Voi itku! Olin kahvilla miehen, joka laittoi kahviinsa...
KOLME sokeripalaa ja maitoa, kanssa. Nolostuin siitä niin (koko kahvila kuitenkin täynnä populaa), että ampaisin pystyyn ja keksin salamannopeasti vilpin, jolla sain piilotettua kyseistä toimintaa kahvilakansalta. "Hei ei kai mun ahterissa oo mitään likaa, kun en tajunnu katsoa tuolia ennen kuin istuin...???" ;) Upposi kuin veitsi sulaan voihin ja luulen, että moni ei nähnyt miehen tekoa tämän ansiosta. Nyt kuitenkin on piukat paikat, kun kyseinen UNELMAmies (...) kärttää seuraavaa tapaamista kanssani... Niin mitä seuraavaa...? Kysynpähän vain. En tarkoita millään pahalla, mutta odotan hieman parempaa käytöstä kahvilassa. Joku taso se minullakin on. Mitä sanon "miehelle" ?! Totuus vai hätävalhe? Kiitos asiallisista vastauksista, ne tulevat tarpeeseen! :)
Kommentit (112)
Olin kahvilla miehen kanssa joka laittoi kahviinsa kolme sokeripalaa ja maitoa.
Näin se mun mielestä pitää kirjoittaa, ei tarvitse edes pilkkua.
Joo, kuka muka käyttää maitoa kahvin kanssa? Hei helv... Jätä se kökkäre ja sano sille, että vain vasikat ja vauvat tarvii maitoa.
[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 18:01"]
[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 17:59"][quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 17:53"] [quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 17:50"]"Olin kahvilla miehen, joka laittoi kahviinsa KOLME sokeripalaa ja maitoa, kanssa" Todellinen kielioppihelmi, hajosin :'D [/quote] Itse asiassa oikein kirjoitettu :) tämä oon väärin: Olin kahvilla miehen kanssa, joka... Olin kahvilla MIEHEN JOKA oli sellainen ja tällainen. Tajusitko? [/quote] Tai jos vaan sanoisi, Mies, jonka kanssa olin kahvilla, laittoi... ei ole niin tönkön oloista. "Olin kahvilla miehen, joka laittoi kahviinsa 3 sokeripalaa ja maitoa, jonka jälkeen hän sekoitti juomaa puulusikalla kertoen tarinaa kolmesta pienestä nallekarhusta, jotka olivat rakentaneet talon metsään, jossa asuivat kaikessa rauhassa, kunnes sinne tuli pikkutyttö, joka söi nallejen puurot ja nukkui heidän sängyssään, kanssa. [/quote] Se on silti täysin oikein kirjoitettu. Menkää äikän tunneille ja keskittykää olennaiseen eli faktaan, että mies laittoi kahviinsa kolme sokeripalaa ja maitoa.
[/quote]
Höpsö, ei provoissa keskitytä olennaiseen, vaan pidetään hauskaa kaiken ketjuun kirjoitetun kanssa. Sinä voisit skipata osan äikäntunneista ja opetella medialukutaitoa.
Jos tämä mies järjesti sinulle testin. " voiko treffit kaatua kolomeeen sokeripalaan" ?
Näköjään voi.
"Viittauskohteen ja relatiivipronominin välissä voi olla postpositio, esim. kanssa:
Hamilton hieroi ennen kisaa sopua Massan kanssa, joka on joutunut tällä kaudella useita kertoja McLaren-kuskin aggressiivisen ajotyylin uhriksi."
Lähde: http://www.kielitoimistonohjepankki.fi/haku/relatiivilause/ohje/515
Siis keskustelu toisella sivulla ja kukaan ei ole kommentoinut ahteria?
Tämä ohje täytyy lisätä jokaisen miehen iskukirjaan.
MUISTA ! Ei kolmea sokeripalaa treffeillä
[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 18:02"]Olin kahvilla miehen kanssa joka laittoi kahviinsa kolme sokeripalaa ja maitoa.
Näin se mun mielestä pitää kirjoittaa, ei tarvitse edes pilkkua.
[/quote]
Meni niin väärin kuin vain voi mennä :D
[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 17:49"]
Kahvilla miehen, kahvilla miehen
Suhteen kuolleen silloin näin
Kahvilla miehen
(Sävel: Varrella virran)
[/quote]
Nauroin tätä teen, joka kulkeutui epämukavasti poskionteloihini, kanssa.
[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 18:14"]
[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 17:49"]
Kahvilla miehen, kahvilla miehen
Suhteen kuolleen silloin näin
Kahvilla miehen
(Sävel: Varrella virran)
[/quote]
Nauroin tätä teen, joka kulkeutui epämukavasti poskionteloihini, kanssa.
[/quote]
Viihdymme samanlaisen huumorin, joka perustuu tilannekomiikkaan, ääressä. Toivottavasti et laittanut teehen KOLMEA sokeripalaa, ettei miehesi jätä sinua!
7
nolompaa olisi ollut, jos mies olisi pistänyt se sokeripalat suuhun mummotyyliin ja ryystänyt kahvia päälle..
Ootpa tyhmä.suomessa vain juodaan kahvia ilman maitoa ja sokeria .ja se maistuu pahalle
Ei kyllä kolme sokeripalaa riitä vielä mihinkään, noin viidellä ja kermalla saa kahvin maun peittoon niin, että sen voi juoda jos on pakko jonkun kanssa.
Miten olis "Olin kahvilla sellaisen miehen kanssa, joka laittoi sekaan mitä laittoi". Noin, nyt kaikki ovat tyytyväisiä. Eipä kestä.
Käyn paljon kahviloissa ja voin vakuuttaa sinulle, ap, että minä en ainakaan kiinnitä mitään huomiota siihen jos joku laittaa kahviinsa sokeria ja maitoa tai peräti kermaa. Sen sijaan yhtäkkiä ylös pomppivat ja takamustaan seuralaiselleen esittelevät henkilöt saattavat kiinnittää huomioni. Ehkä.
[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 18:10"]
Siis keskustelu toisella sivulla ja kukaan ei ole kommentoinut ahteria?
[/quote]
Meinaat, että se on niin iso, että pitäisi laittaa mettätöihin?
No aattele yhdessä parin desin jugurttipurkissa voi olla joku 10 palaa sokeria.
Kaatoiko vielä kahvin tassille ja ryysti sokeripalan läpi. Olis tosi old school mummoa...