Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko kutiava nänni ilman ihottumaa olla syövän oire?

Vierailija
04.01.2022 |

Huomenna pääsen onneksi lääkäriin. Nänniä on kutittanut noin kuukauden, ihottumaa tms ei ole. Rinnan sivussa on hieman arka kohta mutta mitään kyhmyä en ole tuntenut. Onko täällä rintasyövän kokeneita naisia, onko kenelläkään ollut oireena nännin kutina? Kuinkakohan helposti tk lääkäri laittaa lähetteen mammografiaan? Olen 51-vuotias.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon 46v ja mulla ollut kanssa sama vaiva. Raavin ihoa sitten rikki kun kutisi niin paljon ja luulen et liittyy ylipainoon. Mulla isot rinnat.

Vierailija
2/26 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kutissu välillä nänni kun iho niin kuiva. N55

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon 46v ja mulla ollut kanssa sama vaiva. Raavin ihoa sitten rikki kun kutisi niin paljon ja luulen et liittyy ylipainoon. Mulla isot rinnat.

Kävitkö lääkärissä? Kutisiko molemmat vai vain toinen nänni?

Ap

Vierailija
4/26 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko uudet rintsikat joissa jotain pitsiä

Vierailija
5/26 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain toinen, oikeanpuoleinen. En mennyt lääkäriin kun oli vain hetken. t.1

Vierailija
6/26 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko uudet rintsikat joissa jotain pitsiä

Ei ole uusia rintsikoita. En myöskään ole vaihtanut mitään pesuaineita tms.

Ap

Vierailija
7/26 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli samoja oireita, syylliseksi paljastui vyöruusu joka puhkesi stressistä. Kutitti vain toista rintaa, ei ulkoisia oireita ihossa.

Vierailija
8/26 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tulee kutinaa kun on kuukautiset alkamassa. Miten sinun kierto vaikuttaa tähän?

Vierailija
9/26 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutulla iäkkäämmällä naisella oli sama vaiva. Kävi lääkärissä ja tämä vähätteli vain, ettei ole vakavaa ja käski ostaa jotain salvaa apteekista. Nainen kertoi apteekissa vaivastaan ja farmaseutti neuvoi, että mene toiselle lääkärille. Niin tapahtui ja syöpä löytyi tarkemmissa tutkimuksissa. Toinen rinta leikattiin pois ja hoidot päälle. Nainen on hengissä ja selviytynyt ainakin toistaiseksi. Ensimmäinen lääkäri oli lähellä 60v ja sama lääkäri teki kohtalokkaan virheen toisessa tapauksessa. N 40v nainen epäili syöpää mahassa/ suolistossa, ei saanut lähetettä eteenpäin. Syöpä oli kun myöhemmin pääsi tutkimuksiin ja nainen menehtyi siihen. Mitä opittavaa on? Pitäkää puolenne, sillä lääkäri ei ole useinkaan oikeassa, kun vähättelee oireita ja vaivoja.

Vierailija
10/26 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle tulee kutinaa kun on kuukautiset alkamassa. Miten sinun kierto vaikuttaa tähän?

Mulla ei ole ollut kuukautisia nyt puoleen vuoteen. Toki kierukka tuohon vaikuttaa mutta on myös vaihdevuodet ja hormonikorvaushoitona estrogeenisuihke.

Ap

Vierailija
11/26 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla ihan kuiva iho vaan, mulla kutisi toinen jalkapöytä ,aloin rasvaamaan ja lähti n.viikossa kutina.

Vierailija
12/26 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, tule kertomaan, mitä lääkäri sanoi. Itse olen hoitanut kutinaa kortisonivoiteella, mutta jonkun ajan päästä kutina taas ilmaantuu.

Vierailija
13/26 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, tule kertomaan, mitä lääkäri sanoi. Itse olen hoitanut kutinaa kortisonivoiteella, mutta jonkun ajan päästä kutina taas ilmaantuu.

Joo tulen huomenna kertomaan. Lääkäriaika on aamupäivällä.

Vierailija
14/26 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin. Kävin tänään lääkärissä. Tutki molemmat rinnat ja laittoi lähetteet mammografiaan, ultraan ja verikokeisiin. Verikokeissa kaikenmaailman verenkuvat ym ja jotkut syöpämarkkerit. Soittoaika viikon päästä verikokeiden tuloksista. Mammografiaan en saanut vielä aikaa kun ei kuulemma ole lääkäriä joka sitten tulkitsisi tulokset. Kuulumme hus-alueen piiriin kuvantamisessa ja meille ei nyt just ole riittänyt lääkäriä, toivottavasti pian löytyy. Joko mammografiaan on muutenkin noin kuukauden ja sitte vielä tämä lääkäripula päälle. Ei kauheesti hymyilytä nyt.

Vierailija
15/26 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No niin. Kävin tänään lääkärissä. Tutki molemmat rinnat ja laittoi lähetteet mammografiaan, ultraan ja verikokeisiin. Verikokeissa kaikenmaailman verenkuvat ym ja jotkut syöpämarkkerit. Soittoaika viikon päästä verikokeiden tuloksista. Mammografiaan en saanut vielä aikaa kun ei kuulemma ole lääkäriä joka sitten tulkitsisi tulokset. Kuulumme hus-alueen piiriin kuvantamisessa ja meille ei nyt just ole riittänyt lääkäriä, toivottavasti pian löytyy. Joko mammografiaan on muutenkin noin kuukauden ja sitte vielä tämä lääkäripula päälle. Ei kauheesti hymyilytä nyt.

Älä vielä turhaan murehdi, hyvä että pääset tutkimuksiin. Mä kävin saman rumban läpi mutta alakerta-asioissa, oli verikokeet, ultrat, leikkaus, koepala jne, ja lopputulos oli että mitään ei ole vialla. Tsemppiä!

Vierailija
16/26 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä vielä turhaan murehdi, hyvä että pääset tutkimuksiin. Mä kävin saman rumban läpi mutta alakerta-asioissa, oli verikokeet, ultrat, leikkaus, koepala jne, ja lopputulos oli että mitään ei ole vialla. Tsemppiä!

Kiitos tsempeistä. Olen aika rauhallisin mielin, yritän olla ajattelematta asiaa liikaa. Toissa vuonna mulla löytyi toisesta tissistä patti mikä oli hyvänlaatuinen fibroadenooma ja ihan mahdollista että nytkin on jotain tuollaista.

Vierailija
17/26 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kiitos, kun kerroit lääkärissä käynnistä. Täytyy minunkin nyt varata lääkärille aika, että selviäisi syy kutinaan.

Vierailija
18/26 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitappa kuva niin tutkaillaan tilannetta

Vierailija
19/26 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kutisee ajoittain vasemman rinnan nänni. Näin on ollut jo vuosia. Pitääkin muistaa joskus mainita lääkärille asiasta.

Vierailija
20/26 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karva tai uutta ihoa työntyy ulos

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yhdeksän