Täällä aina sorsitaan ulosotossa olevia
Meillä on tilanne se, että vaimolla puhdas nimi, minulla ei. Maksan ulosottoon joka kuukausi, joten kannan sitä kautta vastuuni. Vaimoni on yhteiskunnan silmissä kunnollinen, minä en. Siltikin todellisuudessa minä toppuuttelee häntä hankinnoista. Minä hoidan kaikki talouden laskut. Jos vaimoni ne hoitaisi, jäisi ne maksamatta. Ei kaikki, mutta pienemmät "vähemmän tärkeät". Minä olen avannut säästötilit (vaimoni nimissä) ja minun aloitteesta säästetään nordnettiin.
En ole millään tavalla katkera vaimolleni. Hän on elämäni rakkaus ja suola. Turhauttaa välillä tämä toisen asteen kansalaisena olo. Puhdas nimi ei kerro mitään.
Kommentit (21)
Vierailija kirjoitti:
aha,ihan ilmasta tipahti ulosotto,joopajoo
Ei tipahtanut. Elämä ei ole mennyt niin kuin suunnitteli. Paljon vastoinkäymisiä varrella. Nyt olisi helppo toimia eri tavalla. Aikanaan ei vain ollut oikeanlaisia avaimia/tukitoimia selviytymiseen. Kaikki me opitaan jotain kantapään kautta. Tämä on minun vuori, mikä pitää selättää. Ja niin kuin aiemmin sanoin, kannan vastuuni ja maksan jokaisen euron takaisin. Korkoineen
Minä olen ollut ulosotossa ja maksanut sinne viisinumeroisen summan, joka alkoi seiskalla. En ole koskaan ottanut itseeni anonyymeista kirjoittelijoista, jotka ovat sorsineet ulosotossa olevia. Elämästä tulee sinulle pahuksen raskasta, jos otat itseesi kaiken, mitä joku oksentaa näppikseltään.
Parisuhteessa meillä on erilliset rahat (siinä vaiheessa, kun menimme yhteen, ulosottoni oli jo ohi). Ei tulisi mieleenkään puuttua puolisoni rahankäyttöön tai tehdä hänelle tiliä omasta rahankäytöstäni. Yhteiselle taloustilille molemmat talletamme saman summan kuukausittain niin, että siitä riittää asumiseen, ruokaan ja yhteisen auton kuluihin.
Kylläpä sinä olet lukenut valikoivasti näitä viestejä. Ulosotossa olevat saavat tavallisesti runsain mitoin vertaistukea, ymmärrystä ja neuvoja tilanteesta selviämiseen.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen ollut ulosotossa ja maksanut sinne viisinumeroisen summan, joka alkoi seiskalla. En ole koskaan ottanut itseeni anonyymeista kirjoittelijoista, jotka ovat sorsineet ulosotossa olevia. Elämästä tulee sinulle pahuksen raskasta, jos otat itseesi kaiken, mitä joku oksentaa näppikseltään.
Parisuhteessa meillä on erilliset rahat (siinä vaiheessa, kun menimme yhteen, ulosottoni oli jo ohi). Ei tulisi mieleenkään puuttua puolisoni rahankäyttöön tai tehdä hänelle tiliä omasta rahankäytöstäni. Yhteiselle taloustilille molemmat talletamme saman summan kuukausittain niin, että siitä riittää asumiseen, ruokaan ja yhteisen auton kuluihin.
Kunnioitettavan summan olet maksanut. Meillä on yhteiset rahat olleet alusta lähtien. Vaimo tiesi tilanteeni. Itse olen tienannut kolminkertaisen summan meidän suhteen aikana ja maksan kyllä omat velkani. Minulle on tärkeää ettei vaimo jää häviölle. Siltikin ollaan haluttu kaikki yhteen. Itsellä kulutustapa se, että käyn ruokakaupassa ja tankkaan auton. Itseeni en käytä. Joskus vaimon patistamana ostan uuden vaatteen, mutta se on oikeasti 100-200€ vuodessa. Ulkovaatteita ei tähän lasketa. Jouluna en saanut lahjaa koska se on rahan tuhlausta, raketteja ei ostettu. En halua tuhlata.
Jotenkin ihmiset ajattelee aina että luottotiedoton on pakostakin holtiton rahankäyttäjä
Elämä on valintoja täynnä. Osa maksaa ulosottoon, osa käy lomalla
Minun on vaikea arvostaa aikuisia ihmisiä, jotka eivät kykene omaan taloudenhallintaan ja tekemään maltillisia ratkaisuja. Minulle opetettiin jo lapsena, ettei koskaan hankita mitään, ellei siihen ole oikeasti varaa (faija oli tilintarkastaja). Turhaa lainaa ei oteta!
Vierailija kirjoitti:
Minun on vaikea arvostaa aikuisia ihmisiä, jotka eivät kykene omaan taloudenhallintaan ja tekemään maltillisia ratkaisuja. Minulle opetettiin jo lapsena, ettei koskaan hankita mitään, ellei siihen ole oikeasti varaa (faija oli tilintarkastaja). Turhaa lainaa ei oteta!
Velan syntymisen taustoje ei kukaan ulkopuolinen tiedä, joten turha tehdä johtopäätöksiä kenestäkään sen perusteella.
Ulosottoon ei joudu, jollei ota velkaa.
"Puhdas nimi". Onko tämä jotain rikolliskieltä
Milloin ajattelit lopettaa nämät vaimosadut? Aikuinen nainen 🤦🏼♀️🤦🏼♀️🤦🏼♀️
Menoot tulojen mukaan kirjoitti:
Velkaa syntyy kun jättää laskut maksamatta. Monet maksut ovat suoraan ulosottokelpoisia.
Ei ne isot tulot vaan pienet menot
Moni julkkis kierrättää laskunsa myös ulosoton kautta.
Ulosotosta pääsee, kun maksaa velkansa pois.
Minäkin perustin yrityksen. Aloin ihan tyhjältä pöydältä Nolla markkaa tilillä.
Kun lopetin, olin miljoona markkaa verovelkaa.
Menin taas palkkatyöhön ja ulosotto peri nettopalkasta 1/3 osan 11 vuoden ajan.
Nyt olen sujut.
Joku olisi tullut hulluksi, joku toinen juopoksi.
Itse kasvatin kaksi lasta elämään ja kouluttautumaan. Maistereita tuli molemmista ja hyviä kansalaisia.
Menoot tulojen mukaan kirjoitti:
Etpä tiedä mitään ulosottoon joutumisesta, onnea sinulle jatkossakin!
Ulosottoon voi joutua ottamatta aktiivisesti velkaa monella tavalla. Tavallisimpia on se, että sairauden tai työttömyyden vuoksi tulot romahtavat ja samaan aikaan menot lisääntyvät. Yritys voi päätyä konkurssiin, kun joku asiakas ei maksa laskujaan. Voi joutua maksuvelvolliseksi ilman omaa syytään jonkun vahingon vuoksi, tai vaikka hometalon myyjänä.
Vai että vaimon rahoilla elätetään perhe jota saat maksettua ulosottosi.
Minä tunnen ammattini kautta paljon ulosottoon joutuneita. Olen yhä hämmästynyt, miten menestys ja rahan hankkiminen ei tarkoitakaan automaattisesti vaurautta ja menestystä.
Ei vahingossa joudu mihinkään!
Velkaa otettaessa pitää miettiä pystynkö maksamaan velkaa, jos tulot tipahtavat ja joudun esim. sairaus-tai työttömyyspäivärahalle. Omassa taloudessa 6 kk puskuri säästettynä, jos tulee vaikeita tilanteita ja kuukausia.
Yritys aina Oy ja ei omaa kotia vakuudeksi.
Vakuutukset kuntoon kattamaan riskit ja vastuuvahingot.
Ulosottoon ei joudu, kun ei ota tyhmiä kulutusluottoja ja hoitaa asiansa. Silloin sairauden tai työttömyyden koittaessa on vain se asuntolaina, johon saa lyhennysvapaata ja josta saa rahat ja kuittaa velat, kun sen myy.
Vierailija kirjoitti:
Ulosottoon ei joudu, kun ei ota tyhmiä kulutusluottoja ja hoitaa asiansa. Silloin sairauden tai työttömyyden koittaessa on vain se asuntolaina, johon saa lyhennysvapaata ja josta saa rahat ja kuittaa velat, kun sen myy.
Kyllä minun mieheni on ulosotossa ihan sen takia, ettei pankki antanut lisää lainaa ja yritys teki konkurssin.
Hän om myös ihminen, joka tarkistaa minulta, olenko hoitanut laskut. Ja jos saan ylimääröistä tuloa, hiin hän patistaa ilmoittamaan verottajalle.
aha,ihan ilmasta tipahti ulosotto,joopajoo