Autetaan löytämään kadoksissa olevia elokuvia, biisejä jne.
Onko sinulla unohduksissa oleva elokuva, sarja, kappale, kirja tms. mutta nimi ei tule päähän? Kerro tähän ketjuun muistamiasi asioita vihjeeksi niin muut voivat yrittää auttaa löytämään hakemasi :)
Kommentit (5998)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä soi taustalla?
Tyyliltään tulee pienet Depeche Mode -vibat, mutta ei ehkä ihan kuitenkaan.
Panzer Paladin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Biisi, jonka alussa puhutaan. Mieshenkilöt pelaa pokeria/ korttia, nauravat ja sitten alkaa laulu. Lapsuuden muisto, mutta en muista biisiä. Kiitos, jos joku muistaa! :)
Jarno Sarjanen? Jösse Järvenpää? Irwin?
Tai Matti Esko/ Kari Tapio?
Tässä olisi ehkä hyvä tietää, milloin ap on ollut lapsi.
Yllämainitut tekivät musiikkia vuosikymmeniä, ja toinen tekee vieläkin.
Vierailija kirjoitti:
80- luvulla oltiin pikkuserkuilla kylässä. Telkusta tuli joku pelottava antiikin kreikka-tyylinen sarja. Jäi mieleen, että siinä leikatiin vauva mahasta eräältä naiselta, joka roikkui köysillä kiinni. Siis miekalla tehtiin leikkuuhaava ja väkisin otettiin vauva mahasta. Mikähän sarja tuolloin n. vuonna 1982 pyöri televisiossa..?
Muistan tämän saman kohtauksen myös, olisiko ollut elokuva Caligula ?
Olisiko ollut "Minä, Claudius" ?
Vierailija kirjoitti:
Älä lue jos et pidä kauhukohtauksista:
Onko Hitchcockin vai kenen lyhytelokuva missä vanha musta vanki pakenee vankilasta silmälasien rikkouduttua piiloutumalla ruumisarkkuun odottamaan kaveriaan hakemaan? Kaveri ei pääse hakemaan koska on hänen vieressä arkussa.
Muistan tän, tosin en nimeä, mutta tuli niissä Twilight Zone tyyppisissä lyhyissä pätkissä. Niitä oli kai joku toinenkin vastaava joka näytti näitä lyhyitä, hämärän rajamailla tms.jokatapauksessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko Hitchcockin vai kenen lyhytelokuva missä vanha musta vanki pakenee vankilasta silmälasien rikkouduttua piiloutumalla ruumisarkkuun odottamaan kaveriaan hakemaan? Kaveri ei pääse hakemaan koska on hänen vieressä arkussa.
Muistan tän, tosin en nimeä, mutta tuli niissä Twilight Zone tyyppisissä lyhyissä pätkissä. Niitä oli kai joku toinenkin vastaava joka näytti näitä lyhyitä, hämärän rajamailla tms.jokatapauksessa.
Pikkuteatteri näytti lyhyitä kauhupätkiä absurdien lyhytelokuvien ohella.
FST:llä oli vastaava, missä välijuonnoista huolehti huvilan tornissa asunut aave/vampyyrinainen.
Mieheni on etsinyt 2000'luvun alusta ihan mahdotonta kappaletta, oli kuullut sen joinain aamuina mennessään töihin ja muistaa sanoista ainoastaan, että siinä mentiin kahvipannulla avaruuteen. Tätä ollaan sitten etsitty eikä mistään löydy vastausta. Jotenkin kai lennetään kahvipannulla avaruuteen tms. Eikö ole J. Karjalainen avaruuden ikkuna eikä mikään tällainen ns.tavallinen biisi.
Vierailija kirjoitti:
Ysäri kirjoitti:
Yhdeksänkymmentä luvun alku, kappaleen nimeä en muista, mutta nimen perässä luki sulkeiden sisällä jotenkin näin: (blaa blaa blaa). Sitä toistettiin myös kappaleessa. En löydä tätä biisiä googlesta/youtubesta vaikka oon ettiny. Levyllä oli myös muita hyviä kappaleita. Harmi että oon itse hävittänyt oman levyni.
Valitettavasti ei ollut tämä kappale. Lisäyksenä etsittyyn kappaleeseen niin ainakin tämä blaa blaa blaa osuus oli miehen aika rauhallisella äänellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Twilight Zonen tyyppisiä sarjoja oli montakin: Tales from the Crypt / Kauhua kryptasta, Outer Limits / Äärirajoilla, Nightmare Cafe...
Vierailija kirjoitti:
Kappale, jonka näin jossain lauantai-illan (?) ohjelmassa 90-luvulla. Esittäjä oli italialainen pitkätukkainen, parrakas mies, joka lauloi istuen. Näytti 70-luvun tyyliseltä rokkarilta. Kuuluttaja kertoi, että kappaleen nimi on suomeksi "sulle tarinan jos kertoa mä voisin" tms.
Olen etsinyt tätä Googlesta ja YouTubesta hakusanoilla "italian song una storia" jne., mutta en löydä. Ehkä kuvittelin koko jutun. Jokin vanhempi storia-alkuinen kappale löytyi, mutta se kuulosti ihan erilaiselta.
On olemassa suomalainen kappale nimeltä "Sulle salaisuuden kertoa mä voisin", voiko se olla sama kappale, käännös tai jotain?
Ysäri kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ysäri kirjoitti:
Yhdeksänkymmentä luvun alku, kappaleen nimeä en muista, mutta nimen perässä luki sulkeiden sisällä jotenkin näin: (blaa blaa blaa). Sitä toistettiin myös kappaleessa. En löydä tätä biisiä googlesta/youtubesta vaikka oon ettiny. Levyllä oli myös muita hyviä kappaleita. Harmi että oon itse hävittänyt oman levyni.
Valitettavasti ei ollut tämä kappale. Lisäyksenä etsittyyn kappaleeseen niin ainakin tämä blaa blaa blaa osuus oli miehen aika rauhallisella äänellä.
Iggy Pop?
Jos biisi ei ollutkaan "bla bla bla" vaan Da da da? Esittäjä saksalainen bändi nimeltä Trio.
Mikä se leffa oli missä pelastettiin sotamies Ryan?
Vierailija kirjoitti:
Muistaisikohan joku tällaista lastenohjelmaa? Ysärillä, ehkä -97-99, tuli lauantai- tai sunnuntaiaamuisin YLEltä minuutin mittainen piirretty, jossa oli päähenkilönä linnassa asuva vampyyri. Sen muistan, että ohjelmassa ei puhuttu lainkaan, vaan siinä oli vain taustamusiikit ja tunnelma oli jotenkin unenomainen, pelottavakin. Mieleen on jäänyt jakso, jossa vampyyri ihastui viereisessä rakennuksessa olevaan pitkähiuksiseen naiseen, jonka näki aina ikkunassa vain takaapäin. Kun hän lopulta pääsi tapaamaan tätä naista, nainen kääntyi ensimmäistä kertaa ja hänellä oli luurangon kasvot. Jaksot päättyivät aina siihen, että vampyyri kävi ruumisarkkuun nukkumaan.
Tämä on todella jäänyt vaivaamaan! :D Kukaan tuttavani ei muista tällaista ohjelmaa, eikä ole löytynyt ahkeralla googlailullakaan. Ysärillä oli paljon hyviä, mutta outoja lastenohjelmia.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Vampyyri_Ernest
Olikohan kyseessä tämä sarja? Sain tästä itse ihan hirmuiset traumat ja juurikin tuon luurankonais jakson takia.
- tämän varmaan joku muistaa: mikä on se ihan tunnettuja näyttelijöitä sisältävä leffa, jossa ihan lopussa mummo odottaa jossain mökissä ja vanha mies lentää sinne pienkoneella, taisi olla joku kyydissäkin[/quote]
Tämän täytyy olla Ikuisesti nuori (Forever young 1992). Pääosissa Mel Gibson, Jamie Lee Curtis ja Elijah Wood. Hyvä leffa.
Vierailija kirjoitti:
Sellainen elokuva, jossa nuori mies ja nainen rakastuivat elokuvan päätteeksi. Mies oli ehkä jotenkin vähän yksinkertainen ja hänelle oli ehkä tehty sydänsiirto gorillan sydämellä.
Tämä teki lapsena vaikutuksen, mutta en ole mistään tälläistä elokuvaa löytänyt enää. Muistikuvat tapahtumista on kyllä hyvin hatarat.
Voi olla että tähän on jo vastattu, mutta varmaankin Kesytön sydän - Untamed Heart? Christian Slater ja Marisa Tomei näyttelijöinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistaisikohan joku tällaista lastenohjelmaa? Ysärillä, ehkä -97-99, tuli lauantai- tai sunnuntaiaamuisin YLEltä minuutin mittainen piirretty, jossa oli päähenkilönä linnassa asuva vampyyri. Sen muistan, että ohjelmassa ei puhuttu lainkaan, vaan siinä oli vain taustamusiikit ja tunnelma oli jotenkin unenomainen, pelottavakin. Mieleen on jäänyt jakso, jossa vampyyri ihastui viereisessä rakennuksessa olevaan pitkähiuksiseen naiseen, jonka näki aina ikkunassa vain takaapäin. Kun hän lopulta pääsi tapaamaan tätä naista, nainen kääntyi ensimmäistä kertaa ja hänellä oli luurangon kasvot. Jaksot päättyivät aina siihen, että vampyyri kävi ruumisarkkuun nukkumaan.
Tämä on todella jäänyt vaivaamaan! :D Kukaan tuttavani ei muista tällaista ohjelmaa, eikä ole löytynyt ahkeralla googlailullakaan. Ysärillä oli paljon hyviä, mutta outoja lastenohjelmia.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Vampyyri_Ernest
Olikohan kyseessä tämä sarja? Sain tästä itse ihan hirmuiset traumat ja juurikin tuon luurankonais jakson takia.
Uskomatonta, ON juuri tämä!!! Ajattelin, etten enää ikinä näkisi tätä, mutta löytyihän se viimein 25 vuoden jälkeen! Kiitos älyttömästi <3
Katsoin nyt pari jaksoa tubesta ja näyttäisi kyllä siltä, ettei tätä sittenkään ole ihan lapsille tarkoitettu. Mutta eipä olisi ensimmäinen kerta, kun enemmän aikuisille tarkoitettuja piirrettyjä esitetään lastenohjelmina :D
Tietääkö joku, mikä se vähän aikaa sitten (ainakin viime syksynä) telkussa pyörineen Samsungin mainoksen italiankielinen biisi oikein on? Siis se, jossa laulettiin "Non chitta mare" tms.? Jotenkin tykkään siitä ja olen etsinyt ja etsinyt, mutta edes haku "Samsung commercial italian song" ei ole tuonut suoraa vastausta. SIlloinkin löytyy vain keskusteluita, joissa ihmetellään samaa kuin minä. Ehkä on sitten tehty vain tuota mainosta varten, kun ei kerran löydy suoraa tietoa?
1. Suomalainen hääohjelma, ysäriltä tai 2000-luvun alusta. En muista mikä siinä oli ideana, mutta nään päässäni, että lopputekstit pyörii ja taustalla on semmonen kaunis, koristeltu studio, vihreän sävyinen, tylliä, kukkia, ehkä? ja joku iso peilipintainen pöytä. Saatto olla Broadcastersin, pelkäsin sitä naurua ja tuntuu niinku se ois tullu tuon jälkeen.
2. Ei-piirretty lastenohjelma, jossa iso nukketalo. Tuli joulun aikaan, 90- tai 2000-luvun alussa.
3. Windows95:n peli, jossa oli hiekkalinnoja.
Nämä kaihertaa mua vuosikymmenestä toiseen.
Tietämätön kirjoitti:
Mikä se leffa oli missä pelastettiin sotamies Ryan?
Pelastakaa kapteeni Keller, luulisin.
Mies vai nainen vai joku muu?