Onko olemassa naisia, jotka eivät hoida kasvojen ihoa?
Esim. Tee kuorintoja tai naamioita tai käy kosmetologilla.
Kommentit (100)
Minä!
Aamulla pesen vedellä. Jos käytän ohennettua värivoidetta ja ripsiväriä pesen sen käsisaippualla pois illalla.
Yleensä vain hyvin kevyt päivävoide, näin kesällä korvaan sen aurinkovoiteella
Virheetön iho, ikään nähden rypytön
mummo 63v
En pystynyt kolmekymppiseksi saakka käyttämään mitään kosmetiikkaa, edes kosteusvoidetta, koska sain kaikista halvoista herkällekin iholle tarkoitetuista tuotteista reaktioita. Iho punotti ja kirveli tai sitten tuote ei edes imeytynyt ihoon vaan muodosti kalvon. Vasta kolmekymppisenä satuin kokeilemaan erästä apteekkikosmetiikkamerkkiä ja löysin vähitellen erilaisia sopivia tuotteita. Tosin tälläkin hetkellä kaapissa on pari purnukkaa, ei edes kaikista halvimpia, joita en pysty käyttämään koska ne tuntuvat oudolta iholla. Myös tuota aivan ensimmäiseksi käyttämääni tuotetta, jonka koostumus on muuttunut oudon muoviseksi eikä tunnu enää hyvältä.
En meikkaa enkä hoida kasvojani. Ihoni on paremmassa kunnossa kuin kavereideni jotka meikkaavat ja hoitavat kasvoja. Toki en osaa sanoa onko syy vai seuraus suhde. Hoitavatko kaverini ihoaan niin paljon koska heillä on geenien takia huonommassa kunnossa oleva iho, vai onko heillä finnejä niin paljon sen takia, että on paljon meikkejä ja tököttwjä, jotka tukkivat ihohuokoset, eikä iho pysty siksi hengittämään ja sinne kertyy bakteereja
Onko jotenkin parempi ihminen jos meikkaa ja hoitaa ihoa? Itse en jaksa.
Hoidanhan minä. Pesen vedellä, kun käyn suihkussa ja kesällä laitan aurinkorasvaa, jos ulkoilen pidempään.
Saan usein kehuja hyvästä ihosta. Geenit ja autinkosuoja.
Kyllä löytyy, en minäkään jaksa tuollaista turhaa.
En meikkaa enkä hoida kummemmin. Ihan harvakseltaan saatan pestä kasvot pesuaineella. Rasvaa tarvitsen kuitenkin suihkun jälkeen atooppisen ihon vuoksi.
Kerran olen elämässäni käynyt kasvohoidossa, kun sain lahjakortin hemmotteluhoitoon.
En hoida. En edes meikkaa. Miehet eivät hoida kasvojen ihoa, ja useimmilla miehillä on ihan hyvä iho. En myöskään ajele jalkakarvojani, ne eivät ole sen vaarallisempia kuin miestenkään jalkakarvat.
Nuorempana elämä oli paljon hankalampaa kun pakotettiin riisutumaan koulun pukkarissa ja joka tuutista mainostettiin kaikenlaista tököttiä. Nyt keski-ikäisenä en tasan lue mitään lehtiä joissa mainostetaan kosmetiikkaa, enkä seuraa muotia jne. Jotkut seuraavat ja lukevat lehtiä, heitä varmaan sitten se kiinnostaa.
60 v virkanainen. Meikkaan kun on lähikokouspäiviä, pesen pois vedellä ja meikinpuhdistusaineella. Välillä kosteusvoidetta yöksi, ja päivisin meikkivoiteen alle jos meikkaan. Ihoni suhteellisen rypytön. Olen perinyt suht hyvän ihon, ei liian kuiva, ei liian ohut. Nuorempana kävin joitakin kertoja kosmetologilla, nykyään en enää piittaa. Aurinkovoide eniten käytössä, sitä laitan jos mahdollisuus palaa.
Pesen naamani suihkussa vedellä. Joskus saatan vähän kosteusvoide TTA laittaa.
Mä olen aina ollu tosi tarkka ihoni hoidosta. Ihan jo teiniajoista asti kun olen kärsinyt aknesta. Ollu vakio asiakkaana ihotautilääkäreillä... :| Edelleen olen tarkka, mutta hoidan sitä vain iltaisin. En siis aamulla tee yhtään mitään. Kosmetologilla saatan käydä kerran vuodessa ja sekin vain enemmänkin on itseni hemmottelu hetki eikä niinkään ihonhoito ole tärkein.
Ja suosin luonnonkosmetiikkaa ja mielellään vielä suomalaista
No ennen jaksoi käyttää puhdistusmaitoja kuin kuorintaa kun Make up voidetta mutta sitten kun vanhenee ei jaksa. Pitäisi kylpeä pullovedessä niin huonoa kraanavedet. Uusilla alueilla . Melkein parasta on siunata itselleen etelän matka tai kylpylä. Antaa meriveden ja auringon hoitaa. Sellainen kauppa kuin Yves Rocher oli monille mieleen. Saippuoita on vaikea löytää hyviä turvallisia hoitavia. Merivesi hoitaa ihoa joten lomille.
Vierailija kirjoitti:
On. Paljon.
Tosin minä olen ääripäätä, pesen kasvoni vedellä, jos ovat likaiset/hikiset, ja tietenkin saunoessa pari-kolme kertaa viikossa. En meikkaa lainkaan, jos on oikein kuivat pakkaset, niin käsiä rasvatessani rasvaan samalla naamaa.
Sama täällä ja kävin jossain hiton ihoanalyysissä ja kertoivat, että ihoni on n 50 vuotiaan iho.
Olen 75 v.
En meikkaa enkä läträä. Inhoan kaikenlaisia pikku purnukoita ja klähämäisiä aineita. En myöskään meikkaa. Koskaan en ole käynyt kosmetologilla.
Olen niin kasvosokea, etten ihan aidosti tiedä näyttääkö ihoni hyvältä vai ei. Miehet tuntuu minusta pitävän ja olen ollut jo 20 vuotta ns tasokkaan miehen kanssa naimisissa. Enkös minä silloin ole palstalogiikan mukaan hyvännäköinen? Heko heko.
N47
Minä, se joka ollut 13.7 naimisissa jo 40 vuotta.
Ihan humpuukia tuollainen. Eniten vaikuttaa mitä laitat suuhusi, eli ruokavalio. Ihon kauneus tulee sisältäpäin. Liikunta myös,että verenkierto vilkastuu. Ja vedenjuonti.