Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Moni firma menettää asiakkaita, kun fb nykyisin vaatii kirjautumisen

Vierailija
04.01.2022 |

Jos infosivut johonkin harrastukseen ovat fb:ssa, ihmiset eivät mene siihen harrastukseen. Ja fb-mainokset jäävät näkemättä ihmisiltä. Typerä uudistus.

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas en tunne kovin montaa jotka olisi facebookissa. Omista kavereistani ei kukaan, ei sisarukseni. Systeri oli jossain vaiheessa kun asuivat Espanjassa, siellä ei kuulemma saa mitään tietoa eikä voi ilmoittautua mihinkään kuin facen kautta.

Omat lapset ovat 30+ vuotiaita eivätkä enää kuulu, taisivat joskus olla facebookissa. Toinen tekee vielä joskus Instaan tarinoita mutta toinen ei ole sielläkään. 

En tiedä minkä ikäisiä siellä olijat pääsääntöisesti ovat ehkä sitten 40-60?

Vierailija
22/39 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veikkaan meitä FB kuulumattomia olevan marginaalin verran ja liikevaihdollisesti mitättömästi.

Tietysti toivoisin yritysten olevan enemmän monikansvaisia, että meidät jukuritkin tavoitettaisiin.

Toisaalta tuskin olen paljosta vaille elämässäni jäänyy.

Mutta, sitten on meitä, joilla on FB-tili, mutta emme ikinä käy kirjautuneena minkään yrityksen sivuilla. Facebook on aktiivisena puhelimssa, mutta en koskaan kirjaudu siihen läppärissä, jolla katson kiinnostavat sivut. Jos näen FB:ssä esimerkiksi kiinnostavan tarjouksen, niin otan mainoksesta screenshotin ja käyn katsomassa sivut läppärillä incognito.

Miksi sinne yrityksen sivuille pitäisi kirjautua nähdäkseen jotain infoa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tervetuloa kerhoon. Mä en koskaan edes kuulunut facebookiin, joten en ole mitään firmoja, kerhoja tai ihmisiä sieltä ennenkään seurannut. 

Facebook ei ole hyvä tapa tiedottaa asioita.

En itekään kuulu Facebookiin, mutta tarvetta olisi nähdä monien yritysten sivut kyllä. Esim. ravintoloiden aukioloajat olis kiva tietää, ja harmillisesti niitä ei muualta löydä kuin Fb:stä. Etenkin poikkeukset aukioloaikoihin.

Kyllä ne on ihan ravintoloiden omilla sivuilla kuten kauppojenkin sivuilla; onko avoinna nyt vai koska aukeaa, koska suljetaan. Minä olen kyllä löytänyt aina tuollaisen tiedon vaikken Fb:ssa olekaan. 

Vierailija
24/39 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Www-sivuston ylläpito maksaa, vakavasti otettavalla yrityksellä on siihen mielenkiintoa ja varaa. Pelkän facen varassa olevat joutaakin jäädä ilman mun rahoja.

Vierailija
25/39 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tervetuloa kerhoon. Mä en koskaan edes kuulunut facebookiin, joten en ole mitään firmoja, kerhoja tai ihmisiä sieltä ennenkään seurannut. 

Mikä olisi parempi?

Kuka jaksaa tarkistaa lounasravintoloiden lounaslistat tai kahviloiden/kauppojen aukiolot Facebookista? AIkaismemin tiedot olivat vapaasti netissä paikkojen omilla sivuilla, nyt pitää rekisteröityä FB:hen vain nähdäkseen pienen tiedon. Helpompi skipata nuo paikat suoralta kädeltä.

Vierailija
26/39 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne on ihan ravintoloiden omilla sivuilla kuten kauppojenkin sivuilla; onko avoinna nyt vai koska aukeaa, koska suljetaan. Minä olen kyllä löytänyt aina tuollaisen tiedon vaikken Fb:ssa olekaan. 

Eipä ole enää kaikki, yhä useampi ilmoittaa FB:ssä vain tiedot, nettisivuillaan heillä vain tiedote: Tsekatkaa FB:stä aukiolomme/ruokalistamme/palvelumme/yms.

Vierailija
27/39 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kovin iso vaiva tehdä tyhjä profiili ja käyttää sitä vain itselle merkityksellisten asioiden seuraamiseen... Kukaan ei pakota sinua julkaisemaan tai jakamaan sillä profiililla mitään. Saat sieltä juuri ne asiat, mitä itse tarvitset.

Toki ymmärrän sen olevan suuri kynnys jos haluaa vain joskus ja jouluna nähdä ravintolan aukioloajat. Mutta ettäkö meinasi nyt pitkäaikaisen harrastuksensa lopettaa noin pienestä syystä?

Vierailija
28/39 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kovin iso vaiva tehdä tyhjä profiili ja käyttää sitä vain itselle merkityksellisten asioiden seuraamiseen... Kukaan ei pakota sinua julkaisemaan tai jakamaan sillä profiililla mitään. Saat sieltä juuri ne asiat, mitä itse tarvitset.

Toki ymmärrän sen olevan suuri kynnys jos haluaa vain joskus ja jouluna nähdä ravintolan aukioloajat. Mutta ettäkö meinasi nyt pitkäaikaisen harrastuksensa lopettaa noin pienestä syystä?

Ja kaikki käyttämäni ip:t (kodin netti, kännykkä, työpaikka) on sekunnissa linkitetty väärin ja oikein kirjoittamieni hakusaojen ja puhelimen alakuuntelemien keskustelujen kautta sen sadalle mainostajalle. Ymmärrän että kaikkia se ei haittaa, mutta mulle yritysten sivut on vähän kuin puhelinluettelon keltaiset sivut aikoinaan, kukaan ei tiedä mun sellanneen niitä istuessani paskalla. Ennen lähipizzeria ei saanut spotifystä tietoa mun musiikkimausta.

Vierailija
29/39 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka käyttää vielä Facebookia?

Pakko käyttää kun monien ryhminen tiedotukset ja keskustelut ovat vain facebookissa, eivät muualla.

Eivät ne ryhmät ole pakollisia. Ihan vapaaehtoisia ne ovat

Vierailija
30/39 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan jotain boomerifirmoja.

Vierailija
31/39 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silti moni firma, yhdistys ja kerho pitää naamakirjaa ainoana tiedotuskabavanaan.

Paikallinen yhteiskunnallinen keskustelu käydään lähes yksinomaan FB:ssa.

T:epähenkilö, joka ei ole naamakirjassa

P.S. jo kolmas asiallinen ketju aiheesta tänään, poistuvat

Vierailija
32/39 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka käyttää vielä Facebookia?

Pakko käyttää kun monien ryhminen tiedotukset ja keskustelut ovat vain facebookissa, eivät muualla.

Eivät ne ryhmät ole pakollisia. Ihan vapaaehtoisia ne ovat

Ei olekaan.

Jos haluan katsoa paikallisen ravintolan aukioloajat, ne löytyvät facebookista.

Ei ole pakko katsoa.

Jos haluan katsoa Hailuodon jäätien tilanteen, onko auki liikenteelle:

Katso tiestähuolehtivan firmam fb-sivuilta.

Ei ole pakko kstsoa, voi ajaa lauttarantaan katsomaan...

Juuri eräs bisneskumppani lähetti sähköpostia ja kehotti lähettämään tietoa projektimme sujumisesta yhtiönsä facebook-sivulle...

Vastasin ja lähetin infon sähköpostilla, en ole saanut mitään kuittausta.

Vierailija
33/39 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaiset puljut joilla ei ole kunnollisia ja päivitettyjä nettisivuja saa olla ihan omissa oloissaan... saati sitten että oikein bisneksiä hoideltaisiin tuollaisen märännyksen kautta - ei tule kyllä kuuloonkaan.

Vierailija
34/39 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä olisi parempi?

Www.firmannimi.com

mitenkäs kukaan sinne sivuille sitten päätyy, jos se vain möllöttää irtonaisena jossain bittiavaruudessa? 

Vierailija
35/39 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellaiset puljut joilla ei ole kunnollisia ja päivitettyjä nettisivuja saa olla ihan omissa oloissaan... saati sitten että oikein bisneksiä hoideltaisiin tuollaisen märännyksen kautta - ei tule kyllä kuuloonkaan.

Ihan mielenkiinnosta kysyn, miten monilla nettisivustoilla sinä käyt oma-aloitteisesti päivittäin tai edes viikoittain kurkkaamassa onko siellä jotain uutta ja kiinnostavaa? 

Vierailija
36/39 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siinähän teet itse oman elämäsi vaikeaksi. Muuta? Onko nyt hyvä mieli?

Vierailija
37/39 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jäämällä facebookin ulkopuolelle menettää vain itse.  Firmat ja harrastukset kyllä pärjäävät ilmankin.  .

Jäämällä facebookin ulkopuolelle nenettää yhtä paljon kuin jäämällä Pohjois-Korean ulkopuolelle.

Jos firma vaatii asiakkailtaan fb-tiliä niin sen tuotteet tai palvelut on suunnattu mummoikää lähestyville av-mammoille jotka eivät sitten koskaan nousseet kuin alempaan keskiluokkaan jos niinkään pitkälle.

En katso menettäneeni vaan päinvastoin voittaneeni jos en missään vaiheessa ole edes tietoinen niiden olemassaolosta saati sitten että joutuisin samaam ravintolaan tai kuntosaliin fb-orjien kanssa.

Vierailija
38/39 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin joskus liittyä johonkin lähiruokarinkiin, mutta sitä varten olisi pitänyt olla facebookissa. Enpä sitten liittynyt.

Vierailija
39/39 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Facebook nykypäivänä tuo asiakkaita yritykselle yhtään! Facebookissa nykypäivänä etsitään vain pimeitä työkeikkoja tai polkuhintaan tarjottavia töitä.

Alettu ilmiantamaan verottajalle näitä pimeitä tekijöitä, jokainen kuka etsii tai tarjoaa Pimeitä työkeikkoja Facebookissa, niin ilmianto lähtee kuvakaappauksineen verottajalle! 

Näitä on jo jokunen jäännyt verottajalle kiinni ja joutuu nyt maksamaan valtiolle isot oppirahat, et kannattaa miettiä mitä facessa tarjoaa tai etsii.... 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi neljä