Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen lapsen äiti on kontrollifriikki :s

Vierailija
24.04.2015 |

Miehelläni on 6-vuotias tytär edellisestä avioliitosta. Mulla on tytön kanssa tosi hyvät välit, eikä hän olekkaan se ongelma vaan hänen kontrollifriikki äitinsä. Tämä äiti on esim. määrännyt että karkkipäivänä tyttö saa valita itselleen 10 irtokarkkia. Isompana sitten kuulemma enemmän. Karkkien lisäksi saa valita jäätelön, mutta sen pitää olla mehujää. Kun tyttö tulee meidän luokse, antaa äiti hänelle mukaan vihkon johon hänen pitää piirtää/kirjoittaa mitä olemme tehneet. Täten äiti kuulemma on paremmin kärryillä siitä mitä isän luona ollessa tytön elämässä tapahtuu. En viitsi alkaa kertomaan enempää, mutta tässä nyt muutama esimerkki. Olen sanonut miehelle monesti että yrittäisi puhua exällensä järkeä, mutta ei näe näissä jutuissa ongelmaa. Ei varmasti kun on tottunut tuohon jatkuvaan kontrollointiin. Käy vain sääliksi tyttöä jos kukaan ei tajua sanoa hänen äidilleen tuosta kontrolloinnista.

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo säännöt ja reissuvihko on hyvä asia vain ja ainoastaan siinä tapauksessa, että lapsen isä on myös ollut päättämässä niistä. Lähtökohta tietenkin pitäisi olla niin, että jokaisen omassa kodissa on omat säännöt, mutta erittäin hyvä asia on jos hyväksi koettuja sääntöjä noudatetaan (kaikkien yhteisymmärryksessä) lapsen molemmissa kodeissa. Mutta jos tilanne on se, että lapsen isä on toivoton lapanen, jolla ei ole omaa tahtoa ja lapsen äiti jatkuvasti yrittää vaikuttaa miten isän luona ollaan, nin silloinhan tilanne on ihan pielessä.

Minäkin olisin erittäin tyytyväinen, jos minun miehen exä ottaisi käyttöön samat säännöt lapsille, mitä meillä on. Helpottaisihan se elämää, eikä aina tarvitsisi vääntää samoista asioista. Mutta minkäs teet kun exä ei ole kiinnostunut pistämään tikkua ristiin lastensa takia. Mieheni on kyllä monta kertaa yrittänyt keskustella asioista exänsä kanssa mutta turhaan. Ja otetaan nyt vaikka esimerkiksi läksyt. Luulisi että on aika selvää, että läksyt pitää tehdä, mutta eipä vaan exän luona tarvi tehdä niitäkään, saatika sitten siivota omia sotkujaan tms. Meillä sitten väännetään monta tuntia rästitehtäviä, huoh!

Vierailija
42/48 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 10:03"]Mitäs otit käytetyn miehen jolla lapsia ympäriinsä. Valintasi teit, nyt pitäis elää sen kanssa
[/quote]

Käytetyn miehen... hahhahaaa...päivän naurut. :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 10:05"][quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 10:03"]

[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 10:01"][quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 10:00"] Kiitos vihkoideasta, voisinkin hyödyntää, meillä kun isältä saa nyhtää lähes inttäen mitä ovat tehneet ;D isä on hyvä isä ja hyvätahtoinen, mutta vähän hölmö. En kaipaakaan mitään minuuttiaikataulua, mutta olisi se nyt mukava tietää pääpiirteinen tiivistelmä, mitä on tehty ja miten on menny. Etenkin ruokailut ja nukkumiset sekä onko ollut ulkona jne. [/quote]   Mihin sä tarvitset sitä tietoa? Pystytkö jotenkin muuttamaan menneitä tekemisiä jos eivät olekaan ulkoilleet? [/quote] En, enkä siihen pyrikään. Vaan sitten tiedän, miten itse teen. Lapsi siis ei ole pitkiä aikoja poissa, ei öitä. Kyseessä 1v lapsi. On se eri asia saada kotiin puhekyvytön 1v, joka kiukuttelee suruisena ja miettiä, mikä voi olla, kun myöhemmin selviää että isä unohti antaa ruuan ja nälkäänsä hän yritti ilmoittaa. Vihkojutun sanoin vitsillä, huomannet hymiön. ;)

[/quote]

Miksi ylipäänsä teette lapsia tuollaisten miesten kanssa? Olisiko ihan peiliinkatsomisen paikka?
[/quote]
Mitä ihmettä? Johan minä sanoin, että isä on hyvä isä ja hän on nyttemmin ystäväni, vaikkei suhde toiminut. Hölmöksi häntä tituleerasin, on vielä aika alkutaipaleella isyytensä kanssa ja välillä innostuu liiaksi kun on lapsen kanssa että ne normiasiat unohtuu (saan välillä muistutella) kun on tottunut, että minä hoidan kaiken.

Vierailija
44/48 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei onnistuisi meillä. Jos lapsi haluaisi itse vihkoa täytellä, niin toki saisi niin tehdä, erikseen sellaisee ei ruvettaisi patistamaan. Ja meillä jos on jälkkäriä tai vaikka muita herkkuja niin totta kai saisi ottaa, kuten perheen muutkin lapset saavat. En rupeaisi karkkeja laskemaan tai ostelemaan erikseen tiettyjä jäätelöitä.

Vierailija
45/48 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen äiti haluaa toimia tietyllä tavalla eikä lapsen isä näe tässä mitään ongelmaa. Mikä on ap:n ongelma tässä kuviossa?

Voisiko olla niin, että ap. itse on kontrollifriikki, joka haluaa vanhempien yhdessä todetut käytännöt muuttamalla osoittaa, kuka talossa nykyisin määrää?

Vierailija
46/48 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmmm. Paljastuko kontrolllifriikkeily vasta nyt vai jo seurusteluaikana?

Uusioperheissä isien uudet tyttöystävät ja äitien uudet poitsufrendit ei voi saada omaa tahtoaan läpi aina vaikka mikä olisi. Homma tartteis harkita ennen kuin veneeseen hyppää molemmilla jaloilla. Joidenkin näkemyserojen kanssa ei voi elää. On tiedettävä itse minkä kanssa voi ja minkä ei. Hyvä kuiteski jos purat asiaa täällä vauvapalstalla etkä hauku lapsen äitiä miehellesi - etenkään lapsen kuullen. Nimimerkki uusioperheessä elävä

Vierailija
47/48 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä itseänikin häiritsisi noin tarkat säännökset. Meillä lapset saavat kerran viikossa yhden pienen pussin karkkia. Olen siis itsekkin hyvin tarkka, meillä ei syödä sokerimuroja, vanukkaita tai lipitetä kaakaota. Mutta noinkin tarkka 10 karkin sääntö vaikeuttaisi huomattavasti päivää, kun meidän lapset eivät saisikaan sitä yhtä kivaa pientä pussia aina kun sisko/veli on kylässä. Selitä nyt sitten pienelle lapselle, että miksi viikon parasta ostosreissua rajoitetaan niin paljon. Ja tuo vihkojuttu loukkaisi jopa. Ihan kun lapsen äiti ei luottaisi minuun ja mieheeni.

Vierailija
48/48 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen vaan sanon, että mehujää ei ole mitään jäätelöä. Että kehtaa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kahdeksan