Kotihoidettu 2-vuotias vierastaa vieläkin
Samaten pelkää kamalasti mennä kyläilemään tai vaikkapa käymään lääkärissä. Minusta suht normaalia kun ottaa huomioon että on vasta 2, eikä ole tottunut kyläilemään eikä ole esim. omanikäistä seuraa ollenkaan. Ajattelin, että asia korjaantunee omalla painollaan kun tyttö menee syksyllä päiväkotiin.
Neuvolasta tuli kuitenkin käsky soittaa psykologille heti, ja diagnoosiakin alettiin arpomaan.
Kommentit (43)
[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 22:17"]
[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 20:55"][quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 20:45"]Sitä se kotihoito teettää! [/quote] Minun oli tarkoitus mennä töihin lapsen ollessa noin 1,5v. Ajattelin kuitenkin lapsen parasta jai jäin kotiin kunnes hän oli lähes kolme. Lapsi huusi pari vuotiaana jopa tutun mummin hoidossa koko sen ajan mitä hoito kesti. Eli jos vaikka pariksi tunniksi piti jättää niin hän huusi koko ajan. Oli muuten aika raskasta kaikille ja ei paljon hoitoapuja tehnyt mieli pyytää muuten kuin pakon edessä. Mutta todellakin päätin pitää kotihoidossa pidempään! Ja ikinä en ole päätöstä katunut. Nyt mulla on reipas ja sosiaalinen 4-vuotias. Esikoisen kohdalla näitä ongelmia ei ollut, koska hänen luonteensa on erilainen. [/quote] Samoin tein kuin sinä. Minun pieni poikani oli tosi varautunut, mulkoili kulmiensa alta eikä puhunut vieraille. Vaisto sanoi, että hän todella kärsisi, jos hänet pakotettaisiin hoitoon ja vaihtuviin ihmisiin. Alkoi käydä kerhossa ongelmitta 3v. ja meni päiväkotiin 5v. Voi sitä varoittelujen määrää, mitä sain. Poika nyt 14v. Päiväkotiin meno sujui ilman mitään ongelmia. Kaikki nämä vuodet olen saanut kuulla hoidosta ja koulusta palautetta lapsen empaattisuudesta. Hoidossa lohdutti kavereita, koulussa puolustaa kiusattuja ja hakee ryhmässä rakentavia ratkaisuja. Meillä vallitsee ihmeellinen tasapäistämisen ja karaisun kulttuuri. Lapset osaksi kiusaavat, koska purkavat turhaumiaan ja sitä, ettei kukaan heitäkään auta tai kuuntele. Tämä ei varsinaisesti ole kotihoidon vaan lapsen kuuntelemisen ja aistimisen puolustuspuhe. Kotihoito ei teetä automaattisesti yhtään mitään - tai päiväkoti.
[/quote]
Ihmiset on niin kateellisia ja siksi pyrkivät tekemään toiset onnettomiksi. Paras on, kun ei kuuntele ketään
Täällä taas täytyisi saada lapset hieman aremmiksi vieraiden ihmisten suhteen. Aina olleet tosi innokkaita menemään vieraidenkin ihmisten syliin yms. Äidin kaikkoamisen jälkeen alkaneet halailemaan lähes jokaista naispuolista joka lähelle sattuu
[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 20:55"][quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 20:45"]Sitä se kotihoito teettää!
[/quote]
Minun oli tarkoitus mennä töihin lapsen ollessa noin 1,5v. Ajattelin kuitenkin lapsen parasta jai jäin kotiin kunnes hän oli lähes kolme. Lapsi huusi pari vuotiaana jopa tutun mummin hoidossa koko sen ajan mitä hoito kesti. Eli jos vaikka pariksi tunniksi piti jättää niin hän huusi koko ajan. Oli muuten aika raskasta kaikille ja ei paljon hoitoapuja tehnyt mieli pyytää muuten kuin pakon edessä. Mutta todellakin päätin pitää kotihoidossa pidempään! Ja ikinä en ole päätöstä katunut. Nyt mulla on reipas ja sosiaalinen 4-vuotias.
Esikoisen kohdalla näitä ongelmia ei ollut, koska hänen luonteensa on erilainen.
[/quote]
Samoin tein kuin sinä. Minun pieni poikani oli tosi varautunut, mulkoili kulmiensa alta eikä puhunut vieraille. Vaisto sanoi, että hän todella kärsisi, jos hänet pakotettaisiin hoitoon ja vaihtuviin ihmisiin. Alkoi käydä kerhossa ongelmitta 3v. ja meni päiväkotiin 5v. Voi sitä varoittelujen määrää, mitä sain. Poika nyt 14v. Päiväkotiin meno sujui ilman mitään ongelmia. Kaikki nämä vuodet olen saanut kuulla hoidosta ja koulusta palautetta lapsen empaattisuudesta. Hoidossa lohdutti kavereita, koulussa puolustaa kiusattuja ja hakee ryhmässä rakentavia ratkaisuja.
Meillä vallitsee ihmeellinen tasapäistämisen ja karaisun kulttuuri. Lapset osaksi kiusaavat, koska purkavat turhaumiaan ja sitä, ettei kukaan heitäkään auta tai kuuntele.
Tämä ei varsinaisesti ole kotihoidon vaan lapsen kuuntelemisen ja aistimisen puolustuspuhe. Kotihoito ei teetä automaattisesti yhtään mitään - tai päiväkoti.