Korona-rokotteet: Yksinkertainen ihminen tässä miettii yhtä asiaa...
Minä en ehkä ole lääketieteen asiantuntija ja en välttämättä masilman terävin kynä, mutta...
...jos nuo rokotteet on niin hyviä ja turvallisia jne., niin mistä syystä on sitten sovittu näin:
„Koronarokotteita hankkineet maat ovat solmineet lääkeyhtiöiden kanssa sopimuksen, jossa lääkeyhtiöt eivät joudu korvausvastuuseen kehittämistään rokotteista.“
https://yle.fi/uutiset/3-11700240
Eikö se pitäisi sit mennä toiste päin jos kaikki hyvin? Eli valmistajat luottaa omaan tuotekehitykseen ja valtiot toki pitää kiinni että rokotevalmistajat pysyy vastuussa jo ihan moraalisistä syistä...
Tässä koko hommassa sellainen sivumaku, että nieleminen ei nyt helposti onnistu ja piikki saa odottaa vielä.
Kommentit (56)
Vierailija kirjoitti:
Olisiko ihan oikeasti ihmisten mielestä tätä rokotetta pitänyt testata viisi vuotta (valmis siis joskus 2025) jotta sen turvallisuus olisi 100% varmaa sen sijaan että se on nyt 99.99% turvallinen?
Moniko ihminen olisi sinä aikana kuollut turhaan?
Voi jeesus, vanhuksia kuolee joka päivä n. 150.
Influenssaan on aina kuollut satoja vanhuksia joka vuosi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi se koronatesti pitää ottaa juurikin nenäontelon periltä, eikö helkkarissa sitä voi ottaa suun kautta nielusta?
Minua ainakin kauhistuttanut jo katsella telkkarista sitä pitkän tikun tunkemista nenän sieraimeen, että joo, en halua, EN!
Ja pistokammoa mulla ei ole, olen kaikki mahdolliset piikit saanut vauvasta lähtien, joita on Suomessa jaettu, mutta en yhtäkään influenssarokotetta ole pistättänyt itseeni, ja en kylläkään vielä ainakaan ole sairastanut influenssaa, mutta sitä odotellessani, jahka se nyt sitten tulee, kun ei ole vielä tähän ikään mennessä tullut.
Ei tullut Sarssia, eikä Sikainfluenssaa aikonaan, mutta lapsena kansakouluikäisenä oli kyllä pitkäkestoinen, erittäin paha ja korkeakuumeinen flunssa kurkkukipuineen joskus 1960-luvun lopulla. Aasialaisflunssasta siihen aikaan puhuttiin vai oliko se Honkongilainen????
Minä jouduin aikanaan allekirjoittamaan kiellon, ettei poikaani rokoteta sikapiikillä. Kaikki muut rokotukset sillä on hepatiitista japanilaiseen auvokuumeeseen. Ei sillä ole tätäkään piikkiä.
Tuolloin sikapiikin aikaan neuvoin, että jos yritetään pakottaa, niin pitää huutaa kovaa ja pyrkiä karkaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Lääkeyhtiöt ovat olleet niin paljon oikeudessa ja joutuneet maksamaan valtavia sakkoja huonoista tuotteistaan, että ovat nyt viisaampia ja tekevät selkeät ja pitävät sopimukset valtioiden kanssa. Korvausvastuu ei ikinä kuulu lääkeyhtiölle, vaan aina valtiolle ja viime kädessä yksilöille. Omalla vastuulla otetaan lääkkeitä ja rokotuksia, se pitää aina muistaa.
Ei se noin mene. Kyllä lääkeyhtiöt ovat vastuussa, jos ovat antaneet tarkoituksella väärää tietoa rokotteista tai vääristelleet tutkimuksia tms. joiden perusteella myyntilupa on annettu.
Jos tulee rokotehaittoja, jotka johtuvat vaikka siitä että olet allerginen jollekin rokotteen ainesosalle, niin sen korvaa Suomessa lääkevahinkovakuutus. Eihän se ole rokotteen valmistajan syy, että olet allerginen.
Jos taas rokotteessa olisi jotain perustavanlaatuisesti pielessä eli haitta tulisi lähes kenelle vaan valmistajan tekemän virheen takia, silloin toki valmistaja joutuu korvaamaan haittoja, mutta usein sille valtiolle joka on rokotteet ostanut. Kansalaisille korvaa taas valtio.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokeellisesta rokotteesta ei voi ottaa mitään vastuuta, koska vaikutuksia ei vielä tunneta. Siksi se on kokeellinen ja käyttäjän vastuulla. Pfizerin tutkimus päättyy vuoden 2023 aikana, joka normaalisti tapahtuisi ennen kuin väestöä piikitetään.
Rokotteet ovat käyneet kaikki normaalit tutkimus ja tarkastusvaiheet läpi.
Ei ne itseasissa ole.
Kyllä ovat siltä osin kun myyntiluvat on saatu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei voi tietää jos olet ottanut rokotteen aiemmin. Jos olet rokottamaton tee antigeenitesti.
Miksi juuri antigeenitesti? Menisin pcr-testiin, jos haluaisin varman tiedon siitä, onko minulla korona vai ei.
Miksi?
Koska pcr on herkempi ja antigeenitestejä käytetään lähinnä silloin, kun pcr-testin tekeminen ei ole mahdollista.
Etkö tiedä mikä PRC- testi oikeasti on ja mitä se mittaa?
En todella tiedä mikä on PRC-testi.
Peoples Republic of China -testi?
Koronarokotteet on lääketehtaat tehneet omakustannushintaan ja tehnyt lahjotuksia köyhiin maihin.
Tämä tietenkin näkyy lääketehtaiden tuloksessa ja osakkeenomistajille maksettavissa osingoissa. Ja moni on vetänyt sijoituksiaan pois.
Ei kait lääketehtaat maksa itse korvauksia, kun ovat saaneet viranomaisilta myyntiluvan, ihan samalla tavalla kuin muutkaan yritykset, vaan ottavat vakuutusyhtiöltä vastuuvakuutukset, joka korvaa mahdolliset vahingot.
Ja nyt kun rokotteet on myyty omakustannushintaan, vastuudet menevät valtion piikkiin tai vakuutuksiin.
Voi jeesus näitä rokotevastaisia, kaikkea ne jaksavat?
Jos käyn hammaslääkärissä ja otan puudutuspiikin, jolle olen allerginen, niin ihanko minun pitäisi saada siitä korvaus lääkeyhtiöltä, eikä valtiolta, jos saan vamman.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi se koronatesti pitää ottaa juurikin nenäontelon periltä, eikö helkkarissa sitä voi ottaa suun kautta nielusta?
Minua ainakin kauhistuttanut jo katsella telkkarista sitä pitkän tikun tunkemista nenän sieraimeen, että joo, en halua, EN!
Ja pistokammoa mulla ei ole, olen kaikki mahdolliset piikit saanut vauvasta lähtien, joita on Suomessa jaettu, mutta en yhtäkään influenssarokotetta ole pistättänyt itseeni, ja en kylläkään vielä ainakaan ole sairastanut influenssaa, mutta sitä odotellessani, jahka se nyt sitten tulee, kun ei ole vielä tähän ikään mennessä tullut.
Ei tullut Sarssia, eikä Sikainfluenssaa aikonaan, mutta lapsena kansakouluikäisenä oli kyllä pitkäkestoinen, erittäin paha ja korkeakuumeinen flunssa kurkkukipuineen joskus 1960-luvun lopulla. Aasialaisflunssasta siihen aikaan puhuttiin vai oliko se Honkongilainen????
Minä jouduin aikanaan allekirjoittamaan kiellon, ettei poikaani rokoteta sikapiikillä. Kaikki muut rokotukset sillä on hepatiitista japanilaiseen auvokuumeeseen. Ei sillä ole tätäkään piikkiä.
Tuolloin sikapiikin aikaan neuvoin, että jos yritetään pakottaa, niin pitää huutaa kovaa ja pyrkiä karkaamaan.
Annoin noi ohjeet vaahtosammuttimen kokoiselle toppapukupojalle.
Vierailija kirjoitti:
Rokotteet on aika jänniä toimintatavoiltaan. Ne osaa nujertaa vain pahan taudin, mutta pikkutautiin ne ei pysty 🤣.
Tämä!!!
Vierailija kirjoitti:
Voi jeesus näitä rokotevastaisia, kaikkea ne jaksavat?
Jos käyn hammaslääkärissä ja otan puudutuspiikin, jolle olen allerginen, niin ihanko minun pitäisi saada siitä korvaus lääkeyhtiöltä, eikä valtiolta, jos saan vamman.
Mitenkä rokotevastaisia!
Kuinka monella on rokote japanislaiseen aivokuumeeseen
.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei voi tietää jos olet ottanut rokotteen aiemmin. Jos olet rokottamaton tee antigeenitesti.
Miksi juuri antigeenitesti? Menisin pcr-testiin, jos haluaisin varman tiedon siitä, onko minulla korona vai ei.
Noilla molemmilla testataan akuuttia tautia. Vasta-ainetestillä jo aiemmin sairastettua. En tiedä pystytäänkö testistä katsomaan onko vasta-aineet sairaudesta vai rokotteesta. Ainakin niistä näkee onko ne vuosia vanhoja vain tuoreita.
Vasta-ainetestistä ei tässä kukaan edes maininnut?
Neljäs kierros
THL tiedotti joulun alla, että se suosittelee neljänsiä koronarokoteannoksia niille 12 vuotta täyttäneille, joiden immuunipuolustus on voimakkaasti heikentynyt. Tehosteannoksen voi antaa, kun kolmannesta annoksesta on kulunut 3–4 kuukautta
Nain uutisoi IL :D
Sama käytäntö on ollut jo 20 vuotta näissä rokotehaittojen korvauksissa (siis jo paljon ennen Covidia). Syynä menettelyyn oli se, että rokotekehitys meinasi loppua kokonaan lähinnä järjettömien usalaisten haittakorvausten vuoksi. Siellähän voi saada McDonaldsiltakin miljoonakorvauksen kaadettuaan kahvikuppinsa reisille. Näihin korvauksiin erikoistuneita juristeja löytyy sieltä pilvin pimein. Tämän vuoksi valtiot ottavat näitä vakuutuksia, joita ymmärtääkseni ainakin osittain lääkeyhtiöt myös maksavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan tämä täysin käsittämätöntä, että pitäisi mukisematta olla ottamassa 1/2/3/4???? Ties kuinka monta rokotetta ja mahdollisesti täysin turhaan...
Mitä väliä kuinka monta rokotetta on otettava? Ottavathan monet ihmiset lääkkeitäkin harva se päivä.
Ja kukaan ei tiedä miten "turhaan". Nythän lääkärit uskovat että jokainen tulee kohtaamaan viruksen, joten se siitä turhuudesta.
Lisäksi rokottamisessa pandemia-aikana on katsottava asiaa oman napansa ulkopuoleltakin.
Ainakin itseäni sieppaa ottaa lääke joka ainoa päivä loppuelämäni ajan. Mielummin olisin ottamatta sitäkään, mutta kuolema korjaa, jos en ota. Mitään ylimääräistä ei kehooni laita, en tatuointeja, lävistyksiä, alkohlia, tupakkaa, huumeita, turhia antibiootteja, influenssarokotuksia enkä koronarokotuksia.
Vierailija kirjoitti:
Rokotteet on aika jänniä toimintatavoiltaan. Ne osaa nujertaa vain pahan taudin, mutta pikkutautiin ne ei pysty 🤣.
Tätä mäkin olen ihmetellyt.
Miten voi olla, että ne pystyy estämään pahan koronan mutta ei lievää?