Millä alalla työskentelee tietämäsi (aikuinen) kiusaaja?
Kommentit (140)
Olen kateellinen ihmisille, joila on oma kiusaaja. Olen itse niin pitkästynyt ja draamasta nauttiva ihminen, että olisi hauskaa jos itsellänikin olisi.
Yksi pahimmista on entinen pääministeri suomessa. Uutisoitiin oikein maailmalla.
Pari konsulttia. Toinen DI rakennusalalla ja toinen tekee jotain talousjuttuja.
rakennusala. narsistinen nilviäinen.
Poliiseja. Molemmat. Lisäksi yksi erityisopettaja ja yksi pankkilakimies (nainen). Muista en onnekseni ole kuullut mitään.
Myyntiala on pahin. Siellä on pahimmat narsistit. "Minä minä" asenne.
Pääministerin hommeleita nyt tekee.
Ylijohtaja Valtion virastossa (eläköitynyt ajat sitten), piti omaa hoviaan talossa ja aiheutti melkoista turbulenssia hallinnossa. Myöhemmin tuli hallintojohtaja eräästä toisesta valtion puljusta pariksi vuodeksi, oli hieman vastaavantyyppinen tapaus, juristi koulutukseltaan, toimi lähinnä saneerausjohtajana, kun piti vähentää porukkaa ja palasi sitten entiseen duuniinsa. Yllättävää kyllä eräs myöhemmin hallintojohtajaksi tullut tyyppi oli myös juristi ja meni ihan omalla tasollaan jo tulopäivästä lähtien. Toki irtisanottiin myöhemmin, kun eivät enää jaksaneet katsella touhua. Jännää miten nämä tyypit yrittävät hakea edelleen niitä pomon paikkoja senkin jälkeen, kun saaneet lähtöpassit edellisestä paikasta. Sisäpiirin tietojen avulla onneksi ei nämä tapaukset enää pääse tuhoamaan työyhteisöjä. Asia erikseen ovat alemman tason duunarit, joita löytyy etenkin sotepuolen opetus-, hoiva- ja siivouspuolelta. Pystyvät yllättäen aiheuttamaan ongelmia, vaikka ei ole sitä päätäntävaltaa, niin sitten työ- ja kotioloissa terrorisoivat miten ehtivät.
Vierailija kirjoitti:
Kun on vähänkin valtaa toiseen niin sitä kyllä käytetään kiusaamiseen. Tavalla tai toisella.
tuntuu että valta-asema eli työnjohtaminen sopii ainoastaa yhdelle sadasta.
niin harvoin tapaa ihmistä joka on aidosti sisäistänyt mitä on olla johtaja oli se sitten pienikin asema.
Tutut arkeologit ovat kertoneet, että alalla on paha kiusaamisongelma. Takavuosina Kansallismuseossa yksi työntekijä veti itsensä h*rteen, kun olisi pitänyt palata loman jälkeen töihin.
Vierailija kirjoitti:
Sotilas, opistoupseeri. Alemmuuskompleksista kärsivä psyykkisesti epävakaa ihminen. Onneksi jää vihdoin kohta eläkkeelle kun organisaatio ei saa hänen käytöstä näköjään muuten aisoihin tai siihen ei ole halua puuttua. On pilannut useamman ihmisen työkyvyn ja tuhonnut työporukoiden ilmapiiri joissa on työskennellyt. Epäasiallisesta käytöksestä syytettynä aina syyttänyt myös uhriaan samoilla sanoilla. Kahden kesken uhannut myös ihmisiä eri tavoin jos vie asiaa eteenpäin ja että on vain sana sanaa vastaan eli laskelmoiva p%s%k@.
kuullostaa perinteiseltä narsistilta.
HUS:in apulaisylilääkärinä, uutisista päätellen.
Vierailija kirjoitti:
Pääministerin hommeleita nyt tekee.
Jännä juttu kun arvasin tämän...
TE-toimisto/kuntakokeilu, sossu, Kela
Koululaisten iltapäiväkerhon omistaja/vetäjä. Voi lapsiparkoja....
Toivottavasti karma tapahtuu näille ilkeille ja välinpitämättömille hoitajille sitten aikoinaan kun he ovat hoitokodissa tms.