Oletko joskus unohtanut nimesi, osoitteesi tai muun perustiedon?
Tuli tällainen mieleeni, kun minulta kysyttiin yllättäen mieheni nimeä ja oikeasti mietin sitä sekunnin. "mikä sen nimi nyt oli?!" Hieman nauratti ja ilmeisesti väsytti, yhdessä kun ollaan oltu 15 vuotta. Kerran myös mietin kuumeisesti sekunnin, pari osoitetta. Olimme muuttaneet edellisen kolmen vuoden aikana kolme kertaa ja uusi osoite katosi ihan mielestä.
Onko muilla vastaavia?
Kommentit (24)
Työsähköpostiosoitteen, olen kerran menossa naapuritaloon ja ihmettelin miksei avain sovi ulko-oveen. Tällaisia tulee joskus, muutin muutama vuosi sitten. Lähettifirmalle kerran ilmoitin, että viekää nämä asiakirjat kaupunginkansiliaan entiselle asuinkunnalleni (missä en ole asunut vuosiin ja sijaitsee n. 500 km päästä nykyisestä). Onneksi eivät vieneet, vaan soittivat, että oliko tämä osoite ehkä vähän väärin.
Huojentavaa että en ole ainut. Viimeksi unohdin lapsen syntymävuoden, joskus kotiosoite, puhelinnumeroa en muista kyllä. Luulen että aivoissa on joku häiriö ja tulen muistisairaaksi vanhana. Nyt olen 43 v.
Kannattaa oikeasti tutkituttaa kilpirauhasarvot jos tätä tapahtuu usein
Osoitteen olen sanonut väärin useasti. Unohdan monesti ihan tavallisia sanoja, ja sitten nolottaa kun jään jumiin siihen. Myös yksinkertaiset laskutoimitukset unohtuu jos joku on vieressä ja pitäis laskea. Yleensä unohtamiset liittyy just siihen että puhu jonkun ei-läheisen kanssa, jostakin syystä mun aivot ei toimi aina sosiaalisissa tilanteissa niinkuin pitäis...