"Koska vauva syntyy?"
Olen viimeisilläni raskaana. Olo on jo monta viikkoa ollut niin vaivainen ja kipeä, etten pysty liikkumaan kotoa lähikauppaa kauemmas. Joka paikkaan sattuu, maha on niin iso, kova ja kireällä, että se on tosissaan jo kipeä. V-ttaa ihan suunnattomasti, kun ihmiset päivittäin kyselevät, " joko se syntyy??" "Eikö mitään uutisia vieläkään?!?" "Onko se vauva tulossa ulos pian?" "Koska se syntyy?!?" SIIS MISTÄ HELVETISTÄ mä sen voin tietää, että "koska se syntyy"?? Jos se musta ois kiinni, niin ois syntynyt jo viikko sitten kun oli laskettu!! Ja vauvoilla ei ole kohdussa kännykkää, jolla voisivat soittaa, että "onks ok, jos tuun ulos huomenna klo 12.45?" Miksi ihmiset on niin tyhmiä??? Stressaa muutenkin, ilman noita ääliökysymyksiäkin!
Kommentit (32)
[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 19:30"]
[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 16:16"]Jos ap ei tajua niin vauvan tuleminen sukuun tai tuttavapiiriin on kiinnostava tapahtuma, joten ihmiset utelee. Ongelma ei ole ne ihmiset vaan sinä. Toisekseen jos on paljon mennyt lasketun ajan yli, niin monet kysyy sillä milloin syntyy koska joskus on sovittu jo käynnistys aika. Joten vedäppä se pää pois sieltä raskaana olevasta perseestäs ja tajua että maailmassa on muitakin kuin sinä ja herkkä hipiäsi [/quote] Ei se uteli pelkästään kiinnostuksesta johdu vaan myös ihan ilkeydestäkin. Minullekin alkoivat kaikki soitella kun laskettu aika oli parin päivän päästä. Semmoisetkin jotka ei olleet olleet missään tekemisissä varmaan tyyliin yli vuoteen. Onneksi ensimmäinen syntyi pari päivää lasketun ajan jälkeen ja nuorin juuri laskettuna aikana. Sitten tuli puheluita joissa vastasin laitokselta vauva kanssa. Voi mitä pettymyksen äännähdyksiä ja venyneellä pettyneellä äänellä onnitelluita. Kuulin myöhemmin vielä että jotkut oli pohtineet vauvani jo synnyttyä että kyllä minä vaan arvelin ettei sillä se vielä kahteen viikkoon ainakaan synny. Niin kuin toivoivat sitä. Eli aloittaja ole ihan rauhassa kyllästynyt ko uteluun. Se ON tosi ärsyttävää.
[/quote]
Tuo kuulostaa kyllä hieman paranoidilta...
Oisit pitänyt ne haarasi kiinni jos ihmisten uteliaisuus ärsyttää
[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 15:26"]
Mitä tarkoitat tuolla viimeisillään? Kun joillekin se tuntuu olevan tyyliin 30 raskausviikkoa ja on oikeutettu itselle niin hirveä paisuminen että tyhmäkin näkee ettei kyse ole raskauskiloista. Kai se silloin on olokin tukala.
[/quote] Jos olisit lukenut koko viestin, niin et kysyisi. Laskettu aika oli viikko sitten, eli kyllä mun mielestä voi jo sanoa olevansa viimeisillään...?
[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 15:45"]
Oisit pitänyt ne haarasi kiinni jos ihmisten uteliaisuus ärsyttää
[/quote] Urpo.
[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 15:22"]
Tuo on oikeasti ehkä yksi tyhmimmistä kysymyksistä, mitä ihmisen on mahdollista kysyä. :D Esikoinen syntyi 42. raskausviikolla, ja joka päivä LA:n jälkeen äitini soitti, että milloin se vauva syntyy. Useamman kerran huusin hänelle puhelimeen, että mistä ihmeestä minä sen voisin tietää, mutta sama kysely jatkui vain. Jatkuvasti kyseli, että onko jotain tuntemuksia ja tuntuuko siltä, että kohta pitäisi mennä synnyttämään. Mistä hemmetistä ensisynnyttäjä voisi jotain tuollaisia tietää, kun harva osaa kauheasti ennakoida seuraavissakaan synnytyksissä?
Fksut ihmiset kysyvät, että milloin on laskettu aika, eivätkä sitä, milloin vauva syntyy. Jotkut olivat ihan järkyttyneitä, kun vastailin, että meni jo viikko sitten, että miten minä uskallan enää missään liikkua, tyyliin kaupassa, jos se synnytys alkaa. Eli pitäisi koko ajan päivystää kotona, että milloin synnytys alkaa? Mistään muualta ei voi lähteä synnytyssairaalaan kuin omasta kodista? :D
[/quote] AMEN! Tätä mä just tarkoitin! En sitä, etteikö ihmisiä saisi KIINNOSTAA tai etteikö saisi olla UTELIAS, kuten lähes kaikki muut täällä vastanneet haluavat aloitukseni ymmärtää. Kivahan se on, että ihmisiä kiinnostaa, mutta tuo kysymys on NIIN TYHMÄ ja TURHA! Kun jos kerran TIETÄÄ lasketun ajan, niin miksi koko ajan jankuttaa samaa levyä, että "koska se syntyy?" , kun kaikille suht järjissään oleville ihmisille luulisi olevan itsestäänselvää, ettei sitä voi tietää tarkemmin, kuin että lasketusta ajasta max. 2 viikkoa. Ei raskaana oleva saa mitään maagisia viestejä henkimaailmasta, jotka kertoisivat sen tarkan ajankohdan tai päivän, jolloin se syntyy. Syntyy kun syntyy. Ensi kerralla (jos sellainen tulee) valehtelen lasketun ajan kuukaudella eteenpäin, niin välttyy tältä turhalta päivämäärän kyselyltä.
Ja nuo kommentit "ei ole pakko hankkiutua raskaaksi" ja "olisit pitänyt haarasi kiinni", voitte vetää alas vessanpöntöstä. Lapsi on toivottu ja nyt jo rakas, en ole valittanut vauvasta enkä raskaudesta, vaan IHMISTEN TYHMÄSTÄ KYSYMYKSESTÄ, että KOSKA VAUVA TULEE ULOS.
Mutta eipä täällä kovin fiksua porukkaa tunnu liikkuvan, kun eivät tajua jutun pointtia.
ap
Et taida itse olla kyllä järin fiksu. Jos olisit edes yrittänyt tehdä rakentavamman keskustelun, niin olisi vastauksetkin toista luokkaa.
Sanot vain, että se syntyy 15.5. kello 13.48.
Jos ap ei tajua niin vauvan tuleminen sukuun tai tuttavapiiriin on kiinnostava tapahtuma, joten ihmiset utelee. Ongelma ei ole ne ihmiset vaan sinä. Toisekseen jos on paljon mennyt lasketun ajan yli, niin monet kysyy sillä milloin syntyy koska joskus on sovittu jo käynnistys aika. Joten vedäppä se pää pois sieltä raskaana olevasta perseestäs ja tajua että maailmassa on muitakin kuin sinä ja herkkä hipiäsi
Ymmärrän ap:ta. Mun vauva syntyi rv 41+2 ja loppuvaiheessa meinas hermo mennä, kun tuli tekstiviestejä: "No?" tai "Joko?" tai "Onko vauva jo syntynyt?" Fiksumpia oli ne, jotka soitti ja kyseli vointia tai kuulumisia. Ja voi että kun ärsytti se vakilausahdus: "Ei sinne oo kukaan jäänyt!" Grrr! Osansa lopun ärsytykseen toi vielä karmivat helteet ja turvotus ++. Tsemppiä ap:lle!
Olen raskaana vasta viikolla 12, mutta toivon todella, että minä tulisin kuulemaan noita uteluita. Enkä varmasti valita vaikka sattuisi ja tuntuisi olo kuinka tukalalta. Nim. Pikkukeskosen äiti, joka ei viimeksi ehtinyt mitään noista kokemaan, vatsakin oli vain pieni kumpu.
[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 17:33"]Olen raskaana vasta viikolla 12, mutta toivon todella, että minä tulisin kuulemaan noita uteluita. Enkä varmasti valita vaikka sattuisi ja tuntuisi olo kuinka tukalalta. Nim. Pikkukeskosen äiti, joka ei viimeksi ehtinyt mitään noista kokemaan, vatsakin oli vain pieni kumpu.
[/quote]
Menepäs marttyroimaan muualle...
Ap, joku tuolla aiemmin jo mainitsi, että kyse on small talkista. Ihan yhtä hyvin he voisivat todeta, että "jaa, ei ole vieläkään syntynyt" tai "kyllä se sieltä vielä ulos tulee, ei sinne kukaan ole jäänyt". Ja veikkaan, että nämä heitot olisi susta aivan yhtä ärsyttäviä ;) Eli ei kukaan odota sun tietävän milloin se syntyy :)
Tätäkään ei varmaan saisi sanoa, mutta hormonit tekevät herkäksi ja/tai kiukkuiseksi ja/tai...