Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Taisin nähdä adoptioon annetun lapseni

Vierailija
22.04.2015 |

Ihan utopinen tilanne oli, lapsi käveli vastaan ja minulle tuli vaan heti sellainen fiilis että hän on (ollut) minun muksu. Se fiilis tuli jostaki syvältä sisältä.
Tuskin oli kuitenkaan. Tai mistäs sitä tietää. Onneksi hän näytti hyvin onnelliselta :)
Anteeksi tälläinen random-keskustelu, en vaan tästä asiasta oikein kenellekään voi puhua.

Kommentit (85)

Vierailija
41/85 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 22:01"]Kyllähän se saattoi olla sun lapsi. Ei sitä tunnetta pidä väheksyä, se tulee jostain tiedotamattomasta. Siinä on jotain samaa kuin kaksosten "telepaattisissa" kyvyissä. Yhteys on kuitenkin ollut niin tiivis. Se on jotain, mitä emme vielä ymmärrä.

Toinen vaihtoehto tietysti on, että olet nyt kasvanut ja elämäntilanne olisi parempi ja vaikket ehkä vielä tiedostakaan, olet alkanut kaivata lastasi takaisin.
[/quote]

En kyllä usko niin. Ja mitäpä se kaipaaminen edes auttaisi, hänellä on perhe joka häntä varmasti kovasti rakastaa. Kukapa minä olen häntä sinne menemään vinkumaan takaisin.

Vierailija
42/85 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 22:10"]Minä olen adoptioon annettu heti synnytyksen jälkeen. Pikkusiskoni kuitenkin pidettiin muutama vuosi tämän jälkeen. 25v vuotiaana tapasi biologisen äitini ja osan sisaruksista. Kaikki eivät halunneet minua nähdä. Nyt olen 37v ja en ole tähän päivääkään ymmärtänyt miten äitini on voinut antaa oman poikansa pois.
[/quote]

Kurja että koet asian noin. Minä pystyn ymmärtämään lapsen adoptioon antamisen - mutta en missään nimessä sitä että pari vuotta sen jälkeen aletaan jo seuraavaa tekemään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/85 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 22:10"]

Minä olen adoptioon annettu heti synnytyksen jälkeen. Pikkusiskoni kuitenkin pidettiin muutama vuosi tämän jälkeen. 25v vuotiaana tapasi biologisen äitini ja osan sisaruksista. Kaikki eivät halunneet minua nähdä. Nyt olen 37v ja en ole tähän päivääkään ymmärtänyt miten äitini on voinut antaa oman poikansa pois.

[/quote]

Kamalaa, kamalaa, kamalaa... Tuo on niin oksettavaa, että miksi antaa yksi lapsi pois ja kohta tulee sisaruksia, jotka pidetään perheessä. Olen pahoillani :(

Vierailija
44/85 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 21:08"]Voi kun ihmiset oppisivat käyttämään sitä ehkäisyä.
[/quote]

Aika typerä kommentti. Voisi käsittää että toivoisit tuon adoptoidun lapsen olevan mieluummin mällinä kondomissa kaatopaikalla. Miltä tuntuisi jos ihmettelisin miksi sinun vanhempasi eivät käyttäneet ehkäisyä?

Vierailija
45/85 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 22:24"]

Minä olen adoptioon annettu heti synnytyksen jälkeen. Pikkusiskoni kuitenkin pidettiin muutama vuosi tämän jälkeen. 25v vuotiaana tapasi biologisen äitini ja osan sisaruksista. Kaikki eivät halunneet minua nähdä. Nyt olen 37v ja en ole tähän päivääkään ymmärtänyt miten äitini on voinut antaa oman poikansa pois.

[/quote]

Kamalaa, kamalaa, kamalaa... Tuo on niin oksettavaa, että miksi antaa yksi lapsi pois ja kohta tulee sisaruksia, jotka pidetään perheessä. Olen pahoillani :(

[/quote]

Kiitos myötätunnosta! Ehkä tämä tilanne on kasvattanut itseäni isärooliin. Yritän antaa aikaani ja huomiota omille lapsilleni mahdollisimman paljon.

On muuten niin hankala ja vaikea aihe minulle tämä adoptio, että en mielelläni puhu siitä. Siksi helpompi avautua täällä.

Vierailija
46/85 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap taisi antaa lapsensa adoptioon porvoossa. Sairasta trollailla taas tällä asialla, ja multipeukuttaa omia viestejä. Ap:n tarkoituksena on tehdä adoptioon antamisesta muka yleiseltä vaikuttava asia, vaikka oikeasti se on erittäin harvinaista ja todella epätoivoinen ja surullinen ratkaisu. Kauan olet muuten ollut adoptiojonossa?

Vierailija
47/85 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä nostan aplle hattua - omalla päätökselläsi olet antanut igmiselleelämän ja antanut hänelle paremmat elämäneväät. Minkälaisen pohjan saa esim lapsi, joka ollut selvä alaikäisen vahinko kun ei kaikista siinä tilanteessa ole äidiksi? Oma kasvu yhä kesken. Kunpa olisi enemmänkin näin ajattelevia ihmisiä jotka tuntevat omat rajansa - ehkä Suomessa olisi vähemmän näitä Eerikatapauksia yms :/

Vierailija
48/85 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman alottajan kaltaisia ihmisiä minulla ei olisi nyt maailman ihaninta ja rakkainta tytärtäni♥ Joten kyllä niistä vahinkoraskauksista seuraa välillä jotain hyvääkin :-)

Vierailija
49/85 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 22:59"]Ap taisi antaa lapsensa adoptioon porvoossa. Sairasta trollailla taas tällä asialla, ja multipeukuttaa omia viestejä. Ap:n tarkoituksena on tehdä adoptioon antamisesta muka yleiseltä vaikuttava asia, vaikka oikeasti se on erittäin harvinaista ja todella epätoivoinen ja surullinen ratkaisu. Kauan olet muuten ollut adoptiojonossa?
[/quote]

Oletko idiootti vaiko idiootti?

Vierailija
50/85 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 23:07"]Ilman alottajan kaltaisia ihmisiä minulla ei olisi nyt maailman ihaninta ja rakkainta tytärtäni♥ Joten kyllä niistä vahinkoraskauksista seuraa välillä jotain hyvääkin :-)
[/quote]

Niin - sinulle. Mutta sehän onkin tärkeintä :)

Vierailija
51/85 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 23:08"][quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 23:07"]Ilman alottajan kaltaisia ihmisiä minulla ei olisi nyt maailman ihaninta ja rakkainta tytärtäni♥ Joten kyllä niistä vahinkoraskauksista seuraa välillä jotain hyvääkin :-)
[/quote]

Niin - sinulle. Mutta sehän onkin tärkeintä :)
[/quote]

Eiku tärkeintä minulle on se että olen saanut mahdollistaa tyttärelleni hyvän elämän. Ja se on täysin hänen biovanhempiensa ansiota. Joten tässä tapauksessa vahinkoraskaudesta on minun elämääni tullut vain hyvää.

Vierailija
52/85 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 23:07"][quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 22:59"]Ap taisi antaa lapsensa adoptioon porvoossa. Sairasta trollailla taas tällä asialla, ja multipeukuttaa omia viestejä. Ap:n tarkoituksena on tehdä adoptioon antamisesta muka yleiseltä vaikuttava asia, vaikka oikeasti se on erittäin harvinaista ja todella epätoivoinen ja surullinen ratkaisu. Kauan olet muuten ollut adoptiojonossa?
[/quote]

[/quote]

En, entä sinä? Täällä on nimittäin yksi vakkari adoptio-trollailija. En ihmettele, jos on tämänkin ketjun takana.

Vierailija
53/85 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 23:11"][quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 23:07"][quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 22:59"]Ap taisi antaa lapsensa adoptioon porvoossa. Sairasta trollailla taas tällä asialla, ja multipeukuttaa omia viestejä. Ap:n tarkoituksena on tehdä adoptioon antamisesta muka yleiseltä vaikuttava asia, vaikka oikeasti se on erittäin harvinaista ja todella epätoivoinen ja surullinen ratkaisu. Kauan olet muuten ollut adoptiojonossa?
[/quote]

[/quote]

En, entä sinä? Täällä on nimittäin yksi vakkari adoptio-trollailija. En ihmettele, jos on tämänkin ketjun takana.
[/quote]

En ole tuon idiootti-kommentin kirjoittaja, olen keskustelun aloittaja.
Ja voin vakuuttaa etten tällä aiheella trollaa. Toki eipä ne vakuuttelut sinänsä mitään auta. Mutta halusin silti tuon sanoa.

Vierailija
54/85 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 22:54"][quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 22:24"]

[/quote]

[/quote]

Kiitos myötätunnosta! Ehkä tämä tilanne on kasvattanut itseäni isärooliin. Yritän antaa aikaani ja huomiota omille lapsilleni mahdollisimman paljon.

On muuten niin hankala ja vaikea aihe minulle tämä adoptio, että en mielelläni puhu siitä. Siksi helpompi avautua täällä.
[/quote]

Sinäkin saat alapeukkuja vain siksi, koska jotkut lapsettomat adoptiolapsesta haaveilevat eivät voi ymmärtää, että usein adoptio on sille lapselle traumaattinen kokemus. Sehän on vain suuri rakkauden teko, kaikki adovanhemmat ovat täydellisiä ja lapset onnellisia!

Mutta mistäpä he voisivat tietää, kun ei itsellään ole kokemusta adoptiolapsena olosta tai lapsensa adoptioon antamisesta.

Vierailija
55/85 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 21:35"][quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 21:31"]Aiotko hankki lisää mukeloita?
[/quote]

Koskaan ei saa sanoa koskaan. Mutta tuskinpa. Ulkomaille muutto pian taas edessä ja työkuviot laajenee - lapset ei noihin kuvioihin sovi. En toki tiedä mitä mieltä olen 10-15 vuoden päästä.
[/quote]
Olit alaikäinen, kun sait muksun ja nyt muksu on hieman alle kouluikäinen... Oletetaan, että olit 15- 16v., alle kouluikäinen lapsi nyt vaikka 5-6 v., eli olet n. 20-22- vuotias. Työkuviot laajenee ja taas muutto ulkomaille edessä. Mikäs olet ammatiltasi? Ja kuinka kauan edellisellä kerralla olit ulkomailla? Minä sanon, että provo. Vähän meni pieleen nämä iät sun muut yksityiskohdat. Ensi kerralla paremmin, jookos.

Vierailija
56/85 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me, jotka odotamme vuosia saavamme adoptoida, olemme hyvin onnellisia, että sinunlaisia vahinkoraskauden loppuun asti viejiä on olemassa :)

Vierailija
57/85 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 23:16"][quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 21:35"][quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 21:31"]Aiotko hankki lisää mukeloita?
[/quote]

Koskaan ei saa sanoa koskaan. Mutta tuskinpa. Ulkomaille muutto pian taas edessä ja työkuviot laajenee - lapset ei noihin kuvioihin sovi. En toki tiedä mitä mieltä olen 10-15 vuoden päästä.
[/quote]
Olit alaikäinen, kun sait muksun ja nyt muksu on hieman alle kouluikäinen... Oletetaan, että olit 15- 16v., alle kouluikäinen lapsi nyt vaikka 5-6 v., eli olet n. 20-22- vuotias. Työkuviot laajenee ja taas muutto ulkomaille edessä. Mikäs olet ammatiltasi? Ja kuinka kauan edellisellä kerralla olit ulkomailla? Minä sanon, että provo. Vähän meni pieleen nämä iät sun muut yksityiskohdat. Ensi kerralla paremmin, jookos.
[/quote]

No näinpä. Mutta koitetaan ymmärtää ap:ta, lapsettomuus tekee varmasti kipeää, ja hänellä on vain "jalo" tarkoitus; saada huonossa tilanteessa raskaaksi tulleet naiset antamaan lapsensa adoptioon, ehkä jopa hänelle.

Vierailija
58/85 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 23:16"][quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 21:35"][quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 21:31"]Aiotko hankki lisää mukeloita?
[/quote]

[/quote]
[/quote]

Saatoin olla myös 17 kun lapsi syntyi. Ja alkuvuodesta syntynyt alle kouluikäinen lapsi voi olla nyt 7. Eli voin myös olla 24. Kyllä siihen mennessä monella ihmisellä on jo ammatti ja jopa mahdollisuus työskennellä ulkomailla. Mitään en suuripalkkaisuudesta puhunu - saatanhan olla vaikka siivooja joka sai uuden kerroksen siivottavakseen?

Vierailija
59/85 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 23:19"]Me, jotka odotamme vuosia saavamme adoptoida, olemme hyvin onnellisia, että sinunlaisia vahinkoraskauden loppuun asti viejiä on olemassa :)
[/quote]

Voiko itsekkäämpää olla?

Vierailija
60/85 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 23:20"][quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 23:16"][quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 21:35"][quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 21:31"]Aiotko hankki lisää mukeloita?
[/quote]

[/quote]
[/quote]

Saatoin olla myös 17 kun lapsi syntyi. Ja alkuvuodesta syntynyt alle kouluikäinen lapsi voi olla nyt 7. Eli voin myös olla 24. Kyllä siihen mennessä monella ihmisellä on jo ammatti ja jopa mahdollisuus työskennellä ulkomailla. Mitään en suuripalkkaisuudesta puhunu - saatanhan olla vaikka siivooja joka sai uuden kerroksen siivottavakseen?
[/quote]

Just joo... Huoh. Mene terapiaan ja lopeta vakavilla asioilla provoilu, kiitos.