Jos ei tykkää punaviinistä, niin kannattaako tehdä Burgundin pataa, johon tulee punaviiniä?
Kommentit (10)
Ei se viini siinä padassa viininä maistu. Mutta jos ei tykkää, niin miksi tehdä. Tee vaikka Moskovan pataa.
Kokeilemallahan se selviää, tykkäätkö. Jos epäilyttää, niin voithan laittaa viiniä ensimmäiseen kokeiluun vähemmän kuin mitä reseptissä sanotaan, ja loput vettä.
Ei se viini kuitenkaan niin kovin voimakkaasti maistu, kun siitä keitettäessä haihtuu alkoholi. Ei siis maistu samalta kuin viini sellaisenaan juotuna.
Kannattaa, antaa sille kivan maun, mutta ei maistu punkulta. Sama kun tekee risottoa ja laittaa siihen valkkaria. hyvää tulee.
Ei maistu, ei. Eikä mikään laki kiellä olla laittamasta sitä punkkua pataan.
Siinä se viini ei maistu niin viinille. Säma on esim kukkoa viinissä. Ja muutenkin viinikastikkeet. Se antaa vähän hapokkuutta jä vähän makua
Joskus aikanaan tykkäsin punaviinistä. Tein tismalleen reseptin mukaisesti jotain pataa, johon tuli punaviiniä ja kyllä oli pahaa. En enää ikinä laittaisi ruokaan punaviiniä. En ehkä osannut sellaista valmistaa oikein, jos vaatii jotain erityisiä haudutteluja tms. En tiedä punaviiniruokien valmistamisesta mitään, joten ensikertalaisena ei mennyt putkeen. Muistelen, että tein tarkasti reseptin ohjeiden mukaan ja ei kyllä ollut mun makuun se ruoka.
En tykkää juoda punaviiniä, mutta käytän sitä ruuanlaitossa, tuo hyvää aromia. Vain kokeilemalla tiedät kummin on kohdallasi.
Mä käytän etikoita. En tietenkään liikaa eikä sopimattomasti. Ruuassa punaviini on mauste josta alkoholi on pois..tai ainakin pitäisi. itse pidän kyllä punaviinistäkin.
Kannattaa, ei se maistu siinä