Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minulla on ärtyvä suoli, kansankielellä sressivatsa ja toivon samaa vaivaa jokaiselle jonka mielestä tämä on muotidagnoosi ja "kaikkiahan joskus pierettää"

Vierailija
03.01.2022 |

Tätä ei voi todeta ja hoitaa kuten keliakaa tai chrohnin tautia. Elämää hallitsee fakta, että voit milloin tahansa pas koa housuun. Tai ellet pas ko, vatsasi ainakin pitää käsittämätöntä meteliä mikä kiinnittää ihmisten huomion.

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin pitää mennä heti vessaan jos

kakkattaa.

Miksi odottelet, että kakka tulee housuun??

Vierailija
22/53 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

huomaa heti kirjoitti:

Jokainen saa itselleen ärtyneen suolen surkealla ruokavaliolla, kahvilla, liian leivän syönnillä, rasvaisella ruualla, hiilihapollisilla juomilla, liian tiheällä syömisvälillä, suurilla annoksilla jne.

Tämä ei pidä paikkaansa. Suututtava kommentti.  Ei vaivan syytä tiedetä. Perintötekijöillä on osansa, stressillä myös. Suurimpaan osaan autoimuunisairauksia ei ole selittävää syytä. 

Siinä olet toki oikeassa, että terveellinen ruokavalio on tärkeä. Itse olen noudattanut sitä mielestäni koko elämäni, mutta nyt olen joutunut jättämään kokonaan pois esimerkiksi kotimaiset viljat ja tietyt hedelmät, vaikka ne terveellisiä ovatkin. Normaalipainoinen olen ollut aina. 

Jos kerran syytä ei tiedetä, niin miksi te vänkäätte, että se ei johdu syödystä ruuasta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piimäkommentoija täsmentää että olen kokeillut ”kaiken” ja monesta asiasta on apua kuten psyllium tai visiblin, mutta piimä ihan oikeasti muutti elämäni, niin tyhmältä kun kuulostaa. Rasvaton piimä ei jeesaa yhtä paljon, tai muu kuin ab.

Luin 2vkoa sitten että IBS-oireilevien ulosteissa on merkitsevästi enemmän mikromuovia kuin ei IBS mutta ei vielä tiedetty onko korrelaatio vai kausaliteetti. Eikä välttämättä ole ruokavaliosta johtuva.

Vierailija
24/53 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla sitä ripulipassia? Pääsee yleiseen vessaan jonon ohi rapomaan.

Vierailija
25/53 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kakkattaa.

Ymmärätkö että kun vatsaa kouristaa, siinä on  tasan minuutti aikaa siirtyä pöntölle? Jos et ole kotona tai joku on vessassa niin housuunhan se menee.

Ei ap

Vierailija
26/53 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kakkattaa.

Se hätä tulee niin äkkiä että et vaan ehdi vessaan.

Vierailija
27/53 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun työpäivät pahimpina aikoina;

- kakkahätä, pitää mennä

- möyr möyr möyr, pakko yrittää hiljentää vatsa jollain, koska lounaaseen on vielä aikaa ja olen avokonttorissa

- kakkahätä, pitää mennä

- puolen tunnin kuluttua; kakkahätä, yritä kärvistellä tunti, koska vastahan kävit, mutta työhön keskittyminen on hyvin heikkoa

- päätä vihdoin mennä helpotukselle, jotta saat taas keskittyä puoli tuntia

- taas kakkahätä, tuntuu kuin olisi todella kiireellinen asia tulossa, pakko mennä. Päästä pieni pieru ja ähistele pari vaivalloista papanaa. Tämänkö takia mulla oli kiire??

- syö lounas. Kiiruhda sen jälkeen vessaan vesiripuloimaan äsken syömiesi uunitomaattien kuoret (kasvisruoka my äss, liha sentään pysyy sisällä)

- ramppaa vielä loppupäivä vessassa, kunnes pääset junaan pidättelemään kakkahätää

Tärkeintä on yrittää järjestellä elämänsä niin, että se aiheuttaa mahdollisimman vähän alitajuista stressiä (ei välttämättä tarkoita aivot narikkaan -työtä). Ja tietty syömistään kannattaa vähän tarkkailla, että mitä ja missä syö. En todellakaan syö pizzakebabbilaa työlounaaksi. Näin ollen, parhaimmillaan voin olla kuin ihminen, jolla on vaan vähän nopeampi aineenvaihdunta. Mikä onni ja autuus onkaan käydä vain yhdellä, tyydyttävällä lounaskakalla :)

Vierailija
28/53 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen pahoillani puolestasi. 

Minä kärsin unettomuudesta, ja vaikka se on vaivana aivan erilainen, tekisi mieli hyökätä jokaisen kimppuun joka kehottaa "menemään illalla aikaisin sänkyyn ja ajattelemaan mukavia ajatuksia!".

Olisi hienoa, jos yleiseksi käytösohjeeksi muodostuisi se, että toisten vaivoja ja sairauksia ei tarvitse millään tasolla kommentoida. 

Totta. Vastaisuuden varalle kannatan sen asian pohdintaa, että onko itse pakko joka paikkaan kertoilla omat sairautensa. Oma kokemus on että ei kannata. Jos kertoo, joutuu kestämään typerät sutkautukset.

Vierailija
29/53 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

huomaa heti kirjoitti:

Jokainen saa itselleen ärtyneen suolen surkealla ruokavaliolla, kahvilla, liian leivän syönnillä, rasvaisella ruualla, hiilihapollisilla juomilla, liian tiheällä syömisvälillä, suurilla annoksilla jne.

Tämä ei pidä paikkaansa. Suututtava kommentti.  Ei vaivan syytä tiedetä. Perintötekijöillä on osansa, stressillä myös. Suurimpaan osaan autoimuunisairauksia ei ole selittävää syytä. 

Siinä olet toki oikeassa, että terveellinen ruokavalio on tärkeä. Itse olen noudattanut sitä mielestäni koko elämäni, mutta nyt olen joutunut jättämään kokonaan pois esimerkiksi kotimaiset viljat ja tietyt hedelmät, vaikka ne terveellisiä ovatkin. Normaalipainoinen olen ollut aina. 

Jos kerran syytä ei tiedetä, niin miksi te vänkäätte, että se ei johdu syödystä ruuasta?

Tuolla ylempänä kirjoittaa äiti jonka lapsi alkoi oirehtia 2-vuotiaana, onko 2vuotias muka syönyt suolistonsa tohjoksi?

Vierailija
30/53 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa aina varmistaa, että kaupoissa on ilmainen paskahuussi. Pääsee tarvittaessa juosten paskalle.

Vierailija
31/53 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

huomaa heti kirjoitti:

Koska monet pahoista suolistovaivoista kärsivät on kokeilleet kaikki mahdolliset ruokavaliot. Siinä vaiheessa kun ripuloit pelkän veden juomisen jälkeenkin ei jää enää hirveästi vaihtoehtoja.

Vierailija
32/53 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se lohduttaa ap niin tähän turtuu.,,. lueskelin kerran sohvalla kun vatsaa väänsi,pieraisin ja tuli ripaskat housuun eikä ihan pieni määrä. Pesin alapääni,vaihdoin housut ja jatkoin lukemista pyyhe pepun alla. Kun tuollaista tapahtuu usein ei enää edes ylläty,on vain että "no just".

Vierailija
33/53 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- kakkahätä, pitää mennä

- möyr möyr möyr, pakko yrittää hiljentää vatsa jollain, koska lounaaseen on vielä aikaa ja olen avokonttorissa

- kakkahätä, pitää mennä

- puolen tunnin kuluttua; kakkahätä, yritä kärvistellä tunti, koska vastahan kävit, mutta työhön keskittyminen on hyvin heikkoa

- taas kakkahätä, tuntuu kuin olisi todella kiireellinen asia tulossa, pakko mennä. Päästä pieni pieru ja ähistele pari vaivalloista papanaa. Tämänkö takia mulla oli kiire??

- syö lounas. Kiiruhda sen jälkeen vessaan vesiripuloimaan äsken syömiesi uunitomaattien kuoret (kasvisruoka my äss, liha sentään pysyy sisällä)

- ramppaa vielä loppupäivä vessassa, kunnes pääset junaan pidättelemään kakkahätää

Tärkeintä on yrittää järjestellä elämänsä niin, että se aiheuttaa mahdollisimman vähän alitajuista stressiä (ei välttämättä tarkoita aivot narikkaan -työtä). Ja tietty syömistään kannattaa vähän tarkkailla, että mitä ja missä syö. En todellakaan syö pizzakebabbilaa työlounaaksi. Näin ollen, parhaimmillaan voin olla kuin ihminen, jolla on vaan vähän nopeampi aineenvaihdunta. Mikä onni ja autuus onkaan käydä vain yhdellä, tyydyttävällä lounaskakalla :)

Miksiköhän toimiston pinnallisimmat trendiakat on just tollasia.

Vierailija
34/53 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sellanen VIP ripulipassi. Pääsen ilimatteeks ja jonon ohi paskalle.

Vierailija
35/53 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen pahoillani puolestasi. 

Minä kärsin unettomuudesta, ja vaikka se on vaivana aivan erilainen, tekisi mieli hyökätä jokaisen kimppuun joka kehottaa "menemään illalla aikaisin sänkyyn ja ajattelemaan mukavia ajatuksia!".

Olisi hienoa, jos yleiseksi käytösohjeeksi muodostuisi se, että toisten vaivoja ja sairauksia ei tarvitse millään tasolla kommentoida. 

Kommentoiti lakkaa heti, kun alatte pitää suun napissa vaivojenne suhteen.

Mutta väkisin sitä yrittää jotain kommentoida, kun vatsavaivainen jatkuvasti märisee ja ruikuttaa ja vessareissujaan raportoi.

Itsellänikin on sekä IBS että keliakia, eikä kukaan koskaan mitään kommentoi, koska en huutele vaivojani muille. Jos joudun yllättäen vessaan, siis niin yllättäen että se väkisin herättää huomiota ja pakko jotenkin selittää, totean vain, että "pahoittelut, olen syönyt jotain sopimatonta, vatsani on hieman herkkä" ja vaihdan puheenaihetta.

Vierailija
36/53 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ummetuspohjanen IBS. Jos erehdyn syömään tiettyjä ruoka-aineita, paisun ja turpoan, kauheet ilmavaivat ja monen päivän ummetus. Joskus harvoin vatsa innostuu ripuliralliin, mutta silloin vatsa tuntuu potkitulle. Käytän I say Feel Good- piparminttukapseleita kun vatsa keljuilee, ja ne vaikuttavat alle 5 minuutissa. Muulloin vaan kärvistelen, ei auta.

Vierailija
37/53 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asia on vakava.

Vierailija
38/53 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- kakkahätä, pitää mennä

- kakkahätä, pitää mennä

Miksiköhän toimiston pinnallisimmat trendiakat on just tollasia.

Kuule ne pinnallisimmat akat käy vaan pikku pissillä, niin pienellä pikku lirautuksella, että ei tarvitse edes käsiään pestä. Ei sieltä pierua ja ripaskaa kuulu.

IBS opettaa nöyryyttä kenelle vaan kuka sen kokee.

Vierailija
39/53 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pierutauti. Majoneesista saa salmonella ripulin ja liika kerma öljy valuu ulos suolesta myös paisto öljyt. Salaatti kastikkeet ja ne pitsojen juustoöljy sotkut. Pehmyt jäätelöt on pelkkää maitojauhetta sokerilla sekin valuu suolesta ulos mitään et voi se on nestettä. Norovirus voi tulla ja liika laktoosi vaikuttaa joissakin tuotteissa lukee määrä paljon sitä on joskus ihan kauheesti.Raakajuustot tekee sen ja joskus puhvelin maito mozzarella.Kokeile nyt ihmeessä elää ilman öljykerma sekoituksia.

Vierailija
40/53 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- kakkahätä, pitää mennä

- kakkahätä, pitää mennä

Sinulle siis maksetaan palkkaa paskalla juoksemisesta ja pöntöllä istumisesta.

Aineenvaihdunta ei muuten tarkoita sitä, kuinka monta kertaa paskot tai olet paskomatta.

Sinulle siis maksetaan palkkaa paskalla istumisesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yksi