Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka hyvä imettäjä ja äiti olet ollut?

Vierailija
24.04.2015 |

Miten pitkät imetykset tarjosit lapsillesi?Tässä minun ansioluetteloni ja äitiyteni kruununjalokivet

1. lapsi: 3,5kk

2. 2kk

3. 4,5kk

4. 3kk

N44

5. 4,5kk

Kommentit (68)

Vierailija
21/68 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 viikkoa, kivittäkää arvon mammat! Ihan ok äiti koen silti olevani, saa siitäkin tosin olla minun puolestani eri mieltä jos haluaa.

Vierailija
22/68 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä imettäjä mutta muuten huono äiti: 1. lapsi 1v6kk, 2. lapsi 1v5kk, 3. lapsi nyt 11kk ja imetys jatkuu. Kaikki lapset täysimetetty 6-kuukautisiksi asti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/68 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 11:00"]

[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 10:56"]Äitiydestä en ole suorittanut vielä loppututkintoa, mutta imetykset 1. 1 v 6 kk 2. 2 v 3. 4 v [/quote] Oh my. Olispa outoa jos tuo oma 4-vuotias vielä tissiä haluaisi. Lähes.. pervoa..

[/quote]

Sinulle pervolle tollolle tiedoksi, että tutkimusten mukaan ihmislasten luonnollinen vieraantumisikä imetyksestä on 3-7 vuotta!

Ime siitä.

Vierailija
24/68 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 10:54"]

[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 10:42"]Huono imettäjä, hyvä äiti. Ensimmäinen on oma mielipide, harmi, kun maitoa ei herunut vaikka miten yritin. Toinen on lasten mielipide.   [/quote] Onko sulla joku sairaus, kun maitoa ei herunut? Vai imetit 5 minuuttia, vauva kitisi joten tulkitsit ettei maito riitä, eli äkkiä korviketta? Perus :D

[/quote]

Ei ollut mitään sairautta. Maitoa tuli vain vähän, sitä ei saanut lisättyä kotikonsteilla tai edes lääkärin määräämillä lääkkeillä. Imetyskerrat kesti tunnista kahteen, joten siinä sinulle vastaus viiden minuutin ilkkumiseen. Tuliko nyt hyvä mieli?

Vierailija
25/68 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää nyt mammat menkö tuon korvikefanaatikon provoon. Ap ei ole imettänyt, on pelkkä trolli.

Vierailija
26/68 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 11:13"]

Älkää nyt mammat menkö tuon korvikefanaatikon provoon. Ap ei ole imettänyt, on pelkkä trolli.

[/quote]

Onko sulla asperger, vai miksi et ymmärrä ihan vaan pelkkää naljailua maustavalkoisuutenne kanssa? Seuraavaksi taidamme ottaa käsittelyyn parketin ja laminaatin, päivähoidon ja kotihoidon ja jäähypenkit sekä vapaan kasvatuksen.

Tärkeintä on tapella jostakin, korostaa omaa erinomaisuuttaan todistellen sitä jollakin suorituksella ja saada palstalla aikaan rähinää.  :D

Vierailija
27/68 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ellei nettiä olisi niin ei olisi äitikilpailuakaan, eikä mitään sen sisältämistä osa-alueista, kuten mikä lastenvaunumerkki, kuinka pitkään imettää ja kuinka iso vesipilari. (Vesipilari on tuolla oikeassa yläkulmassa sivulla) 

Vierailija
28/68 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsiisus taas mikä aloitus. Kukaan ei ole hyvä tai huono imettäjä, koska sen määrää lopulta luontoäiti tuleeko maitoa vai ei, ja monet muut tekijät esim. onko äidillä ollut tukea ja apua imetyksen onnistumisessa vai eikö ole ts. onko kukaan ollut pitämässä myös siitä äidistä huolta, kun äiti on parhaansa mukaan hoivannut lastaan. Rankkaa syyllistämistä niitä kohtaan, joilta ei tule maitoa lainkaan tai vain vähän tai vähän aikaa tai joutunut vaikkapa yksin selviämään lapsivuode- ja pikkuvauva-ajasta. 

Ja että kuinka hyvä äiti...huhhuh. Äitiys ei ole kilpailu. Jokainen äiti on hyvä äiti lapselleen, olipa biologinen tai ei. Siihen ei ole mittareita. Toki huonojakin äitejä löytyy, mutta tällainen vastakkainasettelu vain lisää ahdistusta ja syyllisyydentunteita. Huonokin äiti osaa tarvittaessa vaikkapa järjestää sille lapselleen hyvän äidin, itsestään tai jostain toisesta. Kuka sen määrittää, milä kriteereillä ihminen lokeroidaan hyväksi tai huonoksi äidiksi? Kovin omn mustavalkoista ajattelua, ei nähdä niitä eri sävyjä taas tässäkään aloituksessa.

Kilpailuyhteiskunnan arvot imetykseen ja äitiyteen liitettynä on sairasta.

Vierailija
29/68 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 11:20"][quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 11:13"]

[/quote]

Onko sulla asperger, vai miksi et ymmärrä ihan vaan pelkkää naljailua maustavalkoisuutenne kanssa? Seuraavaksi taidamme ottaa käsittelyyn parketin ja laminaatin, päivähoidon ja kotihoidon ja jäähypenkit sekä vapaan kasvatuksen.

Tärkeintä on tapella jostakin, korostaa omaa erinomaisuuttaan todistellen sitä jollakin suorituksella ja saada palstalla aikaan rähinää.  :D

[/quote]

Ei, onko itselläsi? Säälittää vaan, kun jotkut vastaavat ihan tosissaan tähän ketjuun, eivätkä tajua tarkoitusperiäsi.

Vierailija
30/68 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 11:10"]

[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 11:07"][quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 11:00"][quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 10:56"]Äitiydestä en ole suorittanut vielä loppututkintoa, mutta imetykset 1. 1 v 6 kk 2. 2 v 3. 4 v [/quote] Oh my. Olispa outoa jos tuo oma 4-vuotias vielä tissiä haluaisi. Lähes.. pervoa.. [/quote] Olet itse aika pervo, kun ajattelet lapsia ja imetystä "sillä tavalla". [/quote] Hei haloo, nyt puhutaan neljä vuotiaasta. Minusta max 2 vuotta imetystä on aivan tarpeeksi. Äiti joka imettää 4-vuotiasta nauttii vain itse kun lapsi imee tissiä, sen ikäinen ei enää rintamaitoa tarvitse ja älä edes aloita että läheisyys plää ja lapsi itse haluaa plaa. Haluaa ne paljon muutakin mutta ei kaikkea tarvitse saada.

[/quote]

Harva äiti nauttii imetyksestä enää tuossa vaiheessa. Kyllä se on puhtaasti lapsen oma tahto. Oma mieheni kuulemma imi tissiä varmaan 5-vuotiaaksi, hänet piti väkisin vieroittaa tissistä laittamalla niihin jotain pahan makuista. Mies on lämpimissä väleissä äitinsä kanssa ja erittäin fiksu mies, pitkästä imetyksestä ei ole ollut mitään haittaa vaan pelkkää hyötyä. Hän toivoo minun imettävän pitkään omia lapsiammekin. 

Vierailija
31/68 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 11:21"]

Ellei nettiä olisi niin ei olisi äitikilpailuakaan, eikä mitään sen sisältämistä osa-alueista, kuten mikä lastenvaunumerkki, kuinka pitkään imettää ja kuinka iso vesipilari. (Vesipilari on tuolla oikeassa yläkulmassa sivulla) 

[/quote]

Olet kyllä oikeassa. Enne paheksunna ja väheksynnän hoitivat lapsettomat sukulaistädit, jotka kurkkivat vaunuihin ja moittivat vauvan pukemisesta väärin talvella tai kesällä. Äidit keskenään pitivät enemmän yhtä ja jakoivat toisilleen neuvoja ja kokemuksia. Parhaat neuvot olen saanut äidiltäni ja neuvolasta.

Tällä palstalla on pääasia yritttää itse esiintyä mahdollisimman täydellisenä ja saada muut äidit nolattua, vähäteltyä ja näyttäytymään yksinkertaisina. Kummallista miten juuri vastakkain olo on tärkeintä kokemusten jakamisen sijaan.

ap ja oikeasti 5 lyhyttä imetystä ansioluettelossaan

Vierailija
32/68 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

1.lapsi 1v8kk
2.lapsi 1v4kk

Kumpaakin täysimetin 6kk

Vierailija
33/68 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina alkaa sama taistelu. Siksi en kasvotusten kerrokaan viimeisestä imetyksestäni, poikkeuksena toisille pitkään imettäneille. Olen saanut negatiivisia kommentteja myös noista lyhyemmistäkin imetyksistäni. En häpeä pitkää imetystä. Koen, että ne jotka arvostelevat, eivät asiasta tiedä, tai ovat pistoksissa oman lyhyeksi jääneen imetyksensä vuoksi.

Kertaan jälleen faktoja 4 v imetyksestä. Tuon ikäisen kanssa pystyy keskustelemaan, että milloin imettäminen on sopivaa. Lapsi itse ei vieroitu ehkä tuolloinkaan, mutta lopetus voi sujua rauhallisesti silti, kuten meilläkin. Lapsen ollessa sairaana imetys on erityisen hyvä asia ja sitä voi vähän tihentääkin, kunhan sitä ei ole vain kokonaan lopetettu. Maito on uudestaan vahvaa ja vasta-ainepitoista, kun naisesta tulee imetyksen konkari. Tunteet lasta kohtaan vaikuttavat imetykseen ja sairas lapsi saa maidon nousemaan siksi takaisin. Viimeiset imetykset tai viimeinen vuosi imettäen  tapahtuu päivien jopa viikkojen välein eli ei ole äidillekään niin sitovaa kuin jotkut tahtovat luulla.

Lapsi viihtyi päiväkodissa ja hänestä kasvoi terveitsetuntoinen koululainen. Koen äitinä tehneeni toistaiseksi vähiten virheitä nuorimmaisen lapseni kanssa. Mummini opetti minua imettämään kauan:)

8.

Vierailija
34/68 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 11:13"]

[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 10:54"]

[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 10:42"]Huono imettäjä, hyvä äiti. Ensimmäinen on oma mielipide, harmi, kun maitoa ei herunut vaikka miten yritin. Toinen on lasten mielipide.   [/quote] Onko sulla joku sairaus, kun maitoa ei herunut? Vai imetit 5 minuuttia, vauva kitisi joten tulkitsit ettei maito riitä, eli äkkiä korviketta? Perus :D

[/quote]

Ei ollut mitään sairautta. Maitoa tuli vain vähän, sitä ei saanut lisättyä kotikonsteilla tai edes lääkärin määräämillä lääkkeillä. Imetyskerrat kesti tunnista kahteen, joten siinä sinulle vastaus viiden minuutin ilkkumiseen. Tuliko nyt hyvä mieli?

[/quote] Tietenkin sille tuli hyvä mieli, nyt sillä on joku saavutus elämässään, johon joku toinen ei kyennyt. Tissistä maidon pirskottelu. Nämä AV:n imetyskeskustelut on aina tällaisia. Pelkkää vittuilua ja painia.

Vierailija
35/68 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Lapsi 12kk
2. Lapsi on nyt 11kk ja imetys jatkuu

Oon oikea lehmä, maitoa on aina riittänyt enemmän kuin tarpeeksi.

Vierailija
36/68 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 11:29"]

Aina alkaa sama taistelu. Siksi en kasvotusten kerrokaan viimeisestä imetyksestäni, poikkeuksena toisille pitkään imettäneille. Olen saanut negatiivisia kommentteja myös noista lyhyemmistäkin imetyksistäni. En häpeä pitkää imetystä. Koen, että ne jotka arvostelevat, eivät asiasta tiedä, tai ovat pistoksissa oman lyhyeksi jääneen imetyksensä vuoksi.

Kertaan jälleen faktoja 4 v imetyksestä. Tuon ikäisen kanssa pystyy keskustelemaan, että milloin imettäminen on sopivaa. Lapsi itse ei vieroitu ehkä tuolloinkaan, mutta lopetus voi sujua rauhallisesti silti, kuten meilläkin. Lapsen ollessa sairaana imetys on erityisen hyvä asia ja sitä voi vähän tihentääkin, kunhan sitä ei ole vain kokonaan lopetettu. Maito on uudestaan vahvaa ja vasta-ainepitoista, kun naisesta tulee imetyksen konkari. Tunteet lasta kohtaan vaikuttavat imetykseen ja sairas lapsi saa maidon nousemaan siksi takaisin. Viimeiset imetykset tai viimeinen vuosi imettäen  tapahtuu päivien jopa viikkojen välein eli ei ole äidillekään niin sitovaa kuin jotkut tahtovat luulla.

Lapsi viihtyi päiväkodissa ja hänestä kasvoi terveitsetuntoinen koululainen. Koen äitinä tehneeni toistaiseksi vähiten virheitä nuorimmaisen lapseni kanssa. Mummini opetti minua imettämään kauan:)

8.

[/quote] Niin on sama taistelu. Teille ei taas voi kertoa ikinä sitä, jos ei ole imettänyt päivääkään. Pysytellään vaan poteroissa ja hellitään sitä omaa sorrettua asemaa. Kyllä minä kaikkeni imettää yritin, mutta ei onnistunut ja voi kun minua niin yritetään painostaa lopettamaan imettäminen. Kaksi lähestymistapaa, mutta samaa ininää.

Vierailija
37/68 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 10:36"]

Miten pitkät imetykset tarjosit lapsillesi?Tässä minun ansioluetteloni ja äitiyteni kruununjalokivet

1. lapsi: 3,5kk

2. 2kk

3. 4,5kk

4. 3kk

N44

5. 4,5kk

[/quote] En pidä pitkää imetystä hyvän äitiyden mittarina. 

Omiani olen imettänyt  3kk- 38 kk, kutakin tämän oman toiveen mukaan.

Lisäksi olen imettänyt lainalpaisa ja yhtä lastenlastani - häntä  puolen vuoden ikään.

Vierailija
38/68 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 11:33"][quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 11:29"]

8.

[/quote] Niin on sama taistelu. Teille ei taas voi kertoa ikinä sitä, jos ei ole imettänyt päivääkään. Pysytellään vaan poteroissa ja hellitään sitä omaa sorrettua asemaa. Kyllä minä kaikkeni imettää yritin, mutta ei onnistunut ja voi kun minua niin yritetään painostaa lopettamaan imettäminen. Kaksi lähestymistapaa, mutta samaa ininää.
[/quote]

Sitäkään ei voi kertoa, jos on imettänyt pidempään. Pelkkää arvostelua ja haukkumista saa osakseen. Ikävää.

Vierailija
39/68 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle voi keertoa, että imetyksesi ei jostain syystä onnistunut, vaikka tahtoa olisi ollutkin:) Sinulla on varmasti muita ilonaiheita elämässäsi, kuin imetyksen onnistuminen?

8.

Vierailija
40/68 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittävän hyvä. Lapset on fiksuja, terveitä ja onnellisia, samoin äiti. Ja iskä.