Kertokaa REHELLISESTI, käykö kierukan laitto kipeää? Yli 10v harkinnut laittoa, en ole uskaltanut , Yksi kesketyskin välissä
Ja synnyttänyt olen kolme kertaa.
Siis pelkään sitä sisään tuikkausta ja sen mekaanista kipua. En niitä jälkisuppareita
Tarvitsisin jonkun pitkäaikaisen ehkäisyn, miettinyt myös kapselia
Kommentit (88)
Sisään tuikkaus ei tunnu miltään. Miksi tuntuisi? On sinne mennyt paljon isompaakin tavaraa, puhumattakaan ulos tulleen tavaran määrästä.
Mikset pistä miestä ostamaan kortonkeja! Jos ei jätkällä ole varaa kortonkiin niin ei ole varaa naisiinkaan,älä sinä itseäsi vaivaa kaikenmaailman systeemeillä jotka eivät suojaa taudeilta ja joilla on sivuvaikutuksia. Arvostaisit sen verran itseäsi..
2 sektiota takana ja ehkäisy mietinnässä... Lääkäri kertoi, että kannattaa varata aika heti menkkojen loppumisen tienoille, koska olet hyvin ahdas ja jos ei onnistu niin sitten sairaalassa laitetaan nukutuksessa. Eli veikkaisin, että voi sattua aika paljon. En ole vielä uskaltanut kokeilla.
Ensimmäistä piti kopeloida pois kauan, se sattui. Toiseen jätettiin pidemmät langat, eikä sattunut ollenkaan pois ottaminen, eikä uuden laittaminen. Yksi pieni vihlaisu. Kokoajan odotin milloin aloittaa laittamisen/poisoton, niin homma olikin valmis. Tosi kivutonta. Ja sen edellisenkin inhottavamman kokemuksen jälkeen halusin ehdottomasti jatkaa kierukalla.
Pari päivää supisteli mahaa, ei mitään minkä kanssa ei olis pärjännyt. Tosi helppoa ja vaivatonta. Ei edes kuukautisia tule.
Ota särkylääke alle ennen laittoa.
Vierailija kirjoitti:
Sisään tuikkaus ei tunnu miltään. Miksi tuntuisi? On sinne mennyt paljon isompaakin tavaraa, puhumattakaan ulos tulleen tavaran määrästä.
Kohtuun. Kohdusta harvemmin tulee ulos tai puikataan isompaa tavaraa.
Älä kommentoi kun et tiedä mistä puhut.
Ei sattunut yhtään. Suosittelen ehdottomasti. Runsaat kuukautisetkin jääneet pois. Voi olla että laittajakin vaikuttaa kokemukseen. Itse kävin yksityisellä kokeneen gynekologin luona laitattamassa.
Mulla sattui ihan s****asti. Oli nuorelle terveyskeskuslääkärille ensimmäinen kerta. Muistan aina sen kun katsoi netistä ja ”nyt ööh otan kuulapihdeillä kiinni kohdunkaulasta”. Se kipu oli jotain aivan infernaalista, ja olen sentään synnyttänyt kolmesti luomuna. Verta tuli myös kuin letkusta monta päivää.
Vuoden päästä gynellä todettiin että ei täällä mitään kierukkaa ole.
Joten ei kiitos enää.
Vierailija kirjoitti:
Olen laittanut satoja kierukoita, ja mulle on laitettu kaksi.
Laittajan näkökulmasta suurin osa sanoo, että "eihän se ollut niin kamalaa". Vihlaisee, kuin papaa ottaessa tms. Harvassa on niitä, jotka sanovat että sattui tosi paljon, toki niitäkin on. Pyörtyminen on autonomisen hermoston refleksi, se ei suoraan korreloi kipuun, enemmän jännitykseen.
Mulle kun laitettiin kierukka, niin sanoin jännityksestä. En ole synnyttänyt. Lääkäri puudutti pintapuudutteella (sellaisella suihkutettavalla, jota käytetään esim. nielun puuduttamiseen) ja antoi vaikuttaa hetken. Ei sattunut, lähinnä pelkäsin että sattuu, jonkinlaista tukalaa ja täyttävää tuntemusta oli. Gynen mielestä laitto oli haastava, kun kohdunsuuta piti erikseen laajentaa.
Ei lääkärit laita mitään puudutetta kuin kollegoilleen. Tavallinen rahvas saa kärsiä koviakin kipuja. Ei niihin kipuihin mikään burana tai panadol auta, ihan naurettavaa edes ehdottaa että "ota burana niin ei tunnu laitto missään". Ja esim. gastroskopiaan mennessä lääkärit antaa kollegoilleen kunnon esilääkityksen, ja laittaa suihkutettavaa puudutetta myös, muut saa tulla toimeen ilman.
Ei sattunut laitto , ei poisotto. Ollenkaan.
Kortsu ei ole 100% varma ja pilaa seksin.
Ei minulla sikakaan sattunut.
Aluksi oli hirveä vuoto vaan ja sitten se tasoittuu.
Vierailija kirjoitti:
Suostuisivatko miehet sellaiseen kipuun, piittaamattomaan kohteluun ja vierasesineeseen ehkäisyn takia?
Miettikää joskus naiset vähän, miten annatte kohdella itseänne.
Kun olen naiselle sanonut että toivon hänen lopettavan hormonaalisen ehkäisyn, jotta ei joudu kokemaan niitä kaikkia ikäviä sivuvaikutuksia, niin ei käy. Mutta minä käyn sen yleisen syyttelyn kohteeksi, sitten kun niitä ikäviä sivuvaikutuksia on. Ja muistutuksia tulee kyllä säännöllisesti, että minun takia tässä tilanteessa ollaan. Kohta olisin mieluummin selibaatissa.
Otan toiseen sairauteen pillerin puolikkaan kerran viikossa, ja sitten koko seuraava viikko menee siinä tunteessa, että koko vatsalaukun sisältö nousee ja alan laatoittamaan tähän paikkaan. Kunnes seuraava kerta koittaa taas viikon päästä. Liikunta auttaa vähän. Että kyllä tässä ollaan molemmat enemmän tai vähemmän samalla viivalla. Okei, olen takamatkalla, mutta voin kyllä jotenkin ymmärtää sen tunteen, ainakin jotenkin. Ja minä en voi vielä vuosiin lopettaa, toimivaa vaihtoehtoa ei ole. Yöunet on mennyttä, kaikki vituttaa, unelmien ura vedettiin viemäristä alas.
Mutta mitä tähän asiaan voi sanoa, että jokaisella on yksilöllisiä tuntemuksia asiaan liittyen, ollaan tästäkin paljon puhuttu. Mutta ei seksistä kannata tehdä itselle niin tärkeää juttua, että sen takia pitäisi tarkoituksella häiritä kehon luonnollista toimintaa.
Ja ps. kyllä voin ottaa, jos se auttaa toista osapuolta pääsemään kivusta ja pahasta olosta eroon
Vierailija kirjoitti:
Kaksi sektiota takana, ei alasynnytyksiä. Ei sattunut kierukan laitto. Eka ilman särkylääkettä, toista ennen otin buranan kuitenkin, koska suositeltiin. Muista hengittää.
Sama minulla. En ole synnyttänyt alakautta. Särkylääke kannattaa ottaa. Ei sattunut oikeastaan ollenkaan. Mirena on laitettu kaksi kertaa. Kyleenan olisin ottanut seuraavaksi, mutta se jäi ottamatta kun ei enää ollut tarvetta.
Mulla gynet valittaa että kohdunsuu on kääntynyt taaksepäin. Oli epämiellyttävää, mutta ei nyt kovin paljon kamalampaa kuin papa-koe. Mulla oli kierukka 7 v mut halusin sen pois koska hiukset kärsi mulla siitä paljon. Nyt en ehkä menisi enää sen kirpaisunkaan takia laitatuttamaan.
Vierailija kirjoitti:
Mulla gynet valittaa että kohdunsuu on kääntynyt taaksepäin. Oli epämiellyttävää, mutta ei nyt kovin paljon kamalampaa kuin papa-koe. Mulla oli kierukka 7 v mut halusin sen pois koska hiukset kärsi mulla siitä paljon. Nyt en ehkä menisi enää sen kirpaisunkaan takia laitatuttamaan.
Ja siis olen synnyttänyt kahdesti alakautta.
Mulla kävi ihan saatanallisen kipeää. Terveyskeskuslääkäri ei ollut koskaan ennen laittanut, katseli ohjeita jostain netistä ensin ja sitten totesi että nyt otan kuulapihdeillä kohdunsuusta kiinni.
Kipu oli järkyttävä ja verta tuli kuin letkusta, autossa piti laittaa muovipussi alle. Vuotoa kesti tosi pitkään, lähdettiin lomareissuun ja muistan kun vuosin vuosin ja sähelsin siteiden kanssa.
Lopputulema oli sitten että koko kierukkaa ei puolen vuoden päästä tarkastuksessa löytynyt. Liekö sitten vuotanut saman tien ulos. Onneksi en tullut raskaaksi, seksielämä vähissä vauva-aikana.
Mulla on ollut ehkäsykapseli (implantaatti) nyt 9 vuotta ja se laitettiin paikallispuudutuksessa käsivarteen. Oli ihan ok. Mutta nyt otan pois enkä edes enää halua seksiä ja en ole seurustellut vuosiin ja päätin nyt olla sinkkuna niin en tarvitse enää hormooniehkäsyä. Oli vähän outoa kun varasin aikaa ehkäsyneuvolaan ja sielä kiellettiin seksin harrastaminen 5 päivää ennen poistoa. Menin ihan lukkoon kun en voinut käsittää miten voidaan olettaa että kaikki ehkäsyä käyttävät on automaattisesti seksuaalisesti aktiivisia. Oli vähän ahdistavaa vastata painostavaan ja tivaavaan sävyyn kysymykseen että toivonko raskautta. Oli varmaan kyynistynyt tyyppi sielä puhelimen toisessa päässä.
Vierailija kirjoitti:
ei satu
Kyllä se sattuu mutta sen kivun kestää kun saa sillä hyvän ehkäisyn.
Aloittaja: mene ja ota.
No ei vedetä ja asennus kestää muutaman sekunnin.