Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ihmettä voisin tehdä tässä tilanteessa?

Vierailija
03.01.2022 |

Puolisoni on koko ajan huonolla tuulella, kiukkuinen ja tiuskii. Hänellä on paljon töitä (ihan sellaisia töitä, että hänen läsnäolonsa on töissä näkyvää) ja yksityiselämässä hieman muutakin painolastia, jonka selvästi nyt kaataa minun päälleni. Hän tuhahtelee jutuilleni, korottaa ääntään ja kyseenalaistaa asioitani koko ajan ja levittää pahanolonsa päälleni. Olen kysynyt suoraan, että toivoisiko puolisoni eroa. Jos yhteinen tiemme on vain tullut tiensä päähän. Sitä hän ei kuulemma halua. Hän sanoo kokevansa suurta ahdistusta ja tarvitsevansa tilaa.
Yritän sitä antaa mutta minun tulisi melkeinpä lopettaa kaikenlainen kommunikointi hänen kanssaan etten saa ohi mennen kuitenkin jotain tiuskimista päälleni. Mitä siis teen? Linnottaudun toiseen huoneeseen kuukaudeksi ja annan tilaa? En väistele vaan huomauttelen tiuskimisesta, koska onhan se todella väärin minua kohtaan? Onko kenelläkään ollut samanlaista ajanjaksoa elämässään? Osaisitko auttaa?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan.

Vierailija
2/13 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et varmaan oikein voi muuta kuin antaa tilaa sitten... Kyllähän sun paha mieli näkyy kuitenkin ulospäin hänelle, joten ehkä ymmärtää tuntea myötätuntoa sinua kohtaan jos saa sen tarvitsemansa tilan. Mutta rajansa tietysti kaikella. 

Eikö sinusta kuitenkin ole vähän ylimitoitettua ehdottaa eroa tuon takia? Miten teillä muuten menee?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä kausia tulee miehelle aina silloin tällöin. Hän vetäytyy lapsiperheessä täysin kuoreensa ja minä pyöritän arjen, kun häntä ahdistaa.

Ap

Vierailija
4/13 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo miehet tarvitsee omaa aikas ja sitä on hänellä liian vähän. Milloin hän on saanut viettää päivän, illan ja yön YKSIN kotona? Sitäkin kaipaa välillä.

Vierailija
5/13 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän viettää viikosta yksin 2-3 päivää. Minä olen viimeksi ollut yksin 18 tuntia kesäkuussa 2020.

Ap

Vierailija
6/13 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroat vain. Jos toinen ei ole muuttunut koskaan niin antaa olla, ei se paremmaksi siitä muutu. Ehkä hän on luonteeltaan vihainen alligaattori tai työ vie? Toki voit testata kuukauden hiljaa, ehkä turhaan, jos hän on hiljaisuutta kaipaava ihminen. Vai pariterapeutin ohjeella, mutta ei taida luonne muuttua.

Vierailija
7/13 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et varmaan oikein voi muuta kuin antaa tilaa sitten... Kyllähän sun paha mieli näkyy kuitenkin ulospäin hänelle, joten ehkä ymmärtää tuntea myötätuntoa sinua kohtaan jos saa sen tarvitsemansa tilan. Mutta rajansa tietysti kaikella. 

Eikö sinusta kuitenkin ole vähän ylimitoitettua ehdottaa eroa tuon takia? Miten teillä muuten menee?

Eihän tuossa eroa ehdotettu, vaan kysyttiin haluaako mies erota. Ihan asiallinen kysymyt, kun noin viheliäisesti käyttäytyy. Onhan parempi kysyä, niin sekin asia selviää, eli ei halua erota ja haluaa sitten kai jatkaa noin, vähättelemällä ja nöyryyttämällä.

Oiskohan vakavammanpuoleisen keskustelun paikka ja sitä myötä vaikka joku ratkaisu missä sitä kaipaamaansa vapautta mies saisi sitten viettää. Lapsillekin helpotus, kun äiti on huojentunut, isä vapautunut ja riidat loppuisivat. Tai sitten päädytään siihen eroon, jos mies vaatii kohtuuttomia.

Vierailija
8/13 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärsit seiska jotenkin sen pointtini. Kiitos.

Ap

Vierailija
9/13 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perus nainen. Jokaisessa suhteessa 20-vuoden aikana olen hitaasti mutta varmasti alkanut jostain syystä hoitamaan sen toisen osapuolen ongelmia. Nyt paremman feministisen tasa-arvon aikana ja yksin asuvana annan aina kenkää kun muutama selvää naislapsi kohtausta on tapahtunut.

Vierailija
10/13 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen työ on liian stressaavaa. Meillä oli ihan sama tilanne ja kun mies vaihtoi työpaikkaa, sain takaisin sen ihanan miehen, johon silmäni silloin aikoinaan iskin! Nyt teillä perhe joustaa ja maksaa liian kovaa hintaa miehen työelämästä. Elämä on lyhyt, kuka mihinkin sen haluaa kuluttaa ja millä hinnalla, ne on valintoja. 

Jos mies ei näe muutoksen aihetta, harkitsisin kyllä eroa jossakin vaiheessa. Ei loputtomiin voi joustaa toisen urakehityksen vuoksi omalla elämällään.

Vierailija
11/13 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et yksinkertaisesti sano miehelle, että joko tuo loppuu tai sitten erotaan. Miksi kukaan suostuu olemaan toisen sylkykuppina, kun vaitoehtojakin on. Sinä haluat omanlaisesi elämän, mies ei siihen suostu, joten miksi ihmeessä et tee jotain sille omalle elämällesi, toista kun ei voi muuttaa.

Toinen juttu sitten on se, että jos mies maksaa kulusi eikä ole kiva olla itse maksajana, silloin voi aina ajatella, että tiuskikoon, kunhan tämä elintaso säilyy. Kaikkea tuskin voi saada.

Vierailija
12/13 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot miehelle, että jos hän haluaa jatkaa kanssasi niin lopettaa perseilyn. Sinun tehtäväsi ei ole kantaa toista ja olla sylkykuppina, kun häntä ahdistaa. Vaikka kuinka ahdistaisi niin silti pitää osata käyttäytyä ihmisiksi rakkaimpiaan kohtaan. Äläkä sinäkään uhraa ainutkertaista elämääsi olemalla jonkun henkinen nyrkkeilysäkki.

Vierailija
13/13 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yksi