Kuinka hyvä imettäjä ja äiti olet ollut?
Miten pitkät imetykset tarjosit lapsillesi?Tässä minun ansioluetteloni ja äitiyteni kruununjalokivet
1. lapsi: 3,5kk
2. 2kk
3. 4,5kk
4. 3kk
N44
5. 4,5kk
Kommentit (68)
[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 11:35"]
[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 11:33"][quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 11:29"] Aina alkaa sama taistelu. Siksi en kasvotusten kerrokaan viimeisestä imetyksestäni, poikkeuksena toisille pitkään imettäneille. Olen saanut negatiivisia kommentteja myös noista lyhyemmistäkin imetyksistäni. En häpeä pitkää imetystä. Koen, että ne jotka arvostelevat, eivät asiasta tiedä, tai ovat pistoksissa oman lyhyeksi jääneen imetyksensä vuoksi. Kertaan jälleen faktoja 4 v imetyksestä. Tuon ikäisen kanssa pystyy keskustelemaan, että milloin imettäminen on sopivaa. Lapsi itse ei vieroitu ehkä tuolloinkaan, mutta lopetus voi sujua rauhallisesti silti, kuten meilläkin. Lapsen ollessa sairaana imetys on erityisen hyvä asia ja sitä voi vähän tihentääkin, kunhan sitä ei ole vain kokonaan lopetettu. Maito on uudestaan vahvaa ja vasta-ainepitoista, kun naisesta tulee imetyksen konkari. Tunteet lasta kohtaan vaikuttavat imetykseen ja sairas lapsi saa maidon nousemaan siksi takaisin. Viimeiset imetykset tai viimeinen vuosi imettäen tapahtuu päivien jopa viikkojen välein eli ei ole äidillekään niin sitovaa kuin jotkut tahtovat luulla. Lapsi viihtyi päiväkodissa ja hänestä kasvoi terveitsetuntoinen koululainen. Koen äitinä tehneeni toistaiseksi vähiten virheitä nuorimmaisen lapseni kanssa. Mummini opetti minua imettämään kauan:) 8. [/quote] Niin on sama taistelu. Teille ei taas voi kertoa ikinä sitä, jos ei ole imettänyt päivääkään. Pysytellään vaan poteroissa ja hellitään sitä omaa sorrettua asemaa. Kyllä minä kaikkeni imettää yritin, mutta ei onnistunut ja voi kun minua niin yritetään painostaa lopettamaan imettäminen. Kaksi lähestymistapaa, mutta samaa ininää. [/quote] Sitäkään ei voi kertoa, jos on imettänyt pidempään. Pelkkää arvostelua ja haukkumista saa osakseen. Ikävää.
[/quote] Tästähän tuo ensimmäinen teksti oli. Luitko ollenkaan?
[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 11:34"][quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 10:36"]
Miten pitkät imetykset tarjosit lapsillesi?Tässä minun ansioluetteloni ja äitiyteni kruununjalokivet
1. lapsi: 3,5kk
2. 2kk
3. 4,5kk
4. 3kk
N44
5. 4,5kk
[/quote] En pidä pitkää imetystä hyvän äitiyden mittarina.
Omiani olen imettänyt 3kk- 38 kk, kutakin tämän oman toiveen mukaan.
Lisäksi olen imettänyt lainalpaisa ja yhtä lastenlastani - häntä puolen vuoden ikään.
[/quote]
Hyi yök.
[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 11:39"]
[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 11:34"][quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 10:36"] Miten pitkät imetykset tarjosit lapsillesi?Tässä minun ansioluetteloni ja äitiyteni kruununjalokivet 1. lapsi: 3,5kk 2. 2kk 3. 4,5kk 4. 3kk N44 5. 4,5kk [/quote] En pidä pitkää imetystä hyvän äitiyden mittarina. Omiani olen imettänyt 3kk- 38 kk, kutakin tämän oman toiveen mukaan. Lisäksi olen imettänyt lainalpaisa ja yhtä lastenlastani - häntä puolen vuoden ikään. [/quote] Hyi yök.
[/quote] Mikä sinua oksettaa? Se, että vauvat ovat saaneet äidinmaitoa?
Huono imettäjä, hyvä maidontuottaja. Myös hyvä äiti.
Oma vauva ei oppinut imemään, mutta maitoa riitti. Pumppasin omalle ja vähän muillekin noin 8kk ajan maidot.
Ei täällä voi tehdä mitään niin, että se tyydyttäisi kaikkia. Liian pitkä imetys, liian lyhyt imetys, liian keskivertokin voit olla, juntti sen takia. Ihan turhaa yrittää hakea hyväksyntää millekään ratkaisulleen tai kasvatusnäkymkselleen esimerkiksi. Tällaisilla palstoilla kärjistyksetkin kärjistyvät ja sitten taas mäkätetään pää punaisena, pääasia että tapellaan.
ap
[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 11:40"][quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 11:39"]
[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 11:34"][quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 10:36"] Miten pitkät imetykset tarjosit lapsillesi?Tässä minun ansioluetteloni ja äitiyteni kruununjalokivet 1. lapsi: 3,5kk 2. 2kk 3. 4,5kk 4. 3kk N44 5. 4,5kk [/quote] En pidä pitkää imetystä hyvän äitiyden mittarina. Omiani olen imettänyt 3kk- 38 kk, kutakin tämän oman toiveen mukaan. Lisäksi olen imettänyt lainalpaisa ja yhtä lastenlastani - häntä puolen vuoden ikään. [/quote] Hyi yök.
[/quote] Mikä sinua oksettaa? Se, että vauvat ovat saaneet äidinmaitoa?
[/quote]
Ei vaan mummonmaitoa! Hyi yök edelleen.
[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 11:42"]
[/quote] Olisiko lapsen kuoleminen Rotaan ollut sinulle mieluisampi vaihtoehto?
[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 11:43"][quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 11:42"]
[/quote] Olisiko lapsen kuoleminen Rotaan ollut sinulle mieluisampi vaihtoehto?
[/quote]
:D
[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 11:44"]
[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 11:43"][quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 11:42"] Ei vaan mummonmaitoa! Hyi yök edelleen. [/quote] Olisiko lapsen kuoleminen Rotaan ollut sinulle mieluisampi vaihtoehto? [/quote] :D
[/quote] http://www.viipaleita.net/blog/satu/2006/02/07/ei_ammunmaitoa_vaan_mummunmaitoa
Mä olin niin hemmetin hyvä imettäjä, ettei lapsi saanut koskaan allergioita eikä juuri sairastele koskaan. Siis täydellinen suoritus. Äitinä olen riittävän hyvä.
[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 11:33"]
[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 11:29"]
Aina alkaa sama taistelu. Siksi en kasvotusten kerrokaan viimeisestä imetyksestäni, poikkeuksena toisille pitkään imettäneille. Olen saanut negatiivisia kommentteja myös noista lyhyemmistäkin imetyksistäni. En häpeä pitkää imetystä. Koen, että ne jotka arvostelevat, eivät asiasta tiedä, tai ovat pistoksissa oman lyhyeksi jääneen imetyksensä vuoksi.
Kertaan jälleen faktoja 4 v imetyksestä. Tuon ikäisen kanssa pystyy keskustelemaan, että milloin imettäminen on sopivaa. Lapsi itse ei vieroitu ehkä tuolloinkaan, mutta lopetus voi sujua rauhallisesti silti, kuten meilläkin. Lapsen ollessa sairaana imetys on erityisen hyvä asia ja sitä voi vähän tihentääkin, kunhan sitä ei ole vain kokonaan lopetettu. Maito on uudestaan vahvaa ja vasta-ainepitoista, kun naisesta tulee imetyksen konkari. Tunteet lasta kohtaan vaikuttavat imetykseen ja sairas lapsi saa maidon nousemaan siksi takaisin. Viimeiset imetykset tai viimeinen vuosi imettäen tapahtuu päivien jopa viikkojen välein eli ei ole äidillekään niin sitovaa kuin jotkut tahtovat luulla.
Lapsi viihtyi päiväkodissa ja hänestä kasvoi terveitsetuntoinen koululainen. Koen äitinä tehneeni toistaiseksi vähiten virheitä nuorimmaisen lapseni kanssa. Mummini opetti minua imettämään kauan:)
8.
[/quote] Niin on sama taistelu. Teille ei taas voi kertoa ikinä sitä, jos ei ole imettänyt päivääkään. Pysytellään vaan poteroissa ja hellitään sitä omaa sorrettua asemaa. Kyllä minä kaikkeni imettää yritin, mutta ei onnistunut ja voi kun minua niin yritetään painostaa lopettamaan imettäminen. Kaksi lähestymistapaa, mutta samaa ininää.
[/quote]
Jos ei ole päivääkään imetetty niin eihän siinä ole edes yritetty. Eri asia tietty jos on vaikka joku lääkitys ja siksi ei ole imetetty lainkaan.
[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 10:54"]
[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 10:42"]Huono imettäjä, hyvä äiti. Ensimmäinen on oma mielipide, harmi, kun maitoa ei herunut vaikka miten yritin. Toinen on lasten mielipide. [/quote] Onko sulla joku sairaus, kun maitoa ei herunut? Vai imetit 5 minuuttia, vauva kitisi joten tulkitsit ettei maito riitä, eli äkkiä korviketta? Perus :D
[/quote]
Äidit ne on niin lempeitä ja empaattisia ja hirrrrrrveeeen solidaarisia muita äitejä kohtaann. Hrrrrrr. Puistatuksia.
Mummo kertoi, että ei pitkä imetys lasta pilaa eikä äidin rintojakaan:) Uskoin ja todistin vanhankansan viisauden oikeaksi. Turha hötkyily vain pilaa kaiken! Tee kunnolla se mihin ryhdyt!
hyvä imettäjä, huonompi äiti.
Vauvoja jaksoin imettää, mutta minuun raivonsa ja paineensa purkavia isompia lapsia kohtaan käyttäydyn kuin teini-ikäinen: raivoan takaisin, väsyn, kiukustun ja ajattelen itsekkäästi, että olisin mieluummin jossain playalla juomassa mansikkamargaritaa kuin täällä himassa laittamassa noille apinoille spagettia tai pesemässä niitten haisevia liikuntavaatekasoja...
[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 11:11"]
[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 11:00"]
[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 10:56"]Äitiydestä en ole suorittanut vielä loppututkintoa, mutta imetykset 1. 1 v 6 kk 2. 2 v 3. 4 v [/quote] Oh my. Olispa outoa jos tuo oma 4-vuotias vielä tissiä haluaisi. Lähes.. pervoa..
[/quote]
Sinulle pervolle tollolle tiedoksi, että tutkimusten mukaan ihmislasten luonnollinen vieraantumisikä imetyksestä on 3-7 vuotta!
Ime siitä.
[/quote]
Hölönpölön, kaikkea sinä uskotkin.
Imettäjyys ei ole mun äitiydessä ollut kovin keskeisessä roolissa, mutta kyllä mä kiitettävän arvosanan itselleni siitä annan. :) Imetetty on, ja ymmärretty jättää se myös taka-alalle lasten hyvinvoinnin niin vaatiessa. Vauva-ajan ravitsemuksessa laadukkaat korvikkeet ovat olleet mun lapsilleni ja meidän perheelle kokonaisuudessaan tärkeä pelastusrengas. <3
Vanhemmuuden / äitiyden arvioinnin jätän lapsille, jos he joskus kokevat tarpeelliseksi sitä pisteyttää. Tänhetkinen fiilis on se että hyvin mä vedän. :)
[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 11:49"]
Mä olin niin hemmetin hyvä imettäjä, ettei lapsi saanut koskaan allergioita eikä juuri sairastele koskaan. Siis täydellinen suoritus. Äitinä olen riittävän hyvä.
[/quote]
Hmm. Olen tainnut olla täydellisen hyvä imettäjä sille lapselleni jolla ei ole allergioita lainkaan. Häntä tosin imetin vain vähän. Sille toiselle, jota imetin pidempään, olin harmi kyllä huonompi imettäjä koska hänellä on todettu ruoka-aineallergia. :/
[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 11:54"]
[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 11:33"]
[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 11:29"]
Aina alkaa sama taistelu. Siksi en kasvotusten kerrokaan viimeisestä imetyksestäni, poikkeuksena toisille pitkään imettäneille. Olen saanut negatiivisia kommentteja myös noista lyhyemmistäkin imetyksistäni. En häpeä pitkää imetystä. Koen, että ne jotka arvostelevat, eivät asiasta tiedä, tai ovat pistoksissa oman lyhyeksi jääneen imetyksensä vuoksi.
Kertaan jälleen faktoja 4 v imetyksestä. Tuon ikäisen kanssa pystyy keskustelemaan, että milloin imettäminen on sopivaa. Lapsi itse ei vieroitu ehkä tuolloinkaan, mutta lopetus voi sujua rauhallisesti silti, kuten meilläkin. Lapsen ollessa sairaana imetys on erityisen hyvä asia ja sitä voi vähän tihentääkin, kunhan sitä ei ole vain kokonaan lopetettu. Maito on uudestaan vahvaa ja vasta-ainepitoista, kun naisesta tulee imetyksen konkari. Tunteet lasta kohtaan vaikuttavat imetykseen ja sairas lapsi saa maidon nousemaan siksi takaisin. Viimeiset imetykset tai viimeinen vuosi imettäen tapahtuu päivien jopa viikkojen välein eli ei ole äidillekään niin sitovaa kuin jotkut tahtovat luulla.
Lapsi viihtyi päiväkodissa ja hänestä kasvoi terveitsetuntoinen koululainen. Koen äitinä tehneeni toistaiseksi vähiten virheitä nuorimmaisen lapseni kanssa. Mummini opetti minua imettämään kauan:)
8.
[/quote] Niin on sama taistelu. Teille ei taas voi kertoa ikinä sitä, jos ei ole imettänyt päivääkään. Pysytellään vaan poteroissa ja hellitään sitä omaa sorrettua asemaa. Kyllä minä kaikkeni imettää yritin, mutta ei onnistunut ja voi kun minua niin yritetään painostaa lopettamaan imettäminen. Kaksi lähestymistapaa, mutta samaa ininää.
[/quote]
Jos ei ole päivääkään imetetty niin eihän siinä ole edes yritetty. Eri asia tietty jos on vaikka joku lääkitys ja siksi ei ole imetetty lainkaan.
[/quote] Niin. Eli ei voi kertoa siitä, jos ei ole edes yrittänyt. Eikä siitä, jos ei yritäkkään lopettaa sen 5-vuotiaan imettämistä.
1. En ollenkaan. (Pikkukeskonen) 2. 4vkoa 3. 2vkoa + 2vkoa osaimetystä. Ihan hyvä äiti olen. :)