Lastenmuusikon havainto: "Nykyään lapsille ei voi esittää kuin yhden..."
http://www.hs.fi/ihmiset/a1429322697584
Kokeneen lastenmuusikon havainto: "Nykyään lapsille ei voi esittää kuin yhden hitaan kappaleen"
Huumorilla yleisön hyppysissään pitävä Pentti Rasinkangas sanoo, että 1980-luvulla rauhallisia kappaleita pystyi esittämään vielä kolme. Rasinkangas varoo silti heristelemästä sormea. Vika ei ole lapsissa, vaan maailma heidän ympärillään on muuttunut. "Elämä on muuttunut nopeammaksi, ja auktoriteetit ovat hävinneet."
Mitä ajatuksia haastattelu herättää teissä?
Kommentit (27)
Nykyään ollaan adhd-lapsia, joten musiikin pitää olla sen mukaista. Ei enää jakseta odottaa hetkeäkään kassajonossa, kuunnella edes yhtä lausetta loppuun, pysyä koko aterian ajan pöydän ääressä ym.
Johan on aika nousta siitä virsien suosta ulos ja olla liikkuvia ja iloisia ihmisiä!
[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 00:14"]
Johan on aika nousta siitä virsien suosta ulos ja olla liikkuvia ja iloisia ihmisiä!
[/quote]
Hei ootko sä kuullu Pentti Rasinkankaan lauluja? Eivät tosiaankaan ole mitään virsiä :)
Mulla on aina ollut harmitus kuunnella hitaita kappaleita.
[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 00:17"]
Mulla on aina ollut harmitus kuunnella hitaita kappaleita.
[/quote]
Joo, sama vika. En lapsenakaan tykännyt hitaammista kappaleista vaan menevistä, joiden tahdissa pystyi tanssimaan.
[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 00:16"]
[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 00:14"]
[/quote]
Hei ootko sä kuullu Pentti Rasinkankaan lauluja? Eivät tosiaankaan ole mitään virsiä :)
[/quote]7
missä voi kuunnella?
"Oululainen päiväkoti muutama viikko sitten. Lastenmuusikko astelee yleisönsä eteen ja aloittaa: "Hei, olen Pentti Rasinkangas ja esitän itse tekemiäni lastenlauluja."
Kun keikka etenee Rasinkankaan tunnetuimpaan, Meidän uusi vauva -kappaleeseen, älähtää nelivuotias poika: "Sinä valehtelit! Sanoit laulavasi omia laulujasi. Mutta tuo oli oikea laulu, meilläkin on se!"
:D :D :D