Mies suuttui raha-asiasta
Hän on ulosotossa eikä siis voi itse tilata mitään netin kautta. Tilasi nimelläni kalliin talvitakin jonka olimme sopineet, että hän maksaa. Lasku tuli siis kumminkin minulle. Välitin sen miehelle ja printtasin vielä paperisena ettei unohdu muiden laskujen sekaan.
Nyt mies suuttui, en kuulemma luota hänen kykyynsä hoitaa raha-asioita koska lasku piti oikein laittaa jääkaapin oveen. Totta puhuen ei ole osannut aiemmin hoitaa raha-asioitaan koska ulosotto… Yritän ymmärtää. Teinkö jotain väärin ?
Kommentit (55)
Mies oli alunperinkin ajatellut, että sinä maksat takin. Kaikki muu oli pelkkää showta.
Jos on ulosotossa niin todistettavasti tämä henkilö on pettänyt lupauksensa hoitaa maksunsa ajallaan. Joten ihan ymmärrettävää olla epäluuloinen. Niin makaa kuin petaa.
Itse en lainaksi rahaa tuollaiselle tyypille euroakaan. Ihan saisi itse hoitaa asiansa.
Minulla on aina laskut jääkaapinovessa. En ole suuttunut itselleni siitä koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Palkka ei vielä ollut tullut ja säästöjä ei halunnut käyttää, ihan siksi tilasi laskulle että makselee palkkapäivänä
Ap
Typerää. Jos takki oli niin tärkeä hankinta, olisi käyttänyt säästöjään.
Toisen nimellä tilaaminen on petos. Oletko varmasti selvillä mihin muihin nettikauppoihin mies on tehnyt nimelläsi tunnarit ja tilaillut tavaraa. Sulle koittaa vielä iloiset ajat, kun luottotiedot menee sultakin, kun mies shoppailee ja pelaa rahasi. Miksi olet antanut luottotiedottomalle miehelle mahdollisuuden käyttää henkilötietojasi tilausten tekemiseen, kun netti on pullollaan tarinaa siitä, miten vastaavissa tilanteissa on käynyt epärehellisen miehen toimien tuloksena.
Viskaa pummi pihalle! Takki jäi jo sinun maksettavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Palkka ei vielä ollut tullut ja säästöjä ei halunnut käyttää, ihan siksi tilasi laskulle että makselee palkkapäivänä
Ap
Missä sillä ne säästöt on? Patjan allako? Tilin käy ulosotto tyhjäämässä jos siellä on enemmän rahaa.
t. 10 vuotta ulosotossa ja nyt velat maksettu
No on kyllä ihmeellistä, että tuosta suuttui.
Olen mäkin luottotiedoton ja miehen nimiin on tilattu useita tuotteita. Kaikki olen maksanut. Osamaksulla ostettu auto joka maksettu jo, puhelin jonka juuri maksoin loppuun, tabletti joka jo maksettu, läppäri joka jo maksettu, tyttäreni läppäri josta vielä maksuja sekä järjestelmäkamera josta vielä maksuja. Ei tulisi mieleenkään olla maksamatta. Ulosotossa mulla on enää n.1500€.
Vierailija kirjoitti:
No on kyllä ihmeellistä, että tuosta suuttui.
Olen mäkin luottotiedoton ja miehen nimiin on tilattu useita tuotteita. Kaikki olen maksanut. Osamaksulla ostettu auto joka maksettu jo, puhelin jonka juuri maksoin loppuun, tabletti joka jo maksettu, läppäri joka jo maksettu, tyttäreni läppäri josta vielä maksuja sekä järjestelmäkamera josta vielä maksuja. Ei tulisi mieleenkään olla maksamatta. Ulosotossa mulla on enää n.1500€.
Ai niin ja uuden talvitakin tilasin alennuskoodilla ja maksoin sen heti. Sain 40€ alennusta sekä ilmaiset toimituskulut. Takki oli tarpeen, maksoi 77€.
Toivoi varmaan että unohdat koko jutun.
Vierailija kirjoitti:
Toisen nimellä tilaaminen on petos. Oletko varmasti selvillä mihin muihin nettikauppoihin mies on tehnyt nimelläsi tunnarit ja tilaillut tavaraa. Sulle koittaa vielä iloiset ajat, kun luottotiedot menee sultakin, kun mies shoppailee ja pelaa rahasi. Miksi olet antanut luottotiedottomalle miehelle mahdollisuuden käyttää henkilötietojasi tilausten tekemiseen, kun netti on pullollaan tarinaa siitä, miten vastaavissa tilanteissa on käynyt epärehellisen miehen toimien tuloksena.
Ihan luvan kanssa oli tilannut kumppanin nimissä. Mutta joo, olisin mäkin vähän varuillani luottotiedottoman kumppanin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi olet luuserin kanssa, joka on ulosotossa? Ansaitset varmasti parempaa.
Ei se olekaan, piti keksiä vaan "mies suuttui" tarina.
Noita on ihan helvetisti nyt
Ei kyllä kuulosta hyvältö että ulosotossa oleva henkilö törsää kalliiseen (?) takkiin eikä käytä siihen säästöjään… Vai onko ulosotto velkaa niin paljon (satojatuhansia) ettei ikinä tule selviämään kuiville?
Jos sen jääkaapin oveen laiton jättää, osa ihmisistä voi säikähtää siinä olevaa virallista paperia. Onko miehellä vanhempaa joka voisi auttaa maksuissa ja mies ei olisi ulosotossa, näin hän voisi tilata itse. Ettei tule korkoa koron päälle. Olisiko sitten jotain sääntöjä tilaukseen, esimerkiksi ei laskulla tilata koskaan nimellesi, vaan suora maksu tililtäsi - sinä olet vieressä kun tilaus tehdään. Ikävä tilanne.
Mies häpeää tilannettaan ja siksi tulkitsee liian herkästi toimintatapasi v*ttuiluksi. Onko se oikeasti näin vaikeaa ymmärtää puolison käytöstä?
Kyllä mulle tulee ekana valitettavasti mieleen että ei haluaisi maksaa takkiaan, ja siksi häntä niin vituttaa kun muistutat asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Jos sen jääkaapin oveen laiton jättää, osa ihmisistä voi säikähtää siinä olevaa virallista paperia. Onko miehellä vanhempaa joka voisi auttaa maksuissa ja mies ei olisi ulosotossa, näin hän voisi tilata itse. Ettei tule korkoa koron päälle. Olisiko sitten jotain sääntöjä tilaukseen, esimerkiksi ei laskulla tilata koskaan nimellesi, vaan suora maksu tililtäsi - sinä olet vieressä kun tilaus tehdään. Ikävä tilanne.
Nettikaupan lasku ei oo mikään "virallinen paperi" 😅
😄😄 tämä, asian vierestä..