Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muutin ruokavaliotani ja tulos on 2 viikossa hämmästyttävä.

Vierailija
23.04.2015 |

Taustaa: Sairastuin ja jouduin syömään erittäin vahvoja kipulääkkeitä melkein 4 kk. Ko ajalta jäi liikunta. Lihoin 5-6 kg.

Lääkärin määräyksestä aloin harrastaa varovasti liikuntaa ja jätin lääkkeet pois, vaikka oli vielä kipuja. Yllättäen kipulääkkeiden pois jättämisen jälkeen kivutkin katosi ja päätin uudistaa surkeaksi mennen ruokavalioni ja lisätä liikuntaa. Olin todella nesteenturvottama, aineenvaihduntani ei toiminut kunnolla, nukuin huonosti.

Mitä tein siis? Jätin pois herkut, eli jokapäiväiset keksit/karkit/sipsit joita kipeänä mussuttelin. Syön noita herkkuja kerran viikossa, yleensä lauantaina. Kutistin päivittäisen kaloriannoksen 1200 kaloriin max (Joskus menee 1700 kaloria, joskus 1000, en todellakaan ole natsi tämän suhteen) ja kun viisaasti syön, en kärsi lankaan nälkää. Syön normaalia ruokaa mutta järkevän kokoisia annoksia. Ja lisäksi juon joka päivä litran inkivääriteetä. Juoksen/hölkkään varovasti kolmena päivänä viikossa 4-6 km lenkkejä.

Kahden viikon jälkeen tulos on HÄMMÄSTYTTÄVÄ. Housut on selvästi vyötäröltä löysemmät. Nukun ÄÄRETTÖMÄN hyvin. Juoksen vessassa kokoajan, isommalla hädällä 1-3 kertaa päivässä.

Tätä menoa pääsen takas kesäkuntoon jo parissa kk.

Miksi jaan tämän? Koska haluan jokaisen ymmärtävän ettei tarvitse luopua kaikesta hyvästä saadakseen kehonsa toimimaan. uskon että tuo inkivääritee on iso syy esim. nesteiden poistumiseen ja aineenvaihdunnan toimimiseen. Olen 160cm pitkä ja painoa pitäisi saada pois ehkä 10 kg, mutta päätin etten käy lainkaan vaa'alla. Katson vain peilikuvaa ja vaatteita.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailma nyt mullistuu tästä tiedosta. Herkkuja syömällä lihoo- no way!

Vierailija
2/22 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teetkö itse inkivääriteen? Jos niin miten?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun aineenvaihdunta toimii hyvin, ihminen paskoo niin monta kertaa päivässä kuin syö ison aterian eli kolme kertaa on ok.

Vierailija
4/22 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 15:45"]

1200 kcal kuulostaa ihan järkyn pieneltä...

T. 1800 kcal/päivä ja olen lokakuusta laihduttanut 10kg (162cm/nyt 63kg)

[/quote]

1200 kcal on ihan normaali miinusdietti kevyessä istumatyössä olevalle lievästi ylipainoiselle naishenkilölle. Sitä kuluttaa yllättävän vähän jos päivät koostuu nukkumisesta, kotona oleilusta ja tietokoneen/työpöydän edessä istumisesta. 

Vierailija
5/22 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nelonen, olet väärässä.

Mitä suurempi määrä kuitua, sitä enemmän ulostetta.

http://www.tohtori.fi/?page=5033584&id=2662560

Vierailija
6/22 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla vastaava kokemus:) Aloitin kk sitten liikunnan 5-6 krt/vko, kevään olen käynyt vain kerran viikossa jumpassa ja lapsen kanssa liikkunut. Samalla olen alkanut kiinnittää huomiota ruokavalioon ja syön säännölisesti. Karkkia tms ei tee enää mieli kun tietää että illalla on tanssi/jumppa ja siellä tulee huono olo jos herkkuja syö. Liikunnan reilu lisäys on aina toiminut minulla, en tiedä miksi taas olin sen unohtanut.Tarvitsen hikiliikuntaa monta kertaa viikossa jotta kroppa toimii hyvin ja turvotus laskee. Se on ainut tapa itselläni olla syömättä herkkuja. 

Vierailija
7/22 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 16:12"]

[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 15:45"]

[/quote]

1200 kcal on ihan normaali miinusdietti kevyessä istumatyössä olevalle lievästi ylipainoiselle naishenkilölle. Sitä kuluttaa yllättävän vähän jos päivät koostuu nukkumisesta, kotona oleilusta ja tietokoneen/työpöydän edessä istumisesta. 

[/quote]

No olen normaalissa istumatyössä (konttori, 8h/päivä) oleva, ennen lievästi ylipainoinen, 29 vuotias nainen. Silti laihduin 1800 kalorilla. Liikun 3-5 kertaa viikossa (salia ja aerobista) tunnin kerrallaan. Loput vapaa-ajasta lojun Netflixin edessä. Laihdun vieläkin samalla kalorimäärällä, tavoite on 59kg.

Vierailija
8/22 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea aloittajalle!

Joku kysyi, että mitäs ihmeellistä tässä muka on. No onhan tämä ihan "mullistava" tieto näiden kaikenmaailman ihmeruokavalioiden aikoina - ihan sillä vanhalla "perusruokaa, mutta pienempiä annoksia" ja "lisää liikuntaa" -menetelmällä siis ihan oikeasti laihtuu ja vieläpä ihan hyvää vauhtia. 

Vierailija
9/22 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 16:48"]Onnea aloittajalle!

Joku kysyi, että mitäs ihmeellistä tässä muka on. No onhan tämä ihan "mullistava" tieto näiden kaikenmaailman ihmeruokavalioiden aikoina - ihan sillä vanhalla "perusruokaa, mutta pienempiä annoksia" ja "lisää liikuntaa" -menetelmällä siis ihan oikeasti laihtuu ja vieläpä ihan hyvää vauhtia. 
[/quote]No ei aloittaja kyllä sanonut edes laihtuneensa.

Vierailija
10/22 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 17:20"]

[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 16:48"]Onnea aloittajalle! Joku kysyi, että mitäs ihmeellistä tässä muka on. No onhan tämä ihan "mullistava" tieto näiden kaikenmaailman ihmeruokavalioiden aikoina - ihan sillä vanhalla "perusruokaa, mutta pienempiä annoksia" ja "lisää liikuntaa" -menetelmällä siis ihan oikeasti laihtuu ja vieläpä ihan hyvää vauhtia.  [/quote]No ei aloittaja kyllä sanonut edes laihtuneensa.

[/quote]

No jos sanoo, että housut on selvästi löysemmät, niin tarkoittaahan se laihtumista...

Vierailija
11/22 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 18:29"][quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 17:20"]

[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 16:48"]Onnea aloittajalle! Joku kysyi, että mitäs ihmeellistä tässä muka on. No onhan tämä ihan "mullistava" tieto näiden kaikenmaailman ihmeruokavalioiden aikoina - ihan sillä vanhalla "perusruokaa, mutta pienempiä annoksia" ja "lisää liikuntaa" -menetelmällä siis ihan oikeasti laihtuu ja vieläpä ihan hyvää vauhtia.  [/quote]No ei aloittaja kyllä sanonut edes laihtuneensa.

[/quote]

No jos sanoo, että housut on selvästi löysemmät, niin tarkoittaahan se laihtumista...
[/quote]Ei tarkoita. Jos on mättänyt herkkuja, se voi olla pelkkää turvotuksen häviämistä, jolla ei ole mitään tekemistä rasvan vähenemisen kanssa.

Vierailija
12/22 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinku vonku. Oi kuinka inspiroiva tositarina! /sarcasm Riittäiskö läskiprovot tältä päivältä?

Vierailija
13/22 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota nesteen turvotusta itsekin olen miettinyt että miten siitä pääsee

Vierailija
14/22 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on 3vk sisällä ollut raju ruokavaliomuutos mutta toisin päin. Muutin vieraaseen maahan asuntoon jossa ruuanlaitto on vaikeaa, joten on tullut mässytettyä lähinnä valmisruokia ja kaikkea epäterveellistä moskaa. Syön ihan ihme aikoihin, en kovin usein, vihanneksia/hedelmiä tosi vähän ja kyllähän sen huomaa... Iho on mennyt ihan paskaan kuntoon ja yöunet heittää häränpyllyä laadun ja keston kanssa, väsyttää kamalasti koko ajan ja on vedoton olo. Kotona siis söin todella hyvin ja nyt olo on kuin raadolla.

Vierailija
15/22 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme kertaa päivässä paskantaminen ei kuulosta kovin terveeltä.

Vierailija
16/22 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 15:19"]

Mullakin on 3vk sisällä ollut raju ruokavaliomuutos mutta toisin päin. Muutin vieraaseen maahan asuntoon jossa ruuanlaitto on vaikeaa, joten on tullut mässytettyä lähinnä valmisruokia ja kaikkea epäterveellistä moskaa. Syön ihan ihme aikoihin, en kovin usein, vihanneksia/hedelmiä tosi vähän ja kyllähän sen huomaa... Iho on mennyt ihan paskaan kuntoon ja yöunet heittää häränpyllyä laadun ja keston kanssa, väsyttää kamalasti koko ajan ja on vedoton olo. Kotona siis söin todella hyvin ja nyt olo on kuin raadolla.

[/quote]

Itsekin en syönyt valmisruokia mutta söin iltaisin varsinkin telkkaria katsoessa kaikkea missä on sokeria. Ja olin kokoajan väsynyt ja nukuin huonosti. Osa varmasti kipulääkkeiden syytäkin valvomiseen mutta aivan varmasti tuolla sokeripaskan itseensä tunkemisessa on syynsä.

Joo eihän ehkä normaalisti ole järkeä käydä kakalla 3 x päivässä mutta luulen että multa lähtee nyt kaikki se sonta mitä kasasin suolistoon muutaman kk liikkeelle.

Turvotukseen auttaa mun kohdalla varmaan eniten liikunta + tee. Yllättävän paljon tee.

AP

Vierailija
17/22 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 15:23"]

Kolme kertaa päivässä paskantaminen ei kuulosta kovin terveeltä.

[/quote]

Ei ehkä sinun korvaan kuulosta, mutta kyllä se on. Toisilla on vilkkaampi suolentoiminta kuin toisilla.

Vierailija
18/22 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
19/22 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 15:19"]

[/quote]

Tähän voin samaistua, mulla täysin sama juttu, mutta paljon pidemmältä ajalta. Älä tee niin kuin minä ja anna tuon meiningin jatkua kuukaudesta toiseen! 3 viikkoa ei ole vielä paha ollenkaan. Eikä kannata itseään soimata hirveästi siitäkään, että sopeutuminen vieraaseen maahan ottaa aikansa. Jos sulla on edes liesi käytössä, niin sillä pääsee ruoanlaiton kanssa jo aika pitkälle.

Vierailija
20/22 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai tämä nykyajan ravitsemustiedoilla voi olla uutinen kenellekään?