Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minulla jää elämiseen kuukaudessa vain 400 euroa

Vierailija
23.04.2015 |

Siis kokonaiseläke on 800 euroa, puolet siitä menee vuokraan, toinenpuoli pitäisi riittää ruokaan, vaatteisiin, lääkkeihin ja lääkäreihin, en ole hakenut vielä toimeentulotukea, saisinkohan sitä, ja se on kait haettava joka kuukausi uudelleen?

En voi elämäntilanteelleni mitään, että tulot on noin alhaiset, ei ole ollut aikanaan työtä, millä olisin eläkettä kartuttanut, tuntuu niin kauhealta, kun perusasioihinkaan ei rahat riitä.

Kelalta saan asumistukea, mutta se on sikapieni apu, olen aivan toivoton.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 18:37"]

[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 18:32"][quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 18:16"] Elämiseen pitäisi jäädä noin 470-490 euroa, riippuen paikkakunnasta. Siis sossun mukaan. Joten pistä hakemus, saat melkein satasen lisää rahaa kuussa. [/quote]Näin on, mutta ei se niin aina mene. Meillä on niin kallis vuokra että tt-tuen kanssakaan ei jää noin paljon elämiseen. Tilanne on paranemaan päin, kenenkään ei tarvitse hyökätä haukkumaan sossupummiksi... [/quote] Onko teidän vuokra siis kohtuullistettu? Miksette etsi halvempaaasuntoa?

[/quote]On kohtuullistettu eikä täällä ole halvempia vapaana. Edulliset vuokra-asunnot ovat kiven alla Helsingissä.

Vierailija
22/24 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako muuten toimeentulotukea jos on yhtään säästöjä? Itse olen säästänyt aina, ja pyrin pitämään 1000-2000€ säästötilillä aina hätätapauksien varalle, suurin syy koirani koska en halua rahanpuutteen vuoksi jättää koiraani hoitamatta jos jotain sattuisi.
En ole ikinä tt hakenut, mutta tuli mieleen että jos en enää saakaan töitä ja en pärjää, niin säästöt kai on pakko käyttää ennen kuin voi saada tt:a?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 18:15"][quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 18:13"]Ja asutko yksin? Mietin vaan, että ei mulla työssäkäyvänä jää nelihenkisen perheen menoihin kuin 600,-. En ole silti koskaan ajatellut olevani erityisen köyhä.
[/quote]Ai ruokit, vaatetat ja pidät terveenä koko perheen? Maksat puhelinlaskut ym kaikki tuosta 600 eurosta?
[/quote]
Ei vaan kun olen maksanut laskut. Siis kuten ap kirjoitti: ruokaan, lääkkeisiin ja vaatteisiin jää suurinpiirtein tuon verran.

Vierailija
24/24 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakisin apua.