Autetaan löytämään kadoksissa olevia elokuvia, biisejä jne.
Onko sinulla unohduksissa oleva elokuva, sarja, kappale, kirja tms. mutta nimi ei tule päähän? Kerro tähän ketjuun muistamiasi asioita vihjeeksi niin muut voivat yrittää auttaa löytämään hakemasi :)
Kommentit (5998)
Biisi 70-90 -luvulta, jossa pätkä sanoitusta
" ei himas vaan kapakas "
Laulaja ääni kuin Harri Marstiolla. Tai ehkä juuri hän.
Vierailija kirjoitti:
Lokkisaaren Arvoitus tvsarja ja Sokea Kauhu (Mia Farrow) elokuva - nuo kunpa joskus nähtäis uudelleen tvssä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistaisiko joku jotain tarkempia tietoja ulkomaisesta draamasarjasta 90-luvun lopulta tai 2000-luvun alusta, suomenkieliseltä nimeltään oli mahdollisesti Riikinkukko?
En tiedä, onko tähän jo joku vastannut, kun ketjussa on sivuja jo 28 tällä hetkellä, mutta muistan Intiaan sijoittuvan minisarjan, johon voisi sopia. Minulla lienee se vanhalla VHS-kasetillakin tallessa.
Englantilainen perhe asui Intiassa, heillä kaksi tytärtä. Perheen äiti oli kai kuollut tai ainakin kuvioissa oli isän ilkeä naisystävä. Vanhempi tytöistä oli, tai ainakin häntä pidettiin oikukkaana, eikä välittänyt yhteiskuntaluokkansa sovinnaisista tavoista. Hän rakastui intialaiseen mieheen (matematiikan opettaja?) ja tuli raskaaksi, mutta sai keskenmenon just ennen kuin ongelma oli tarkoitus hoitaa pois lääkärin avustuksella.
Lopuksi hänet lähetettiin takaisin Englantiin, ilmeisesti sisäoppilaitokseen.
Muistan hyvin kohtauksen, jossa hän oli intialaiseen sariin pukeutuneena ja kävi kastautumassa Gangesissa.
Olisiko The Jewel Of The Crown? Perustuu kirjasarjaan.
Vierailija kirjoitti:
Muutamaa vuotta vanha biisi, mieslaulaja. Ääni kuulostaa aivan Gymclass Heroesin laulajan ääneltä, mutta ei ole se.
Laulussa hyvin melankolinen mies laulaa kumppanilleen. Mies tosi huonona, masentunut. En muista, pyysikö kumppania lähtemään luotaan, vai jäämään. Mutta idea siis, että mies kamppailee oman olonsa kanssa, ei jaksa nousta ylös sängystä.
Vaikea selittää, mutta mies käytännössä puhuu biisin läpi, sävel sama läpi kappaleen, ei suuria nousuja tai laskuja. Äänestä kuuluu suru, haikeus.
En muista mitään sanoja, enkä löydä tätä mistään! Törmäsin joitain vuosia sitten ja siitä asti epätoivoisesti etsinyt. Ihanaa jos joku keksii tästä!
Mikä amerikkalainen yhtye lauloi jo 10 vuotta sitten "coronavirus twentytwenty".
Synkkää musiikkia bändin ja biisin nimi hukassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elokuva, jonka loppukahinoissa nainen nappaa seinältä täytetyn miekkakalan tms. ja iskee sen miekan pahikseen
Kuulostaa jotenkin tutulta. Kala nimeltä Wanda?
Ei ole Wanda.
Ysäri kirjoitti:
Yhdeksänkymmentä luvun alku, kappaleen nimeä en muista, mutta nimen perässä luki sulkeiden sisällä jotenkin näin: (blaa blaa blaa). Sitä toistettiin myös kappaleessa. En löydä tätä biisiä googlesta/youtubesta vaikka oon ettiny. Levyllä oli myös muita hyviä kappaleita. Harmi että oon itse hävittänyt oman levyni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ysäribiisi, semmoista kevyttä poppista ja esittäjänä tyttöduo/tyttöbändi. Videossa bailataan vessassa. Semmoinen vessa, missä on monta koppia rivissä ja tytöt siellä vierekkäisissä kopeissa tanssivat pönttöjen päällä tms. Biisistä en muista mitään. Jotenkin olin ajatellut, että olisi ollut S.O.A.P., mutta en niiden biiseistä ainakaan youtubesta onnistunut löytämään tuollaista. Varmaan sitten joku saman tyyppinen tyttöbändi.
Tämä oli ainoa mikä tyyli mieleen.
Ei valitettavasti ollut tuo. Eikä aiemmin ehdoteltulta Shampooltakaan tunnu löytyvän sellaista videota.
Siinä yks vessavideo. Ei ole kyllä tyttöbändi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistaisiko joku jotain tarkempia tietoja ulkomaisesta draamasarjasta 90-luvun lopulta tai 2000-luvun alusta, suomenkieliseltä nimeltään oli mahdollisesti Riikinkukko?
En tiedä, onko tähän jo joku vastannut, kun ketjussa on sivuja jo 28 tällä hetkellä, mutta muistan Intiaan sijoittuvan minisarjan, johon voisi sopia. Minulla lienee se vanhalla VHS-kasetillakin tallessa.
Englantilainen perhe asui Intiassa, heillä kaksi tytärtä. Perheen äiti oli kai kuollut tai ainakin kuvioissa oli isän ilkeä naisystävä. Vanhempi tytöistä oli, tai ainakin häntä pidettiin oikukkaana, eikä välittänyt yhteiskuntaluokkansa sovinnaisista tavoista. Hän rakastui intialaiseen mieheen (matematiikan opettaja?) ja tuli raskaaksi, mutta sai keskenmenon just ennen kuin ongelma oli tarkoitus hoitaa pois lääkärin avustuksella.
Lopuksi hänet lähetettiin takaisin Englantiin, ilmeisesti sisäoppilaitokseen.
Muistan hyvin kohtauksen, jossa hän oli intialaiseen sariin pukeutuneena ja kävi kastautumassa Gangesissa.
Olisiko The Jewel Of The Crown? Perustuu kirjasarjaan.
Kirjoitit tämän varmaankin ennen kuin huomasit, että seuraavassa kommentissani mainitsin sarjan englanninkielisen nimen, The Peacock Spring. En tosin tiedä, tarkoittiko alkuperäinen kyselijä juuri sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veikkaisin, että 90-luvulla tehty (todennäköisesti jenkki) perheleffa, jossa perhe pelastautuu haaksirikossa autiolle saarelle ja oppii elämään siellä, rakentavat sinne talon jne. Perheessä oli vanhempien lisäksi muistaakseni useampi lapsi, koirakin saattoi olla. Jossain kohtaa saarelle tuli joku rikollisjoukko (ehkä aarteen tms. perässä?) ja alkoi kunnon trilleri, kun rosmot jahtasivat perheen jäseniä. Mieleen on jäänyt kohtaus, jossa äiti ja tytär pakenivat yhtä pahista joella, ja pääsivät pakoon kun tämä joutui krokotiilin, käärmeen tai ehkä piraijoiden hampaisiin. Näin tämän lapsena telkusta ehkä 90- ja 2000-lukujen vaihteen aikoihin ja oli silloin jännä, voisi olla hauska nähdä joskus uudestaankin.
https://www.imdb.com/title/tt0130142/?ref_=ttpl_pl_tt
Uusi Robinsonin perhe
Kiitos tuhannesti, tää se on!
Ysäri kirjoitti:
Yhdeksänkymmentä luvun alku, kappaleen nimeä en muista, mutta nimen perässä luki sulkeiden sisällä jotenkin näin: (blaa blaa blaa). Sitä toistettiin myös kappaleessa. En löydä tätä biisiä googlesta/youtubesta vaikka oon ettiny. Levyllä oli myös muita hyviä kappaleita. Harmi että oon itse hävittänyt oman levyni.
Ellei ole tuo jo aiemmin ehdotettu, niin sitten on myös Gigi D'Agostinon Bla Bla Bla. On tosin ysärin loppupuolelta eikä alusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistaako kukaan elokuvaa joka todennäköisesti on tehty joskus 90-luvulla ja olisiko ollut rakkautta ja anarkiaa sarjan leffa(en ole kyllä löytänyt) ja juoni oli jotenkin sellainen että nuorimies joka oli pääosassa täytyi saada itselleen kengät, en muista miksi mutta se oli leffan"pääjuoni".. On jäönyt mieleen että oli hyvä mutta en vaan löydä sitä mistään, aaargh.. Aikun joku tietäisi tämän..
London kills me. Oli kyllä ihana.
Kiitos kiitos ihan miljoonasti, tämä sen täytyy olla.. Jipii
Alkaako mikään elokuva/sarja kohtauksella, jossa mies herää pellolta? Pasilan jakso Läski nimittäin alkaa, enkä vielä tänä päivänäkään ole varma, parodioidaanko siinä jotain aiemmin näkemääni…
Biisin nimi muistaakseni You were a friend of mine. Kuuntelin tätä joskus vuonna 1984-1986 tienoilla ja olen yrittänyt löytää kuka olisi esittäjä, haluaisin kuunnella vieläkö kappale sykähdyttää yhtä lailla kuin silloin.
Osaako joku vinkata esittäjää?
Vierailija kirjoitti:
Sarja tai elokuva, missä oli pari poikaa, ilmeisesti jonkinsortin nörttejä. He tulostivat koneella jotenkin naisen ja muistan siitä vain sen miten he halusivat sille naiselle isot rinnat.
Mikäköhän tämä oli? Vaivannut jo vuosia.
Weird Science, 1985
Vierailija kirjoitti:
Biisin nimi muistaakseni You were a friend of mine. Kuuntelin tätä joskus vuonna 1984-1986 tienoilla ja olen yrittänyt löytää kuka olisi esittäjä, haluaisin kuunnella vieläkö kappale sykähdyttää yhtä lailla kuin silloin.
Osaako joku vinkata esittäjää?
Varmaankin tämä:
Clarence Clemons & Jackson Browne - You're a Friend of Mine vuodelta 1985
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todella hämärä mielikuva jostain tieteiselokuvasta, jonka näin 90-luvulla. Itse leffa saattaa olla vanhempikin. Siinä Maahan on jotenkin tullut jotain avaruusolioita, omituisen näköisiä limaisia möykkyjä. Nämä sitten jakaantuivat n. puolen tunnin välein, ja kohta niitä olikin sitten tuhottomasti. Mikä ihme tämä voisi olla? Näyttelijöistä ei hajuakaan.
Voisiko olla Evoluutio? https://m.imdb.com/title/tt0251075/
Kiitos, mutta ei valitettavasti ole tämä.
Lorenzo's oil?