Jos työtön joutuu karanteeniin koronan takia, niin kuka hänelle tuo ruoat ja maksaa kuljetukset?
Työttömän toimeentulotuen saajilla, kuten minulla, ei tosiaankaan ole varaa kalliisiin ruoan kuljetuksiin tai valmisruokiin kebabbiloista.
Punalappujen perässä normaalisti juoksen.
Onko tätä lainkaan huomioitu?
Kommentit (184)
Itse ainakin hakisin kaupasta, kuten ennenkin. Ei siellä mitään koronapasseja kysellä.
Meillä kaupassa kävisi lapset, mies tai mun vanhemmat.
Ellei sinulla ole yhtään tuttavaa eikä sukulaista, joka voi auttaa, niin ota yhteys k6nnan sosiaalitoimeen. Koronapuhelimesta osaavat varmaan ohjata oikeaan..
Samoin kuin työssäkäyvä. Pyytää apua läheisiltä tai sitten maksaa palvelusta.
Vierailija kirjoitti:
Sitten pitää pyytää ystävää tuomaan ruuat oven taakse.
Ei asu sellaisia ystäviä lähellä.
Jouduin viime vuonna muuttamaan toiselle paikkakunnalle koska Kela sanoi että vuokrani Vantaalla oli liian kallis, ja uhkasi jättää osan huomioimatta.
ap
Vierailija kirjoitti:
Ellei sinulla ole yhtään tuttavaa eikä sukulaista, joka voi auttaa, niin ota yhteys k6nnan sosiaalitoimeen. Koronapuhelimesta osaavat varmaan ohjata oikeaan..
Ei ole.
Kela "pakotti" muuttamaan halvempaan asuntoon, ja jouduin sen takia vaihtamaan paikkakuntaa.
ap
Olin viime vuonna kaksi kertaa karanteenissa ja ihan itse kaupassa kävin.
Sosiaalityö/ kirkko. Jos ei kavereita tai sukulaisia ole.
Aina narisemassa jos jostakin asiasta. Ite oon täyspäiväsesti töissä, maksan elatukset lapsista yms. ja mulle jää kk käteen 480e enkä oo täällä ruikuttamassa että kuka maksaa ja auttaa. Tee asialle sit jotain ja lopeta se vinkuminen.
Se työnantajako meille töissäkäyville nämä toimet tekee? Vai miten ap kuvitteli hänen työttömyytensä liittyvän asiaan? Sinulla on vara siihen mihin nyt sattuu olemankaan vara. Varallisuuttesi tai köyhyytesi ei ainakaan minua kiinnosta vähäänkään.
Vierailija kirjoitti:
Ja kehtaat vielä elvistellä tuolla. Huh huh.
Sitten varaat kotivaran kaappeihin, jos ei ole varaa muuten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole.
Kela "pakotti" muuttamaan halvempaan asuntoon, ja jouduin sen takia vaihtamaan paikkakuntaa.
ap
Minä olen itsekin työtön mutta tuo ei pidä paikkaansa. Kela voi vaatia ainakin etsimään halvempaa asuntoa mutta paikkakuntaa ei tarvitse vaihtaa
Voihan ne ruoat tilata verkossa ja maksukyvyn mukaan joko sopia pelkän noudon, tai sitten kotiinkuljetuksen. Maksaa n. 4-10 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Aina narisemassa jos jostakin asiasta. Ite oon täyspäiväsesti töissä, maksan elatukset lapsista yms. ja mulle jää kk käteen 480e enkä oo täällä ruikuttamassa että kuka maksaa ja auttaa. Tee asialle sit jotain ja lopeta se vinkuminen.
Korkki kiinni nyt!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi ei. Alkoiko ahdistamaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suuri osa sunkin läheisistä on todellisuudessa ihan täysiä itsekkäitä kusipäitä kun avaat silmäs.
Antti Rinne tuo bussilla, jos oot boomeri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole.
ap
Minä olen itsekin työtön mutta tuo ei pidä paikkaansa. Kela voi vaatia ainakin etsimään halvempaa asuntoa mutta paikkakuntaa ei tarvitse vaihtaa
En tunne tapaustasi, mutta noin minulle kävi.
Kela olisi leikannut yli 180 euroa toimeentulotuestani vuokran maksuun vanhassa asunnossani.
ap
Sitten pitää pyytää ystävää tuomaan ruuat oven taakse.