Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies suuttui raha-asiasta

Vierailija
04.01.2022 |

Hän on ulosotossa eikä siis voi itse tilata mitään netin kautta. Tilasi nimelläni kalliin talvitakin jonka olimme sopineet, että hän maksaa. Lasku tuli siis kumminkin minulle. Välitin sen miehelle ja printtasin vielä paperisena ettei unohdu muiden laskujen sekaan.
Nyt mies suuttui, en kuulemma luota hänen kykyynsä hoitaa raha-asioita koska lasku piti oikein laittaa jääkaapin oveen. Totta puhuen ei ole osannut aiemmin hoitaa raha-asioitaan koska ulosotto… Yritän ymmärtää. Teinkö jotain väärin ?

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisen nimellä tilaaminen on petos. Oletko varmasti selvillä mihin muihin nettikauppoihin mies on tehnyt nimelläsi tunnarit ja tilaillut tavaraa. Sulle koittaa vielä iloiset ajat, kun luottotiedot menee sultakin, kun mies shoppailee ja pelaa rahasi. Miksi olet antanut luottotiedottomalle miehelle mahdollisuuden käyttää henkilötietojasi tilausten tekemiseen, kun netti on pullollaan tarinaa siitä, miten vastaavissa tilanteissa on käynyt epärehellisen miehen toimien tuloksena.

Ihan luvan kanssa oli tilannut kumppanin nimissä. Mutta joo, olisin mäkin vähän varuillani luottotiedottoman kumppanin kanssa.

Näin se alkaa, yhdestä pienestä luvallisesta tavarasta, jonka turvin mies saa tarvittavat tiedot muiden nettiosteluiden tekemiseen. Ja milläs sitten todistat velkojille, ettet itse ole näitä tilannut vaan mies...

Nyt haloo vähän järkeä päähän raha-asioissa. Ei taida AP:kään olla mikään terävin kynä penaalissa, kun hövelinä jakelee tietojaan.

Vierailija
42/55 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisen nimellä tilaaminen on petos. Oletko varmasti selvillä mihin muihin nettikauppoihin mies on tehnyt nimelläsi tunnarit ja tilaillut tavaraa. Sulle koittaa vielä iloiset ajat, kun luottotiedot menee sultakin, kun mies shoppailee ja pelaa rahasi. Miksi olet antanut luottotiedottomalle miehelle mahdollisuuden käyttää henkilötietojasi tilausten tekemiseen, kun netti on pullollaan tarinaa siitä, miten vastaavissa tilanteissa on käynyt epärehellisen miehen toimien tuloksena.

Miehet ovat sikoja. Miehet ovat sikoja. Miehet ovat sikoja. Miehet ovat sikoja. Miehet ovat sikoja. Netti on pullollaan tarinaa siitä, miten miehet ovat sikoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ollut aihetta suuttua.

Vierailija
44/55 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin pitää olla se raha millä ostetaan, jos ei ole niin ei osteta. Ihan käsittämätöntä, miten tätä asiaa ei aikuinen ihminen ymmärrä.

Ensin asuminen, laskut ja pakolliset menot, sitten sitä muuta JOS rahaa jää. Jos ei jää, niin ei osteta. Eikä niin, että ensin vuokra, laskut ja pakolliset, sitten tuhlataan samaan syssyyn loputkin rahat,palkkaan kuukausi ja sit raivotaan puolisolle et mitä mä nyt teen!

Ja tää ei nyt tarkota mitään asuntolainaa tai autoa tms että raha pitää olla, millä ostetaan. Vaan esim sitä, että halutaan ostaa vaikka 500e takki, niin se raha täytyy olla ylimääräisenä jo olemassa. Ei niin, että otetaan osamaksuja ja pikavippejä ja sitten ollaan et millä mä nää maksan...

Vierailija
45/55 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis ap halusi ymmärtää miksi mies pahoitti mielensä. Ei kysynyt mitään talousneuvoja.

Vierailija
46/55 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies häpeää tilannettaan ja siksi tulkitsee liian herkästi toimintatapasi v*ttuiluksi. Onko se oikeasti näin vaikeaa ymmärtää puolison käytöstä?

Sen verran elättänyt lokkeja, että tuosta mies saa oivan syyn suuttua ja lähteä juomaan kun kumppani ei luota maksukykyyn. Kumppani huolestuu ja mies esittää mököttävänsä niin pitkään, että maksu unohtuu kun kumppani ei vaan jaksa marmattaa enää.

Jos se takki (ja kumppani) olis ollu tärkeä niin olis maksanut säästöistään tai hoitanut sen ASAP pois alta.

Vierailija
47/55 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatteet on jopa parempi tilata laskulle niin voi sovittaa ja tarvittaessa palauttaa ilman säätöä. Tottakai hän kysyi minulta voiko tilata nimissäni. Ei kyseessä ole mikään varas ja olemme tunteneet useita vuosia:) Luulen että häpeää ja siksi koki että yritän holhota. Varmasti maksaa laskunsa, joten ehkä se ärsytys omasta tilanteesta vaan puskee päälle.

Ap

Vierailija
48/55 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaatteet on jopa parempi tilata laskulle niin voi sovittaa ja tarvittaessa palauttaa ilman säätöä. Tottakai hän kysyi minulta voiko tilata nimissäni. Ei kyseessä ole mikään varas ja olemme tunteneet useita vuosia:) Luulen että häpeää ja siksi koki että yritän holhota. Varmasti maksaa laskunsa, joten ehkä se ärsytys omasta tilanteesta vaan puskee päälle.

Ap

Jos varmasti maksaa laskunsa ei ole luottotiedoton. Sori nyt vaan, mutta se on joko tai. Ei voi samaan aikaan olla luotettava ja menettää luottotietojaan.

Vierailija
49/55 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Tuuthan AP kertomaan eräpäivän jälkeen kuka takin maksoi vai saitko maksumuistutuksen.

Vierailija
50/55 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkapäivänä sillä on jo selitys valmiina jostain yllättävästä menosta ja lupaa maksaa ensi kuussa. Samoin sitten ensi kuussa voi kätevästi samalla maksaa uudet talvikengät tms. jotka on nyt pakko tilata, ettei hyvä ale mene sivu suun. Eikös niin?

Vierailija
51/55 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sit oli tullu kans mieleen, et uus telkkari ja pleikkari siihen kylkeen ois kans ihan kiva, kännykänkin vois vaihtaa johonkin trendikkäämpään uutuusmalliin. Kun on uus takki ja kengät, niin pitäs varmaan vähän housuja ja paitojakin tilata. Sit kun ei osaa päättää kummassa on paremmat sarjat tarjolla, niin netflix ja hbo nyt ainakin pitää olla, saahan niistä ekan kuukauden ilmaiseksi. Sitten vaan hups, unohtu perua... Menee muutama kuukausi ja tilanne alkaa paljastua, pari tonnia ehditty jo ihan vaan pikkasen ostella kätevästi, mut sit rahat menikin johkun muuhun jutskaan ja tuli yllättävä lasku kato...

Vierailija
52/55 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap valehtelee heti ensimmäisessä lauseessa. Kyllä maksuhäiriöinenkin voi netistä tilata jos haluaa. Yleensä tuote/tuotteet pitää kuitenkin maksaa saman tien.

Vierailija
53/55 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi olet luuserin kanssa, joka on ulosotossa? Ansaitset varmasti parempaa.

Ulosotto ei tee kestään luuseria.

Vierailija
54/55 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No on kyllä ihmeellistä, että tuosta suuttui.

Olen mäkin luottotiedoton ja miehen nimiin on tilattu useita tuotteita. Kaikki olen maksanut. Osamaksulla ostettu auto joka maksettu jo, puhelin jonka juuri maksoin loppuun, tabletti joka jo maksettu, läppäri joka jo maksettu, tyttäreni läppäri josta vielä maksuja sekä järjestelmäkamera josta vielä maksuja. Ei tulisi mieleenkään olla maksamatta. Ulosotossa mulla on enää n.1500€.

Lainaan nyt omaa viestiäni. Täällä jotka ovat sitä mieltä, että jos tilataan luottotiedottomalle jotakin puolison nimiin niin tämä luottotiedoton ei niitä maksa. No tuossa mun aiemmassa viestissä näkyy miten meillä on mennyt.

Älkää aina tehkö typeriä oletuksia luottotiedottomista.

Vierailija
55/55 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä häntä stressaa raha-asiat ja se purkautu tuolleen suuttumuksena

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi viisi