Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa REHELLISESTI, käykö kierukan laitto kipeää? Yli 10v harkinnut laittoa, en ole uskaltanut , Yksi kesketyskin välissä

Vierailija
03.01.2022 |

Ja synnyttänyt olen kolme kertaa.

Siis pelkään sitä sisään tuikkausta ja sen mekaanista kipua. En niitä jälkisuppareita

Tarvitsisin jonkun pitkäaikaisen ehkäisyn, miettinyt myös kapselia

Kommentit (88)

Vierailija
21/88 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen kapselia ap! Sen laitto ei sattunut rokotusta enempää (puuduttavat pienellä neulalla ensin ihon ja sitten kapseli laitetaan isommalla, mulla se laitto ei tuntunut sitten ollenkaan). Myöskään poisto ei ollenkaan paha.

Itse oon myös pelännyt kierukkaa kivun takia, ja jotenkin vaan inhottava ajatus että kohdunsuusta tungetaan väkisin sisään joku vierasesine ja jätetään sinne. Epäloogista joo ettei kapseli olkavarressa ihon alla aiheuttanut yhtään samanlaista tunnetta henkisesti, mutta ehkä ymmärrettävää, onhan genitaalialueet arkoja paikkoja.

Haha, mulla sama fiksaatio tosta vierasesineestä värkissä! Sama kädessä ei aiheuta kummempia reaktioita joten kapselin asennusta jonotan minäkin. Kierukassa kuitenkin kaksi gynegologista tapahtumaa, laitto ja otto joten kallistun ehdottomasti kapseliin.

Vierailija
22/88 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi sektiota takana, ei alasynnytyksiä. Ei sattunut kierukan laitto. Eka ilman särkylääkettä, toista ennen otin buranan kuitenkin, koska suositeltiin. Muista hengittää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/88 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei satu. Kerro lääkärille pelostasi niin laittavat erityisen varovaisesti.

Vierailija
24/88 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullekin aika varattuna kierukan laittoon. Tyhmä kysymys, pitääkö se kierukka hankkia itse? Kuparikierukkaa suositeltiin ja kunnallinen terkkari.

Vierailija
25/88 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpsis, mulla laitettu kaksi kertaa Mirena, ekalla kerralla vihlasi sekunnin ja tokalla kerralla tuskin huomasin. Kannattaa kuulemma laittaa menkkojen aikana, en tiedä sit onko pehmeämmät paikat vai jotenkin auki enemmän. En jättäisi pelon takia kokeilematta, todella vaivaton ehkäisy. Kolme kertaa olen synnyttänyt, tekeekö se sit kohdunsuun löpsöksi niinkuin joku tossa kivasti ilmaisi.

Näin juuri, on pehmeämmät paikat kuukautisten aikaan. Ei pahemmin sattunut, ja kun oli aika vaihtaa uuteen, otettiin entinen pois ja tökättiin se uusi samalla kertaa.

Vierailija
26/88 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveystalossa gyne neuvoi tulemaan kierukan laittoon kuukautisten aikaan, jolloin kohdunsuu on vähän auki. Eka kierukka laitettiin ilman menkkoja ja toinen vuosian myöhemmin menkkojen aikaan. Näiden kahden kierukan välillä oli siis kierukattomia vuosia useampia.

Minulla kaksi alatiesynnytystä takana. Vähän se vihlaisi kummallakin kerralla, vertaisin ehkä nopeaan kuukautiskramppiin. Minulle ei edes tullut mieleen pelätä laittoa, hyvin nopeita toimenpiteitä olivat. Mistään jälkisupisteluista en ole kuullutkaan eikä ainakaan minulle niitä tullut.

Kierukka on kyllä tosi kätevä, ei ole pahaa sanaa sanottavana. Mene vaan laitattamaan, se on nopeasti ohi.

Vierailija
27/88 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minullekin aika varattuna kierukan laittoon. Tyhmä kysymys, pitääkö se kierukka hankkia itse? Kuparikierukkaa suositeltiin ja kunnallinen terkkari.

Mitä se lääkäti sanoi, kun sovitte laitosta? Yksityisillä on kierukoita yleensä valmiiksi hankittuina, mutta kunnallisella saattaa olla, että joudut hakemaan sen reseptillä apteekista. Kannattaa soittaa terkkariin ja kysyä mikä heillä on käytäntö, muuten et voi tietää.

Vierailija
28/88 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tuntenut kipua ollenkaan. Kolme lasta synnyttänyt. Kierukka ollut mainio.

Vierailija
29/88 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kierukka kannattaa laittaa kun menette synnytyksen jälkeen tarkastukseen - ihmettelen ettette ole tätä tienneet! Silloin sen laitto ei käytännössä satu yhtään.

Muutenkaan se ei ole kyllä niin ihmeellinen juttu kuin jotkut täällä mainitsevat. Olen varma, että abortti on paljon kivuliaampi kokonaisuudessaan.

Vierailija
30/88 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen laittanut satoja kierukoita, ja mulle on laitettu kaksi. 

Laittajan näkökulmasta suurin osa sanoo, että "eihän se ollut niin kamalaa". Vihlaisee, kuin papaa ottaessa tms. Harvassa on niitä, jotka sanovat että sattui tosi paljon, toki niitäkin on.  Pyörtyminen on autonomisen hermoston refleksi, se ei suoraan korreloi kipuun, enemmän jännitykseen. 

Mulle kun laitettiin kierukka, niin sanoin jännityksestä. En ole synnyttänyt. Lääkäri puudutti pintapuudutteella (sellaisella suihkutettavalla, jota käytetään esim. nielun puuduttamiseen) ja antoi vaikuttaa hetken. Ei sattunut, lähinnä pelkäsin että sattuu, jonkinlaista tukalaa ja täyttävää tuntemusta oli. Gynen mielestä laitto oli haastava, kun kohdunsuuta piti erikseen laajentaa. 

Vierailija
31/88 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisen kierukan laittoa (pari kk synnytyksen jälkeen) hädin tuskin huomasin. Toinen kierukka 5 v myöhemmin sattui hieman, joitakin sekunteja tuntui terävä mutta siedettävä kipu. Ekan poisto ei tuntunut miltään.

Buranaa kunnolla alle ajoissa ennen laittoa.

Ehkä ehkäisykapseli olisi sinulle helpompi?

Vierailija
32/88 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnyttänyt ystäväni kävi laittamassa tosta vaan lounastunnilla, eikä tuntunut niin missään. Itselle laittaminen sattui ja oli hankala (synnyttämätön ja kohdun kaulassa olikin mutka), mutta kipu ei ollut sietämätön ja kesti vain joitakin minuutteja, kun piti vähän runnoa. Vuorokauden jälkikäteen oli ikään kuin kovat menkkakivut. Olin oikeastaan ihan vuodepotilas. Olin varautunut tähän ja asensin kierukan lauantaina. Maanantaina olin ihan kunnossa.

Vierailija
33/88 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kierukka kannattaa laittaa kun menette synnytyksen jälkeen tarkastukseen - ihmettelen ettette ole tätä tienneet! Silloin sen laitto ei käytännössä satu yhtään.

Muutenkaan se ei ole kyllä niin ihmeellinen juttu kuin jotkut täällä mainitsevat. Olen varma, että abortti on paljon kivuliaampi kokonaisuudessaan.

Olen joka kerta pelännyt jälkitarkastusta.

En olisi edes käynyt, jos sillä ei olisi kiristettäisi äitejä (et saa vanhempainpäivärahaa ilman alapään sörkkimistä)

Että ei todellakaan synnytyksen miettinyt mitään kierukkaa, vasta yksi kidutus takana(synnytys)

Papakoettakaan antanut ottaa

Ap

Vierailija
34/88 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se laittaminen, vaan poisotto. Kolme kuukautta sitä ehdin pitää. Kuukautiset kuin tulvat ja sitten tuli kohtutulehdus. 

Vierailija
35/88 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tule käymään niin tutkitaan...

Vierailija
36/88 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki kaalimato,

niin ei tule yllätystoukkia.

Vierailija
37/88 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin pari kk synnytyksen jälkeen. Ei tuntunut juuri missään. Vain sellainen lievä menkkajomotustunne oli hetken laiton aikana.

Vierailija
38/88 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntui pari sekuntia ikävältä kuten koronatestinkin otto, mutta ei varsinaisesti sattunut lainkaan. En tunne myöskään papa-koetta ja äitini synnytykset ovat olleet hyvin kivuttomia. Gynekologin mukaan joillakin naisilla on ns sokea piste kohdunsuun kohdalla.

Vierailija
39/88 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei satu. Papa- testi sattuu enemmän.

Vierailija
40/88 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen laittanut satoja kierukoita, ja mulle on laitettu kaksi. 

Laittajan näkökulmasta suurin osa sanoo, että "eihän se ollut niin kamalaa". Vihlaisee, kuin papaa ottaessa tms. Harvassa on niitä, jotka sanovat että sattui tosi paljon, toki niitäkin on.  Pyörtyminen on autonomisen hermoston refleksi, se ei suoraan korreloi kipuun, enemmän jännitykseen. 

Mulle kun laitettiin kierukka, niin sanoin jännityksestä. En ole synnyttänyt. Lääkäri puudutti pintapuudutteella (sellaisella suihkutettavalla, jota käytetään esim. nielun puuduttamiseen) ja antoi vaikuttaa hetken. Ei sattunut, lähinnä pelkäsin että sattuu, jonkinlaista tukalaa ja täyttävää tuntemusta oli. Gynen mielestä laitto oli haastava, kun kohdunsuuta piti erikseen laajentaa. 

Kiitos vastauksestasi❣️

Mulla kierukanvaihto edessä kohta puoli en minäkään synnyttänyt.

Nyt tiedän, miten valmistautua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kahdeksan