Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä alalla työskentelee tietämäsi (aikuinen) kiusaaja?

Vierailija
03.01.2022 |

Kerro!

Kommentit (140)

Vierailija
121/140 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

se yksinkamppailija vastaa taas kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksinkamppailija eri kaupungissa kirjoitti:

En tiiä, ku en stalkkaa, mut entiset luokkalaiset muuttaneet eri kaupunkeihin kuten mäkin. Eipä se ammatinvalinta menneisyyttä vaihda... Mulla yhteensä yli 40 kiusaajaa, ja kiusaus alko päiväkodissa, eka muisto et mut kuristettiin liukumäkeen ja eihän tarhatädit tehneet asialle mitään. Koko mun elämä tämmöstä yksinkamppailua.

Tekisikö mielesi tasata tilit?

Ei tee. Oon nykyään muslimi ja uskonnon kautta löytäny tähän ratkasun, ku jos niillä ei oo murrosikä alkanu niin ne on lapsia ollu (ei tilivelvollisia Jumalan edessä) ja täten Jumalalle vastuussa omista teoistaan vasta ku murrosikä alkanu. Islamissa ku murrosikä on alkanut, on aikuinen. Ei auta "no mut mä olin nuori (ja tyhmä) sillon", tämmönen ei mee murrosiän alettua läpi. Kuten mainitsin aiemmin, oon tottunu tähän, et mua ei auteta ja jätetään yksin, en mä kostoo tai kostaa haluu kellekään, hyvää vaan ja oishan se anteekspyyntö kiva, mut en oo sitä jääny keltäkään oottamaan. Opettavaista tää mun elämä ollu näin alle 30v:ksi, kelläpä näin ei kuitenkaan olis.  Taannoin luin artikkelin, jossa luokiteltiin kiusaajia ja syitä kiusaamiseen. https://www.iltalehti.fi/mielijamasennus/a/201701272200060978

Olis kiva ollu tavata ne luokkakokouksessa, en päässy paikalle. Aika naurettavaa olis, jos mä tämmönen pienikokonen leidi lähtisin tilejä tasaamaan... Tuskinpa ne muistaa kiusanneensa mua. Ja kiusaamisen syy oli ku olin lyhkäsempi ku muut tytöt, perussettiä. 

Iltalehdet artikkelin perusteella lähes kaikki ovat kiusaajia. Onko kaikki ”kiusaaminen” kiusaamista? Koulumaailmassa tulkitaan nykyään kiusaamiseksi kaikki, mikä ei miellytä. Opettaja kiusaa, kun vaatii tekemään jotakin. Luokkakaverit kiusaavat, kun eivät ole kavereita. Jos eivät kemiat ja mielenkiinnon kohteet lyö yksiin, miten silloin olet samassa porukassa? Tämänkin joku tulkitsee kiusaamiseksi. Siitä on tullut muotiasia. Aiemmin sellaisia tyyppejä välteltiin, joiden kanssa ei synkannut.

Vierailija
122/140 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ala-asteen opettaja. Sai ylennyksen...

Mihin? Tuliko hänestä yläasteen opettaja?

Hänestä tuli apulairehtori.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/140 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi on sairaanhoitaja, toinen isännöitsijä. Molemmat naisia.

Vierailija
124/140 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

se yksinkamppailija vastaa taas kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksinkamppailija eri kaupungissa kirjoitti:

En tiiä, ku en stalkkaa, mut entiset luokkalaiset muuttaneet eri kaupunkeihin kuten mäkin. Eipä se ammatinvalinta menneisyyttä vaihda... Mulla yhteensä yli 40 kiusaajaa, ja kiusaus alko päiväkodissa, eka muisto et mut kuristettiin liukumäkeen ja eihän tarhatädit tehneet asialle mitään. Koko mun elämä tämmöstä yksinkamppailua.

Tekisikö mielesi tasata tilit?

Ei tee. Oon nykyään muslimi ja uskonnon kautta löytäny tähän ratkasun, ku jos niillä ei oo murrosikä alkanu niin ne on lapsia ollu (ei tilivelvollisia Jumalan edessä) ja täten Jumalalle vastuussa omista teoistaan vasta ku murrosikä alkanu. Islamissa ku murrosikä on alkanut, on aikuinen. Ei auta "no mut mä olin nuori (ja tyhmä) sillon", tämmönen ei mee murrosiän alettua läpi. Kuten mainitsin aiemmin, oon tottunu tähän, et mua ei auteta ja jätetään yksin, en mä kostoo tai kostaa haluu kellekään, hyvää vaan ja oishan se anteekspyyntö kiva, mut en oo sitä jääny keltäkään oottamaan. Opettavaista tää mun elämä ollu näin alle 30v:ksi, kelläpä näin ei kuitenkaan olis.  Taannoin luin artikkelin, jossa luokiteltiin kiusaajia ja syitä kiusaamiseen. https://www.iltalehti.fi/mielijamasennus/a/201701272200060978

Olis kiva ollu tavata ne luokkakokouksessa, en päässy paikalle. Aika naurettavaa olis, jos mä tämmönen pienikokonen leidi lähtisin tilejä tasaamaan... Tuskinpa ne muistaa kiusanneensa mua. Ja kiusaamisen syy oli ku olin lyhkäsempi ku muut tytöt, perussettiä. 

Iltalehdet artikkelin perusteella lähes kaikki ovat kiusaajia. Onko kaikki ”kiusaaminen” kiusaamista? Koulumaailmassa tulkitaan nykyään kiusaamiseksi kaikki, mikä ei miellytä. Opettaja kiusaa, kun vaatii tekemään jotakin. Luokkakaverit kiusaavat, kun eivät ole kavereita. Jos eivät kemiat ja mielenkiinnon kohteet lyö yksiin, miten silloin olet samassa porukassa? Tämänkin joku tulkitsee kiusaamiseksi. Siitä on tullut muotiasia. Aiemmin sellaisia tyyppejä välteltiin, joiden kanssa ei synkannut.

Meillä ainakin oli koko luokka yhden tyypin takia kiusaamisesta jälki-istunnossa. Kiusaaminen oli sitä että ei oltu tuon yhden kanssa tekemisissä, eli siis jätettiin ulkopuolelle. Ja hänen kanssaan taas ei oltu, koska kiusasi kaikkia muita ja aiheutti ongelmia. Siihen opettaja ei kyllä puuttunut.

Vierailija
125/140 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuten usealla aiemmalla kommentoijalla, pappi. Tai pikemminkin papit. Kaikki kohtaamani järjestään sekopäisiä kiusaajia ja vakavista luonneongelmista kärsiviä. Todella pahoja ihmisiä! Kun seurakuntalaiset tietäisivät totuuden "paimenistaan", niin kirkon jäseneksi ei jäisi enää kukaan. Tosin ei sinne enää kovin moni ole jäänytkään.

Ikävää kompata tässä, mutta ainoa tuntemani pappi on jotenkin häiriintynyt nars... tavalla. Toivon hartaasti, että moni muu pappi ei ole vastaava, mutta tuntemani valitettavasti on. Tosin usko on ihmisen ja Jumalan välinen asia ja niin on jumalanpalveluskin. Pappi on siinä vain "auttamassa".

T. Silti uskova & kirkossa käyvä seurakuntalainen

Vierailija
126/140 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talouspäällikkö. On alkoholisti, ollut useammankin kerran töissä juovuksissa, mutta ei ole saanut edes varoitusta.

Vierailija
127/140 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terveydenhoitaja

Ammatin perusteella luulisi, että on oikeasti hyvä ihminen ja kun tapaat hänet, luultavasti tykkäät. On huumoria, on supliikkia.

Sillä, joka joutuu hänen hampaisiinsa, ei ole helpot oltavat. Kiusaa ikään kuin salaa, etteivät muut huomaa. Jos kiusattavan pokka pettää kun saa kyllikseen tuosta ja jotenkin ilmaisee sen, nolaa vain itsensä ja kaikki katsoo, että mikä sille nyt tuli ja onpas outo kun hermostuu tuohon hyvään tyyppiin.

Vierailija
128/140 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rehtori

Vierailija
129/140 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupungin toimistotyö. Kerännyt hymistelevän porukan ympärilleen. Esimiehet ei tietenkään tajua, koska on aina maireana heidän aikanaan. Haukkuu heitä tietenkin selän takana. Kaiken huippuna on, että on ay-ihminen. Tai no, siinähän pääsee myös olemaan kukkona tunkiolla.

Vierailija
130/140 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kustannusalalla esimiestehtävissä. Useat ovat uupuneet ja joutuneet sairauslomille, monet lähteneet tämän naisen takia. Silti vaan porskuttaa kun tuo niin hyvin rahaa taloon. Viis työhyvinvoinnista.

Vierailija
131/140 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kiusaaja se joka on juuri sinun kanssasi eri mieltä?

Vai onko kysessä todellinen kiusaaja.

Tämän päivän "minä itte" nuoret näkevät vain oman napansa.

Vierailija
132/140 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuten usealla aiemmalla kommentoijalla, pappi. Tai pikemminkin papit. Kaikki kohtaamani järjestään sekopäisiä kiusaajia ja vakavista luonneongelmista kärsiviä. Todella pahoja ihmisiä! Kun seurakuntalaiset tietäisivät totuuden "paimenistaan", niin kirkon jäseneksi ei jäisi enää kukaan. Tosin ei sinne enää kovin moni ole jäänytkään.

Seurakunnat ovat mtös työpaikkakiusaamisen pyhättöjä. Useampikin tuttava on tästä kertonut omakohtaisia kokemuksia.

Vierailija
133/140 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykiatrinen sairaanhoitaja.

Vierailija
134/140 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terveydenhoitaja

Ammatin perusteella luulisi, että on oikeasti hyvä ihminen ja kun tapaat hänet, luultavasti tykkäät. On huumoria, on supliikkia.

Sillä, joka joutuu hänen hampaisiinsa, ei ole helpot oltavat. Kiusaa ikään kuin salaa, etteivät muut huomaa. Jos kiusattavan pokka pettää kun saa kyllikseen tuosta ja jotenkin ilmaisee sen, nolaa vain itsensä ja kaikki katsoo, että mikä sille nyt tuli ja onpas outo kun hermostuu tuohon hyvään tyyppiin.

Kuulostaa kovin tutulta. Tulee mieleeni entinen lähiesimieheni erään Itä-Suomalaisen ison oppilaitoksen kirjastolla. Läksin lopulta jatkamaan opintojani kun en enää kestänyt, vaikka oli vakipaikka.

Vierailija
135/140 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupassa aspana.

Vierailija
136/140 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opetushallinnossa, kasvatustieteilijä. Eivät voi muut ymmärtää koulutusta tai järjestelmiä

Vierailija
137/140 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka tahansa kiusaaja onkaan ja missä onkaan niin... hänellä on jotain pielessä oman itsensä, oman arvostuksensa, itsetunnon, lapsuuden kokemusten tai traumojen vuoksi. Säälittäviä tyyppejä jotka koittavat siirtää p@sk@@ muille. Jotkut tahallaan ja jotkut tahattomasti kun eivät tajua omaa käytöstään eivätkä kykene ottamaan käytöksestään vastuuta.

Ollaan siis tiukkoina mutta ei alennuta siihen leikkiin eli samalle tasolle kiusaajan kanssa. Kerrotaan asiasta niin monelle taholle ja niin kauan että kiusaaminen päättyy!

Vierailija
138/140 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävää kompata tässä, mutta ainoa tuntemani pappi on jotenkin häiriintynyt nars... tavalla. Toivon hartaasti, että moni muu pappi ei ole vastaava, mutta tuntemani valitettavasti on. Tosin usko on ihmisen ja Jumalan välinen asia ja niin on jumalanpalveluskin. Pappi on siinä vain "auttamassa".

T. Silti uskova & kirkossa käyvä seurakuntalainen[/quote]

Usko on varmaan ihmisen ja Jumalan välinen asia, mutta kai papin kuitenkin pitäisi yrittää olla esikuvana seurakuntalaisille ja toimivan Jeesuksen oppien ja esimerkin mukaan? Vähän liian kevyeltä tuossa virassa tuntuu "Älä tee niinkuin minä teen, vaan niinkuin minä sanon." -toiminta...

Vierailija
139/140 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asianajaja. Päiväkodissa lähihoitajina, kiusaajien pyhättö oikein. 

Todella paljon mainintoja, että on näitä kousaajia/ ilkeitä lähihoitajia, jotka työssä hoiva-alalla, päiväkodeissa, lastenhoidossa, sairaanhoidossa, eli ns heikkojen ja puolustuskyvyttömien parissa.

Yäk.

Vierailija
140/140 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diplomi-Insinööri, opettaja, rakennusarkkitehti, terkkari ja sh, erikoislääkäri, hammaslääkäri, suuhygienisti, kaupan myyjä, kunta-alat etc.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kolme