Ilmaantuvuusluku 1 123, 80-vuotiaan äitini rokotus helmikuussa
Huvittaa, kun Iltalehden etätöissä oleva toimittaja itkee, ettei saa Helsingissä aikaa kolmanteen rokotukseen.
Keuruulla Keski-Suomessa ilmaantuvuusluku on 1 123, mutta yli 80-vuotiaat kotona asuvat saavat kolmannen rokotteen helmikuun alussa. Helmikuun. Aika on varattu joulukuun alussa.
Yli 60-vuotiaiden rokotus alkaa helmikuun puolivälissä. Kaikki ovat lähitöissä, koulut olleet etänä viimeksi toukokuussa 2020. Rokotteita ei vain ole, eikä ilmeisesti rokottajia. Muutenkin koko Keski-Suomen koronatilanne on hyvin synkkä, mutta paikallinen Tegnell ei ole missään vaiheessa rajoituksia määrännyt kunnolla.
Miten muualla, onko jossakin muualla samalla tavalla asiat?
Kommentit (86)
Kyllä mullakin se käsitys on, että pienet paikkakunnat ja Vantaa on tässä onnistunut paljon paremmin kuin Helsinki. Turkukin on petrannut, siellä takkusi nuo 1 ja 2 rokotukset, mutta 3 sujuu paremmin.
Ymmärrän aloittajan tuskan. Minulla on eri kokemus päijät-hämeestä, vanhukset saivat rokotteet jo joulukuun alussa ja kaikki halukkaat, kunhan menevät paikalle. Nyt alkaa lasten rokotus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oma vanhempani 75v asuu pienellä paikkakunnalla Savossa ja odottanut rokoteajanvarauksen takaisin soittoa nyt melkein 1kk. Soittanut kahdesti . Walk iniin tai nettiin voisi kuulema mennä varamaan. Ei osaa netissä varata. Walk inissä jonot 3h. Rokotejärjestys avattiin liian aikaisin. Nuoremmat jotka osaa käyttää nettiä ja jaksaa jonottaa 3 tuntia räntäsateessa saa rokotukset.
Mikset auta vanhempiasi ja varaa heille netissä aikoja? Minä varasin ja saavat piikin huomenna.
Vaatii nettipankkitunnistautumisen. Tänään videopuhelun avulla onnistui ja rokoteajan sai 10.2.!!! Näin pienellä paikkakunnalla keskisuomessa
Niin? Pyydät äitisi verkkopankkitunnisteet ja teet sen tai pyydät häntä itse tunnistautumaan ja jatkat siitä sen jälkeen. Mikä avuttoman ongelma tässäkin muka on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oma vanhempani 75v asuu pienellä paikkakunnalla Savossa ja odottanut rokoteajanvarauksen takaisin soittoa nyt melkein 1kk. Soittanut kahdesti . Walk iniin tai nettiin voisi kuulema mennä varamaan. Ei osaa netissä varata. Walk inissä jonot 3h. Rokotejärjestys avattiin liian aikaisin. Nuoremmat jotka osaa käyttää nettiä ja jaksaa jonottaa 3 tuntia räntäsateessa saa rokotukset.
Mikset auta vanhempiasi ja varaa heille netissä aikoja? Minä varasin ja saavat piikin huomenna.
Vaatii nettipankkitunnistautumisen. Tänään videopuhelun avulla onnistui ja rokoteajan sai 10.2.!!! Näin pienellä paikkakunnalla keskisuomessa
Niin? Pyydät äitisi verkkopankkitunnisteet ja teet sen tai pyydät häntä itse tunnistautumaan ja jatkat siitä sen jälkeen. Mikä avuttoman ongelma tässäkin muka on?
Hänellä oli tunnuslukusovellus yms. Mutta sain autettua puhelimen välityksellä. Joka tapauksessa väärin tällainen että elintärkeä ajanvaraus vain netissä! Karmeaa miten ihmisillä ei ole enää empatiakykyä, tai halua ymmärtää että kaikki kaikenlaiset ja kaikenikäiset ihmiset tulisi olla yhteiskunnassa tasavertaisia
Sellaista sattuu. Minulla on ylihuomenna, ikää 50v.
Hyvä, että te piikkinarkkarit valitatte täällä, kun ette saa lisäpiikkejänne ja samalla raivoatte, kun kaikki ei ole kaltaisianne piikkinarkkareita.
Olkaa onnellisia, että on kaltaisiani ihmisiä, jotka ei sitä piikkiä ota niin saatte ne meillekin varatut piikit :)
Todennäköisesti epidemia etenee kuin Norjassa. Eli tartuntojen kasvu ehkä hiipuu jo varsin pian.
On mahdollista että HUS:n alueella tartuntojen kasvuhuippu on jopa jo saavutettu tai ainakin se saavutetaan selvästi ennen tammikuun puoliväliä. Maan väestökeskusten ulkopuoliset alueet toki tulevat vielä jälkijunassa omikronin osalta mutta niiden väestömäärä on varsin pieni.
Veikkaan että koko maan 7-day avg -lukemahuippu tartuntojen osalta tuskin tulee nousemaan yli 10000 lukemiin vaikka se onkin jo ylittänyt 6000.
Terveydenhuollon kuormituksen huippu saavutetaan vasta pari viikkoa tartuntahuippua myöhemmin.