Sinnepäin blind channel
Täällä saa puhua blind channelista ja vierestäkin. Tervetuloa!
Kommentit (4019)
Punkku kirjoitti:
Ja jotenkin mua ärsytyää se asenne että oikea taide (on se musiikki tai kirja) on aitoa vasta, kun sitä mainostaa kallion kuppilassa itkien siihen halpaan tuoppiin tai talon viiniin. Et taide on aitoa kun sitä ei tuotteista. Se on täysin naurettavan ylimielistä ja vähän naivia.
Tämä ei varmaan yhdisty meidän aikaisemmin käymään keskusteluun???
Meidän keskustelumme ei näytä kohtaavan missään asiassa.
Ei pahalla.
punkku kirjoitti:
faktaa toki sinulle, mutta ei maailmankaikkeuden ultimate truth.
Ootko ihan varma, että noille kummallekaan sanalle ei ole olemassa suomenkielistä vastinetta?
En todellakaan ole sosiaalialalla.
En kestäisi työtä jossa sydän voi särkyä tavan takaa. Siinä burn out kehittyisi jo muutamassa kuukaudessa.
Ehkä trolli on oikea termi.
Liitelen tästä toiseen ketjuun , trollaamaan.
Pitäkää huolta toisistanne, hulttiot!
Mun mielestä teennäinen on ehkä väärä sana, mutta aika tarkoitushakuisesti suunnattua niille 13-16-vuotiaille emo-teineille, joilla on niin v-a-i-k-e-a-a eikä kukaan tajua heidän maailmantuskaa. Mut onneksi BC:n sedät ymmärtää.
Vierailija kirjoitti:
punkku kirjoitti:
Ootko ihan varma, että noille kummallekaan sanalle ei ole olemassa suomenkielistä vastinetta?
Tuskin, en usko. Miksi oletat suomen edes olevan äidinkieleni? Se on toki, mutta kielen sekoittuminen kuuluu kielen kehitykseen, joten miksi en käyttäisi englanninkielen sanoja sekoitettuna suomenkieleen. Voin sanoa myös italiaa ja saksaakin, jos mieluummin haluat niitä kieliä. Finglish on tullut jäädäkseen ja käytän sitä niin paljon kuin lystää. Käytän ison osan työssäni englantia, joten se jää välillä päälle.
punkku kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
punkku kirjoitti:
Tuskin, en usko. Miksi oletat suomen edes olevan äidinkieleni? Se on toki, mutta kielen sekoittuminen kuuluu kielen kehitykseen, joten miksi en käyttäisi englanninkielen sanoja sekoitettuna suomenkieleen. Voin sanoa myös italiaa ja saksaakin, jos mieluummin haluat niitä kieliä. Finglish on tullut jäädäkseen ja käytän sitä niin paljon kuin lystää. Käytän ison osan työssäni englantia, joten se jää välillä päälle.
Juu no ei ehkä sitten kannata ihmetellä, jos ihmiset vetävät tiettyjä johtopäätöksiä nettipersoonasta. Aika monen työkieli on englanti nykyään, mutta kappas ihmettä, kun mielestäni on aivan vaivatonta vaihtaa kieltä tarpeen mukaan. On älyllistä laiskuutta, jos ei edes vaivaudu miettimään vastinetta englanninkieliselle termille.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä teennäinen on ehkä väärä sana, mutta aika tarkoitushakuisesti suunnattua niille 13-16-vuotiaille emo-teineille, joilla on niin v-a-i-k-e-a-a eikä kukaan tajua heidän maailmantuskaa. Mut onneksi BC:n sedät ymmärtää.
Toki se varmasti uppoaa teineihin, miettii mitä kaikkea he ovat käyneet viime vuosina läpi. Kun heidän pitäisi löytää omaa sukupolvea yhdistäviä tekijöitä ovat ne tähän mennessä esim. naisten oikeuksien variseminen jenkeissä, sota ja kulkutauti. Jos kuvittelet ettei teinit näistä piittaa, niin meillä onneksi on valveutuneempi sukupolvi tulossa.
Mutta mä veikkaan BC uppoavan samasta syystä meihin milleniaaleihin. Tai ainakin meihin vanhempiin milleniaaleihin. Me ollaan synnytty paskaan lama-aikaan ja ainut mikä meille koskaan on ollut vakio on jatkuva muutos. Kasvoimme lamalapsista työikään uuden laman kynnykselle, eli uuteen finanssikriisiin eikä siitä taloustinateesta kovin ruusuisia näkymiä koskaan ole ollutkaan. Olemmekin ensimmäinen sukupolvi pitkiin aikoihin, joka ei tule nousemaan omien vanhempiensa elintasoa korkeammalle. Puhumattakaan miten meidän sukupolvikokemusta on yhdistänyt ilmastonmuutos, joka on värittänyt meidän kasvua lapsista aikuisiin. Jostain luin tutkimusta, miten iso osa milleniaaleja on sinkkuja ja ovat lykänneet perheen perustamista juurikin yksilökeskeisen korostamisen vuoksi. (faktaa siinä ei ollut, mutta make sense) eikä me olla koskaan kasvettu aikuisiksi :D ikiteinejä. Noniin, mutta nu metal iski silloin lujaa just meihin, koska maailma oli paskaa. Nyt ollaan taas globaalissa meiningissä menossa niissä vesissä et tilaus on juurikin samantyyliselle musalle kuin mitä oli silloin kun moni bc esikuva teki musaa.
Noniin, nyt juoksulenkille.
Vierailija kirjoitti:
punkku kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
punkku kirjoitti:
Juu no ei ehkä sitten kannata ihmetellä, jos ihmiset vetävät tiettyjä johtopäätöksiä nettipersoonasta. Aika monen työkieli on englanti nykyään, mutta kappas ihmettä, kun mielestäni on aivan vaivatonta vaihtaa kieltä tarpeen mukaan. On älyllistä laiskuutta, jos ei edes vaivaudu miettimään vastinetta englanninkieliselle termille.
Älyllistä laiskuutta on keskustelussa hyökätä persoonan kimppuun, kun loppuu muu sanottava.
Älkää nyt ruokkiko tota provotrollia, enkä tarkoita winneriä tai punkkua.
punkku kirjoitti:
Ja jossain kohtaa se menee niihin henkilökohtaisuuksien kuvitellen et jotenkin kumpikaan meistä kiinnostaisi millaisena meidän nettipersoonaa täällä pidetään.
Anteeksi, mutta ei se ihan siltä vaikuta, ettei sua kiinnostaisi. Ja just sen takia aattelin että ehkä sulle voisi vinkata siitä, että jatkuvan englannin ja suomen sotkemisen lukeminen ei ole ainoastaan rasittavaa, vaan se antaa kirjoittajastaan myös vähän keskenkasvuisen kuvan.
Vierailija kirjoitti:
punkku kirjoitti:
Ja jossain kohtaa se menee niihin henkilökohtaisuuksien kuvitellen et jotenkin kumpikaan meistä kiinnostaisi millaisena meidän nettipersoonaa täällä pidetään.
Anteeksi, mutta ei se ihan siltä vaikuta, ettei sua kiinnostaisi. Ja just sen takia aattelin että ehkä sulle voisi vinkata siitä, että jatkuvan englannin ja suomen sotkemisen lukeminen ei ole ainoastaan rasittavaa, vaan se antaa kirjoittajastaan myös vähän keskenkasvuisen kuvan.
En kyllä pysty tämän selkeämpää kuvaa sinulle vääntämään kuin mitä nyt olen jo sanonut: En kyllä piittaa tippaakaan siitä mitä joku anonyymi vauva.fi palstalla sanoo minusta, minun tavasta kirjoittaa tai mitä vaan. Olit sit kuka vain siellä anonyymien näppäimien taakse piiloutuneena. Miksi ihmeessä kenenkään pitäisi välittää siitä, että saako joku toinen keskenkasvuisen kuvan. Itseasiassa, olen onnistunut hyvin kirjoittamaan jos en ole antanut "aikuista" kuvaa. Joten kiitos, piristit juuri päiväni. Ihanaa!
Hei Winner! Olet vissiin täysin sen Justiinasi lumoissa. Pistäydyin täällä kuitenkin toiveikkaana jättämässä sulle terveiset. 🥰
Vierailija kirjoitti:
Hei Winner! Olet vissiin täysin sen Justiinasi lumoissa. Pistäydyin täällä kuitenkin toiveikkaana jättämässä sulle terveiset. 🥰
Vähän oon kyllä kallellaan miespuoliseen työkaveriini. Mennään syömään yhdessä ensi viikolla hänen kanssaan. Ajattelin vaan ilmoittaa että tiedät että en jää yksin kun menet Justiinan kanssa. Oot kuitenkin huolissasi....
Siis ei millään pahalla.
winner kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän oon kyllä kallellaan miespuoliseen työkaveriini. Mennään syömään yhdessä ensi viikolla hänen kanssaan. Ajattelin vaan ilmoittaa että tiedät että en jää yksin kun menet Justiinan kanssa. Oot kuitenkin huolissasi....
Siis ei millään pahalla.
Katkerat neitsyet winnerin kimpussa tästä vielä puuttuikin ;) So gay!
Katkerat neitsyet?
Mitä sinä mies oikein puuhailet?
Vain tää yksi äiti-ihminen tällä erää.
🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰
winner kirjoitti:
Punkku kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa, winnerillä on vientiä. Pitäisköhän minunkin siirtyä siitä Hukan haaveilusta winnerin leiriin 😂
(Never)
Sanot noin vain koska en oo IG:ssa ja kuolattavana :) äkkiä muuttuis ääni kellossa ;) sori Joel, mut nyt jäisit toiseksi ;D
No mut sulla on silleenkin etulyöntiasema muhun, että sun kanssa mulla on juttelukontakti. Joelilla ei ole mun kanssa. (huomaa lauseen asettelu.)
winner kirjoitti:
punkku kirjoitti:
winner kirjoitti:
Punkku kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa, winnerillä on vientiä. Pitäisköhän minunkin siirtyä siitä Hukan haaveilusta winnerin leiriin 😂
(Never)
Sanot noin vain koska en oo IG:ssa ja kuolattavana :) äkkiä muuttuis ääni kellossa ;) sori Joel, mut nyt jäisit toiseksi ;D
No mut sulla on silleenkin etulyöntiasema muhun, että sun kanssa mulla on juttelukontakti. Joelilla ei ole mun kanssa. (huomaa lauseen asettelu.)
Mä muuten hoksasin vasta nyt, että on juteltu Ville Valon kanssa -vv- 😳
Jotenkin minusta tuntuu että Ville Valo ei olis sellainen ihminen joka sitkeästi uskoo että täällä pyörii vain yksi ilkeä ano ja harrastaa yksinpuheluita. Mutta siistiähän se ois.
Vierailija kirjoitti:
winner kirjoitti:
punkku kirjoitti:
winner kirjoitti:
Punkku kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
(Never)
Jotenkin minusta tuntuu että Ville Valo ei olis sellainen ihminen joka sitkeästi uskoo että täällä pyörii vain yksi ilkeä ano ja harrastaa yksinpuheluita. Mutta siistiähän se ois.
En ole ville valo, ikävää tuottaa pettymys. Vv tulee vanha vakkari nimestä, tajusin tuon itsekin vasta yksi päivä. Ehkä lyhennän tästä lähin vain v. Vanha. :D
-v
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
winner kirjoitti:
punkku kirjoitti:
winner kirjoitti:
Punkku kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
(Never)
En ole ville valo, ikävää tuottaa pettymys. Vv tulee vanha vakkari nimestä, tajusin tuon itsekin vasta yksi päivä. Ehkä lyhennän tästä lähin vain v. Vanha. :D
-v
Pidä se vv, senhän voi tulkita myös vanha vainoharhainen. Joo huono läppä. Tarjoutui vain niin herkullinen tilaisuus vähän leukailla. Eiköhän se ole parempi ettei näin ala-arvoiseen huumoriin pistä nimimerkkiään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
winner kirjoitti:
punkku kirjoitti:
winner kirjoitti:
Punkku kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
(Never)
-v
Pidä se vv, senhän voi tulkita myös vanha vainoharhainen. Joo huono läppä. Tarjoutui vain niin herkullinen tilaisuus vähän leukailla. Eiköhän se ole parempi ettei näin ala-arvoiseen huumoriin pistä nimimerkkiään.
Sekin käy kyllä meikäläiseen :DD
-vv