Ärsyttää! Mummi hankki kissan.
Nyt ei sitten päästä enää mummin luokse. Miten jollakin voi mennä lemmikkieläin oman lapsen ja lastenlasten edelle?
Kommentit (105)
[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 14:52"]Toki mummi saa vierailla meillä niin paljon kuin haluaa. Valittaa vain ettei ehdi, kun ei voi jättää asiakkaita hoitamatta, eikä löydy sijaista. Viimeksi kävi yli vuosi sitten, ajoi työpäivän jälkeen meille ja lähti parin tunnin päästä takaisin kotiinsa. Pari tuntia vuodessa ei todellakaan korvaa kahta viikkoa vuodessa. Eikä ole oltu mummilla kyllä missää täysihoidossa, sillä mummi käy töissä joka päivä, joten itse tehtiin ruoat jne. Pikemminkin mummi sai valmiin ruoan töistä palattuaan.
[/quote]
Eli mummolle se oli vain se muutama tunti illasta muutaman viikon ajan. Ei edes pääse töistä levätäähtäämään kun kauhukakarat odottaa oven takana heti kun saapuum
[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 14:27"]
Allergiset muksut ovat hyvin usein seurasta eläimettömästä ja liian puhtaasta kodista.
[/quote]
Tässä se on, pähkinänkuoressa (no pun intended). Maailmasta löytyy reippaasti virallista tutkimustietoa siitä, että välttyäkseen astmalta ja allergioilta pikkulasten tulisi kontata pitkin kotinsa lattioita kissan ja koiran seurassa. Koira on kuulemma tähän tilanteeseen vielä kissaa parempi, vaikka itse kissaihmisenä moiselle tiedolle vähän hampaitani kiristelenkin.
Mummolla on omakin elämä. Elämä on liian lyhyt tuhlattavaksi. Jos mummo rakastaa kissoja, on aivan oikein, että hän hankki sellaisen. Elämä ei voi olla pelkkää kieltäytymistä toisten ihmisten vuoksi.
Sukulaisia ei mummin paikkakunnalla ole, enkä tunne sieltä muita kuin mummin. Mummi muutti sinne muutama vuosi sitten löytäessään miehen itselleen. Miehellä on siellä metsätila ja joku koneenkorjausyritys. Eli mummi itse muutti kauas meistä, vieraalle paikkakunnalle, keskelle ei mitään. Ymmärrän mummia tässä, hän löysi elämänsä rakkauden. Mutta tuota kissa-asiaa en ymmärrä.
"Eli mummolle se oli vain se muutama tunti illasta muutaman viikon ajan."
Niin, kun mummi ei voinut pitää lomaa edes silloin, kun matkustimme pitkän matkan nähdäksemme häntä. Työnarkomaani?
[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 14:10"]
[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 14:09"]Moni peukuttaa mummin puolesta eli kissa voi mennä lastenlasten edelle. Onko muille käynyt vastaavaa? Kannattaa myös huomata, että maailmassa on muitakin lemmikkieläimiä kuin kissa. Mummi olisi voinut hankkia koiran tai kilpikonnan kissan sijaan. [/quote] Onhan siitä kissasta enemmän iloa ja seuraa kuin pari kertaa vierailevista lapsenlapsista
[/quote]
Totta. Kissan hankkiminen on ollut monelle elämän mukavimpia päätöksiä. Kissan elämää tarkkaillessa ja sen kanssa kommunikoidessa aika kuluu hauskalla tavalla. Ja kaksi kissaa on vielä parempi päätös :)
[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 14:03"]"Oletteko siis allergisia kissalle? Kaikki eivät miellä allergioita todellisiksi ongelmiksi ja ovat sitä mieltä, että ei niitä oireita oikeasti ole tai ei ne niin pahoja ole, etteikö voisi vierailla. Olisko kyse tästä?"
Joo, allergisia ollaan. Eikä vain allergisia, vaan astmaa löytyy myös. Eli kissan jälkeen oltaisiin totaalisesti tukossa. Kyse ei ole siis pelkästään mistään nenän valumisista tai silmien kirvelystä.
On tosiaan käyty vierailulla 2 kertaa vuodessa pitkän välimatkan vuoksi. On oltu mummin luona viikko kesällä ja viikko joulunaikaan. No, nyt ei mennä sitten enää. Ehkäpä kissasta on enemmän iloa kuin omasta lapsesta ja lapsenlapsista. Mummilla on kotipalveluyritys ja säännöllisiä vanhusasiakkaita, joten hän ei käytännössä voi vierailla meillä pitkän välimatkan vuoksi, kun yksityisyrittäjän on vaikea löytää sijaista.
Harmittaa vain tolkuttomasti lasten puolesta!
[/quote]
ja sä kehtaat vielä valittaa.
Tapaat äitiäsi 2 kertas vuodessa,mutta mielestäsi hänen pitisi elää sinun pillisi mukaan.
Lopeta tuo lapsellinen valitus ja katso peiliin.
[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 14:31"]
Mummohan ei tosiaan välttämättä ymmärrä millaista allergia on, sitä kun ei hänen lapsuudessaan juuri tunnistettu.
[/quote]
Kuule, millaisia ihmisiä sinä pidät oikein mummoina? Minä täytän tänä vuonna 50 vuotta eli olen siis mummoikäinen, vaikka minulla ei ole lapsia enkä niin ollen koskaan mummoksi tule. Voin kertoa sinulle, että kyllä jo tämän "mummon" lapsuudessa puhuttiin allergioista, vaikka niin allergisia ei oltukaan kuin nykypäivänä. Minut todettiin allergiseksi penisilliinille jo alta kouluikäisenä, siis heti 70-luvun alussa. Suomessa ei silloinkaan eletty pimeintä keskiaikaa, vaikka niin näyt luulevankin...
Meillä mummi hankki miehen. Haisevan piereskelevän körilään. En voi ymmärtää, että mies on tärkeämpi kuin lapset ja lapsenlapset. Mihin tuon ikäinen miestä tarvitsee. Todella itsekästä käytöstä!
Minun tädilläni, joka asuu entisellä kotipaikkakunnallani entisessä mummolassani, on kissa, ja pojallani on paha kissa-allergia, eli astma. Henki alkaa vinkua. Hän ei saa oireita koirista eikä muista eläimistä, kumma kyllä. Kyläilemme kuitenkin tädillä kesäisin niin, että vuokraamme hotellihuoneen, toivomme kaunista säätä ja poika ottaa ennen kylävierailua astma- ja allergialääkkeet ja oleskelee mahdollismman paljon ulkona. Siten voimme käydä grillaamassa, saunoa ja tavata lounaalla ym. kaupungilla. Haluan silloin tällöin tavata tätiä, käydä isovanhempieni haudalla ja muistella vanhoja kotinurkkia.
Kun kyseessä ei ole kuitenkaan mikään isän tapaamisoikeus tms. asia, ei jaksa eläimistä valittaa, täytyy vain keksiä uudenlaisia ratkaisuja!
"ja sä kehtaat vielä valittaa. Tapaat äitiäsi 2 kertas vuodessa,mutta mielestäsi hänen pitisi elää sinun pillisi mukaan. Lopeta tuo lapsellinen valitus ja katso peiliin."
No musta ei olisi lainkaan kohtuutonta, että ihminen pitäisi kaksi vapaapäivää viikossa, edes silloin kun on lapsi ja lapsenlapset käymässä. Teetkö itse töitä 7 päivänä viikossa?
Ei tuo yksinäiseltä mummolta kuulosta, jos hänellä on oma kotipalveluyritys ja siellä vanhusasiakkaita. Ap lienee teiniäiti ja *mummo* alle viiskymppinen.
[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 14:17"]
"mummi on todella yksinäinen"
Vaikea uskoa, että vanhuksia päivittäin hoitava ihminen olisi todella yksinäinen.
Hotellin tai mökin vuokraus ei onnistu, koska itse opiskelen tällä hetkellä, ja käytännössä elämme mieheni palkalla. Rahat on tiukassa valmistumiseen asti, johon menee vielä muutama vuosi. Toivottavasti saan sitten töitä ja taloudellinen tilanne paranee. Luen uutta ammattia, kun edellisellä ei saanut kuin pätkätöitä.
[/quote]
No niin, tulihan se sieltä. Olet siis sitä mieltä, että mummin tulisi pitää teidät kaikki ilmaisessa täysihoidossa kaksi viikkoa vuodessa. Ehkä mummi ei ole kiinnostunut kustantamaan teille täysihoitoa ja otti kissan siksi.
Mieheni edellisestä avioliitosta olevien lasten lapset ovat allergisia kissoille ja koska minulla oli kissa jo ennen tutustumistamme ei tullut mieleenkään, että kissasta pitäisi luopua noiden lasten vuoksi. Mies käy katsomassa lapsenlapsiaan näiden luona. Koska mummisi on vielä työelämässä ei tämä onnistu, mutta olette mielestäni itsekkäitä, jos mummin pitäisi sovittaa omat tekemsensä teidän tahtonne ja etunne mukaisiksi.
Hyvin moni kertoo täällä, miten joku tuttu lapsi on päässyt eroon astmastaan. Aivan varmasti! Lasten astma nimittäin usein paranee. Aikuisen astma on toinen juttu, omalla tavallaan jopa eri sairaus. Vertaa esim. diabetes (1 tyyppi ja 2 tyyppi).
Mukavaa, että jollakin on astma hyvässä hoitotasapainossa kissan kanssa. Oma astmani on hitaasti pahenevaa lääkityksestä huolimatta, vaikka kissaa ei olekaan. Astmaakin on useaa eri tyyppiä. On hyväennusteita ja huonoennusteista. Astmaan voi jopa kuolla, joten en kyllä suhtautuisi asiaan välinpitämättömästi.
[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 14:59"]
[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 14:52"]Toki mummi saa vierailla meillä niin paljon kuin haluaa. Valittaa vain ettei ehdi, kun ei voi jättää asiakkaita hoitamatta, eikä löydy sijaista. Viimeksi kävi yli vuosi sitten, ajoi työpäivän jälkeen meille ja lähti parin tunnin päästä takaisin kotiinsa. Pari tuntia vuodessa ei todellakaan korvaa kahta viikkoa vuodessa. Eikä ole oltu mummilla kyllä missää täysihoidossa, sillä mummi käy töissä joka päivä, joten itse tehtiin ruoat jne. Pikemminkin mummi sai valmiin ruoan töistä palattuaan. [/quote] Eli mummolle se oli vain se muutama tunti illasta muutaman viikon ajan. Ei edes pääse töistä levätäähtäämään kun kauhukakarat odottaa oven takana heti kun saapuum
[/quote]
Mun mielestä on mummon ihan oikeutettua ottaa kissa, jos haluaa. Mutta tämä teksti oli jo törkeää. Kyllä minun sekä mieheni vanhemmat ITSE PYYÄVÄT meitä lomilla käymään vaikka itse olisivatkin töissä. Eli se töiden jälkeinen pari tuntia on heille arvokasta aikaa lasten ja lastenlasten kanssa. Törkeä sanoa näin:"Ei edes pääse töistä levätäähtäämään kun kauhukakarat odottaa oven takana heti kun saapuu." Ja kuhukakarat. Oikesti et parempaan pystynyt?
Ehkä sinä et välitä omistasi, jos sellasia sinulla on, mutta älä sano ettei muut välittäisi.
Siis kutsuuko Ap omaa äitiään mummiksi? Ei ilmeisesti osaa nähdä omaa äitiään ihmisenä, jolla on oma elämä ja omia haaveita, joista nyt ilmeisesti on yhden saanut toteutettua. Äiti on ap:n ajatuksissa laitettu mummin rooliin ja mummin ainoa tehtävä on elää lapsenlapsilleen? Eikö riitä, että on tehnyt jo uhrauksia nuorempana kasvattaakseen omat lapsensa? Kyllä hänellä on vihdoin se aika elämässä, jolloin voi elää itselleen!
[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 15:31"]
Ei tuo yksinäiseltä mummolta kuulosta, jos hänellä on oma kotipalveluyritys ja siellä vanhusasiakkaita.
[/quote]
Tosissasiko väität, että hoitaja-potilassuhde (tai asiakas-asiakaspalvelija) vastaa ystävyys- ja sukulaisuussuhteita? He ovat tekemisissä keskenään siksi, että toinen maksaa toiselle, ja suhde on ammatillinen.
[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 15:57"][quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 14:59"]
[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 14:52"]Toki mummi saa vierailla meillä niin paljon kuin haluaa. Valittaa vain ettei ehdi, kun ei voi jättää asiakkaita hoitamatta, eikä löydy sijaista. Viimeksi kävi yli vuosi sitten, ajoi työpäivän jälkeen meille ja lähti parin tunnin päästä takaisin kotiinsa. Pari tuntia vuodessa ei todellakaan korvaa kahta viikkoa vuodessa. Eikä ole oltu mummilla kyllä missää täysihoidossa, sillä mummi käy töissä joka päivä, joten itse tehtiin ruoat jne. Pikemminkin mummi sai valmiin ruoan töistä palattuaan. [/quote] Eli mummolle se oli vain se muutama tunti illasta muutaman viikon ajan. Ei edes pääse töistä levätäähtäämään kun kauhukakarat odottaa oven takana heti kun saapuum
[/quote]
Mun mielestä on mummon ihan oikeutettua ottaa kissa, jos haluaa. Mutta tämä teksti oli jo törkeää. Kyllä minun sekä mieheni vanhemmat ITSE PYYÄVÄT meitä lomilla käymään vaikka itse olisivatkin töissä. Eli se töiden jälkeinen pari tuntia on heille arvokasta aikaa lasten ja lastenlasten kanssa. Törkeä sanoa näin:"Ei edes pääse töistä levätäähtäämään kun kauhukakarat odottaa oven takana heti kun saapuu." Ja kuhukakarat. Oikesti et parempaan pystynyt?
Ehkä sinä et välitä omistasi, jos sellasia sinulla on, mutta älä sano ettei muut välittäisi.
[/quote]
Tarkoitin aikuisia kauhukakaroita, eli Apta ja ehkä hänen miestäänkin. Sille ainakin kuulostaa.
[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 16:08"]
[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 15:57"][quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 14:59"] [quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 14:52"]Toki mummi saa vierailla meillä niin paljon kuin haluaa. Valittaa vain ettei ehdi, kun ei voi jättää asiakkaita hoitamatta, eikä löydy sijaista. Viimeksi kävi yli vuosi sitten, ajoi työpäivän jälkeen meille ja lähti parin tunnin päästä takaisin kotiinsa. Pari tuntia vuodessa ei todellakaan korvaa kahta viikkoa vuodessa. Eikä ole oltu mummilla kyllä missää täysihoidossa, sillä mummi käy töissä joka päivä, joten itse tehtiin ruoat jne. Pikemminkin mummi sai valmiin ruoan töistä palattuaan. [/quote] Eli mummolle se oli vain se muutama tunti illasta muutaman viikon ajan. Ei edes pääse töistä levätäähtäämään kun kauhukakarat odottaa oven takana heti kun saapuum [/quote] Mun mielestä on mummon ihan oikeutettua ottaa kissa, jos haluaa. Mutta tämä teksti oli jo törkeää. Kyllä minun sekä mieheni vanhemmat ITSE PYYÄVÄT meitä lomilla käymään vaikka itse olisivatkin töissä. Eli se töiden jälkeinen pari tuntia on heille arvokasta aikaa lasten ja lastenlasten kanssa. Törkeä sanoa näin:"Ei edes pääse töistä levätäähtäämään kun kauhukakarat odottaa oven takana heti kun saapuu." Ja kuhukakarat. Oikesti et parempaan pystynyt? Ehkä sinä et välitä omistasi, jos sellasia sinulla on, mutta älä sano ettei muut välittäisi. [/quote] Tarkoitin aikuisia kauhukakaroita, eli Apta ja ehkä hänen miestäänkin. Sille ainakin kuulostaa.
[/quote]
Ymmärsin siis väärin, anteeksi :)
Toki mummi saa vierailla meillä niin paljon kuin haluaa. Valittaa vain ettei ehdi, kun ei voi jättää asiakkaita hoitamatta, eikä löydy sijaista. Viimeksi kävi yli vuosi sitten, ajoi työpäivän jälkeen meille ja lähti parin tunnin päästä takaisin kotiinsa. Pari tuntia vuodessa ei todellakaan korvaa kahta viikkoa vuodessa. Eikä ole oltu mummilla kyllä missää täysihoidossa, sillä mummi käy töissä joka päivä, joten itse tehtiin ruoat jne. Pikemminkin mummi sai valmiin ruoan töistä palattuaan.