Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kauanko kestää selvitä narsistin aiheuttamista vahingoista?

Vierailija
23.04.2015 |

Itsetunto on pohjamudissa. Vihaan itseäni. Koen olevani ruma ja ällöttävä ja tyhmä huora. Saanko ikinä rakennettua narsistin rikkomaa itsetuntoa takaisin?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 22:20"]

[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 22:17"]Siis eikö ne narsun haukut mitätöidy ihan sillä että käsittää että sillä on vaan tarkoitus polkea ja alistaa, ei niissä mitään totuutta ole? [/quote] No ei jos joku on kääntänyt päälaelleen koko sun elämänkatsomuksen ja käsityksen parisuhteista, seksistä, kauneusihanteista, ihan kaikesta. Jos on aivopesty päivittäin monta vuotta, niin on todella hankalaa alkaa vaan ajattelemaan toisella tavalla. Ap

[/quote]Ja kun se yleensä on sellaista toi päätä sekottavaa ja hämmentävää et välillä narsisti kohtelee niin hyvin tai lupailee niin ihania asioita/muutosta käytökseen/tulevaan et siihen uskoo/haluaa uskoa, ts kun ne vaihtelee ne jutut, jos kaikki ois ihan kokoajan yhtä helvettiä niin tajuaiskin paremmin. Ja kun sun sisin on ihan sekasin/hajonnut et enää osaa irrottautua/tajua et homma on kaukana normaalista, sun ajatukset, tunteet ja teot.

Varsinkin kun ulkopuoliset (tai osa sellaisista) näkee sen narsistin maailman mahtavimpana tyyppinä ja sun pitäis olla onnellinen ja kiitollinen kun saat sen kanssa olla. Kun eivät näe mitä seinien sisällä tapahtuu.

Vierailija
22/27 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi näitä silitellään jotka jää omasta valinnastaan vuosikausiksi jonkun haukuttaviksi ja mua haukutaan ja arvostellaan kun mä olen traumatisoitunut siitä että kaikki tuntuu tukevan narsistikiusaajia ja olevan sitä mieltä että mä olen täyskelvoton haiseva tyhmä ruma paska joka ei kelpaa ikinä mihinkään?

Ei yhden ukon haukuilla olis minuun mitään vaikutusta mutta näillä niiden nuoleskelijoilla todellakin on. Ja tästä ei varmaan "selviä" ikinä koska uskon kaikkien terapeuttienkin olevan oikeasti tuollaisia kiusaajien nuoleskelijoita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mäkään ymmärrä miten näiden huonoon suhteeseen jäävien kärsimys muka on niin pyhää mutta kiusatut on ihan itse syyllisiä kaikkeen. Kiusattu ei voi omalla valinnalla irrottautua ihmisistä jotka kohtelevat huonosti.

Vierailija
24/27 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 22:58"]

En mäkään ymmärrä miten näiden huonoon suhteeseen jäävien kärsimys muka on niin pyhää mutta kiusatut on ihan itse syyllisiä kaikkeen. Kiusattu ei voi omalla valinnalla irrottautua ihmisistä jotka kohtelevat huonosti.

[/quote]ei ole mitenkään pyhää mutta ettekö ymmärrä ettei se ole niin yksinkertaista ottaa ja lähteä, joskus pelkää -ja jotkut ihan aiheellisesti- henkensä puolesta. Narsisti muuttaa uhrinsa psyyken ja todellisuuden. Ei myöskään kiusattuja tule syyllistää tai väheksyä. Miksi yleensä moinen vastakkainasettelu?

Moni narsistin kynsissä oleva/ollut on/on ollut myös kiusattu, esim työpaikalla. Sellainen ihminen tarvitsee apua ja jonkun/joidenkin väliintulon sekä apua ihan käytännön asioissa, henkisestä tuesta puhumattakaan.

Joka ihmettelee miksi joku vapaaehtoisesti jää sairaaseen suhteeseen on iliselvästi siinä suhteessa onnellinen ettei ole itse joutunut kokemaan vastaavaa.

Vierailija
25/27 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 22:15"]

Jos kyseessä on ollut oma vanhempi ei kokonaan toivu koko elinikänänsä. Senverran syvät haavat ja vammat se aiheuttaa :(

[/quote]Kuinkahan helppo tällaisen ihmisen on irrottautua parisuhteesta narsistin kanssa? On enemmän kuin todennäköistä että sellaiseen ajautuu.

Siinä ei paljon syyttelyt ja moittimiset auta.

Vierailija
26/27 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 22:20"][quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 22:17"]Siis eikö ne narsun haukut mitätöidy ihan sillä että käsittää että sillä on vaan tarkoitus polkea ja alistaa, ei niissä mitään totuutta ole?
[/quote]
No ei jos joku on kääntänyt päälaelleen koko sun elämänkatsomuksen ja käsityksen parisuhteista, seksistä, kauneusihanteista, ihan kaikesta. Jos on aivopesty päivittäin monta vuotta, niin on todella hankalaa alkaa vaan ajattelemaan toisella tavalla.
Ap
[/quote]

Vierailija
27/27 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 22:20"][quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 22:17"]Siis eikö ne narsun haukut mitätöidy ihan sillä että käsittää että sillä on vaan tarkoitus polkea ja alistaa, ei niissä mitään totuutta ole?
[/quote]
No ei jos joku on kääntänyt päälaelleen koko sun elämänkatsomuksen ja käsityksen parisuhteista, seksistä, kauneusihanteista, ihan kaikesta. Jos on aivopesty päivittäin monta vuotta, niin on todella hankalaa alkaa vaan ajattelemaan toisella tavalla.
Ap
[/quote]