Eriarvoisuus lastenkasvatuksessa
Voisiko joku itseäni fiksumpi kertoa, miksi isä/isäpuoli saa näyttää väsymyksen, turhautumisen ja kiukun, minkä lasten säätäminen ja tottelemattomuus aiheuttaa, mutta äiti ei? Olen saanut palautetta siitä, että olen "vihaisen näköinen" ja tiuskin, kun lapset ovat olleet hankalia ja miehelleni tulee tästä "paha mieli". Ymmärrän toki ja olenkin kovasti koittanut tiuskimista vähentää. Mutta kun mies viettää aikaa lasten kanssa ja harmittaa, niin se saa näkyä. Tähän löytyy varmaankin joku ihan todella järkevä ja ainutlaatuinen selitys, mä vaan en ole sitä tajunnut...
Kommentit (4)
Mieheni vastaus on joka kerran "joo, sä olet ihan oikeassa, ei se niin voi olla. Mulla on siinä parantamisen varaa".
ap
[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 07:08"]Mieheni vastaus on joka kerran "joo, sä olet ihan oikeassa, ei se niin voi olla. Mulla on siinä parantamisen varaa".
ap
[/quote]
No mikä vastauksessa on vikana? Minustakin se menee noin. Mies yrittää kehittyä omasta halustaan paremmaksi vanhemmaksi. Ei meistä kukaan ole täysin valmis isä/äiti, kun ensimmäinen lapsi syntyy.
Kerta toisensa jälkeen mua vituttaa nämä avaukset, joissa oman perheen tilanne yleistetään kattamaan kaikkia. Totta kai voi kysyä, miksi ihmiset ovat epäreiluja, älyllisesti epärehellisiä, helpompia puuttumaan toisten vikoihin kuin omiinsa jne. Ne nyt vaan on.
Ehkä voisit kysyä mieheltäsi tätä?