Sinnepäin blind channel
Täällä saa puhua blind channelista ja vierestäkin. Tervetuloa!
Kommentit (4019)
Vierailija kirjoitti:
Eivät ole enää ihan niin nuoria.
Joo, ihan aikamiehiä yhtyeen jäsenet ovat. Mitä on ehkä vaikea uskoa lyriikoiden perusteella, mutta ehkä he tietoisesti haluavat houkutella faneikseen teinejä.
Punkku kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
punkku kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Punkku kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
punkku kirjoitti:
Jotain ihan itse aiheesta. Oletteko nähneet mielenkiintoisia haastatteluja Bc:stä? Linkittäkää jos tulee vastaan. Ja joo voin kyllä googlata itsekin, mutta en nyt tuhatta eri haastattelua ajatellut alkaa etsimään ja lukemaan.
Unelmatreffit
https://www.seiska.fi/Kotimaa/Blind-Channelin-Niko-ja-Joel-paljastavat-…
Onko Joel 28v? Miten mä oon koko ajan kuvitellut et se jo 30v. 🤦🏼 Diggaan kyll itekin vedestä elementtinä. Niin merestä, kylpylästä, suihkusta kuin uimahallista, et todellakin voin lähteä ulkomaille kasvohoitoihin ja kylpemään gin tonicin kanssa 😎
Ei kyllä ne on kaikki tosi nuoria miehiä 😊. Joel on vissiin vanhin.
-L
Olen kyllä tiedostanut näin olevan, mutta jotenkin ajattelin et Joel on kolmekymmentä. En tiedä mistä moinen harha on tullut. Eipä sillä nyt merkitystä ole.
Kuulumisia kysyit tuossa myös aiemmassa viestissäsi. Mulla on vähän ihmeellinen vaihe menossa, paljon ollut muutoksia elämässä tänä kesänä. Itsellä ollut tämä viikko myös pas*aa ja enemmän pas*aa, mutta jännästi moni asia elänässä on opettanut asettamaan asioita mittakaavaan joten aika hyvin on saanut asiat lutviutumaan oman pään sisällä. En nyt avaa tätä enempää. Mitäs sulla niin pas*aa? Jos haluat "jutella" tai mitä tässä nyt voi, niin olen täällä kuuntelemassa :)
No mulla on jälleen tämä työn ja muun elämän yhteensovittaminen hivenen haastavaa. Periaatteessa tykkään työstäni, paljonkin, mutta se on ajoittain aika raskasta (henkisesti). Ja nyt tänä syksynä on tullut työhön semmoisia muutoksia että se on vieläkin raskaampaa. Olen ollut työpäivien jälkeen aivan poikki, mutta perheellisenä ihmisenä pakko jaksaa tehdä asioita ja olla läsnä. Vaikka tekisi mieli vaan mennä suoraan nukkumaan. Ehkä pitäisi vaihtaa alaa. Täytyy tosissaan miettiä sitä. Sitten kun jaksaa.
-L
Onko työsi sellaista, että sillä on edelleen muutakin tarkoitusta itsellesi kuin palkka? Toki se saa olla varmasti se ainut motivaatio tehdä töitä. Monesti vaan jos se työ tuntuu juurikin tuolta, niin samalle viivalle laittaessa oma elämä/perhe/jaksaminen vai palkka&työmäärä niin pidemmän päälle se alkaa käymään varmasti voimille. Elämässä on kuitenkin muutakin kuin elää lomasta lomaan. Tämän opin itse vaikeimman kautta.
Mulla oli burn out muutama vuosi sitten ja sen jälkeen tuntui kuin aivot olisi uudelleenkäynnistänyt itsensä eri moodiin. Vähensin töitä, vaihdoin paikkaan missä teen lyhyempää työviikkoa hybridityönä. Muutenkin tuli fiilis, että elämässä on muutakin kuin työ. Nyt osan viikkoa keskitynkin taidejuttuihin ja luoviin juttuihin, että sain balanssin kaikkeen.
Joo koen kyllä että työni on merkityksellistä ja tykkään siitä kyllä. Ja itseasiassa olen pohtinut tuota että tekisin lyhyempää työaikaa. Kun tuntuu ettei vuorokaudessa tunnit ja viikoissa päivät riitä kaikkeen mihin pitäisi ja mitä koen tärkeäksi. Työ vie niin paljon aikaa. Ja kun työ on mieluisuudesta huolimatta ajoittain raskasta niin pidemmän päälle tämä ei vetele.
Miten sä toivuit siitä burnoutista? Ja miten pahana se sulla oli? Koetko sä että sä toivuit siitä kokonaan?
-L
Olispa jo se joulukuun keikka 😁 kiitos teidän painostuksen ostin silloin sen lipun. Pitää vaan pakottaa/lahjoa joku kaveri mukaan. Oon tosiaan sinne päättänyt mennä, enkä vaan skipata (kuten meinasin) silloin tosin on mahdoton törmätä Zouliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en moista ilmiötä ole huomannut tai mitään tiukkoja kriteerejä.
-vv
Jep jep 😆😆
Äläkä sinäkään irvistele siinä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pieni yksinpuhelu menossa
No ei ollut yksinpuhelu.
Olin koko aja mukana ja odotin vähän myötätuntoa itselleni. Olin todella hukassa eilisen asiakkaani kanssa.
Mutta myötätuntoa tässä ketjussa ei tipu!
Pitkööt tunkkinsa!Mistä sinä puhut? Minkä asiakkaan? Kyllä tässä ketjussa on ollut monestikin myötätuntoa, mutta ehkä sä et ihan onnistunut avaamaan omia mietteitäsi..
-L
Kirjoitustaitoani on ihan kiitelty.
Vierailija kirjoitti:
Punkku kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
punkku kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Punkku kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
punkku kirjoitti:
Jotain ihan itse aiheesta. Oletteko nähneet mielenkiintoisia haastatteluja Bc:stä? Linkittäkää jos tulee vastaan. Ja joo voin kyllä googlata itsekin, mutta en nyt tuhatta eri haastattelua ajatellut alkaa etsimään ja lukemaan.
Unelmatreffit
https://www.seiska.fi/Kotimaa/Blind-Channelin-Niko-ja-Joel-paljastavat-…
Onko Joel 28v? Miten mä oon koko ajan kuvitellut et se jo 30v. 🤦🏼 Diggaan kyll itekin vedestä elementtinä. Niin merestä, kylpylästä, suihkusta kuin uimahallista, et todellakin voin lähteä ulkomaille kasvohoitoihin ja kylpemään gin tonicin kanssa 😎
Ei kyllä ne on kaikki tosi nuoria miehiä 😊. Joel on vissiin vanhin.
-L
Olen kyllä tiedostanut näin olevan, mutta jotenkin ajattelin et Joel on kolmekymmentä. En tiedä mistä moinen harha on tullut. Eipä sillä nyt merkitystä ole.
Kuulumisia kysyit tuossa myös aiemmassa viestissäsi. Mulla on vähän ihmeellinen vaihe menossa, paljon ollut muutoksia elämässä tänä kesänä. Itsellä ollut tämä viikko myös pas*aa ja enemmän pas*aa, mutta jännästi moni asia elänässä on opettanut asettamaan asioita mittakaavaan joten aika hyvin on saanut asiat lutviutumaan oman pään sisällä. En nyt avaa tätä enempää. Mitäs sulla niin pas*aa? Jos haluat "jutella" tai mitä tässä nyt voi, niin olen täällä kuuntelemassa :)
No mulla on jälleen tämä työn ja muun elämän yhteensovittaminen hivenen haastavaa. Periaatteessa tykkään työstäni, paljonkin, mutta se on ajoittain aika raskasta (henkisesti). Ja nyt tänä syksynä on tullut työhön semmoisia muutoksia että se on vieläkin raskaampaa. Olen ollut työpäivien jälkeen aivan poikki, mutta perheellisenä ihmisenä pakko jaksaa tehdä asioita ja olla läsnä. Vaikka tekisi mieli vaan mennä suoraan nukkumaan. Ehkä pitäisi vaihtaa alaa. Täytyy tosissaan miettiä sitä. Sitten kun jaksaa.
-L
Onko työsi sellaista, että sillä on edelleen muutakin tarkoitusta itsellesi kuin palkka? Toki se saa olla varmasti se ainut motivaatio tehdä töitä. Monesti vaan jos se työ tuntuu juurikin tuolta, niin samalle viivalle laittaessa oma elämä/perhe/jaksaminen vai palkka&työmäärä niin pidemmän päälle se alkaa käymään varmasti voimille. Elämässä on kuitenkin muutakin kuin elää lomasta lomaan. Tämän opin itse vaikeimman kautta.
Mulla oli burn out muutama vuosi sitten ja sen jälkeen tuntui kuin aivot olisi uudelleenkäynnistänyt itsensä eri moodiin. Vähensin töitä, vaihdoin paikkaan missä teen lyhyempää työviikkoa hybridityönä. Muutenkin tuli fiilis, että elämässä on muutakin kuin työ. Nyt osan viikkoa keskitynkin taidejuttuihin ja luoviin juttuihin, että sain balanssin kaikkeen.
Joo koen kyllä että työni on merkityksellistä ja tykkään siitä kyllä. Ja itseasiassa olen pohtinut tuota että tekisin lyhyempää työaikaa. Kun tuntuu ettei vuorokaudessa tunnit ja viikoissa päivät riitä kaikkeen mihin pitäisi ja mitä koen tärkeäksi. Työ vie niin paljon aikaa. Ja kun työ on mieluisuudesta huolimatta ajoittain raskasta niin pidemmän päälle tämä ei vetele.
Miten sä toivuit siitä burnoutista? Ja miten pahana se sulla oli? Koetko sä että sä toivuit siitä kokonaan?-L
Se on jo paljon, että löytää edelleen tarkoitusta työstä. Työviikon lyhennys oli itselle palastus, kun palkka kuitenkin on ihan hyvä. Tosin nyt olisin jo valmis taas tekemään täyttä viikkoa hetken vaikka jonkinlaisen projektin muodossa. Se lyhennys on asia mitä suosittelen miettimään, jos vain taloudellisesti on mahdollista. Lähinnä se et mikä on hintalappu sille millä on valmis myymään oman jaksaminen. Se oli itselleni se kynnyskysymys.
Mulla burn out oli tosi raju ja joissain tapauksissa olin varma, etten selviä siitä hengissä. Pahimmillaan saatoin maata keittiön lattialla puoli päivää, kun en vain kyennyt nousemaan sieltä ylös. En syönyt, en nukkunut, en elänyt, olin vain kirjaimellisesti hengissä. Lopetin sit kaikki lääkkeet mitä lääkäri antoi burn outiin, paitsi opamoxin (joka oli ainut lääke mulla sen puoli vuotta) joka oli mulle se pelastus, ne pisti ihan sekasin kaiken. Aloitin terapian, jossa kävin puoli vuotta. Löysin hyviä työkaluja ja työstämään montaa asiaa mitkä omalta kohdalta siihen burn outiin ajoi.
Jotenkin se oma ymmärrys siihen, että pitää saada aivoissa ne toksiset kanavat "kuolemaan" ja uusia ajatus/käyttäytymismalleja tilalle oli itselleni se ratkaisu. Tästä on nyt kolme vuotta ja koen päässeeni siitä täysin yli ja uskon etten enää saa vastaavaa uudelleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pieni yksinpuhelu menossa
No ei ollut yksinpuhelu.
Olin koko aja mukana ja odotin vähän myötätuntoa itselleni. Olin todella hukassa eilisen asiakkaani kanssa.
Mutta myötätuntoa tässä ketjussa ei tipu!
Pitkööt tunkkinsa!Mistä sinä puhut? Minkä asiakkaan? Kyllä tässä ketjussa on ollut monestikin myötätuntoa, mutta ehkä sä et ihan onnistunut avaamaan omia mietteitäsi..
-L
Kirjoitustaitoani on ihan kiitelty.
Kun on sillee järkyttynyt kuin olin, todnäk lukija joutuu vähän miettiin mistä on kyse.
Kuka teistä sellaista miettisi
just sana katos tuosta alusta. siinä on vaan ihme j kirjain roikkumassa lauseen alussa.
winner kirjoitti:
punkku kirjoitti:
Jmietin et hitto kun on levoton olo ja sit winner ilmaantui paikalle. Ehkä mä aistin jotain holtitonta energiaa. Hei winner!
Just tulin duunista ja menen tästä saunaan ja huomenna taas aikaisin duuniin. Enempi aikaa lässyttää sunnuntaina, mutta helou kuitenkin ennenkuin tää poistetaan.
Ehditkö lukea nämä rokkarin viimeinen käyttöpäivä -mietiskelyt aiemmin tänään? Postaan varalta uusiksi ;D koska mullahan on KAIKKI tallessa.
"Tämä vaatii nyt kyllä syvää sosiologista pureutumista rokkimiehen viimeiseen käyttöpäivään tämän mammapuumaketjun ja kaiken maailman damiaano-kuolaajien silmissä; siinä missä Leonardo Di Capriollakin on naisystävilleen viimeinen käyttöpäivä, niin kyllä siis naistenkin TÖRKEÄÄN ikärasismiin ja boomerisyrjintään pitää puuttua ennenkuin viimeisetkään kajalit eivät auta peittämään 🤣-naururyppyjä silmäkulmissa!
EI KAIKKIEN ROKKAREIDEN PIDÄ MENNÄ SIIHEN 27 -VUOTIAANA HAUTAAN PAITSI ROLLARIT -ansaan, jonka kuolaavat naisfanit (ja netissä naisina esiintyvät miesfanit) heille kavalasti mielikuvamarkkinointina rakentavat!Vanhempikin, viimeisen käyttöpäivänsä ohittanut ihminen (kaulin kädessä ja tukka nutturalla) voi olla arvokas ja ennenkaikkea asiallisesti rock vaikka olisi susiruma (tai Hukkaruma) eikä olisi koskaan twerkannut tai pitänyt tissitoppeja tai kuolannut ja käsitteenä rock on vaarallista --- kuten Rick Astleyn tai Morten Harketin tai George Michaelin nahkatakki, jota rankempi matsku heti pitää sensuroida tästäkin ketjusta!
Siis niinku tätähän ei justiinoiden pienet liskoaivot ikinä tajua, mitä ihmettä ne eturivissä kuolaavat naiset näkevät vessapaperirulla hikisissä ja pieruisissa nahkahousuissaan naamansa edessä kiemurtelevissa tilulilulilulilu-sooloa vetävissä äijärokkareissa?
Tai siis kun viimein tajuavat, niin alkaa se Sodoma ja Gomorra -itku ja puritaaninen poisliputusKIIMA :D"
Hahha, en ehtinyt lukemaan :D ihan loistavaa ja harmi että se on poistettu. Toi Di Caprion meininki on kyll hämmentävää. Tai ei siinä, jos on löytänyt meiningin mikä maistuu ja siihen on mahdollisuus niin mikäs siinä. Jos ei maistu plus kolkyt waxwork ni sit ei maistu. Kyllä vanhemmasta polvesta hyvinkin monelle uppoaa joku Johnny Depp tai Eddie Vedder tason rokkari mut Danny ja Frederik humppaskene ei niinkään. Onko se valitettavasti sitten se täälläkin joidenkin toimesta parjattu cool katu-uskottavuus mikä sen vetovoiman tekee siihen muusikkoon. Eli kyllä se vanhempikin voi olla vie kelpo kapistus. Hyvää saunaa ja palataan sit vaikka sunnuntaina.
Justiina ja Winner ne yhteen soppii
Pannaan huomenna pussauskoppiin
winner kirjoitti:
Ja joo, mä olen helvetin hankala asiakas Sanoman keskustelupalstan harrastelija"modeille", jos joku justiinoista alkaa itkeä hankalaa päiväänsä mun takia.
Tää metsä vastaa varmasti ihan samaa mitä sille huudetaan.
En kirjoittanut hankalasta asiakkaasta vaan kirjoitin asiakkaasta, jonka osana oli koko loppuelämän pituinen darkside. Hän sai kaiken sympatiani, kaiken myötätuntoni ja hänen tarinansa särki sydämeni. Mutta tää on enemmän työnohjauksellinen juttu.
Kirjoitin ketjuun jotenkin kyllästyneenä Blind Channelin mielestäni teennäisiin biiseihin rikkinäisyyden ymmärtämisessä.
Vierailija kirjoitti:
winner kirjoitti:
Ja joo, mä olen helvetin hankala asiakas Sanoman keskustelupalstan harrastelija"modeille", jos joku justiinoista alkaa itkeä hankalaa päiväänsä mun takia.
En kirjoittanut hankalasta asiakkaasta vaan kirjoitin asiakkaasta, jonka osana oli koko loppuelämän pituinen darkside. Hän sai kaiken sympatiani, kaiken myötätuntoni ja hänen tarinansa särki sydämeni. Mutta tää on enemmän työnohjauksellinen juttu.
Kirjoitin ketjuun jotenkin kyllästyneenä Blind Channelin mielestäni teennäisiin biiseihin rikkinäisyyden ymmärtämisessä.
Kaikki kokee rikkinäisyyden eri tavalla ja sinun ilmeisesti sosiaalialalla olevana (oletan työnohjaus jutuistasi) luulisi tietävän tämän. Kaikki tunteet ovat yksilöllisiä ja samassa tilanteessa ihmiset toimivat eri tavalla. Ihmiset menevät myös rikki erilaisista asioista, eikä niitä voi verrata toisiinsa. Ei se ole mikään kilpailu, et kenen elämä on ollut paskinta.
Ihan esimerkkinä vaikka lapsi olisi "hyvistä" oloista, mutta on koulukiusattu niin se on jo asia yksin laukaisemaan vaikeita läpi elämän kulkevia tunnetiloja. Se voi viedä ihmisen rikki, vaikka olisi kuinka "hyvät" lähtökohdat. Eikä sitä ole ok verrata vaikka johonkin toiseen, jonka elämään on annettu alunalkaenkin todella huonommat eväät. Tällainen vertailu et jonkun rikkinäisyyden kokemus on teennäistä on hyvin huolestuttavaa, varsinkin jos oikeasti olet jossain sosiaalialan töissä.
Punkku kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
winner kirjoitti:
Kirjoitin ketjuun jotenkin kyllästyneenä Blind Channelin mielestäni teennäisiin biiseihin rikkinäisyyden ymmärtämisessä.Kaikki kokee rikkinäisyyden eri tavalla ja sinun ilmeisesti sosiaalialalla olevana (oletan työnohjaus jutuistasi) luulisi tietävän tämän. Kaikki tunteet ovat yksilöllisiä ja samassa tilanteessa ihmiset toimivat eri tavalla. Ihmiset menevät myös rikki erilaisista asioista, eikä niitä voi verrata toisiinsa. Ei se ole mikään kilpailu, et kenen elämä on ollut paskinta.
Ihan esimerkkinä vaikka lapsi olisi "hyvistä" oloista, mutta on koulukiusattu niin se on jo asia yksin laukaisemaan vaikeita läpi elämän kulkevia tunnetiloja. Se voi viedä ihmisen rikki, vaikka olisi kuinka "hyvät" lähtökohdat. Eikä sitä ole ok verrata vaikka johonkin toiseen, jonka elämään on annettu alunalkaenkin todella huonommat eväät. Tällainen vertailu et jonkun rikkinäisyyden kokemus on teennäistä on hyvin huolestuttavaa, varsinkin jos oikeasti olet jossain sosiaalialan töissä.
Kirjoitin että mielestäni Blind Channelin biisit ovat teennäisiä.
Vierailija kirjoitti:
Punkku kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
winner kirjoitti:
Kirjoitin ketjuun jotenkin kyllästyneenä Blind Channelin mielestäni teennäisiin biiseihin rikkinäisyyden ymmärtämisessä.Kaikki kokee rikkinäisyyden eri tavalla ja sinun ilmeisesti sosiaalialalla olevana (oletan työnohjaus jutuistasi) luulisi tietävän tämän. Kaikki tunteet ovat yksilöllisiä ja samassa tilanteessa ihmiset toimivat eri tavalla. Ihmiset menevät myös rikki erilaisista asioista, eikä niitä voi verrata toisiinsa. Ei se ole mikään kilpailu, et kenen elämä on ollut paskinta.
Jos ne biisit tukevat sinun vointiasi niin ihan ok. Minun ammatistani ja osaamisestani sinun ei tarvitse huolestua.
Vierailija kirjoitti:
Punkku kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
winner kirjoitti:
Niin ja...siihenhän mä kommentoin.
Punkku kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Punkku kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
winner kirjoitti:
Mutta heidän biisinsä ei ole kokemus. Ei välttämättä ainakaan. Se on tuote jota he myyvät kovaan hintaan. Ja sen kuulee.
Vierailija kirjoitti:
Punkku kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Punkku kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
winner kirjoitti:
Mutta heidän biisinsä ei ole kokemus. Ei välttämättä ainakaan. Se on tuote jota he myyvät kovaan hintaan. Ja sen kuulee.
Sinulla on täysi oikeus omaan subjektiiviseen kokemukseesi heidän biiseistä, kunhan ymmärrät ettei se ole faktaa. He ovat itse sanoneet monestakin biisistä miten sanoituksissa ovat henkilökohtaisemmillaan kuin koskaan ennen.
Ja jotenkin mua ärsytyää se asenne että oikea taide (on se musiikki tai kirja) on aitoa vasta, kun sitä mainostaa kallion kuppilassa itkien siihen halpaan tuoppiin tai talon viiniin. Et taide on aitoa kun sitä ei tuotteista. Se on täysin naurettavan ylimielistä ja vähän naivia.
Punkku kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Punkku kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Punkku kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
winner kirjoitti:
Sinulla on täysi oikeus omaan subjektiiviseen kokemukseesi heidän biiseistä, kunhan ymmärrät ettei se ole faktaa. He ovat itse sanoneet monestakin biisistä miten sanoituksissa ovat henkilökohtaisemmillaan kuin koskaan ennen.
Se miten sen koen on mulle faktaa. Eikä minun tarvi ymmärtää sen enempää.
Mistä sinä puhut? Minkä asiakkaan? Kyllä tässä ketjussa on ollut monestikin myötätuntoa, mutta ehkä sä et ihan onnistunut avaamaan omia mietteitäsi..
-L