Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kastatte lapsenne vaikka ette usko?

Vierailija
22.04.2015 |

Olen huomannut omassa lähipiirissä että suurin osa haluaa lapsensa kastettavan vaikka eivät usko Jumalaan tai elä Raamatun oppien mukaisesti lainkaan. Mikä tässä on vanhemmilla pointtina kun haluavat liittää lapsen uskontoon uskomatta itsekään?

Kommentit (252)

Vierailija
1/252 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska se on perinne ja mummot suuttuu, jos lasta ei kasteta.

Vierailija
2/252 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Se on kaunis perinne"

-.- t. ateisti joka ei todellakaan kasta lastaan noin surkean syyn takia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/252 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samanlainen perinne kuin kirkossa naimisiin meneminen ja joulun vietto.

Vierailija
4/252 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No me ei olla kastettu mutta siskoni perusteli asiaa perinteellä. Vauva siis kuuluu kastaa koska niin on aina tehty. Totta kai sitten kovaäänisesti arvosteli äitini kanssa meidän valintaa olla kastamatta lapsia.

Samaan syssyyn toki jaksoivat arvostella meidän siviilivihkimistä. Ei me kuulemma edes olla naimisissa kun ei ole pappi aamenta sanonut.

Vierailija
5/252 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 18:00"]Samanlainen perinne kuin kirkossa naimisiin meneminen ja joulun vietto.
[/quote]

Eh. Ei kyllä voi verrata jouluun, eikä oikeastaan kirkkohäihinkään. Niissä ei kummassakaan liitetä ihmistä mihinkään uskoon ilman henkilön omaa suostumusta

Vierailija
6/252 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta on outoa kun kirkosta eronneet pitää nimiäisiä. Miksi matkia kristillistä perinnettä? Tosin musta on outoa kun ihmiset eroaa kirkosta, koska ei usko, mut silti viettää joulua, koska "se on niin kiva juhla lapsille". Nimiäiset on kiva juhla aikuisille esitellä vauva sukulaisille laittaa kynttilöitä maljaan ja valita " kummituksia". Vaikka voitaisiin juhlia vauvan syntymää tanssimalla alasti kuutamolla niin ollaan niin näkemyksettömiä, että tehdään kaikki niinkuin kristityt. Ai niin, paitsi ei kuuluta kirkkoon, kun ollaan ateisteja siiiiiiiis todella näkemyksellisiä kun ollaan ihan itse tajuttu, ettei kannata kuulua kirkkoon.

Vierailija
7/252 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulu on alun perin pakanallinen juhla, valon juhla. Juhlitaan sitä kun päivät pitenee, mennään kohti valoisempia päiviä.. Ja tämä on fakta

Kannattaa ottaa asioista selvää

Vierailija
8/252 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 18:07"]Musta on outoa kun kirkosta eronneet pitää nimiäisiä. Miksi matkia kristillistä perinnettä? Tosin musta on outoa kun ihmiset eroaa kirkosta, koska ei usko, mut silti viettää joulua, koska "se on niin kiva juhla lapsille". Nimiäiset on kiva juhla aikuisille esitellä vauva sukulaisille laittaa kynttilöitä maljaan ja valita " kummituksia". Vaikka voitaisiin juhlia vauvan syntymää tanssimalla alasti kuutamolla niin ollaan niin näkemyksettömiä, että tehdään kaikki niinkuin kristityt. Ai niin, paitsi ei kuuluta kirkkoon, kun ollaan ateisteja siiiiiiiis todella näkemyksellisiä kun ollaan ihan itse tajuttu, ettei kannata kuulua kirkkoon.
[/quote]
Pidetään perinteinen muoto ja vaihdetaan siihen vain parempi sisältö.

Vierailija
9/252 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa olen ihmetellyt. Mua ei ole kastettu eikä mun lasta. 

Vierailija
10/252 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perinteistä kiinnipitävät ovat henkisesti terveempiä

Vierailija
11/252 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

JOULU EI OLE KRISTILLINEN JUHLA ymmärtäkää idarit

Vierailija
12/252 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä uskon vaikken elä mitenkään kristillisten arvojen mukaan. Olen varma, että se Jumalalle riittää. :)

Vierailija
13/252 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen Ateisti isolla AALLA!

Vierailija
14/252 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä oon uskovainen enkä oo kaatanut lapsiani vaan siunattiin. Menevät sitten aikuisena kasteelle, jos haluavat

Vierailija
15/252 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kastanut. En kaatanut.

Vierailija
16/252 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 18:07"]

Musta on outoa kun kirkosta eronneet pitää nimiäisiä. Miksi matkia kristillistä perinnettä? Tosin musta on outoa kun ihmiset eroaa kirkosta, koska ei usko, mut silti viettää joulua, koska "se on niin kiva juhla lapsille". Nimiäiset on kiva juhla aikuisille esitellä vauva sukulaisille laittaa kynttilöitä maljaan ja valita " kummituksia". Vaikka voitaisiin juhlia vauvan syntymää tanssimalla alasti kuutamolla niin ollaan niin näkemyksettömiä, että tehdään kaikki niinkuin kristityt. Ai niin, paitsi ei kuuluta kirkkoon, kun ollaan ateisteja siiiiiiiis todella näkemyksellisiä kun ollaan ihan itse tajuttu, ettei kannata kuulua kirkkoon.

[/quote]

Kasteessa lapsi liitetään seurakunnan jäseneksi! Etkö hyvä kristitty sitä edes tiedä? Samassa juhlassa nykyään yleensä MYÖS kerrotaan lapsen nimi ja juhlitaan uutta vauvaa.

Nimiäiset pidetään lapsen nimen julkistamisen ja uuden vauvan syntymän vuoksi. Eli sinänsä kristilliset ovat ottaneet nimenantojuhlan osaksi kastejuhlaa, kristilliset siis matkivat!

Vierailija
17/252 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se menee niin päin, että kristnusko omi itselleen kaikki meidän pakanoiden tärkeät juhlat ja kehitteli niihin kristillistä sisältöä.

Esim. kekri, sadonkorjuujuhla nuuttipukkeineen omittiin jouluun. Juhannus vuoden valoisimman ajan juhlana väännettiin johannes kastajan juhlaksi.  Kevätpäiväntasauksen juhlinta, ennen kylvöjä muunnettiin pääsiäiseksi.

Ainahan lapsen tuloa sukuun on juhlittu, nimeä samoin. Se ei ole mikään tuhat vuotta ohuen kristityn tuliaisuskonnon keksintöä.

Tulee mieleen, että missä tynnyrissä nämä itseään kristittyinä pitävät oikein ovat kasvaneet, kun eivät näitä tiedä!?

Vierailija
18/252 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 18:11"]

Joulu on alun perin pakanallinen juhla, valon juhla. Juhlitaan sitä kun päivät pitenee, mennään kohti valoisempia päiviä.. Ja tämä on fakta

Kannattaa ottaa asioista selvää

[/quote]

Kumma juttu, että ateistit ei ikinä mainitse juhlivansa pakanajuhlaa ja silti käy joulupukki, eikä mikään pelottava pakanapukki lapsia pelottelemassa. Kannattaisi ottaa asioista selvää, disney-pukki tai coca-cola pukki miten sitä nyt haluaakin kutsua on suhteellisen tuore, mutta länsimainen kristillinen perinne. 

Vierailija
19/252 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kastaminen on niiiiiiiin vanhanaikaista ja typerää, ei lapsikaan siitä mitenkään nauti. Omalle lapselle pidettiin nimenaunto-juhlat (vai miten se ikinä kirjotetaankaan), ja se oli ihan kiva niin

Vierailija
20/252 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 18:20"]

[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 18:07"]

[/quote]

Kasteessa lapsi liitetään seurakunnan jäseneksi! Etkö hyvä kristitty sitä edes tiedä? Samassa juhlassa nykyään yleensä MYÖS kerrotaan lapsen nimi ja juhlitaan uutta vauvaa.

Nimiäiset pidetään lapsen nimen julkistamisen ja uuden vauvan syntymän vuoksi. Eli sinänsä kristilliset ovat ottaneet nimenantojuhlan osaksi kastejuhlaa, kristilliset siis matkivat!

[/quote]

Ja siis pakanat jo heittelivät vettä vauvan päähän ja ottivat lapsilleen kummeja, Joopa joo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä viisi