Jos jaksan vielä 10 vuotta töissä, eläkkeeni tulee olemaan
889€. Näin sanoo KeVan eläkelaskuri. Ei olisi kannattanut edes katsoa. :C
Kommentit (90)
Vierailija kirjoitti:
Kannataisiko tehdä töitä kotona makoilun sijaan. Mulla taisi olla eläkettä tulossa jotain 5000 euroa kuukaudessa mutta voi toki olla että en selviä elävänä niin pitkälle kun teen töitä niin paljon.
No kannattiko sitten se työnteko? En makoile, vaan teen töitä todella paljon aina silloin kun sitä saan. Mutta olin 15 vuotta kotiäitinä. Eikä sekään ollut makoilua. Mutta kyllä kannatti, muussa kuin rahassa. Harmittaa vaan, että yhteiskunta ei ollenkaan arvosta.
- ap
Vierailija kirjoitti:
Joudut hakee kelan tukia :o
Pelkäänpä, ettei sellaisia ole enää silloin. Toivottavasti lapset elättää.
- ap
Ihan sama mitä työeläkeotteissanne lukee. Kukaan nyt alle 60-vuotiaista ei tule saamaan senttiäkään eläkettä aikanaan. Systeemi romahtaa.
Vierailija kirjoitti:
10 vuoden päästä sellaisia ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli ihmiset jätetään heitteille ilman tuloja? Okei.
Voit hakea takuueläkettä jonka määrä on noin 986,30 euroa kuukaudessa jos eläke muuten jää tuon alle. Sen saa vaikka olisit ollut koko elämäsi työttömänä eli ei työnteostasi ollut mitään hyötyä eläkemielessä.
Vierailija kirjoitti:
Ihan sama mitä työeläkeotteissanne lukee. Kukaan nyt alle 60-vuotiaista ei tule saamaan senttiäkään eläkettä aikanaan. Systeemi romahtaa.
Näin minäkin pelkään. Toivottavasti 5 lasta muodostaa vanhuuden turvani.
- ap
Vierailija kirjoitti:
Kannataisiko tehdä töitä kotona makoilun sijaan. Mulla taisi olla eläkettä tulossa jotain 5000 euroa kuukaudessa mutta voi toki olla että en selviä elävänä niin pitkälle kun teen töitä niin paljon.
Sitten uni loppui.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eutanasiapilleri luultavasti korvaa eläkkeen,
Yhteiskunnalla on sääntönsä. Jos ei ole maksanut eläkemaksuja, kuten työssäkävijät tekee, niin saa kyllä minimieläkkeen ja siihen lisäksi työssä käyntivuosista lisää.
Työläkerahastot on onnistuttu säätiöimään niin, että ovat olleet turvassa monilta poliittisilta himoitsijoilta, muutenhan oltaisiint tosi kusessa, koska nuoria veronmaksajia on enää vähän, silloin eläkeläiset olisivat varmaan aika lirissä.
Jos ei ole koskaan käynyt töissä, kuten jotkut jo toki vähäisemmässä määrin kotiäitinä ikänsä olleet ja se sukupolvi on jo eläkkeellä ollut pitkään. Silloin elettiin miehen tuloilla yleensä ja yleensä tietysti aika vaatimattomasti nykyaikaan verrattuna.
Nyt suurimmat ikäluokat ovat 80-luvulla syntyneitä.
Veikkaan että tulet saamaan kuitenkin toistatuhatta euroa eläkettä. Etukäteen kannattaa suunnitella esim asumisensa kustannuksia ym asioita, koska pitempäänkään töissä käyneillä ei tulot ole kuin noin puolet palkkatuloista.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi olen jo 61-vuotias.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on vähän sellainen tyyli nykyään. Siihen pyritään. Etkö ole huomannut ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi olen jo 61-vuotias.
Jess! Täytin vastikään 60v. Huoh...
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, jos pidetään perskokkareet vallassa.
Vierailija kirjoitti:
Olen lukenut Vauvaa 15 vuotta, ja samaa myyttistä tulevaisuutta on ennustettu kaikki nämä vuodet. Kuulostaa vähän samalta kuin vuosikymmenet toitotettu hirveä työntekijäpula heti kun suuret ikäluokat jäävät eläkkeelle.
En kauheasti stressaa tulevasta eläkkeestä. Olen nyt tehnyt pari vuotta nelipäiväistä työviikkoa, kai se tulee vaikuttamaan. Elämässä nyt on muutakin kuin työnteko. Jos sitten tiukaksi menee niin saan peruseläkettä toisessa maassa jossa se on paljon parempi kuin täällä kun olen kaksoiskansalainen. Muutan sitten sinne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kannattiko sitten se työnteko? En makoile, vaan teen töitä todella paljon aina silloin kun sitä saan. Mutta olin 15 vuotta kotiäitinä. Eikä sekään ollut makoilua. Mutta kyllä kannatti, muussa kuin rahassa. Harmittaa vaan, että yhteiskunta ei ollenkaan arvosta.
- ap
Yhteiskunta on antanut sinulle rahallista tukea, lapsilisät, neuvolan, alaikäisten maksuttoman terveydenhuollon ja hammashuollon sekä maksuttoman koulutuksen.
Jos olisit halunnut lisäksi lorvivuosien osalta eläkettä, sen olisi pitänyt tulla puolisosi rahapussista, mutta nähtävästi hän ei ollenkaan arvostanut sinun oleiluasi ja sitä, ettet tuonut yhtään leipää pöytään kaikkina noina vuosina.