Työnantaja kielsi menemästä koronatestiin, koska näin pienessä firmassa tulisi ongelmia. Nyt ollaan kaikki flunssassa töissä särkylääkkeiden voimalla. Myös kotiväki oireilee. Toivottavasti ei ole Omikronia.
Yskää, lievää kuumetta, kurkkukipua, sellaista polttelua henkitorvessa. Ei pahaa, varsinkaan särkylääkkeillä. Kumman nopeasti vain tarttui kaikkiin.
Työnantajan määräys kuulostaa hullulta, mutta mitä hyötyä siitä olisi jos jumittaisimme kotona tekemättä mitään ja firma olisi seis? Näin pienelle firmalle se voisi olla kohtalokasta, kun näitä hommia ei voi tehdä etänä. Isommassa skaalassa pysähtyisi koko yhteiskunta.
Onko kukaan muu sitä mieltä että tämä käytäntö on järkevä?
Kommentit (36)
Jos pomo kieltäisi moista, lähettäisin hänelle vastineeksi dick picin (huom. en omaani, vaan netistä bongatun).
No huh huh! Onko teillä paljonkin asiakkaita?
Mä tekisin itse kotitestin, haluaisin tietää onko koronaa vai ei. Sinänsä, jos kaikki on jo tartunnan saanut, ja oireet ovat lieviä, eikä ole riskiä sairastuttaa lisää ihmisiä, tuo käytäntö on mun mielestä ihan ok. Mutta kuitenkin rokotusten takia olisi hyvä tietää onko sairastanut koronan. Sairastetun taudin jälkeen ei kannata lähiaikoina ottaa rokotusta.
Meillä on todettu, että palkallisen sairausloman saa vain lääkärintodistuksella, pelkkä koronatesti ei riitä.
Ai että kun tekis mieli ilmoittaa aville. Ihan vain siksi että työnantaja nyt ei vain sanele tuollaisia. Ei työnantaja voi olettaa että firma on niiden työntekijöidenkin koko elämä
Totteletko muutenkin työnantajasi laittomia ja älyttömiä määräyksiä? Jos pomosi kieltäisi sinua menemästä syöpäleikkaukseen vaikka sinulla olisi syöpä niin tottelisitko?
Vierailija kirjoitti:
Meillä on todettu, että palkallisen sairausloman saa vain lääkärintodistuksella, pelkkä koronatesti ei riitä.
Positiivista koronatestia seuraa tartuntatautilääkärin määräämä virallinen karanteeni joten sitten saat tartuntatautipäivärahaa joka on palkkasi suuruinen.
Vierailija kirjoitti:
Totteletko muutenkin työnantajasi laittomia ja älyttömiä määräyksiä? Jos pomosi kieltäisi sinua menemästä syöpäleikkaukseen vaikka sinulla olisi syöpä niin tottelisitko?
Tai jos pomo päättää työajan olevan vastedes 24/7/365. Lomia ei kerry ja palkkaakaan ei tarvita kun ollaan koko ajan töissä. Ap:n kaltaiset mahdollistaa työolojen huonontamiset.
Toivottavasti ette ole palveluammatissa?
Vierailija kirjoitti:
Mä tekisin itse kotitestin, haluaisin tietää onko koronaa vai ei. Sinänsä, jos kaikki on jo tartunnan saanut, ja oireet ovat lieviä, eikä ole riskiä sairastuttaa lisää ihmisiä, tuo käytäntö on mun mielestä ihan ok. Mutta kuitenkin rokotusten takia olisi hyvä tietää onko sairastanut koronan. Sairastetun taudin jälkeen ei kannata lähiaikoina ottaa rokotusta.
Ei pidä paikkaansa. Rokotteen voi kyllä ottaa, siitä ei vain ole hyötyä.
Ei hitto soikoon 😂 ekö mitään vastuuta ole mistään?
Juuri näin pitäisikin toimia, ja lopettaa hysteerinen koronavouhotus.
Oli siis järkevämpää että kaikki sairastaa kuin että vain yksi olisi sairastanut ja ollut poissa töistä? Ei mene minun järkeeni.
Miten tuo on saanut alkunsa? Koska kyllä itse hakeutuisin oireiden alkaessa testiin ja sairaslomalle enkä neuvottelemaan pomon kanssa. Vai onko pomo jo aikaisemmin sanonut kaikille, että älkää vaan hakeutuko testiin, jos oireita ilmenee?
Hyvä!
ainut järkevä tapa reagoida! näinhän on toimittu iät ja ajat ilman ongelmia. Kansa voisi nyt vaan lopettaa ramppaamisen testeissä! Korona ei ole ollut muuta kuin sairausloma-automaatti
Jos on vain pientä nuhaa, niin en näe estettä käydä töissä . Mutta jos ei ole työkykyinen, sitten ei ole työkykyinen.