei mitään sivuoireita, hormonitoiminnassakaan ei mitään muutosta koska en käyttänyt mitään hormonaalista ehkäisyä ennen essurea.

Vierailija
7/14 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytän kohta kolmekymmentä ja tarkoitukseni oli hankkia sterilisaatio, kun siihen vihdoin on tällaisella lapsettomallakin oikeus. Kuitenkin luettuani Essuren haitoista (niitä on PALJON) ja tavallisen sterilisaation riskeistä (mm. hormonitasojen aleneminen erään yliopistotutkimuksen mukaan) päätin jättää väliin...

Vierailija
8/14 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuinka nopeaan synnytyksen jälkeen steri voidaan tehdä? mä olisin halunnut nyt jo papereihin merkinnän, että jos tulee hätäsektio tms nii tehdään se samalla-mutta lääkäri sanoi vaan että palataan asiaan jälkitarkastukessa.

oon 28v, kohta 4 lapsen äiti, ja jo ensimmäisen lapsen jälkeen todettiin että mua leikataan kun lapset on tehty --> ei suositella enää raskauksia sen jälkeen

Vierailija
9/14 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 11:14"]kuinka nopeaan synnytyksen jälkeen steri voidaan tehdä? mä olisin halunnut nyt jo papereihin merkinnän, että jos tulee hätäsektio tms nii tehdään se samalla-mutta lääkäri sanoi vaan että palataan asiaan jälkitarkastukessa.

oon 28v, kohta 4 lapsen äiti, ja jo ensimmäisen lapsen jälkeen todettiin että mua leikataan kun lapset on tehty --> ei suositella enää raskauksia sen jälkeen
[/quote]

Kuka kustantaa lastesi ruokinnan?
Sanna

Vierailija
10/14 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 11:14"]

kuinka nopeaan synnytyksen jälkeen steri voidaan tehdä? mä olisin halunnut nyt jo papereihin merkinnän, että jos tulee hätäsektio tms nii tehdään se samalla-mutta lääkäri sanoi vaan että palataan asiaan jälkitarkastukessa.

[/quote]

mulla leikataa  suunnitellulla sektiolla tää viimeinen ja mut steriloidaan siinä samalla.

Vierailija
11/14 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 11:30"][quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 11:14"]

[/quote]

mulla leikataa  suunnitellulla sektiolla tää viimeinen ja mut steriloidaan siinä samalla.
[/quote]

Sterilisaatiota ei kannattaisi tehdä synnytyksen yhteydssä, koska paikat ovat turvonneet. Se ei välttämättä "istu" kunnolla. Väh. 6kk kuluttua synnytyksestä.

Vierailija
12/14 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 11:43"]

[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 11:30"][quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 11:14"] kuinka nopeaan synnytyksen jälkeen steri voidaan tehdä? mä olisin halunnut nyt jo papereihin merkinnän, että jos tulee hätäsektio tms nii tehdään se samalla-mutta lääkäri sanoi vaan että palataan asiaan jälkitarkastukessa. oon 28v, kohta 4 lapsen äiti, ja jo ensimmäisen lapsen jälkeen todettiin että mua leikataan kun lapset on tehty --> ei suositella enää raskauksia sen jälkeen [/quote]   mulla leikataa  suunnitellulla sektiolla tää viimeinen ja mut steriloidaan siinä samalla. [/quote] Sterilisaatiota ei kannattaisi tehdä synnytyksen yhteydssä, koska paikat ovat turvonneet. Se ei välttämättä "istu" kunnolla. Väh. 6kk kuluttua synnytyksestä.

[/quote]

ok, mä lähinnä ajattelin että olisko se mahdollista tehdä samalla kerralla jos "maha auki" ollaan. toki synnytyksen mennessä ihan normisti, eli alatiesynnytys, tulisi se odotusaika

Vierailija
13/14 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 11:55"]

[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 11:43"]

[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 11:30"][quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 11:14"] kuinka nopeaan synnytyksen jälkeen steri voidaan tehdä? mä olisin halunnut nyt jo papereihin merkinnän, että jos tulee hätäsektio tms nii tehdään se samalla-mutta lääkäri sanoi vaan että palataan asiaan jälkitarkastukessa. oon 28v, kohta 4 lapsen äiti, ja jo ensimmäisen lapsen jälkeen todettiin että mua leikataan kun lapset on tehty --> ei suositella enää raskauksia sen jälkeen [/quote]   mulla leikataa  suunnitellulla sektiolla tää viimeinen ja mut steriloidaan siinä samalla. [/quote] Sterilisaatiota ei kannattaisi tehdä synnytyksen yhteydssä, koska paikat ovat turvonneet. Se ei välttämättä "istu" kunnolla. Väh. 6kk kuluttua synnytyksestä.

[/quote]

ok, mä lähinnä ajattelin että olisko se mahdollista tehdä samalla kerralla jos "maha auki" ollaan. toki synnytyksen mennessä ihan normisti, eli alatiesynnytys, tulisi se odotusaika

[/quote]

Se kyllä helpoin ja nopein tapa kaikille osapuolille. Se onnistuu siinä samalla loistavasti. 

Ps käy myös itelle halvemmaksi.

Vierailija
14/14 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannatan kirjoitti:

Kun lapsiluku on täynnä, sterilisaatio on huoleton ehkäisy. 

Nyt on aika kannattaa ja jakaa kansalaisaloitetta itsemääräämisoikeuden lisäämiseksi. 

"Steriloimislain ikäraja pohjoismaiseksi eli 25 vuotta ja lapsiluvuksi kaksi lasta"

https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/2401 

Nykylain 30 vuotta tai kolme lasta on holhoavaa vanhanaikaista lainsäädäntöä.

Olet rasittavampi kuin Päivi Räsänen homoillassa tai Ikis. Lopeta jo.