Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten päästä eroon hövelistä piirteestä?

Vierailija
24.04.2015 |

Olen 34-vuotias nainen ja ollut aina hieman "höveli", eli en oikein osaa keskittyä mihinkään kunnolla. Olen kuitenkin korkeasti kouluttautunut ja hyvässä virassa, eli piirre ei ole vaikuttanut menestymiseeni elämässä. Höveli-piirteeni ilmenee lähinnä arkipäiväisissä, tarkkuutta vaativissa asioissa. Unohdan esim. maksaa laskuja, en muista tankata autoa ennen kuin on jo myöhäistä ja tiputtelen älypuhelintani vessanpönttöön tuon tuosta. Minulta ikäänkuin puuttuu taito keskittyä ja olla tarkka. Olen täysi huithapeli! Olisiko vinkkejä miten oppia tarkkuutta ja olemaan huolellisempi?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Add tai adhd, tarkkaavaisuushäiriö.

Vierailija
2/9 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

itselläkin on tuollainen taipumus. olen ottanut tavaksi kirjoittaa kalenteriin asiat, jotka pitää tehdä ajoissa. esim kun käyn kirjastossa, kirjoitan saman tien kalenteriin viikkoa ennen palautuspäivää, että kirjat pitää palauttaa. siten mulla on vielä se viikko aikaa toimia. laskut pyrin jättämään kotona niin näkyvälle paikalle pöydälle, etten voi unohtaa niitä. kaiken mahdollisen laitan suoraveloitukseen, ettei tarvitse miettiä eräpäiviä. 

ihan kokonaan tästä luonteenpiirteestä ei kuitenkaan voi päästä eroon. supertarkkaa ei meistä tule millään keinolla :-) se vaan pitää hyväksyä ja joskus toimia sen mukaisesti. mulla on esim. vanhanko käytettynä ostettu auto, jossa ei haittaa kun välillä parkkeeraan suurpiirteisemmin ja raapaisen siinä samalla autoon naarmun...ja puhelin ei tule mukaan vessaan ollenkaan :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 08:53"]

Add tai adhd, tarkkaavaisuushäiriö.

[/quote]

nyt ei kysytty av-diagnoosia, vaan vinkkejä ja vertaistukea...

Vierailija
4/9 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua, että höveli-sanaa käytetään kuin hömelöä. Minusta se on aina tarkoittanut vieraanvaraista ja huomaavaista.

http://urbaanisanakirja.com/word/hoveli/

Vierailija
5/9 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höveli ei tarkoita hössöttävää. Höveli on antelias, jopa tuhlaavainen, vieraanvarainen, auttavainen.

Vierailija
6/9 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höveli ei tarkoita sitä mitä kuvittelet, kuten pari edellä jo ehti sinulle kertoa.

Vierailija
7/9 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kiinnostaa että millaisissa työtehtävissä työskentelette jotka olette luonteeltanne ap:n kaltaisia? Itse olen nimittäin samanlainen ja mietin itselleni uutta suuntaa työelämässä. Nyt tarkkuutta vaativassa työssä ja jatkuvasti tunne että olen täysin väärällä alalla.

Vierailija
8/9 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen vaan hyväksynyt tuon piirteeni. Naureskelen vaan itse joskus omalle kohellukselleni. Töissä, joka on erittäin tarkkuutta vaativaa ohjelmointityötä, pystyn kyllä pakottamaan itseni huolelliseksi, mutta toki se rasittaa henkisesti melkoisesti. Vapaa-ajalla sitten kohellan täysin vapautuneesti :) Aina ne laskutkin tulee maksettua viimeistään toisella varoituksella kun perintätoimilla uhkaillaan ja avaimen unohdusta varten on pihassa vara-avain jemmassa jne. Näin pärjäillään.

Vierailija
9/9 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto