Autetaan löytämään kadoksissa olevia elokuvia, biisejä jne.
Onko sinulla unohduksissa oleva elokuva, sarja, kappale, kirja tms. mutta nimi ei tule päähän? Kerro tähän ketjuun muistamiasi asioita vihjeeksi niin muut voivat yrittää auttaa löytämään hakemasi :)
Kommentit (5998)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä soi taustalla?
Tyyliltään tulee pienet Depeche Mode -vibat, mutta ei ehkä ihan kuitenkaan.
New Ordet tms?
Kappale, jonka näin jossain lauantai-illan (?) ohjelmassa 90-luvulla. Esittäjä oli italialainen pitkätukkainen, parrakas mies, joka lauloi istuen. Näytti 70-luvun tyyliseltä rokkarilta. Kuuluttaja kertoi, että kappaleen nimi on suomeksi "sulle tarinan jos kertoa mä voisin" tms.
Olen etsinyt tätä Googlesta ja YouTubesta hakusanoilla "italian song una storia" jne., mutta en löydä. Ehkä kuvittelin koko jutun. Jokin vanhempi storia-alkuinen kappale löytyi, mutta se kuulosti ihan erilaiselta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Biisin nimi muistaakseni You were a friend of mine. Kuuntelin tätä joskus vuonna 1984-1986 tienoilla ja olen yrittänyt löytää kuka olisi esittäjä, haluaisin kuunnella vieläkö kappale sykähdyttää yhtä lailla kuin silloin.
Osaako joku vinkata esittäjää?Varmaankin tämä:
Clarence Clemons & Jackson Browne - You're a Friend of Mine vuodelta 1985
Vaan kun ei ole.
Yritin itsekin googlata YouTubesta. Saattoi olla Alan Parsons Projektin biisi jossa lauletaan noi sanat, biisin nimi on jokin muu ( old and wise?). Vaan kun sekään ei ihan tunnu täsmäävään omiin muistikuviin 😅
Oliko ps I love you sarja? En muista suomeksi mikä oli. Mut muistan et tykkäsin 😊
Vierailija kirjoitti:
Kappale, jonka näin jossain lauantai-illan (?) ohjelmassa 90-luvulla. Esittäjä oli italialainen pitkätukkainen, parrakas mies, joka lauloi istuen. Näytti 70-luvun tyyliseltä rokkarilta. Kuuluttaja kertoi, että kappaleen nimi on suomeksi "sulle tarinan jos kertoa mä voisin" tms.
Olen etsinyt tätä Googlesta ja YouTubesta hakusanoilla "italian song una storia" jne., mutta en löydä. Ehkä kuvittelin koko jutun. Jokin vanhempi storia-alkuinen kappale löytyi, mutta se kuulosti ihan erilaiselta.
Katsopas sellainen kuin Francesco Renga. Jos olisi samannäköinen niin ehkä kappalekin löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Onko Astrid Lindgrenin pikkuinen Lotta-kirjoissa sellaista kohtaa, jossa jotain pikkuotusta vedetään pakkasella pulkassa ja laitetaan sille lapaset jalkoihin? Mua vaivaa muistikuva tällaisesta kohtauksesta, enkä edes muista, onko se kirjan kuva vai joku piirretty! Jossain vaiheessa olin varma, että se on joku Janoschin kirja/siitä tehty lastenohjelma, sitten tuli fiba että voisi olla myös tuo Lotta ja otus olisi ehkä se sen pehmolelu, mutta kun eihän sillä edes ole jalkoja hyvänen aika. :D
Lotalla oli pehmopossu nimeltä Nalle. Eräässä tarinassa oli talvi ja joulunaika. Lotta löysi kuusen, mitä veti pulkassa. Varmaan Nalle kulki samassa kyydissä, koska se oli Lotan mukana kaikkialla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsopas sellainen kuin Francesco Renga. Jos olisi samannäköinen niin ehkä kappalekin löytyy.
Jatkan vielä. Kappaleen nimi voisi olla italiaksi esim. Se puo dire una storia a te. En itse löytänyt youtubesta tuolla hakemalla, mutta löytyi tuo em. artisti.
Vierailija kirjoitti:
Parrakas, pitkätukkainen 70-luvun rokkarilta näyttävä välimeren alueen hemmo: itselläni tulee mieleen Demis Roussos, joka tosin oli kreikkalainen eikä italialainen. Hän ainakin näkyi usein Suomen televisiossa 1970-luvulla ja itselläni ainakin voisi mennä helposti sekaisin noiden maiden vieraat.
Demis Roussokselta löytyy Youtubessa vaikka mitä, joten ehkä kannattaa tsekata jos ulkonäkö täsmää yhtään muistikuviisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Löytyi kappale nimeltä "La mia storia tra le dita". Olen melko varma, että tämä se on. Kiitos!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Löytyi kappale nimeltä "La mia storia tra le dita". Olen melko varma, että tämä se on. Kiitos!!!
Hmm tosin esittäjä näkyy olevan Gianluca Grignani, ei Francesco Renga. Kirjoitin siis YouTubeen "francesco renga storia" ja tuloksissa näkyi tuo Grignani. Erikoista. Löysinpä kuitenkin etsimäni!
Vierailija kirjoitti:
Biisin nimi muistaakseni You were a friend of mine. Kuuntelin tätä joskus vuonna 1984-1986 tienoilla ja olen yrittänyt löytää kuka olisi esittäjä, haluaisin kuunnella vieläkö kappale sykähdyttää yhtä lailla kuin silloin.
Osaako joku vinkata esittäjää?
Voi olla, että tämä on vähän kaukaa haettu, mutta ei olisi kenties He was a friend of mine -niminen amerikkalainen folklaulu? Sitä ovat monet levyttäneet vuosikymmenten aikana.
Vierailija kirjoitti:
Biisi, jonka alussa puhutaan. Mieshenkilöt pelaa pokeria/ korttia, nauravat ja sitten alkaa laulu. Lapsuuden muisto, mutta en muista biisiä. Kiitos, jos joku muistaa! :)
Jarno Sarjanen? Jösse Järvenpää? Irwin?
Vierailija kirjoitti:
Veikkaisin, että 90-luvulla tehty (todennäköisesti jenkki) perheleffa, jossa perhe pelastautuu haaksirikossa autiolle saarelle ja oppii elämään siellä, rakentavat sinne talon jne. Perheessä oli vanhempien lisäksi muistaakseni useampi lapsi, koirakin saattoi olla. Jossain kohtaa saarelle tuli joku rikollisjoukko (ehkä aarteen tms. perässä?) ja alkoi kunnon trilleri, kun rosmot jahtasivat perheen jäseniä. Mieleen on jäänyt kohtaus, jossa äiti ja tytär pakenivat yhtä pahista joella, ja pääsivät pakoon kun tämä joutui krokotiilin, käärmeen tai ehkä piraijoiden hampaisiin. Näin tämän lapsena telkusta ehkä 90- ja 2000-lukujen vaihteen aikoihin ja oli silloin jännä, voisi olla hauska nähdä joskus uudestaankin.
Villi Joki?
Vierailija kirjoitti:
Biisi 70-90 -luvulta, jossa pätkä sanoitusta
" ei himas vaan kapakas "
Laulaja ääni kuin Harri Marstiolla. Tai ehkä juuri hän.
Tai Pablo?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Biisi, jonka alussa puhutaan. Mieshenkilöt pelaa pokeria/ korttia, nauravat ja sitten alkaa laulu. Lapsuuden muisto, mutta en muista biisiä. Kiitos, jos joku muistaa! :)
Tai Matti Esko/ Kari Tapio?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hmm tosin esittäjä näkyy olevan Gianluca Grignani, ei Francesco Renga. Kirjoitin siis YouTubeen "francesco renga storia" ja tuloksissa näkyi tuo Grignani. Erikoista. Löysinpä kuitenkin etsimäni!
Pääasia että löytyi. Youtubessa käy usein noin, että jos osaa hakea jotain samantapaista, se ehdottaa sitten myös oikeaa. Ehkä muutkin hakeneet sitä väärää.
Vierailija kirjoitti:
Annie kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hukassa spotifyssä kerran kuultu suomalainen biisi parin viikon takaa. Olettaisin että mieslaulaja on suhteellisen nuori. Sanat meni hataran muistin mukaan jotenkin näin "juon/humallun/ että unohdan sut/ juon sut pois" . Saatettiin myös laulaa jotain diskon/yökerhon hämystä. Oon hakenut tätä biisiä hullunlailla löytämättä, auttakee🙏
Tää oli helppo: Artisti on Benjamin ja kappale Juon sut pois 🍷
Kiitos vastauksesta, mutta valitettavasti ei ollut etsimäni biisi. Meinasinkin mainita ettei ole tuo Benjamin kappale hakusessa...
Voisko olla sit Costee ja Elämä on hetken ihanaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai Matti Esko/ Kari Tapio?
Tässä olisi ehkä hyvä tietää, milloin ap on ollut lapsi.
Joskus ysärin lopulla telkkarista tullut länkkäri, jossa joku nainen(?) kuolee ja näytetään miten sen hautaa kaivetaan ja sit paljastuukin, että se oli ite yks niistä haudan kaivajista.
Ja toinen sellanen, missä on jonkunlainen tumman miesnäyttelijän esittämä avaruusolio, joka osaa irrottaa silmänsä ja jättää sen jonnekin niin että näkee silti tapahtumat. Tähän olioon piikitetään väkisin jotain huumeita.
Oli, kiitos.