Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi niin harvat menevät lasersilmäleikkaukseen? Eikö lasit ja piilolinssit tule kalliimmaksi pitkässä juoksussa?

Vierailija
04.01.2022 |

Tämä kiinnostaa.

Kommentit (141)

Vierailija
101/141 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse leikkauksen läpikäyneenä ihmettelen usein samaa. Olen todella tyytyväinen ilman silmälaseja.

Sitten , kun ikänäkö iskee neli- viisikymppisenä,niin tarvitset lasit. Vai meinaatko laseroida uudestaan?

Ihan tiedoksi vaan kaikille ei tule ikänäköä.

Vierailija
102/141 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI OLE: Sinun rahapussista pois , Vaan jokaisen Omasta rahapussista EI sinun!

Eikä asia sinulle kuulu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/141 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ole ollut lasit samoilla voimakkuuksilla ikinä kahta vuotta pidempään, ja lasit sain vuonna 1988. Siinä syy, miksi en viitsi edes harkita laserleikkausta: kun en halua maksaa leikkauksesta JA uusista laseista.

Ja tähän voisin vielä lisätä sen, että jos kerran silmäleikkaus kuivattaa silmiä ja kuulemma vaikuttaa hämäränäköön, niin tässä on kaksi syytä lisää, miksi en leikkausta edes harkitse. Silmäni ovat jo nykyisellään hyvin kuivat ja hämäränäkö ei kyllä saisi heiketä.

-yllä olevan kirjoittanut

Vierailija
104/141 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain lasit 12v nyt olen 48v. Mulla on kolmannet lasit menossa. Välillä käytin piilareita joskus. Joten kuluja tähän mennessä tullut noin 1500e elämän aikana. Olisi hullua laittaa 4000e tarpeettomaan leikkaukseen.

Vierailija
105/141 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla suurin syy on se, että pahentaa usein kuivia silmiä. Kauhea vaiva.

Vierailija
106/141 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itellä silmälasit ollu niin kauan, että tietyllä tapaa ne on osa identiteettiä, niin oudolta kuin se kuulostaa. Myös ulkonäöstäni pidän enemmän laseilla kuin ilman, kehyksillä saan "jotain extraa" tähän muuten niin tavalliseen naamaan. Ja lisäksi mietityttää miten leikkaus toimisi omalla kohdalla, kun on muutakin kuin pelkkää likinäköisyyttä (hajataittoa jne), mutta tähänhän saisi selvyyttä konsultaatiokäynnillä mitä monesti mainostetaan maksuttomana.

Vierailija
107/141 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain lasit 12v nyt olen 48v. Mulla on kolmannet lasit menossa. Välillä käytin piilareita joskus. Joten kuluja tähän mennessä tullut noin 1500e elämän aikana. Olisi hullua laittaa 4000e tarpeettomaan leikkaukseen.

Ilmeisesti et tarvitse laseja kokoajan. Ite joudun vaihtaan noin kahden vuoden välein, nuorempana vahvuudet muuttu ja linssitkin alko oleen muuten tossa ajassa jo naarmuilla.

Vierailija
108/141 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa olen ihmetellyt. Hyvätuloiset ihmiset kärvistelee rillipöllöinä ja vaihtaa koko ajan telkkaria isompaan että näkisi kunnolla. 

Vierailija
109/141 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla samat syyt, mitä tässä kirjoitettu

- rilleit ovat osa omaa tyyliä

- rillit piilottavat silmänympärysryppyjä yms

- kuivat silmät

- riskit kohtuu suuret, kun miinusta on vain pari yksikköä.

- riskinä myös tuplakustannus, että joutuu silti jatkossa kustantamaan rillit leikkauskustannuksien lisäksi.

Vierailija
110/141 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riskit pelottaa hieman. Tämän hetkisessä elämäntilanteessa tuota summaa tarvitaan muihin asioihin. Pärjään myös ilman laseja kun uin tai urheilen. Leikkaus kiinnostaa mutta ei tarpeeksi.

Vierailija
111/141 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä elät epätavallisen nuukasti. Uusin lasit 2-3 vuoden välein ja käytän myös aurinkolaseja vahvuuksilla.

Vierailija
112/141 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse leikkauksen läpikäyneenä ihmettelen usein samaa. Olen todella tyytyväinen ilman silmälaseja.

Sitten , kun ikänäkö iskee neli- viisikymppisenä,niin tarvitset lasit. Vai meinaatko laseroida uudestaan?

Tämäpä juuri. Ja sekin vaikutti omaan päätökseeni olla sittenkään leikkauttamatta silmiäni, että tosi moni tarvitsee leikkauksen jälkeen loppuikänsä silmätippoja päivittäin. Allergikkona kärsin muutenkin kuivista silmistä ajoittain ja se jos mikä on inhottava tunne. Silmälasit sinänsä eivät menoa haittaa muutoin kuin harrastuksessa, jota tulee harrastettua 3-5 kertaa vuodessa. Sen vielä kestää. Sitä paitsi, mä näytän hyvältä rilleissä. Paremmalta kuin ilman. 

Vierailija
113/141 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljä vuotta sitten kävin leikkauksessa, oli miellyttävä kokemus, rilleistä ei oo sen jälkeen ollut harmia, näkö on hyvä ja halpakin oli tarjouksessa, hieman reilu pari tonni yhteensä. Ei ole kaduttanut hetkeäkään ja suosittelen lämpimästi muillekin!

Vierailija
114/141 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se ole hyvä, että tutkittiin onko sulla sokeuttavaa tautia vai ei?

Vierailija
115/141 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisessa silmässä vanha haava ja diagnosoitu ruusufinni, ei asiaa leikkaukseen näillä syillä.

Vierailija
116/141 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen käyttänyt laseja jostain 13-vuotiaasta ja olen nyt 58-v.   Mulla on ollut muistaakseni neljät lasit eli kovin usein en ole tarvinnut uusia.  Nykyiset olen saanut vuonna... 2008 ja vahvuudet eivät ole muuttuneet.  Ei ole tarvetta leikkauksiin.  Lisäksi pidän laseistani, ne näyttävät hyvältä ja sopivat minulle.  Lisäksi vihaan ajatusta silmieni ronkkimisesta.

Vierailija
117/141 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silmäni operoitiin v.2004, molemmat samalla reissulla. Mitään ongelmia ei ole ilmennyt. Olen säästänyt operaation hinnan moninkertaisena.

Moninkertaisena? Miten hitosti olet ennen leikkausta hassannut kakkuloihin, jos saat alle kahdessakymmenessä vuodessa laitettua rahaa rilleihin _moninkertaisesti_ leikkauksen hinnan? Itse en ole käyttänyt edes yhden silmän leikkauksen hintaa rilleihin samassa ajassa.

Varmaan siten kun kaikkia laseja ei satasella saa.

Vierailija
118/141 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasersilmistä tulee mieleen sellaiset punaista sädettä sohottavat robotin silmät.

Vierailija
119/141 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen käyttänyt laseja jostain 13-vuotiaasta ja olen nyt 58-v.   Mulla on ollut muistaakseni neljät lasit eli kovin usein en ole tarvinnut uusia.  Nykyiset olen saanut vuonna... 2008 ja vahvuudet eivät ole muuttuneet.  Ei ole tarvetta leikkauksiin.  Lisäksi pidän laseistani, ne näyttävät hyvältä ja sopivat minulle.  Lisäksi vihaan ajatusta silmieni ronkkimisesta.

Ihanko oikeasti ihmiset hankkivat näin harvoin laseja? Ei minullakaan näkö muutu, mutta ihan omaksi iloksi, etten näytä ihan out of date uusin lasit 3-4 vuoden välein. Sama asia, ettei minulla enää ole pallopermanenttia eikä graafista leikkausta hiuksissa.

Vierailija
120/141 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtava päätös, paransi elämänlaatua hurjasti! Ei tule ikävä kun katselee kun ihmiset rillit huurussa maskit naamalla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän neljä