Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen lapsen äiti on kontrollifriikki :s

Vierailija
24.04.2015 |

Miehelläni on 6-vuotias tytär edellisestä avioliitosta. Mulla on tytön kanssa tosi hyvät välit, eikä hän olekkaan se ongelma vaan hänen kontrollifriikki äitinsä. Tämä äiti on esim. määrännyt että karkkipäivänä tyttö saa valita itselleen 10 irtokarkkia. Isompana sitten kuulemma enemmän. Karkkien lisäksi saa valita jäätelön, mutta sen pitää olla mehujää. Kun tyttö tulee meidän luokse, antaa äiti hänelle mukaan vihkon johon hänen pitää piirtää/kirjoittaa mitä olemme tehneet. Täten äiti kuulemma on paremmin kärryillä siitä mitä isän luona ollessa tytön elämässä tapahtuu. En viitsi alkaa kertomaan enempää, mutta tässä nyt muutama esimerkki. Olen sanonut miehelle monesti että yrittäisi puhua exällensä järkeä, mutta ei näe näissä jutuissa ongelmaa. Ei varmasti kun on tottunut tuohon jatkuvaan kontrollointiin. Käy vain sääliksi tyttöä jos kukaan ei tajua sanoa hänen äidilleen tuosta kontrolloinnista.

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hurjaa :(

Vierailija
2/48 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sä uksot varmuudella, että tyttö kärsii tuosta, että saa vain tietyn määrän herkkuja namipäivänä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole sinun tehtäväsi arvioida kuinka paljon sokeria vanhemmat antavat lapsensa syödä.

Vierailija
4/48 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 07:45"]Ei ole sinun tehtäväsi arvioida kuinka paljon sokeria vanhemmat antavat lapsensa syödä.
[/quote]
*siis arvostella

Vierailija
5/48 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minusta noissa sinun kertomisss esimerkeissä mitään pahaa ole. Karkkiasia on ihan järkevä, lapsi kuitenkin valitsee ne isoimmat karkit, joten ei 10 ole mikään ihan onneton määrää. Lisäksi saa sen mehujään joten ihan kohtuullista. Enemmän huolestuttaisi liika sokerin mässäys.
Vihkosta on pakko sanoa vielä sen verran että tuohan on nerokasta. Kun lapset tulee isältä ja kysyn heiltä mitä ovat tehneet, on vastaus luokkaa "Emmä muista" tai jotain ympäripyöreää. Siksi tuollainen vihko olisi kätevä, voisi katsoa mitä lapset ovat puuhailleet ja jutella niistä tapahtumista. Sitä paitsi... Ihan kivahan se vaan on että äitiä kiinnostaa lapsen asiat.

Vierailija
6/48 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karkki määrä on ihan ok 6 vuotiaalle

Vierailija
7/48 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ymmärrän ne karkit, mutta tuo vihko kuulostaa jotenkin oudolta. Kuulostaa vain siltä, että tahtoo kytätä mennäänkö sielläkin äidin määräysten mukaan. Kyllä meilläkin on ne tietyt asiat joista pidän kiinni, esim. peliajat, mutta kun lapsi on isällään, niin kyllä mä luotan siihen, että isä osaa hoitaa lapsen eikä mun tartte tietää jos ne pelaa vaikka pleikkaria pitempään, kuin itse antaisin pelata, kunhan nyt ei ihan hunningolle päästä.

Vierailija
8/48 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä taas vituttaa ihme asiat :D.
10 karkkia on ihan ok määrä 6-vuotiaalle. Kuten joku tossa jo totesi, lapsi valitsee kuitenkin ne isoimmat karkit, joten ihan järkevää ottaa lisäksi se mehujää eikä mitään Jättistä :D.
En myöskään näe mitään ongelmaa siinä että lapsella on mukana "reissuvihko". Enemmän vituttaisi kasa jotain dvd:itä/pelejä joiden perään lapsi sitten kokoajan mankuisi. Kivempaahan se on yhdessä täytellä sitä reissuvihkoa kun katsella sitä elokuvien ja pelien perään mankuvaa lasta.

Vierailija
9/48 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihko on huono juttu koska?
Meillä lapsi itse keksi että alkaa pitää isällä "päiväkirjaa". Piirtää esim. jalkapallon jos ovat pelanneet jalkapalloa jne. Ihan kiva idea minusta. En pidä sitä minään kyttäyksenä että äitiä kiinnostaa mitä lapsi on tehnyt isän kanssa. Tietysti on eri asia jos sinne vihkoon pitää kirjata syömiset, nukkumiset jne.

Vierailija
10/48 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kyllä mietityttää, miksi äidin on tiedettävä kaikki, mitä isällä tapahtuu? Eikö lapsella ja isällä saa olla omia yhteisiä juttuja, miksi kaiken on oltava myös äidin asia? Tulee mieleen, että äiti epäilee jotain pervoa olevan käynnissä?

Vierailija
11/48 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minusta ei kyllä ole äidillä sanomista montako karkkia lapsia saa isällään syödä, vaan isä päättää siitä. Jos isä sanoisi että lapsi ei saa sitten juoda mehua äidin luona, niin äiti varmasti sanoisi että hän päättää siitä. Ja tuo vihko juttu on ok jos lapsi itse haluaa niin tehdä, mutta jos hänen on pakko siihen kirjoittaa ja piirtää niin huh huh.. pitääkö sen tehdä samoin koulussa, aikoinaan myös päiväkodissa? En kyllä alkaisi hyppimään exän pillin mukaan vaan toimisin lapseni kanssa niinkuin itse haluan.

Vierailija
12/48 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustakin toi reissuvihko on hieno juttu! En ajatellut yhtään kyttäämisenä vaan kiinnostuksena. Se on kurjaa vanhemmalle kun ei saa olla oman lapsen kanssa ja nyt voi ainakin jutella mitä on leikitty ja ehkä saa ideoita kotiinkin.
Ja mäkin usein sanon lapselle etukäteen mitä herkkuja ja kuinka monta saa kaupasta valita. Muutenhan se haluis kaikki jätskit ja karkit ja pullat yms. Näin lapsi tietää mitä saa valita ja kaikki on tyytyväisiä ilman kiukuttelua. Ja ihan kiva musta jos on jotaun samoja sääntöjä eri osoitteissa ni ei tuu sitä "mutku isän/äidin luona..."

Vierailija
13/48 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se ihan kauheaa kun kaikki eivät toimi sinun haluamallasi tavalla.
Miksi lapsen pitäisi saada ahdata itseensä älyttömiä määriä turhaa sokeria? Karkkipäivän lisäksi esim. päiväkodissa saattaa saada useampana päivänä viikossa herkkuja jos jollain on synttärit.
Koetko sen vihkon jotenkin kyttäyksenä vai mikä siinä on niin kamalaa?

Vierailija
14/48 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se ihan kauheaa kun kaikki eivät toimi sinun haluamallasi tavalla.
Miksi lapsen pitäisi saada ahdata itseensä älyttömiä määriä turhaa sokeria? Karkkipäivän lisäksi esim. päiväkodissa saattaa saada useampana päivänä viikossa herkkuja jos jollain on synttärit.
Koetko sen vihkon jotenkin kyttäyksenä vai mikä siinä on niin kamalaa?

Vierailija
15/48 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta toi reissuvihko kuulostaa kivalta, tosin lapsi voisi äidilläänkin "pitää päiväkirjaa" niin että voisi sitten isänkin kanssa jutella mitä viikolla on touhunnut ja tapahtunut. Mitä mieltä lapsi on vihkosta? Onko se tenttausta varten vai..? Että kyseleekö lapsen äiti sitten viikonlopun jälkeen että joo ai mitä isä teki ai mitäs isän vaimo teki vai juttevatko sitten että aijaa uimahallissa olitte voi oliko kivaa sukeltelitko? Jos joku tajuaa pointin, voi olla joko tosi hyvä ja lähentävä juttu ja tuoda lapsellekkin helpon tavan ottaa puheeksi asioita ja kertoa tunteistaan/tapahtumista, tai sitten ahdistava juttu kun joutuu olla kapulana vanhempien riitojen välissä.

Vierailija
16/48 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei noista varmaan hirveää haittaa ole. Päiväkirjan pitäminen on erittäin suosteltavaa jo älyllisen kehityksenkin takia. Kyllähän äiti vaikuttaa aika tiukalta, mutta etkö voisi ajatella, että se on rakkautta ja välittämistä? Haluatte ka kaikki tytön parasta? Sinä saat olla rennompi. On ihan ok, että aikuiset ovat erilaisia. Ja lapset. <3 

Vierailija
17/48 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat päättää yhdessä lapsensa kasvatuksesta. Jos tuo 10 karkin sääntö on ollut jo ennen eroa, niin miksi isän tyttöystävä menee sitä muuttamaan?

Vierailija
18/48 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nuo asiat tekevät kontrollifriikiksi niin sitten minäkin olen sellainen :D.
Meillä lapsella on 2 vihkoa!!! Toiseen saa piirtää/kirjoittaa mitä minun luona ollessa on tehty, esim. käyty uimahallissa tms kivaa tekemistä (Ei raportointia) tai jos esim päiväkodissa on tapahtunut  jotain. Toiseen vihkoon sitten isän luona tehdyt jutut yms. Ei sillä yritetä puolin tai toisin mitään kytätä. Niin minusta kuin exästäkin on kiva tietää mitä lapsen elämässä on ollut silloin kun itse emme ole olleet lapsen kanssa. Lisäksi tuo on lapselle kivaa ajanvietettä.

Meillä on myös sovittu lapsen karkkien suhteen tarkat määrät joissa pysytään myös isän luona ollessa. Exä on kokenut tämän hyvänä juttuna kun ei sitten tarvitse tapella siellä kaupassa mitä saa ottaa ja mitä ei. Lisäksi on lapselle helpompaa kun on yhdet säännöt karkkipäivän suhteen.

Vierailija
19/48 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 08:08"]

No minusta ei kyllä ole äidillä sanomista montako karkkia lapsia saa isällään syödä, vaan isä päättää siitä. Jos isä sanoisi että lapsi ei saa sitten juoda mehua äidin luona, niin äiti varmasti sanoisi että hän päättää siitä. Ja tuo vihko juttu on ok jos lapsi itse haluaa niin tehdä, mutta jos hänen on pakko siihen kirjoittaa ja piirtää niin huh huh.. pitääkö sen tehdä samoin koulussa, aikoinaan myös päiväkodissa? En kyllä alkaisi hyppimään exän pillin mukaan vaan toimisin lapseni kanssa niinkuin itse haluan.

[/quote]

Pääosin samaa mieltä, paitsi tuossa viimeisessä virkkeessä huomioisin isän tahdon.

Pitääkö lapsi myös äidin luona päiväkirjaa, jotta voi isän kanssa jutella, mitä äidin luona on tapahtunut.

Vierailija
20/48 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minulle 10 karkkia oli jo iso määrä, kun olin 6-vuotias. Ja jos siihen päälle vielä olis saanut mehujään, ei huhu, olisin ollut seitsemännessä taivaassa (kotona kun harvoin oli herkkuja)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kahdeksan