Paljonko jouduit ottamaan lisäajotunteja
Ahdistaa kun tiedän, ettei ajotunnit todellakaan riitä.
Kommentit (40)
Vierailija kirjoitti:
En yhtään, kerrasta teoria ja inssi läpi. Ajokortti ollut yli 30 vuotta.
Sama täällä.
Ostin sesonkialesta B-kortin about 600 eurolla. 6 ajotuntia. Kaikki läpi ykkösellä ja kortti taskuun.
En yhtään. Mutta silloin, kun mä ajoin ajokortin, oli ajotunteja enemmän kuin mitä nykyään on minimimäärä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En yhtään, kerrasta teoria ja inssi läpi. Ajokortti ollut yli 30 vuotta.
Sama täällä.
Pikkuisen ero hintaluokat ja systeemit olleet 30 vuotta sitten Eli turha retostella.
Imatran ajovarmalta muhikset saivat kortin ilman inssiä ja kirjallisia ostopalveluna.
19 tuntia otin, tämä siis hesoissa
naisilta pitäs kieltää ajokortti kokonaan ja äänestysoikeus
Kolme settiä lisäajotunteja eli 6 x 45 min. Ajoin inssin isossa, vieraassa kaupungissa ja opettaja kehotti yrittämään minimiajotunneilla 10h, vaikkei ollut mitään kokemusta autolla ajosta. Toisella kerralla meni sitten läpi. Nykyään inssi muuten kestää tunnin ja sisältää kaikki osat maantieajosta kaupunkiajoon, te vanhat olette saaneet oman korttinne paljon helpommalla.
Isoveli opetti ajamaan, olisinko 150h ajanut ennenkuin menin inssiin ja sainkin sen ensimmäisellä yrityksellä läpi.
Vierailija kirjoitti:
naisilta pitäs kieltää ajokortti kokonaan ja äänestysoikeus
Naiset ovat miehiä huomattavasti parempia ja turvallisempia kuljettajia.
Itseä hirvitti, kuinka vähillä tunneilla lapsen oletettiin oppivan ajamaan. Niin kuin joku simulaattori voisi korvata oikeaa autolla ajoa. Poika puhuu itsekin lisätunneista, mutta autokoulun opettajan mielestä oli valmis inssiin. Ja kyllähän se läpi meni kerrasta. Ei se ajo kuitenkaan mitään jouhevaa ollut, kun hän oli kuskina yhteisillä koulu- ja työmatkoilla. Jatkettiin siis harjoittelua yhdessä aamu- ja iltaruuhkassa. Parin viikon jälkeen hän oli saanut riittävästi itseluottamusta itsenäiseen ajoon.
Oma ajokorttini on 34 vuoden takaa. Silloin sai ihan rauhassa opetella, ajotunteja oli enemmän ja liukkaan ajon harjoittelu radalla. Kerrasta silloin meni inssi läpi.
Neyhden yhtä. Kävin kesälomalla salaa ajelemassa metsäteillä äidin autolla kun se meni kesällä pyörällä töihin niin sain ilmaista ylimääräistä harjoitusta.
Vierailija kirjoitti:
Kolme settiä lisäajotunteja eli 6 x 45 min. Ajoin inssin isossa, vieraassa kaupungissa ja opettaja kehotti yrittämään minimiajotunneilla 10h, vaikkei ollut mitään kokemusta autolla ajosta. Toisella kerralla meni sitten läpi. Nykyään inssi muuten kestää tunnin ja sisältää kaikki osat maantieajosta kaupunkiajoon, te vanhat olette saaneet oman korttinne paljon helpommalla.
Ainakin Kuopiossa kerkesi ennenkin olla ajokokeessa ohjelmaa kaupunkiajosta moottoritieajoon ja taskuparkkiin. Tuskinpa on yhtään helpommalla tullut, sitäpaitsi meillä oli silloin 90-luvulla vielä se kakkosvaihekin suoritettava, pimeällä ajo ja liukkaan kelin radalla ajoharjoittelu sekä arvioiva ajokoe.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kolme settiä lisäajotunteja eli 6 x 45 min. Ajoin inssin isossa, vieraassa kaupungissa ja opettaja kehotti yrittämään minimiajotunneilla 10h, vaikkei ollut mitään kokemusta autolla ajosta. Toisella kerralla meni sitten läpi. Nykyään inssi muuten kestää tunnin ja sisältää kaikki osat maantieajosta kaupunkiajoon, te vanhat olette saaneet oman korttinne paljon helpommalla.
Ainakin Kuopiossa kerkesi ennenkin olla ajokokeessa ohjelmaa kaupunkiajosta moottoritieajoon ja taskuparkkiin. Tuskinpa on yhtään helpommalla tullut, sitäpaitsi meillä oli silloin 90-luvulla vielä se kakkosvaihekin suoritettava, pimeällä ajo ja liukkaan kelin radalla ajoharjoittelu sekä arvioiva ajokoe.
Ne kaikki ovat edelleen, nyt tehdään vaan kertarysäyksellä niin ettei ehdi harjoitella siinä välissä yhtään. Tilastojenkin mukaan kortit tulivat ennen helpommin. Usko pois, buumeri.
Vierailija kirjoitti:
Itseä hirvitti, kuinka vähillä tunneilla lapsen oletettiin oppivan ajamaan. Niin kuin joku simulaattori voisi korvata oikeaa autolla ajoa. Poika puhuu itsekin lisätunneista, mutta autokoulun opettajan mielestä oli valmis inssiin. Ja kyllähän se läpi meni kerrasta. Ei se ajo kuitenkaan mitään jouhevaa ollut, kun hän oli kuskina yhteisillä koulu- ja työmatkoilla. Jatkettiin siis harjoittelua yhdessä aamu- ja iltaruuhkassa. Parin viikon jälkeen hän oli saanut riittävästi itseluottamusta itsenäiseen ajoon.
Oma ajokorttini on 34 vuoden takaa. Silloin sai ihan rauhassa opetella, ajotunteja oli enemmän ja liukkaan ajon harjoittelu radalla. Kerrasta silloin meni inssi läpi.
Joo samaa mietin, kun oma lapseni meni autokouluun ja vertailtiin "pakettien" tuntimääriä. Ei otettu sitä pienimmällä ajotuntimäärällä ollutta pakettia, koska se vaikutti turhan hurjan vähältä. Ekalla sai tyttö läpi sekä kirjalliset että inssin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kolme settiä lisäajotunteja eli 6 x 45 min. Ajoin inssin isossa, vieraassa kaupungissa ja opettaja kehotti yrittämään minimiajotunneilla 10h, vaikkei ollut mitään kokemusta autolla ajosta. Toisella kerralla meni sitten läpi. Nykyään inssi muuten kestää tunnin ja sisältää kaikki osat maantieajosta kaupunkiajoon, te vanhat olette saaneet oman korttinne paljon helpommalla.
Ainakin Kuopiossa kerkesi ennenkin olla ajokokeessa ohjelmaa kaupunkiajosta moottoritieajoon ja taskuparkkiin. Tuskinpa on yhtään helpommalla tullut, sitäpaitsi meillä oli silloin 90-luvulla vielä se kakkosvaihekin suoritettava, pimeällä ajo ja liukkaan kelin radalla ajoharjoittelu sekä arvioiva ajokoe.
Kyllä tuli paljon helpommalla, ajokoe kesti puolet siitä mitä nykyisin ja 90 % läpäisi ekalla kerralla, nykyisin vain puolet läpäisee heti.
Teinille jouduin ostamaan 10 lisätuntia. Neljä inssiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kolme settiä lisäajotunteja eli 6 x 45 min. Ajoin inssin isossa, vieraassa kaupungissa ja opettaja kehotti yrittämään minimiajotunneilla 10h, vaikkei ollut mitään kokemusta autolla ajosta. Toisella kerralla meni sitten läpi. Nykyään inssi muuten kestää tunnin ja sisältää kaikki osat maantieajosta kaupunkiajoon, te vanhat olette saaneet oman korttinne paljon helpommalla.
Ainakin Kuopiossa kerkesi ennenkin olla ajokokeessa ohjelmaa kaupunkiajosta moottoritieajoon ja taskuparkkiin. Tuskinpa on yhtään helpommalla tullut, sitäpaitsi meillä oli silloin 90-luvulla vielä se kakkosvaihekin suoritettava, pimeällä ajo ja liukkaan kelin radalla ajoharjoittelu sekä arvioiva ajokoe.
Kyllä tuli paljon helpommalla, ajokoe kesti puolet siitä mitä nykyisin ja 90 % läpäisi ekalla kerralla, nykyisin vain pu
Mitä merkitystä sillä ajallisella kestolla on kun kaikki inssin vaatimat temput on kumminkin suoritettava vaikka aikaa olisi vähemmänkin? Vai ajatko kortin saatuasikin jonkun vajaan tunnin kerrallaan jos et "jaksa" ajaa koko tuntia tai pidempääkin taivalta?
Ehkäpä nuoret oli ennen yleisesti käytännöllisempiä joten auton käsittely ei ollut niin tuntematonta kuin nykynuorille...
En yhtään, kerrasta teoria ja inssi läpi. Ajokortti ollut yli 30 vuotta.