Voi itku! Olin kahvilla miehen, joka laittoi kahviinsa...
KOLME sokeripalaa ja maitoa, kanssa. Nolostuin siitä niin (koko kahvila kuitenkin täynnä populaa), että ampaisin pystyyn ja keksin salamannopeasti vilpin, jolla sain piilotettua kyseistä toimintaa kahvilakansalta. "Hei ei kai mun ahterissa oo mitään likaa, kun en tajunnu katsoa tuolia ennen kuin istuin...???" ;) Upposi kuin veitsi sulaan voihin ja luulen, että moni ei nähnyt miehen tekoa tämän ansiosta. Nyt kuitenkin on piukat paikat, kun kyseinen UNELMAmies (...) kärttää seuraavaa tapaamista kanssani... Niin mitä seuraavaa...? Kysynpähän vain. En tarkoita millään pahalla, mutta odotan hieman parempaa käytöstä kahvilassa. Joku taso se minullakin on. Mitä sanon "miehelle" ?! Totuus vai hätävalhe? Kiitos asiallisista vastauksista, ne tulevat tarpeeseen! :)
Kommentit (112)
[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 17:50"]
"Olin kahvilla miehen, joka laittoi kahviinsa KOLME sokeripalaa ja maitoa, kanssa"
Todellinen kielioppihelmi, hajosin :'D
[/quote]
Sama juttu. Kyllä ap:n ongelma äidinkielin lauserakenteiden kanssa on huomattavasti suurempi kuin kolmen sokeripalan ongelma.
[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 18:26"][quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 18:14"]
[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 17:49"]
Kahvilla miehen, kahvilla miehen
Suhteen kuolleen silloin näin
Kahvilla miehen
(Sävel: Varrella virran)
[/quote]
Nauroin tätä teen, joka kulkeutui epämukavasti poskionteloihini, kanssa.
[/quote]
Viihdymme samanlaisen huumorin, joka perustuu tilannekomiikkaan, ääressä. Toivottavasti et laittanut teehen KOLMEA sokeripalaa, ettei miehesi jätä sinua!
7
[/quote]
Huomaatteko, siinä on äidinkielen taitajia. Teille iso käsi! - ap :)
[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 18:38"]Miten olis "Olin kahvilla sellaisen miehen kanssa, joka laittoi sekaan mitä laittoi". Noin, nyt kaikki ovat tyytyväisiä. Eipä kestä.
[/quote]
Satun olemaan melko haka, mitä tulee äidinkielen kiekuroihin. Mutta en näe tarpeelliseksi unohtaa oikeaa kirjoitusasua vain siksi, että sen voi kirjoittaa myös toisella tavalla. Alkuperäinen kun ei sekään ollut alkuunkaan väärä. :) - ap :)
[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 19:03"][quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 17:50"]
"Olin kahvilla miehen, joka laittoi kahviinsa KOLME sokeripalaa ja maitoa, kanssa"
[/quote]
Sama juttu. Kyllä ap:n ongelma äidinkielin lauserakenteiden kanssa on huomattavasti suurempi kuin kolmen sokeripalan ongelma.
[/quote]
Voi jumalauta. Tämä lauserakenne-juttu on sama, kuin se, että hirveän moni (liian moni) kirjoittaa "syökkään, juokkaan, tulekkaan, menekkään" ja kun joku sitten kerran kirjoittaa OIKEIN että "Syöpä nyt ruokasi" niin vastaus on: mikä vitun syöpä?! :DDD - ap :)
Siis ihan kauheeta, nyt vasta tajusin homman ytimen! Ap, sulla on vielä mahiksia. Ei ne tajunneet, eikä se mieskään.
Eikä ilmeisesti kukaan mukaan tässä ketjussa. Hui!
Nehän kato kurkkii koko ajan tuolta ikkunan takaa. Mitä enemmän kahvia, sokeria ja maitoa, sen varmemmin ne iskee!
[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 18:54"]No aattele yhdessä parin desin jugurttipurkissa voi olla joku 10 palaa sokeria.
[/quote]
Sitten? Emme olleet jogurtilla, vaan kahvilla :) - ap :)
Niin ja se ohjeistus, että totuus vai hätävale, niin kerro ehdottomasti koko karmea totuus vaan.
Ne nimittäin tulee ja vie! Oot itekin vaaravyöhykkeessä niin kauan, kun kahvi sokereineen vielä tuoksuu sormenpäissä.
T. 47
[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 17:52"][quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 17:45"]Aika paha! Vaihtoon!
[/quote]
No aivan satavarmasti menee vaihtoon :D Ei tarvinnut kahta kertaa tuumia. - ap :)
[/quote]
Eikö kolmea?
[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 19:16"]Niin ja se ohjeistus, että totuus vai hätävale, niin kerro ehdottomasti koko karmea totuus vaan.
Ne nimittäin tulee ja vie! Oot itekin vaaravyöhykkeessä niin kauan, kun kahvi sokereineen vielä tuoksuu sormenpäissä.
T. 47
[/quote]
Kiitos asiallisesta vastauksesta. Kerron totuuden heti tänään. :) - ap :)
[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 19:17"][quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 17:52"][quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 17:45"]Aika paha! Vaihtoon!
[/quote]
No aivan satavarmasti menee vaihtoon :D Ei tarvinnut kahta kertaa tuumia. - ap :)
[/quote]
Eikö kolmea?
[/quote]
No en minä niin nolo ole. :) - ap :)
Aika nolo toi sun ylöshyppäys. Varmaan useampi kahvilassa huomas sen kuin sokerin. Ihme, että mies pyytäny uutta tapaamista, ite en ois.
Joka sanan eteen ei välttämättä tule pilkkua varsinkaan jos lause jatkuu eikä tule sivulausetta. Asia ilmaistaan samassa lauseessa eli kuten jo joku mainitsi ....miehen joka laittoi kolme palaa sokeria ja maitoa.
[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 17:53"][quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 17:50"]"Olin kahvilla miehen, joka laittoi kahviinsa KOLME sokeripalaa ja maitoa, kanssa"
[/quote]
Itse asiassa oikein kirjoitettu :) tämä oon väärin: Olin kahvilla miehen kanssa, joka... Olin kahvilla MIEHEN JOKA
[/quote]
no ei todellakaan ollut oikein kirjoitettu!
[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 18:00"]
Ennen sanaa "joka" tulee se, mikä viittaa siihen, millainen se henkilö on. Sana "kanssa" ei viittaa siihen mitenkään. Miehen kanssa, joka on pitkä ja harteikas. Miehen, joka on pitkä ja harteikas, kanssa. <-- oikein.
[/quote]
Riittää, kun se tulee ennen. Ei sen tarvitse tulla välittömästi ennen, joten "miehen kanssa, joka..." on ihan oikein. "Kanssa, joka miehen..." tai "Joka, kanssa miehen..." olisivat väärin.
[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 19:19"]
[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 17:43"]
KOLME sokeripalaa ja maitoa, kanssa. Nolostuin siitä niin (koko kahvila kuitenkin täynnä populaa), että ampaisin pystyyn ja keksin salamannopeasti vilpin, jolla sain piilotettua kyseistä toimintaa kahvilakansalta. "Hei ei kai mun ahterissa oo mitään likaa, kun en tajunnu katsoa tuolia ennen kuin istuin...???" ;) Upposi kuin veitsi sulaan voihin ja luulen, että moni ei nähnyt miehen tekoa tämän ansiosta. Nyt kuitenkin on piukat paikat, kun kyseinen UNELMAmies (...) kärttää seuraavaa tapaamista kanssani... Niin mitä seuraavaa...? Kysynpähän vain. En tarkoita millään pahalla, mutta odotan hieman parempaa käytöstä kahvilassa. Joku taso se minullakin on. Mitä sanon "miehelle" ?! Totuus vai hätävalhe? Kiitos asiallisista vastauksista, ne tulevat tarpeeseen! :)
[/quote]Keksi parempi provo! Jos ei ollut provo, suosittelen junan alle hyppäämistä!
[/quote]
Olihan se tietysti provo, mutta köpelö kieliasu kirvoitti kivasti kepeän keskustelun.
[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 17:50"]"Olin kahvilla miehen, joka laittoi kahviinsa KOLME sokeripalaa ja maitoa, kanssa"
[/quote]
Joo ehkei oo varaa sokeripalojen perusteella tuomita...
Ei toisen sokeripaloja saa piilottaa perseeseen.
Miten olisi tämä: Join kahvia kera miehen, joka laittoi...
[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 19:23"]Aika nolo toi sun ylöshyppäys. Varmaan useampi kahvilassa huomas sen kuin sokerin. Ihme, että mies pyytäny uutta tapaamista, ite en ois.
[/quote]
Luuletko, että kirjaimellisesti HYPPÄSIN? Älä jaksa :) - ap :)
Siiiiss. Kyllä ssshä olet tooosi nokkela. Jesh. Jesh. Jos osaisin, niin piirtäisin sarjakuvan. Olette hupaisa pari.