Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minulla jää elämiseen kuukaudessa vain 400 euroa

Vierailija
23.04.2015 |

Siis kokonaiseläke on 800 euroa, puolet siitä menee vuokraan, toinenpuoli pitäisi riittää ruokaan, vaatteisiin, lääkkeihin ja lääkäreihin, en ole hakenut vielä toimeentulotukea, saisinkohan sitä, ja se on kait haettava joka kuukausi uudelleen?

En voi elämäntilanteelleni mitään, että tulot on noin alhaiset, ei ole ollut aikanaan työtä, millä olisin eläkettä kartuttanut, tuntuu niin kauhealta, kun perusasioihinkaan ei rahat riitä.

Kelalta saan asumistukea, mutta se on sikapieni apu, olen aivan toivoton.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saar toimeentulotukea mitä todennäköisimmin. Se voi euromääräisesti olla pieni, mutta saat samalla maksusitoumuksen lääkkeisiin ja siitä voi olla iso apu.

Vierailija
2/24 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksatko siis tuosta 400 eurosta myös laskut (vakuutukset, puhelimet ym.)?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja asutko yksin? Mietin vaan, että ei mulla työssäkäyvänä jää nelihenkisen perheen menoihin kuin 600,-. En ole silti koskaan ajatellut olevani erityisen köyhä.

Vierailija
4/24 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen olet? Sinuna muutaisin johonkin halpaan maahan. Thaimaa tms.

Vierailija
5/24 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap hyvin sulla menee älä valita, itse saan 360€/kk jolla pitäisi kaikki kulut kattaa.

Vierailija
6/24 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla jää alle 300 enkä saa tttukea....

Vierailija
7/24 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

4, siis yhteensä jää sis lapsilisät 600e neljälle?

Vierailija
8/24 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 18:13"]Ja asutko yksin? Mietin vaan, että ei mulla työssäkäyvänä jää nelihenkisen perheen menoihin kuin 600,-. En ole silti koskaan ajatellut olevani erityisen köyhä.
[/quote]Ai ruokit, vaatetat ja pidät terveenä koko perheen? Maksat puhelinlaskut ym kaikki tuosta 600 eurosta?

Vierailija
9/24 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämiseen pitäisi jäädä noin 470-490 euroa, riippuen paikkakunnasta. Siis sossun mukaan. Joten pistä hakemus, saat melkein satasen lisää rahaa kuussa.

Vierailija
10/24 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla sitten paljonkin lääkärikäyntejä ja lääkkeitä? Joka kuukausi? Kyllä nyt 400e yhden ihmisen ruoka ja vaate menot kuukaudessa hoitaa.

Vierailija
11/24 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap vastaa, asun yksin, ja maksan kaiken tästä euromäärästä, ei auta tarjousten perässä juokseminenkaan, se on niin pieni rahasumma, minkä voi ruokaan kuukaudessa laittaa, menoja on muuten niin paljon. Olen sairaseläkkeellä, että lääkkeisiin menee hurjia summia.

Mutta, suuri kiitos avusta, yritän saada maksusitoumusta lääkkeisiini.

Vierailija
12/24 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omistatteko jotain kun ette saa tt-tukea?

Vierailija
13/24 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti saat tt-tukea, eikä sitä välttämättä joka kuukausi tarvitse hakea uudestaan, voivat tehdä päätöksen moneksi kuukaudeksi. 

Vierailija
14/24 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 18:18"]Ap vastaa, asun yksin, ja maksan kaiken tästä euromäärästä, ei auta tarjousten perässä juokseminenkaan, se on niin pieni rahasumma, minkä voi ruokaan kuukaudessa laittaa, menoja on muuten niin paljon. Olen sairaseläkkeellä, että lääkkeisiin menee hurjia summia.

Mutta, suuri kiitos avusta, yritän saada maksusitoumusta lääkkeisiini.
[/quote]Hae toki. Ja joka kuukausi et joudu sossussa käymään, koska jos tulosi ja menosi ovat pysyviä, voivat tehdä päätöksen useammaksi kuukaudeksi kerrallaan ja jatkohaakemukset laitat postitse.

Vierailija
15/24 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittää hyvin kaljaan pe-la.

Vierailija
16/24 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jää 400 euroa kuukautta kohti, niin päivää kohti jää siis vain n. 12 euroa. Eihän sillä syö aamiaista, lounaita, päivällisiä, iltapalaa, välipalaa saati herkkuja. Pesuaineet, matkaliput ym. vielä päälle.

Mulla on takuueläke, joka 700 ja risat kuussa. Asumistuki on myös, mutta asumismenojen jälkeen jää päivää kohti 10 € ja risat. Ihan mahdotonta "elää" koko elämää tällaisilla tuloilla. Onneksi on vanhemmat, jotka voivat vähän tukea taloudellisesti.

Eläkkeen syynä fyysiset sairaudet, jotka alkoivat vakavasta, tajuttomuuteen johtaneesta bakteeritulehduksesta. Siitä olen kärsinyt parikymmentä vuotta. Vaikeaa on.

Vierailija
17/24 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 18:16"]

Elämiseen pitäisi jäädä noin 470-490 euroa, riippuen paikkakunnasta. Siis sossun mukaan. Joten pistä hakemus, saat melkein satasen lisää rahaa kuussa.

[/quote]Näin on, mutta ei se niin aina mene. Meillä on niin kallis vuokra että tt-tuen kanssakaan ei jää noin paljon elämiseen. Tilanne on paranemaan päin, kenenkään ei tarvitse hyökätä haukkumaan sossupummiksi...

Vierailija
18/24 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

150€ ruokaan, 250€ ei riitä muihin menoihin?

Vierailija
19/24 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 18:32"][quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 18:16"]

[/quote]Näin on, mutta ei se niin aina mene. Meillä on niin kallis vuokra että tt-tuen kanssakaan ei jää noin paljon elämiseen. Tilanne on paranemaan päin, kenenkään ei tarvitse hyökätä haukkumaan sossupummiksi...
[/quote]

Onko teidän vuokra siis kohtuullistettu? Miksette etsi halvempaaasuntoa?

Vierailija
20/24 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle jää 100 euroa, mutta olenkin opiskelija...